بازدید 25552
۷
پایان فصل دوم از «برکینگ بد» با خلاصه قسمت‌های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم؛

فیلم: از کشتار توسط یک کودک تا انفجار هواپیمای مسافربری آمریکا!

وایت برای گریز از این وضعیت با همکاری وکیل فاسدشان، راه تازه‌ای پیش می‌گیرد و نخستین معامله ۲.۱ میلیون دلاری شان رقم می‌خورد. نویسندگان این مجموعه، بسیار هوشمندانه عمل کرده‌اند و این مجموعه، دارای یک دایره المعارف از کدهایی است که آهسته آهسته در اختیار مخاطبان قرار گرفت. یکی از نکات جالب اینکه همه رنگ لباس شخصیت‌ها در فیلم ثابت است و نشانه سمبلیک روحیه آنهاست.
کد خبر: ۳۸۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴ 27 March 2014
پس از استقبال مخاطبان «تابناک» از طرح نقد فیلم و انتشار خلاصه‌ای از آثار سینمایی به همراه نقد، در ‌نوروز ۹۳ و اندکی پس از آن، افزون بر استمرار این رویه، استثنائا‌ به دیدن خلاصه یکی از مهم‌ترین سریال‌های مشهور جهان در سال‌های اخیر و نقدهای مرتبط با آن خواهید نشست.

به گزارش «تابناک»، اگر تا اینجا با «تابناک» همراه بوده‌اید، بی‌ گمان بر این امر صحه می‌گذارید که «برکینگ بد / breaking bad» ساخته وینس گیلیگان، یکی از قوی‌ترین سریال‌های یک دهه اخیر است؛ سریالی که در قالب پنج فصل از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ توسط سونی پیکچرز تولید و در شبکه کابلی ای‌ام‌سی آمریکا نمایش داده شد و همزمان در برخی شبکه‌های مشهور ماهواره‌ای دیگر آمریکا نیز به نمایش درآمد و به سرعت جهانی شد.

فیلم: از کشتار توسط یک کودک تا انفجار هواپیمای مسافربری آمریکا!

درباره ساخت این سریال به جز بحث بودجه، هر قسمت که بیش از سه میلیون دلار هزینه شده و در روند ساختش اشکال پدید آورده بود، مباحث دیگری مطرح بود؛ برای نمونه، بر پایه قرارداد سازنده سریال با شبکه پخش کننده، سازندگان می توانستند در هر فصل، تنها یک بار از واژه «لعنتی» استفاده کنند؛ اما سازندگان با هوشمندی کامل به شکل افکتیوی، بار‌ها از این واژه در هر فصل استفاده کردند و تا پایان این سریال را پیش بردند.

نویسندگان این مجموعه بسیار هوشمندانه عمل کرده‌اند. این مجموعه، دارای یک دایره المعارف از کدهایی است که آهسته آهسته در اختیار مخاطبان قرار گرفت. یکی از نکات جالب اینکه همه رنگ لباس شخصیت‌ها در فیلم ثابت است و نشانه سمبلیک روحیه آنهاست و این تنها ساده‌ترین نکته‌ای است که احتمالاً درباره این مجموعه دقت نکرده‌اید و البته مسائل بی‌ربطی نیز هست که می پندارید کد هستند؛ مثلا برومین و باریوم که با حروف اختصاری Br و Ba در لوگوی فیلم استفاده شده، هیچ ربطی به ساخت متامفتامین یا‌‌ همان شیشه ندارد و تنها برای استفاده اسمی از این دو عنصر استفاده شده است.

فیلم: از کشتار توسط یک کودک تا انفجار هواپیمای مسافربری آمریکا!

«برکینگ بد» روایتی از والتر وایت با نقش آفرینی برایان کرانستون، معلم پنجاه ساله شیمی در دبیرستان در البوکرکی، نیومکزیکو است. پس از آنکه وایت از سرطان ریه خود آگاه می‌شود، برای برآورده کردن نیازهای مالی خانواده در آینده، به همراه دانش‌آموز سابقش، جسی پینکمن و با بهره گیری از علم شیمی، اقدام به ساخت شیشه با خلوص بالای ۹۹ درصد می کند که همین منجر به ایجاد بازاری جدید در آمریکا برای مخدر تازه می‌شود. [اگر قسمت های پیشین سریال را ندیده‌اید، خواندن ادامه این متن می‌تواند به لو رفتن داستان قسمت‌های پیشین این سریال به شما کمک کند]

در نخستین تلاش این دو برای فروش مواد، دو قاچاقچی کشته می‌شوند و معلم شیمی و گارد، این دو قاچاقچی را در اسید حل می‌کنند. این دو سپس با یک قاچاقچی مواد مخدر دیگر همکاری شان را از سر می‌گیرند که او نیز تعادل روانی ندارد و سرانجام با آن‌ها درگیر می‌شود و در یک درگیری، این قاچاقچی کشته می‌شود. والتر وایت و جسی پینکمن، پس از آرام شدن فضا، تولید مواد مخدر را دوباره از سر می‌گیرند.

فیلم: از کشتار توسط یک کودک تا انفجار هواپیمای مسافربری آمریکا!

آن‌ها با وسوسه والتر وایت و این بار برای درگیر نشدن با فروشندگان مواد مخدر، راساً شبکه پخش شیشه راه اندازی می‌کنند؛ اما پس از مدتی، یکی از عوامل پخش مواد مخدرشان دستگیر و آنها مجبور می‌شوند برای فریب پلیس، سراغ وکیل فاسدی بروند و او را به خدمت بگیرند. پلیس حاضر می‌شود این توزیع کننده خرد را آزاد کند، مشروط بر اینکه او، «هایزنبرگ» ـ که در واقع نام مستعار والتر وایت در تولید شیشه است ـ به آنها معرفی کند.

والتر وایت و جسی پینکمن، مبلغ سنگینی پول به وکیل فاسدشان می‌دهند تا به آنها مردی را معرفی کند که کارش پذیرش جرم دیگران و به زندان رفتن است؛ مردی که جرم هایزنبرگ را نیز به گردن می‌گیرد و عملاً با زندان رفتنش، پلیس پرونده را مختومه می‌بیند و راه برای آزادی عامل پخش  کاملاً هموار می‌شود.

فیلم: از کشتار توسط یک کودک تا انفجار هواپیمای مسافربری آمریکا!

در سه بخش پایانی فصل دوم این سریال، یکی دیگر از پخش کنندگان این دو تولیدکننده تازه نفس شیشه که در قلمرو تازه و در واقع قلمرو دیگران در حال فروش مواد مخدر است، به عجیب‌ترین شکل ممکن کشته می‌شود! والتر وایت برای گریز از این وضعیت با همکاری وکیل فاسدشان راه تازه‌ای پیش می‌گیرد و نخستین معامیه ۲.۱ میلیون دلاری شان رقم می‌خورد و نخستین پولشویی عمرش را انجام می‌دهد. در کنار این، جسی پینکمن به دختر همسایه ای که خانه تازه‌اش را از او اجاره کرده، دل بسته بود، شرایط متفاوتی می‌یابد و در پایان اتفاقی که زنجیره وقایع را کامل می‌کند، دو هواپیمای مسافربری آمریکا منفجر می‌شوند!

هم‌اکنون به دیدن خلاصه قسمت‌های یازدهم، دوازده و سیزدهم از فصل دوم «برکینگ بد / breaking bad» به عنوان پایان بخش این فصل در «تابناک» بنشینید؛ با این امید که تا فرجام این سریال، بتوانیم به پوشش این مجموعه و نقد و بررسی‌اش بپردازیم. درباره این سریال که فاجعه شیشه و سهولت ورود این سودای مرگ آور و آکنده از خشونت و همچنین سیستم بیمه درمانی ضعیف آمریکا را به خوبی به تصویر کشیده، بیشتر در «تابناک» خواهید دید و خواند.


دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
سیستم درمانی ضعیف آمریکا رو خوب اومدی!!!!:))
حالا اىن خلاصه داستان رو تعرىف کردن ىعنى چى ؟ داستان رو دارى لو مى دى فقط. مى تونى نقد بنوىسى ولى اىنکه پنج فصل رو بخواى خلاصه کنى نمى فهمم چه سودى داره.
سیستم درمانی آمریکا ضعیف نیست چیزی که ضعیفه پوشش بیمه ای اونه و هزینه ها در صورت نداشتن بیمه خیلی بالاست حتی به نسبت درآمد سرانه مردم بازم خیلی زیاده.
پاسخ ها
عمو فیروز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
اونا باید بیان از ما پوشش بیمه رو یاد بگیرن
در ايران كه درمان ايشالله مشكلي نداره !
شما چرا فیلم خارجی نگا میکنی برادر؟ مگه ممنوع نیست؟
یعنی از دیدن سریال با شکوه برکینگ بد واقعا به وجود اومدیا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل