بازدید 12322

ربیعی: افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارگران

«سرنوشت کارگران و مشمولان قانون کار در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها« شب گذشته 19 فروردین ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "علی ربیعی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۹۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳ 09 April 2014
«سرنوشت کارگران و مشمولان قانون کار در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها« شب گذشته 19 فروردین ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "علی ربیعی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری مبنی براینکه تضمین و اطمینان جنابعالی درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها چیست؟ گفت: مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها مسیر درستی را طی خواهد کرد به گونه‌ای که مردم نباید نگران اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باشند.
 
ربیعی با اشاره به اینکه دولت در این زمینه جلسات متعددی را برگزار کرده است، افزود: دولت در اینباره برای رفع نگرانی‌ها سیاست‌های مناسبی را اتخاذ کرده است.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که باید بتوانیم تورم را کنترل کنیم، ادامه داد: سیاست کنترل تورم دولت خوشبختانه با موفقیت روبه رو شده است. مراکز تحقیقاتی داخلی و خارجی به این موضوع تاکید داشته‌اند که گام اساسی دولت کنترل تورم بوده است و دولت در کنترل تورم موفق عمل کرده است.
 
ربیعی با اشاره به این که دولت به هیچ عنوان پولی که در جامعه ایجاد تورم کند را توزیع نخواهد کرد، اظهار داشت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها غیرقابل کنترل نخواهد بود به گونه‌ای که با اجماع نظر از سوی هیئت وزیران شیب ملایمی برای این دور از هدفمندی یارانه‌ها مد نظر قرار گرفته است.
 
* مردم زیر بار فشار ناشی از افزایش قیمت نخواهند بود


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که دولت سیاست خروج از رکود را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: مردم زیر بار فشار ناشی از افزایش قیمت نخواهند بود.
 
*12 میلیون کارگر سرپرست خانوار در کشور وجود دارد


وی با اشاره به این که کارگران و مشمولان قانون کار یکی از بزرگترین گروه‌های هدف در قانون هدفمندی یارانه‌ها به حساب می‌آیند، اظهار داشت: کارگران اغلب از کم درآمدترین اقشار جامعه هستند به گونه‌ای که باید گفت 12 میلیون نفر کارگر سرپرست خانوار در کشور وجود دارد.
 
ربیعی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه وضعیت کارگران و مشمولان قانون کار در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها چگونه خواهد بود؟ افزود: ملاقات‌هایی را با تشکل‌های کارگری داشتیم به گونه‌ای که به تفاهم خوبی دست یافته‌ایم.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که در دولت تدبیر و امید هم کارگران و هم کارفرمایان به درک مشترکی از مسائل موجود رسیده‌اند، خاطر نشان ساخت: دولت کمترین دخالت را در این امر داشته است.
 
*افزایش 25 درصدی دستمزد کارگران/ حق مسکن کارگران صددرصد افزایش یافته است

وی با اشاره به افزایش 25 درصدی دستمزد کارگران گفت: علاوه بر افزایش دستمزد کارگران به مسائل جانبی هم چون حق مسکن هم نیز پرداخته شده است به گونه‌ای که حق مسکن کارگران صددرصد افزایش یافته است.
 
ربیعی با اشاره به این که سرمایه گذاری‌های بسیار خوبی در دولت تدبیر و امید در خصوص کارگران و مشمولان قانون کار صورت گرفته است، افزود: با این اوصاف باید گفت دستمزد کارگران بیش از 28 درصد افزایش یافته است.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که در دولت تدبیر و امید درباره دستمزد کارگران حرکت‌های نسبتا قابل قبولی انجام شده است، ادامه داد: یکی دیگر از اهداف مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تامین امنیت غذایی است به گونه‌ای که باید امنیت غذایی اقشار کم درآمد جامعه را تامین کنیم.
 
وی با اشاره به این که تمام کارگرانی که اطلاعات بیمه‌ای داشته‌اند مشمول دریافت سبد کالا شده‌اند، خاطر نشان ساخت: تنها تعداد معدودی از کارگران که اطلاعات بیمه‌ای نداشته‌اند متاسفانه از دریافت سبد کالا محروم شدند.  
 
ربیعی با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری درباره سیاست‌های کلی سلامت گفت: تمامی آحاد جامعه باید پوشش کامل پایه درمان داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سهم جامعه از هزینه‌های درمان باید کاهش یابد، گفت: بیمار نباید دغدغه‌ای جز رنج بیماری داشته باشد.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چه خبرهای خوشی درباره بیمه‌ها برای مردم دارید؟ افزود: از مقام معظم رهبری پیرامون ابلاغیه سیاست‌های کلی سلامت قدردانی می‌کنم زیرا ایشان دقت نظر فراوانی را پیرامون بحث سلامت داشته‌اند.  
 
ربیعی با اشاره به این که با ابلاغیه مقام معظم رهبری هماهنگی‌ها پیرامون این موضوع روشن‌تر خواهد شد، گفت: این ابلاغیه باعث خواهد شد تا در برنامه‌هایمان از حمایت‌های بیشتری برخوردار باشیم. اولین هماهنگی در دولت تدبیر و امید در بحث بیمه بسیار خوب بود به گونه‌‌ای که قابل ملاحظه است.

*وزارت بهداشت پرچم‌دار عرصه سلامت است

 
وی با اشاره به این که پرچم‌دار عرصه سلامت وزارت بهداشت است، خاطر نشان ساخت: در بخش بیمه با وزیر بهداشت هماهنگی‌های بسیار خوبی را داشتیم به طوری که سعی داریم با حمایت از مردم شرایط خوبی را در بحث بیمه به وجود آوریم.  
 
ربیعی با اشاره به گفتگوی رئیس‌جمهور پیرامون موضوع سلامت و اشتغال ادامه داد: دولت به بحث سلامت در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها توجه ویژه‌ای دارد.
 
* بخش اعظمی از افزایش قیمت‌ها به سمت حوزه سلامت روانه خواهد شد


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بخش اعظمی از افزایش قیمت‌ها به سمت حوزه سلامت روانه خواهد شد.  
 
وی با اشاره به این که وزارت کار؛ تعاون و رفاه اجتماعی از آمادگی ساختاری لازم برخوردار است، خاطر نشان ساخت: دولت درباره بیمه‌ها تکلیف قانونی داشته است به گونه‌ای که بیمه باید به تمامی ایرانیان اختصاص داده شود.  
 
*همه ایرانیان می‌توانند بیمه سلامت شوند


ربیعی گفت: تمامی ایرانیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا از طریق مراجعه به اینترنت از بیمه سلامت برخوردار شوند به گونه‌ای که با این اقدام تمامی کسانی که فاقد بیمه سلامت هستند می‌توانند از دفترچه درمانی دولت برخوردار شوند.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که سرانه بیمه روستاییان و عشایر تقریبا نزدیک به 5 هزار تومان است، اضافه کرد: دولت با حمایت‌های به عمل آورده این سرانه را به 16 هزار و 600 تومان افزایش داده است. در گذشته زمانی که روستاییان با دفترچه‌هایشان به پزشکان مراجعه می‌کردند با اقبال روبه رو نمی‌شدند زیرا این دفترچه‌ها ارزشی نداشت این در حالی است که با افزایش سرانه اقدام بسیار خوبی در این راستا به عمل آمده است.
 
ربیعی با اشاره به این که مشکلات این حوزه به صورت صددرصد حل نشده است گفت: امیدواریم به بیمه پایه خوبی دست یابیم.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که طرح بیمه اجباری را به دولت ارایه خواهیم کرد، افزود: یکی از مشکلات کشور در حوزه آمار است به گونه‌ای که آمار دقیقی از مسائل متعدد وجود ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه در وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی سامانه‌های آمار بسیار خوبی در بحث کار و یا بیکاری وجود دارد، خاطر نشان ساخت: برخی از هموطنان از 2 الی 3 دفترچه برخوردار هستند زیرا ارزش دفترچه‌ها کم بوده است.
 
*6 میلیون نفر فاقد دفترچه بیمه هستند


ربیعی افزود: مطالعات سازمان مدیریت نشان داده است که حدود 6 میلیون نفر فاقد دفترچه بیمه هستند این در حالی است که برخی از مطالعات این رقم را تا 10 میلیون هم اعلام کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها