بازدید 24881
پزشکی قانونی جان باختن سه نفر را تایید کرد؛

کاهش 35 درصدی حوادث چهارشنبه سوری

به رغم کاهش شدید آمار حوادث شب گذشته که می‌تواند به نوعی امید بخش باشد، گزارش پزشکی قانونی کشور حکایت از جان باختن سه تن، یک پسربچه در شهر تهران و دو مرد 28 و 25 ساله در نظرآباد استان البرز دارد.
کد خبر: ۳۸۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵ 19 March 2014
با آن همه ترقه و بمب دست سازی که عرضه می‌شد و دیشب مورد استفاده قرار گرفت، می‌شد حدس زد که آمار مصدومان چهارشنبه سوری سال 92 کم نباشد که این گونه هم شد اما خوش بختانه آمار حکایت از کاهش محسوس مصدومان به نسبت سال گذشته دارد.

به گزارش «تابناک»، آرزو دهقانی، مدیر روابط عمومی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تعداد مجروحان چهارشنبه سوری گفت: تا شش صبح امروز، 382 مجروح و مصدوم در ارتباط با حوادث شب گذشته در اورژانس کشور ثبت شده که 148 نفر از این افراد در محل مورد مداوا قرار گرفتند و 238 مجروح دیگر برای درمان بیشتر به بیمارستان‌ها انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه 315 نفر از مجروحان مرد و 67 نفر از این مجروحان زن هستند، افزود: این آمار مربوط به آمار اورژانس کشور و تا ساعت شش صبح است و احتمال دارد که مجروحان و مصدومان دیگری نیز وجود داشته باشد که خودشان به‌ صورت مستقل به مراکز درمانی مراجعه کرده باشند.

دهقانی خاطرنشان کرد: بیشترین آسیب‌ها به چشم، گوش و در مجموع به صورت افراد وارد شده و بیشترین قشری که در حوادث این شب آسیب دیدند مربوط به گروه سنی 15 تا 24 سال بوده است.

این در حالی است که بر اساس آمار ثبت شده چهارشنبه سوری سال گذشته در اورژانس کشور، 595 مجروح و مصدوم گزارش شده بود و بدین ترتیب می‌توان از کاهش حدود 35 درصدی مجروحان و مصدومان چهارشنبه سوری خبر داد؛ هرچند رقم خوردن یک حادثه برای مراسمی که جشن نام دارد، بسیار زیاد است.


مرگ یک کودک 8 ساله در تهران


سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از مرگ یک کودک هشت ساله در حوادث شب گذشته تهران خبر داد و گفت: متاسفانه برابر اطلاعات دریافتی از اورژانس، حوالی ساعت 20:30 سه شنبه شب، یک کودک هشت ساله در شهرک راه‌آهن – گلفام بر اثر انفجار یک نارنجک دست‌ساز که از سوی فردی ناشناس انداخته شد، جان باخت.

وی همچنین از دستگیری 15 نفر هنجارشکن در آخرین چهارشنبه سال خبر داد و گفت: این افراد که اقدام به هنجارشکنی در آخرین چهارشنبه سال کرده بودند، توسط پلیس دستگیر شدند که برابر اعلام قبلی، هنجارشکنان تا پایان تعطیلات در بازداشت پلیس باقی خواهند ماند.

شناسایی عامل انفجار در بیمارستان

قاضی ناصر قریشی زاده، بازپرس جنایی تهران در این باره به مهر گفت: ساعت 20:40 سه شنبه در شهرک گلستان افرادی اقدام به روشن کردن آتش کرده بودند که ناگهان فردی اقدام به پرت کردن شی به داخل آتش کرد. پس از اینکار انفجاری مهیب رخ داد که در اثر آن 6 نفر از جمله پسر بچه‌ای 8 ساله و فردی که اقدام به این کار کرده بود مجروح شدند.

وی افزود: به دلیل اصابت ترکش به شکم این پسر بچه و شدت جراحات وی جان خود را از دست داد. همچنین به دلیل مجروحیت عامل این انفجار و انتقال وی به بیمارستان هنوز تحقیقات از وی انجام نشده است.

قاتل دستگیر شد

به گزارش تسنیم، پلیس تهران بزرگ اعلام کرد که قاتل کودک 8 ساله در ساعت 4 صبح امروز با تلاش ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شد.

این فرد 31 ساله و ساکن غرب تهران است که به جرم خود نیز اعتراف و به مراجع قضایی نیز معرفی شده است. فرد مذکور نارنجک انفجاری دست سازی را کنار آتش گذاشته بود که با انفجار آن ترکش‌های این نارنجک انفجاری دست ساز به یک پسر 8 ساله اصابت و باعث مرگ او شد.


پزشکی قانونی جان باختن سه تن را تایید کرد

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در حوادث شب گذشته (27 اسفند 1392) یک پسربچه 12 ساله در شهر تهران و دو مرد 28 و 25 ساله در نظرآباد استان البرز جان خود را از دست دادند.

اجساد دو نفر (پسربچه تهرانی و یکی از دو نفر استان البرز) برای تعیین علت فوت و صدور جواز دفن به پزشکی قانونی استان های تهران و البرز ارجاع شده و متوفی دوم شهرستان نظرآباد در بیمارستان فوت شده و تا لحظه تنظیم این گزارش به پزشکی قانونی ارجاع نشده است.

بر اساس این گزارش، کودک متوفی در تهران پسری دوازده ساله است نه دختری هشت ساله که پیشتر در برخی گزارش ها از جان باختنش خبر رسیده بود.

تشکر پلیس از مردم

ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از مردم بابت همکاری با پلیس تشکر کرد و گفت: جمع‌بندی‌ها نشان می‌دهد وضعیت نسبت به سال گذشته بسیار مطلوب‌تر بوده است و تنها حوادث دلخراش، مرگ کودک هشت ساله و قطع سه انگشت دست راست یک مرد بوده است.

سردار احمدرضا رادان، جانشین فرمانده ناجا نیز با اعلام کاهش شدید حوادث شب گذشته، با تشکر از مردم گفت: خوشبختانه با همکاری خوب مردم کشورمان، در رعایت نظم و قانون، شاهد آن بودیم که میزان مصدومان و حادثه‌دیدگان چهارشنبه آخر سال به شدت کاهش یافته است که که این امر نشان دهنده افزایش سطح فرهنگی هموطنان است و از این افراد تشکر می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۴
"گلی که تربیت از دست باغبان نگرفت"
"گر به چشمه خورشید سر کشد،خودروست"
چقدر سفارش؟چقدر تهدید؟چقدر هشدار؟ چقدر غبرت آموزی؟ چقدر...چقدر...چقدر..؟ اینها هر چه کردند نتیجه کار خودشان است. اما آن پیرزن یا پیرمرد یا نوزاد شیر خواره ای که با شیرین کاری همینها تنش به لرزه می افتد ، نتیجه کار کیست؟ مادر من 80 سال دارد و با هر صدا تکانی میخورد و میگوید :"لاالااله الله". الان که ساعت از 1/5 شب گذشته هنوز صدای ترقه های ــ ترقه که نه، نارنجک ــ اینها هنوز قطع نشده است. همین حالا سطل زبله شهرداری با تمام زباله هایش در آتش میسوزد. اگر اتوموبیلهای کناری خدای ناکرده آتش بگیرد، جوابش با کیست؟ راستش را بخواهید من بیشتر دلم برای پزشکان و پرستاران و امکانات کشور بیشتر میسوزد تا اینها. شاید قدری بیرحکانه بنظر برسد. شاید اگر شما هم الان اینجا بودید همین نظر را ئاشتید.
تعداد کشته ها چطور؟ دیروز در شهرستان نظرآباد البرز 2 نفر براثر انفجار نارنجک دست ساز که در حال حمل کردن به وسیله موتور سیکلت بودند یک نفر در دم کشته و دیگری براثر جراحات زیاد در بیمارستان فوت کرد ....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
دیشب یک مورد جدید اتفاق افتاد که واقعا جای تبریک داره
دیشب در منطقه شهر ری در هر محله یک مامور آتشنشان وجود داشت که مردم رو راهنمایی میکرد و اگر اتفاقی می افتاد سریعا به کمک می آمد
لطفا در مورد این موضوع گزارش تهیه کنید و تشکر کنید از ایشان
ابن افراد امنیت بقیه را هم به خطر انداخته اند.
الان دستگاههای مرتبط این کاهش را به خودشان نسبت می دهند در حالیکه مواد منفجره استاندارد تر و بی خطرتر شده است !!!
پاسخ ها
شایان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
بی خطر تر کجا بود خیلی گرون شدن به خاطر دلار الان کپسولی بسته ای 30 تومن شده نمیشه خرید
به نظر من باید با نیروی انتظامی مناطقی که اقدامات خطرناک صورت می گیرد برخورد جدی کرد چرا که آنها مسئول هستند مگر حقوق نمی گیرند تا امنیت را تامین کنند ولیز به بهانه مدارا با مردم به خلافکارا فرصت جنایت می دهند ومن مطمئن هستم اصلا ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
شما با این نامی که برای خودت انتخاب کردی نظر نده
اگر دولت یک برنامه مخصوص این شب در یک محل خاص در نظر بگیره هم تلفات کمتر میشه هم آسایش مردم بیشتر میشه
ما که دیشب چشم رو هم نذاشتیم
هزار بار گفتیم انکار نکنید همراهی کنید، چی میشه بجای اینکه بگید خرافه و فلان و بهمان بیایید برای کاهش خطر ابزار استاندارد مطابق سلیقه مردم تولید و توزیع کنید و کنار مردم باشید.
با شادی و هر اونچه شاد باشه مخالفت نکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Indonesia |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
خرافه هست دوست عزیز.

مارا با اعمال لغو و عبث کاری نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
برای اینکه خودت رو مطرح کنی باید خلاف جهت باد حرکت کنی.
بعضی ها دوست دارند دیگران نگاه شان کنند !!!
erfan
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
آقای ناشناس|UNITED STATES|13:26 -- اگر تابناک منتشر می کرد جواب درست و حسابی بهت مدادم . البته احتمالا خیلی ها میدون جواب امثال شماها چیه!
به نظر من اگر كسي اينطوري كشته بشه بهتره تا در يك تصادف رانندگي كشته بشه به هر حال روحشان شاد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
دعا کن خودت به همین نحو کشته بشی و روحت شاد بشه !
بيشتر كساني كه آسيب مي بينند رهگذران هستند. حتي خودروهاي پارك شده كنار خيابان و حيوانات شهري هم در امان نيستند. بسياري از افراد سالخورده و بيماران قلبي نيز دچار مشكل مي شوند. آيا اين همه خطر و آسيب رساني به خود و ديگران نامش تفريح است؟ چرا دولت مراكز خاصي را براي اين به اصطلاح تفريح تعيين نمي كند كه حداقل سايرين در امان باشند؟؟؟
ناشناس 13:9 حالت خوشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدا را شکر مواد منفجره چینی امن تر شده است و امیدوارم که سال دیگر با امن تر شدن ترقه های چینی آمار تلفات و جراحات از این هم کمتر شود.
متاسفانه دیشب در مشهد جلوی چشم همه یک... نارنجک دستی داخل پرایدی انداخت که با انفجار نارنجک خودرو نیز منفجر شد و سه سرنشین آن که پدر و مادر و فرزندشان بود جلوی چشم همه در آتش سوختند.واقعا متاسفم از خودمان که ادعای فرهنگ و شعور بالا داریم
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
واقعا؟!!!!
سلام.اگر ارگانهای دولتی این مراسم را سامان دهی کنند هم تلفان جانی و مالی نداریم و هم به کسی آسیبی نمی رسد.باید فرهنگ سازی در ارتباط با این مراسم انجام شود.
اداب و سنن شب چهارشنبه سورى از قديم بوده و بايد باشد ولى مطابق أجراًى گذشته ، بوته اتش زدن ، فال گوش ، قاشق زنى ،و....اين تق و پوق ها وترقه ها باعث خط خطى شدن اعصاب مردم و حتى موجب قتل و خسارت عده اى بيگناه ميشود
من نمیدونم ما که داشتیم این همه خوشحالی میکردیم نه مصدوم داشتیم نه کشته این دیگه چکاریه متاسفم برای اون دسته ادما
سلام. تا کی ما باید چوب جو گیریهای خودمون رو بخوریم خیلی کارهای سالمتری وجود داره که می شه به جای کارای خطرناک انجام داد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها