بازدید 9087

اوضاع میدانی سوریه و واکاوی سخنان نصرالله

اگر اسرائیل جنگ دیگری را علیه لبنان آغاز کند، حتی با وجود مشغول بودن حزب الله در جنگ با تروریسم در سوریه، مقاومت پاسخ محکم تر از جنگ 33 روزه 2006 به تل آویو خواهد داد،
کد خبر: ۳۹۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵ 08 April 2014
صرف نظر از آنچه در سوریه می گذرد و پیروزیهای پیاپی ارتش بر گروههای تروریستی مزدور ، محور مقاومت نسبت به سال ۲۰۰۶ که طی آن یکی از اضلاع آن وارد جنگ با رژیم صهیونیستی شد، از قدرت و استحکام بیشتری برخوردار است.

به گزارش تسنیم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب  الله لبنان تاکید کرده است خطر سقوط نظام سوریه و تجزیه این کشور به پایان رسیده است و گزینه نظامی علیه سوریه هم شکست خورده است.

به گفته وی، هدف محور ضد سوری از جنگ علیه سوریه، ایجاد دموکراسی یا عدالت یا مبارزه با فساد آنگونه که ادعا می کنند، نیست، بلکه هدف آنها تغییر موضع سوریه است و ارائه پیشنهاد  خارج شدن از محور مقاومت و قطع رابطه با ایران به بشار اسد در مقابل حل مشکلات سوریه، هدف واقعی این محور را بر ملا کرده است.

تاکید سید حسن نصرالله بر ارتباط پنهانی بسیاری از کشورهای عربی با دولت سوریه و حمایت اکثر کشورها از حل سیاسی بحران سوریه نکته قابل توجه دیگری در ارتباط با بحران سوریه به شمار می رود.

دبیرکل حزب الله، سیر حوادث و اوضاع میدانی در جنوب سوریه و مرزهای شمالی آن با ترکیه را اطمینان بخش توصیف می کند.به گفته سید حسن نصرالله، یکی دیگر از اهداف محور سوری از جنگ علیه سوریه، تحقق یکی از مهمترین گزینه های رژیم صهیونیستی پس از شکست در جنگ 33 روزه مقابل مقاومت بود تا حلقه میانی محور مقاومت یعنی سوریه را وادار به تسلیم کند، اما روند اوضاع میدانی سوریه اکنون سبب افزایش نگرانی اسرائیلی ها شده، همچنان نگرانی تل آویو از ایران ضلع سوم محور مقاومت هم روز به روز بیشتر می شود.

نکته مهمی که سید حسن نصرالله در گفتگوی خود با یک رسانه لبنانی به آن اشاره کرده بود، فروپاشیده شدن جبهه مقابل نظام سوریه و آشفتگی و سردرگمی در مزدوران آنهاست.

بحرانهای داخلی در کشورهای مخالف نظام سوریه همچون ترکیه، قطر و عربستان و بحران در روابط میان این کشورها به ویژه میان عربستان و قطر یکی دیگر از نشانه های این فروپاشی است.

درگیری و نزاع میان قطر و عربستان به حدی است که یک رسانه عربی نوشته بود نزاع میان قطر و سعودی، کشتی شورای همکاری خلیج فارس را به یک تونل تاریک کشانده است.

تجربه سه سال گذشته نشان داده که نظام سوریه در موضع قدرتمندی قرار دارد و از پشتوانه حمایت بالای مردمی برخوردار است.تقویت موضع روسیه در قبال سوریه به ویژه پس از تحولات اخیر در اوکراین و جزیره کریمه نکته دیگری  است که سید حسن نصرالله به آن اشاره کرده است.

صرف نظر از آنچه در سوریه می گذرد، محور مقاومت نسبت به سال 2006 که طی آن یکی از اضلاع آن وارد جنگ با رژیم صهیونیستی شد، از قدرت و استحکام بیشتری برخوردار است، مقاومت از سال 2006 تا کنون تجارب گسترده ای در سطوح مختلف کسب کرده است .

تاکید نصرالله بر  اینکه اگر اسرائیل جنگ دیگری را علیه لبنان آغاز کند، حتی با وجود مشغول بودن حزب الله در جنگ با تروریسم در سوریه، مقاومت پاسخ محکم تر از جنگ 33 روزه 2006 به تل آویو خواهد داد، نشان می دهد محور ضد سوری در بدترین شرایط خود و محور مقاومت در قوی ترین حالت خود به سر می برد.

نکته مهم دیگر افزایش محبوبیت مردمی مقاومت به ویژه در میان کسانی که قبلا میانه خوبی با آن نداشتند، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در این زمینه گفته است حتی برخی از هواداران جریان 14 مارس، جریانی که متحد محور ضد سوری است، از دخالت حزب الله در سوریه حمایت می کنند و حضور رزمندگان مقاومت را حمایت از لبنان در برابر گروههای تروریستی تکفیری می دانند.

یک رسانه عربی در این زمینه به تشدید شکاف میان مهمترین حامیان گروههای تروریستی در سوریه یعنی رژیمهای عربی حاشیه خلیج فارس و به طور خاص میان عربستان و قطر اشاره کرده و نوشته است وضعیت شورای همکاری خلیج فارس همچون یک تونل تاریک، مبهم است و اختلاف در مواضع و تشدید رقابت میان قطر و عربستان که از صحنه های سوریه و مصر فراتر رفته و به مناطق دیگر کشیده شده است، پیامدهای منفی خطرناکی به دنبال دارد که به رژیمهای حاکم ضربه وارد می کند و هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که در آینده چه تحولاتی رخ خواهد داد.

با این حال شیوه جنایتکارانه گروههای تروریستی همانند سابق ادامه دارد و هیچ تغییری در رفتار غیر انسانی آنها ایجاد نشده است، جنایتهای گروههای مسلح امروز به سریال مستمری تبدیل شده که البته این سریال به پایان خود نزدیک می شود.

با هر پیشروی و موفقیت ارتش سوریه در عملیات نظامی در محورهای مختلف و با تمرکز ضربات کوبنده ارتش سوریه بر شبه نظامیان مسلح مورد حمایت شیوخ خلیج فارس، باندهای مسلح هم ناگزیر هستند تا شیوه ای را برای ضربه زدن به اراده مردم سوریه در پیش گیرند که امروز بیش از هر زمانی در مقابل توطئه ای که از سوی مدعیان آزادی مسالمت آمیز، میهن و موجودیت و تاریخ و آینده فرزندانشان را هدف قرار داده، مقاوم تر و مستحکم تر است.

چند روز پیش، ارتش سوریه در محورهای غوطه شرقی موفقیتهای چشمگیری کسب کرد، پیش از آن هم یبرود و اطراف آن و قلعه الحصن را از تروریستها بازپس گرفت و حمله گروههای مسلح مورد حمایت ترکیه به منطقه کسب را نیز دفع کرد، با این حال مزدوران محور ضد سوری همچنان برای ضربه زدن به اراده شهروندان سوری تلاش می کنند.

برخی ناظران بر این باورند که افزایش اقدامات خشونت آمیز گروههای تروریستی مسلح تنها پیامی برای اربابان سعودی و متحدانشان است مبنی بر اینکه این گروهها همچنان قادر به ادامه جنگ هستند، اگر چه ضربات ارتش سوریه، آنها را در مخفیگاههایشان هدف قرار داده و روحیه ملت سوریه هم قابل تصور نیست و اعتماد ملت به رهبرانش هم بی حد و مرز است و پیروزی نزدیک است و شکست گروههای تروریستی هم قطعی است.

یک تحلیلگر سوری گفته است کسانی که گمان می کنند شلیک خمپاره یا موشکهای دست ساز یک طرح راهبردی است و مزدوران محور ضد سوری بر اوضاع میدانی مسلط هستند، سخت در  اشتباه هستند، زیرا کسانی که با  علوم نظامی حداقل آشنایی را داشته باشند، می دانند که به کارگیری چنین شیوه ها و ابزاری که از ابزار ویرانگری بی هدف به شمار می رود، تنها پیام کشتار است که هدف از آن تلاش برای ضربه زدن به اعتماد مردم سوریه و تاثیر بر روحیه محکم آنهاست.

سریال شلیک گلوله های خمپاره از سوی گروههای تروریستی به محله های مسکونی به ویژه در دمشق همچنان ادامه دارد که البته این سریال در قسمتهای پایانی خود قرار دارد.

پرسشی که مطرح می شود این است که آیا زمان آن نرسیده است که مزدوران آل سعود و متحدانشان بدانند که ملت سوریه صاحب فکر و تمدن و اراده استوار است و تمام ابزار قتل و ویرانگری و فتاوای تکفیر و تلاشهای کوچاندن تنها سبب افزایش ایستادگی و مقاومت مردم سوریه شده است.

حملات بی هدف خمپاره ای و موشکی به مناطق مسکونی از سوی انقلابیون جاهل وهابی نشان می دهد که این تروریستهای بی رحم در  اوج سردرگمی و آشفتگی به سر می برند و کسانی که معتقدند که حملات به مناطق مسکونی، نقطه قوت تروریستهای مزدور است، دچار توهم هستند. زیرا حقیقت امر و واکنشهای جامعه سوریه نشان می دهد که این عملیات جنایتکارانه که گروههای تروریستی در حق شهروندان بیگناه سوری مرتکب می شوند، نقطه ضعف دنباله روهای آل سعود به شمار می رود و مردم سوریه که بیش از سه سال است همچنان مقاوم و استوار است، ثابت کرده است که می تواند به پیروزی برسد.

با ادامه شلیک خمپاره از سوی گروههای تروریستی به محله های مسکونی، پایان سفر این باندهای مسلح آغاز شده است و روزهای آینده شاهد  غافلگیرکننده هایی خواهد بود که از دایره محاسبات شبه نظامیان مسلح خارج است.
در آن سوری مرزها یعنی در عراق هم تروریستهای تکفیری همسو با تروریستهای حاضر در سوریه، با بستن آب به روی مردم عراق، نشان دادند از انسانیت هیچ بویی نبرده و بار دیگر دروغ بودن ادعاهای آنها مبنی بر تلاش برای اجرای احکام اسلامی را به جهانیان اثبات کرد.

تحولات میدانی در سوریه روند پرشتابی گرفته است تا وارد نقطه عطف جدیدی در پی ورود آشکار ترکیه به خط دخالت نظامی مستقیم از گذرگاه شمالی از طریق پوشش نبرد موسوم به انفال، نامی که گروههای تروریستی بر تجاوز خود به منطقه کسب در حومه لاذقیه گذاشته اند، شود.

با وجود شدت و گستردگی این تجاوز از نظر تعداد تروریستها و تجهیز و آمادگی لجستیکی آنها به ویژه حمایتهای آشکار ارتش ترکیه، یگانهای ارتش سوریه توانستند به سرعت کنترل اوضاع را به دست گرفته و بر نقطه استراتژیک 45 مسلط شده و سیطره خود را بر مواضع مهمی در کوههای مشرف به این منطقه مرزی تحکیم بخشند.

در حالی که درگیریها به شدت ادامه دارد و تروریستها برای بازپس گیری نقطه 45 و رخنه به استحکامات دفاعی ارتش تلاش می کنند، یک رسانه آمریکایی از تصمیم واشنگتن برای آموزش هزاران تروریست در عربستان، قطر و اردن توسط افسران اف بی آی بر اساس طرحی که در حال آماده شدن است، پرده برداشته و نوشته است هدف از این طرح، ایجاد  ارتش جایگزین ارتش به اصطلاح آزاد است با این حال مایک رودریگرز رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا درباره تعواقب پشتیبانی واشنگتن از حمله نظامی ترکیه به حومه شمالی لاذقیه هشدار داده است، تجاوری که روسیه آن را تجاوز از خطوط قرمز و پیام تحریک آمیز آمریکایی دانسته به ویژه اینکه دستگاههای امنیتی ترکیه به شکل آشکار از تروریستهای چچنی ستون اصلی تجاوز به کسب حمایت می کنند، تروریستهایی که نام لشگر جهادیون قفقاز بر خود گذاشته اند.

از سوی دیگر گزارشهای اطلاعاتی از عملیات نظامی مهمی پرده برداشتند که ارتش سوریه طی روزهای آینده در حومه لاذقیه بر اساس طرح استراتژیکی که به خوبی با کمک کارشناسان نظامی روس آماده کرده، آغاز خواهد کرد که با حمله غافلگیرکننده به گروههای تروریستی در یکی از استانهای شمالی سوریه همزمان خواهد بود.

درگیریهای کنونی در حومه لاذقیه با توجه به قرار گرفتن منافع روسیه در این منطقه، سبب شده است که فرماندهان نظامی روسیه به شکل مستقیم و فوری وارد صحنه شده و به کمک ارتش سوریه بیایند.


از سوی دیگر ورلد تریبون یک رسانه آمریکایی از اطلاعاتی سخن گفته است که تاکید می کند ارتش سوریه در آستانه یکسره کردن نبرد حلب به نفع خود پس از پاکسازی 80 درصد این شهر مهم از وجود گروههای تروریستی است. همزمان روزنامه لس آنجلس هم گزارشی منتشر کرده است مبنی بر اینکه آنچه بدیهی و آشکار است، شکست به اصطلاح انقلابیون سوری در مقابل بشار اسد است که مورد حمایت آمریکا هستند، ارتش سوریه هم در صحنه میدانی، پیروزیهای پیاپی را کسب می کند. از سوی دیگر برخی رسانه ها از قول سفیر یکی از کشورهای منطقه در برلین آلمان نوشته اند بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در حال آماده کردن تجهیزات و نیروهای فراوان برای دادن پاسخ محکم به تروریستها در جبهه حومه لاذقیه است به طوری که طرح نظامی را که دربرگیرنده سناریوی کمینهای سرنوشت ساز است، آماده کرده است که این سناریو بر اساس آنچه در قلمون رخ داد، آماده شده است و تجهیزات نظامی برای اولین بار در خط درگیریها در این منطقه به کار گرفته می شود.

نبرد سرنوشت ساز آتی در شمال سوریه، نبردی قطعی تحت عنوان کمینهای سرنوشت ساز از کسب تا حلب به تعبیر تحلیلگران نظامی پیگیری کننده تحولات میدانی است که هلاکت مهمترین فرماندهان میدانی جبهه تروریستی النصره در عملیات ارتش سوریه را نکته مهم ارزیابی می کنند، سرکردگانی که درگیریها با ارتش سوریه را به ویژه در جبهه درعا مدیریت می کردند و هلاکت آنها ضربه سنگینی به گروههای تروریستی قلمداد شده است.

نکته قابل توجه اظهارات جفری وایت افسر سابق سازمان اطلاعات آمریکاست که در گزارشی که اخیرا مرکز سیاست شرق نزدیک واشنگتن آماده کرده، تصریح کرده است ارتش سوریه سه چهارم مرحله پیروزی را از طریق در اختیار گرفتن سه محور استراتژیک شامل منطقه مرزی با لبنان، دمشق و حلب طی کرده است و همین وضع کافی است که اعتراف کنیم به اینکه اسد پیروز نبرد است.

نکته مهم دیگر در ارتباط با تحولات سوریه، اظهارات بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است که تاکید کرده است روند آشتی ملی و مبارزه با تروریسم همچنان ادامه خواهد یافت و تمام دغدغه دولت سوریه توقف خونریزی است

از همان لحظه نخست جنگ علیه سوریه، دولت سوریه با درک حجم توطئه و خطرات آنچه در آینده رخ خواهد داد، کار در سه مسیر شامل مبارزه با تروریسم، ادامه پیشبرد روند اصلاحات و مبارزه با فساد را آغاز کرد.

دولت سوریه با تاکید بر بی نتیجه بودن کنفرانسهایی همچون ژنو یک و ژنو دو، تاکید کرده است آینده سوریها را فقط خود آنها مشخص می کنند و گفتگو در داخل سوریه با حضور همه سوریهای علاقه مند به کشورشان و مخالف دخالتهای بیگانگان می تواند مشکلات این کشور را حل کند.

سه سال از ویرانی و تخریب هدفمند و برنامه ریزی شده و کشتار و آوارگی مردم سوریه گذشته است با این حال ملت، رهبری و ارتش سوریه همچنان مقاومت و  ایستادگی می کنند .

امروز حجم پیروزیها و موفقیتهای پیاپی دولت سوریه از یبرود در قلمون  دمشق تا الزاره و قلعه الحصن در حومه حمص و روند آشتی ملی که در حال گسترش است و حجم حمایت از نظام سیاسی سوریه و ارتش این کشور در جامعه سوری هم همچنان در حال افزایش است و نکته مهم اینکه کنار رفتن ابرهای تردید و آشکار شدن حقیقت برای مردم سوریه است.

توطئه علیه دولت سوریه در مراحل پایانی خود به سر می برد و دولت سوریه به لطف ایستادگی مردم و ارتش و همچنین حمایتهای محور مقاومت و کشورهای مخالف نظام سلطه در مسیر اعلام پیروزی بزرگ بر این توطئه کثیف و پیروزی نهایی در جنگ جهانی قرار دارد جنگی که آمریکا به همراه متحدان خود با صرف دهها میلیارد دلار و به کارگیری پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و ابزار جاسوسی اطلاعاتی و آموزشهای پیشرفته به هزاران مزدور خارجی به راه انداخت، اما تا کنون تمام نقشه هایش، نقش بر آب شده و مزدوران وابسته آنها نتوانسته اند در صحنه میدانی کاری از پیش برده و هر روز خبرهای جدیدی درباره ناکامی و شکست آنها در مقابل ارتش سوریه به گوش می رسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم