بازدید 125005
پایان فصل نخست از «برکینگ بد» با خلاصه ششمین و هفتمین قسمت؛

فیلم: وقتی معلم شیمی، آشپرخانه شیشه می‌زند!

این دو، تولید شیشه را در همان خودرو کاروانی که در آغاز شروع کرده بودند، از سر گرفتند و تلاش کردند، تجارت خود را توسعه دهند و محرک افزایش تولید، معلم شیمی است که زیر بار هزینه‌های سنگین درمان است و برای تجارت سنگین تر این مخدر صنعتی، آشپزخانه‌ای بزرگ تر لازم است...
کد خبر: ۳۸۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱ 22 March 2014
پس از استقبال مخاطبان «تابناک» از طرح نقد فیلم و انتشار خلاصه‌ای از آثار سینمایی به همراه نقد، در ‌نوروز ۹۳ و اندکی پس از ان، افزون بر استمرار این رویه، استثنائا‌ به دیدن خلاصه یکی از مهم‌ترین سریال‌های مشهور جهان در سال‌های اخیر و نقدهای مرتبط با آن خواهید نشست.

به گزارش «تابناک»، اگر قرار باشد پنج سریال تلویزیونی، ‌مهم‌ترین‌ آثار یک دهه اخیر مورد توجه قرار داد، بی‌گمان «برکینگ بد / breaking bad» ساخته وینس گیلیگان، یکی از آن‌ها و شاید قوی‌ترین آن‌ها خواهد بود؛ سریالی که در قالب پنج فصل از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ توسط سونی پیکچرز تولید و در شبکه کابلی ای‌ام‌سی آمریکا نمایش داده شد و همزمان در برخی شبکه‌های مشهور ماهواره‌ای دیگر آمریکا نیز به نمایش درآمد و به سرعت جهانی شد.

فیلم: وقتی معلم شیمی، آشپرخانه شیشه می‌زند!

تولید هر بخش از «برکینگ بد» حدود ۳ میلیون دلار هزینه برای سونی پیکچرز در پی داشت که بالاتر از میانگین برنامه‌های شبکه‌های کابلی بود و به همین دلیل، ساخت این پروژه در مقطعی به مشکل برخورد و به همین دلیل، فصل نخست که قرار بود نه بخش باشد، تنها هفت بخش آن تولید و ادامه این مجموعه پس از رایزنی سونی پیکچرز با دیگر شبکه‌ها و تأمین هزینه تولید، ساخته شد.

داستان فیلم در آلباکرک، در سرزمین کاکتوس‌های اندک و زمین سوخته در آفتاب می‌گذرد. برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی مبتلا به سرطان ریه مرحله سوم است که برای تأمین امنیت مالی خانواده خود شروع به ساخت مت‌آمفتامین می‌کند و در جریان همراهی با باجناق پلیسش در عملیات دستگیری چند قاچاقچی، درمی‌یابد که یکی از شاگردهای سابقش، مصرف کننده و توزیع کننده خرد شیشه است و اینچنین با او همراه می‌شود و به شاگردش پیشنهاد ایجاد آشپزخانه تولید شیشه را می‌دهد.

فیلم: وقتی معلم شیمی، آشپرخانه شیشه می‌زند!

این دو در نخستین تلاش این دو برای فروش مواد، با دو فروشنده عمده مواد که تصور می‌کنند معلم شیمی و شاگردش پلیس اند، کشته می‌شوند و در بخش دوم و سوم، معلم شیمی و شاگردش مشغول نابودی جسد این دو قاچاقچی با اسید بودند؛ این در حالی است که در قسمت های بعدی، مشخص می‌شود یکی از همان دو قاچاقچی خبرچین پلیس بوده است.

با قتل دو قاچاقچی، معلم شیمی از تولید موادمخدر عقب می‌کشد اما او که مجبور به انجام شیمی درمانی برای سرطان است، برای تأمین هزینه‌های بالای درمانش نزد شاگردش بازمی‌گردد. این دو تولید شیشه را در همان خودرو کاروانی که در آغاز شروع کرده بودند، از سر گرفتند و تلاش کردند، تجارت خود را توسعه دهند. محرک افزایش تولید، معلم شیمی است که زیر بار هزینه‌های سنگین درمان است و برای تجارت سنگین تر، آشپزخانه‌ای بزرگ تر لازم است؛ برنامه‌ای که در بخش های شش و هفتم به عنوان قسمت‌های پایانی فصل نخست «برکینگ بد» شیب تندی به خود می‌گیرد و این دو، از تولید خرد مواد مخدر، فراتر می‌روند.

فیلم: وقتی معلم شیمی، آشپرخانه شیشه می‌زند!

هم‌اکنون به دیدن خلاصه قسمت‌های ششم و هفتم «برکینگ بد / breaking bad» در «تابناک» بنشینید؛ با این امید که تا فرجام این سریال، بتوانیم به پوشش این مجموعه و نقد و بررسی‌اش بپردازیم. درباره این سریال که فاجعه شیشه و سهولت ورود این سودای مرگ آور و مملو از خشونت و همچنین سیستم درمانی ضعیف آمریکا را به خوبی به تصویر کشیده، بیشتر در «تابناک» خواهید دید و خواند.


دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۹
تابناک ممنون از این که این سریال زیبا رو نقد میکنی ، در مورد ترجمه اسم این سریال
با ویرگول میان دوتا کلمه هست و معنی میشه ،شکستن ، بدجور
ترجمه های دیگه ازین اسم زیاده ولی این ترجمه به محتوا نزدیک تره
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
امیر عزیز breaking bad یعنی به راه بد افتادن.خلاف کار شدن.
امیر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
ناشناس گرامی ، محتوای سریال به شکسته شدن قوانین یک انسان خیلی بد ، اسم دارای ویرگول هست و برکینگ بد میشه شکستن خیلی بد ، معنا میشه که به نام قانون شکنی نزدیکه اما با ویرگول میان دو کلمه خوانده میشود شکستن، بدجور یا خیلی بد
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
breaking bad به معنی افسار پاره کردنه و البته در خرده فرهنگ های آمریکایی معنی «میانبر زدن احمقانه و پر خطر میده»
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
امیر عزیز
to break bad means; to break the law, to defy authority, to go wild.
عالی...بازم از اینا بذارین....ممنون
خيلي كار مسخره اي ميكنين ، يك سريال بزرگ رو تو ٤ تا پست ميخواين تموم كنين
فکر کنم که معنای "breaking bad" میشه یعنی شکستن تابوی بد"....بعبارتی خلافکار شدن!
من ٥تا فصل اين سريال را ديدم كولاكه
فصل اولشو دیدم جالب نیست زیاد....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
موافقم اما وقت بذار و فصل بعدی رو ببین . اگه از وسطای فصل دوم نظرت عوض نشد ادامه نده ;) البته اگه بتونی ادامه ندی!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
صبر کن و تا فصل پنج ببین. یکی از نکات جالب سریال اینه که هیچ چیز شتاب زده اتفاق نمی یوفته. منطقی هم باید باشیم دیگه یه معلم که فقط تا الان شیمی درس بده دو روزه نم یتونه که به خلافکار درجه یک تبدیل بشه. این روند تقریبا کند تا فصل سه همراه سریال هست. ولی ندیدنش به خاطر اینکه تا این فصل کند پیش رفته اشتباه بزرگیه.
دوستان توجه داشته باشن این سریال فصل به فصل بهتر میشه، یعنی مثلا فصل یک رو از 10 بهش باید پنج داد و فصل پنج از ده دوازدهی سیزدهی بالاتر از ده داد :D
از تابناک بعید بود سریال های خشن و مزخرف آمریکایی رو بیاد تبلیغ کنه...
پاسخ ها
امیر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
شما برو پایتخت ببین ، شما رو چه به شاهکار های جهانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
شما برو سریالهای آبکی صدا و سیما رو ببین. اونا با روحیات لطیف شما سازگارتره
آشپزخانه ترجمه نادرستی از methlab هست. چرا آزمایشگاه شیشه سازی ترجمه نشده است؟
از تابناک بسیار تشکر میکنم برای نمایش و نقد یکی از بهترین سریالهائی که تا بحال ساخته شده. در ضمن بریکینگ بد یعنی براه خلاف رفتن و یا منحرف شدنو متن زیر خلاصه داستان این سریال زیباست ...
وقتی استاد دانشگاه چت بازه دانشجوهای زیر دستم میشه مهندس هوافضا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار