بازدید 3518

فرهادی، رییس هیات‌داوران جشنواره استانبول

سی‌وسومین جشنواره فیلم استانبول از دیروز در حالی با نمایش فیلم فیلومینا آغاز شد که در این دوره کارگردان شناخته‌شده ایرانی را در راس هیات داوران خود دارد
کد خبر: ۳۹۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶ 06 April 2014
سی‌وسومین جشنواره فیلم استانبول از دیروز در حالی با نمایش فیلم فیلومینا آغاز شد که در این دوره کارگردان شناخته‌شده ایرانی را در راس هیات داوران خود دارد: «اصغر فرهادی» که قرار است در کنار داوری آثار، مسترکلاس پیشرفته‌ای را برگزار کند.

به نوشته شرق، فرهادی در این مسترکلاس که 14 آوریل قرار است برگزار شود، درباره رویکرد خود به سینما سخن خواهد گفت. امسال در جریان جشنواره استانبول در کنار فرهادی «دافنه هالمن»، «فیلیپ له‌گای»، «لیندا مایلز» و «رضوان رادو لسکو» دیگر اعضای هیات داوران بخش رقابتی هستند.

سی‌وسومین جشنواره فیلم استانبول با نمایش فیلم نامزد اسکار «فیلومنا» ساخته پل گرین گراس در مراسم افتتاحیه آغاز به‌کار می‌کند. همچنین قرار است جشن صدسالگی سینمای ترکیه نیز پس از مراسم افتتاحیه در این رویداد سینمایی برگزار شود.

در بخش رقابت بین‌الملل سی‌وسومین جشنواره فیلم استانبول 12 فیلم از جمله «من، خودم، مادرم» برنده خرس طلای برلین برای کسب جایزه لاله طلایی بهترین فیلم به رقابت خواهند پرداخت. جشنواره فیلم استانبول 2014 تا بیستم آوریل ادامه خواهد داشت.

فرهادی بعد از موفقیت‌های زیادی که با فیلم جدایی نادر از سیمین به دست آورد در سال 92 فیلم «گذشته» که در فرانسه ساخته شده بود را در جشنواره فیلم کن برای نخستین‌بار به نمایش گذاشت و توانست در جشنواره‌های مختلفی با این فیلم بدرخشد. او در حال آماده‌سازی فیلم بعدی خود است که احتمالا مانند گذشته خارج از ایران ساخته می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی