بازدید 9719

ناگفته‌های قدیری ابیانه ازانتخابات سال ۸۴

این ادعا که استانداران انتخابات را رها کردند از این جهت درست است که آنان دخالتی در آرای مردم و شمارش نداشتند اما اینکه ادعا شود نتیجه انتخابات غیر از نتیجه آرای عمومی بوده است صحت ندارد
کد خبر: ۳۸۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۸ 19 March 2014
عضو ستاد هاشمی در سال ۸۴ ضمن تکذیب ادعای هاشمی رفسنجانی مبنی بر صورت گرفتن تقلب در سال 84 گفت: انتظار نداشتم که آقای هاشمی چنین ادعایی را مطرح کند چرا که اصولا چنین ادعایی صحت ندارد.

به گزارش فارس، محمد حسن قدیری ابیانه سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و عضو فعال ستاد هاشمی در سال 84 ، در واکنش به ادعای هاشمی مبنی بر صورت گرفتن تقلب در انتخابات سال 84 گفت: خوشبختانه در 35 سال گذشته انتخابات به طور سالم برگزار شده است و مردم به هرکس رای داده اند، نام او از صندوق بیرون آمده است به صورتی که در دوران ریاست جمهوری هاشمی که علی محمد بشارتی اصولگرا وزیر کشور بود نام خاتمی، در زمان دولت خاتمی که موسوی لاری اصلاح طلب وزیر کشور بود نام احمدی نژاد و در انتخابات اخیر نیز که احمدی نژاد بر سرکار بود روحانی انتخاب شد که خود این امر نشان می دهد که انتخابات سالم برگزار شده است.

قدیری ابیانه ضمن تکذیب ادعای صورت گرفتن تقلب در سال 84 تصریح کرد: این ادعا که استانداران انتخابات را رها کردند از این جهت درست است که آنان دخالتی در آرای مردم و شمارش نداشتند اما اینکه ادعا شود نتیجه انتخابات غیر از نتیجه آرای عمومی بوده است صحت ندارد و من انتظار نداشتم که آقای هاشمی چنین ادعایی را مطرح کنند.

وی ادامه داد: من آن موقع مشاور ایشان بودم و به نفع ایشان هم تبلیغ می کردم به این صورت که بر خلاف اعضای ستاد ایشان که دنبال تخریب نامزدها بودند من نامزدهای جریان اصولگرا را هم تایید می کردم و می گفتم اگر آقای هاشمی کاندیدا نبود من به یکی از همین اصولگرایان رای می دادم و نکات مثبتشان را هم می گفتم.

عضو ستاد هاشمی با انتقاد عملکرد هاشمی خاطرنشان کرد: راجع به قضیه آن سال هم سال 84 آقای هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و من در آن مصاحبه ای که کردم گفتم که یکی از مراکز نظرسنجی که بشدت هم مخالف آقای احمدی نژاد بود و طرفدار آقای هاشمی، به من اطلاع داد نظرسنجی ها نشان می دهد آقای هاشمی انتخابات را باخته و 7-6 میلیون رای کم دارد و می خواست این گزارش را به دست آقای هاشمی برساند. این روز چهارشنبه قبل از انتخابات بود. یعنی سه شنبه در سطح گسترده در سراسر کشورنظرسنجی کرده بودند؛ و این را شب چهارشنبه که آخرین مصاحبه تلویزیونی آقای هاشمی بود، به من اطلاع دادند.

قدیری ابیانه ادامه داد: من پنج شنبه این گزارش را به دفتر ایشان بردم در حالی که ایشان با اعضای ستادشان جلسه داشتند و برای آخرین مصاحبه شان که همان شب بود آماده می شدند که مهدی از جلسه آمد بیرون و من به او گفتم یک همچین گزارشی آمده که می گوید آقای هاشمی انتخابات را باخته است. این گزارش را به آقای هاشمی بدهید بخواند. مهدی گفت من این گزارش را قبول ندارم بابا برنده است و حاضر نشد این گزارش را به آقای هاشمی بدهیم.

عضو فعال ستادهاشمی اظهارداشت: من نامه ای را به آقای هاشمی به همراه ضمیمه کردن گزارش افکارسنجی نوشتم و در آن تاکید کردم که شما انتخابات را باخته اید، این نظرسنجی هم علمی است و هم توسط مخالفان آقای احمدی نژاد و طرفداران شما تهیه شده و امکان ندارد انتخابات را پیروز شوید بنابراین از برنامه تلویزیونی امشب برای ترمیم قضیه استفاده کنید و زمینه سازی کنید برای اینکه این شکست تلخی نباشد چراکه امکان ندارد بتوانید تا آخر امشب چند میلیون رای کسب کنید.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد بنده این است که نظر سنجی سال 84 در روزهای نهایی انتخابات که توسط مرکز افکار سنجی آن زمان انجام شده بود منتشر شود که این امکان برای مجلس، سازمان بازرسی، دستگاه قضایی و سایر دستگاه ها مهیاست و آنان می توانند اسناد مربوطه را از این مرکز دریافت کنند چراکه همین که نتیجه افکار سنجی محرمانه تلقی شده و انتشار عممومی نیافت به این دلیل بود که نشان می داد آقای احمدی نژاد پیروز انتخابات است در حالیکه باید نظرسنجی را منتشر می کردند.

قدیری ابیانه با انتقاد از عملکرد مدعیان تقلب در سال 88 اظهارداشت: در نظام جمهوری اسلامی در هیچ سالی در انتخابات ریاست جمهوری تقلب صورت نگرفته است و رای مردم تعیین کننده رییس جمهور بوده است اما پرسشی که برجای می ماند آن است که چرا این مدعیان تقلب در سال 88 که در جلسات خصوصی خود به کذب ادعای خود اعتراف کرده اند واقعیت را نمی گویند مثلا خاتمی اخیر گفته است که من از ابتدا اعتقادی به تقلب در سال 88 نداشتم اما اینکه چرا که باوجود آنکه از صحت امر مطلع بودند اما به موسوی تبریک گفتند پرسشی است که مطمنا وی از دادن به پاسخ به این سوال گریزان است
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار