بازدید 5380

میزان زباله‌ای که در ایام نوروز در شمال تولید شد!

در ایام نوروز بیشترین نرخ آلودگی سواحل، جاده‌ها و زیستگاه‌ها مربوط به مازندران بود.
کد خبر: ۳۹۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰ 14 April 2014
در ایام نوروز بیشترین نرخ آلودگی سواحل، جاده‌ها و زیستگاه‌ها مربوط به مازندران بود.

محمد درویش، مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست در مورد میزان تولید زباله در استان‌های ساحلی شمال کشور به ایلنا گفته است که روزانه در استان گلستان 1000تن، در گیلان ۲ هزار تن و در مازندران ۲۵۰۰ تن زباله تولید می‌شود که این آمار در ایام نوروز دوبرابر می‌شود.

آنطور که درویش می‌گوید برای مقابله با این مشکلات، جلوگیری از ریختن زباله و آموزش فرهنگ و رفتار زیست‌محیطی به گردشگران، طرحی با عنوان «مسیر سبز، ساحل پاک» امسال به اجرا درآمد که در ۶‌استان البرز، تهران، قزوین، گلستان، گیلان و مازندران اجرایی شد.

در این طرح که با همکاری استانداری‌ها، ادارات کل‌ محیط‌زیست و تشکل‌های مردم‌نهاد انجام شد با انجام اقداماتی مانند آموزش چهره به چهره، پخش تراکت و انجام کارهای تبلیغی سعی شد تا آموزش رفتارهای صحیح زیست‌محیطی به گردشگران در دستور کار قرار گیرد.

وی استان گیلان را پیشرو در اجرای این طرح عنوان کرد و اظهار داشت: این استان با اجرای «گشت ویژه مسیر سبز، ساحل پاک» اقدامات پیشگیرانه خوبی انجام داد. همچنین کارهای نمادین خوبی نیز انجام شد و NGO‌ها نقش مؤثری داشتند، برای مثال کیسه‌های زباله از سنگ پر و کنار جاده‌ها گذاشته شد تا همگان متوجه این موضوع باشند که زباله‌ها باید در پلاستیک دربسته قرار گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر