بازدید 4449

آمريکا نمي‌تواند در توليد نفت به خودکفايي برسد

شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: آمریکا نمی‌تواند در حوزه تولید نفت و گاز در سه دهه آینده به خود کفایی برسد.
کد خبر: ۳۹۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۹ 11 April 2014
شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: آمریکا نمی تواند در حوزه تولید نفت و گاز در سه دهه آینده به خود کفایی برسد.

به گزارش واجد مرکزی خبر به نقل از این شبکه، ده ها سال است که آمریکا تلاش می کند جریان واردات نفت به این کشور در امنیت قرار داشته باشد و از منافع نفتی خود حتی با استفاده از ابزارهای نظامی دفاع می کند. واشنگتن به این باور رسیده است که در چند دهه آینده نمی تواند در عرصه تامین نفت و گاز به خودکفایی برسد.

پییر غانم خبرنگار این شبکه در واشنگتن در گزارشی در این زمینه افزود: دولت آمریکا با ارزیابی میزان نیاز خود به نفت و گاز به این نتیجه رسیده است که این کشور حداقل در چند دهه آینده نمی تواند در این زمینه به خودکفایی برسد. آمریکا در طول سالهای گذشته میلیاردها دلار برای تامین ارسال نفت به این کشور هزینه کرده و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در آخرین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به این مسئله اشاره کرده است. این سیاست آمریکا باعث شده است نزدیک به سی و پنج هزار نظامی خود را در منطقه خلیج فارس مستقر کند. در این منطقه همچنین هواپیماهای بسیار پیشرفته و سامانه های ضد موشکی مستقر شده است و چهل کشتی نظامی تضمین ارسال نفت از تنگه هرمز را تضمین می کند. آژانس اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد میانگین واردات نفت و گاز این کشور در پایان سال 2020 بیست و پنج درصد کاهش خواهد یافت و سپس تا سال 2040 به چهل و دو درصد افزایش خواهد یافت. در صورتی آمریکا می تواند در عرصه نفت و گاز به خودکفایی برسد که روزانه سیزده میلیون بشکه نفت تولید کند.

دیویس وایس کارشناس مرکز پیشرفته آمریکا گفت: آمریکا بر اساس تولید نفت کنونی خود به واردات پنج میلیون بشکه در روز نیازمند است و تا سال 2014 وارد کننده نفت خواهد بود. متحدان آمریکا در اروپا و آسیا به نفت منطقه خاورمیانه نیاز دارند ولی وابستگی آمریکا به نفت این منطقه در طی سالهای گذشته کاهش یافته است.
برای آمریکا بهتر است که وابستگی خود را به نفت کشورهای دیگر کاهش داد.

باراک اوباما گفت: ما ارسال آزاد نفت از این منطقه از جهان را تضمین خواهیم کرد و آمریکا وابستگی خود را به واردات نفت خود را کاهش خواهد داد.

خبرنگار این شبکه افزود: آمریکا و بازارهای بین المللی به انرژی منطقه خلیج فارس نیازمندند و آمریکا به تلاش خود برای حمایت از منابع انرژی طی دهه های آینده ادامه خواهد داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی