بازدید 5362

تلاش‌های بین‌المللی برای احیا دریاچه‌های ایران

کد خبر: ۳۸۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۹ 17 March 2014
معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در عرصه ملی و بین المللی برای تالاب هامون و دریاچه ارومیه ایجاد و تلاشهای جمعی به منظور احیا آنها آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، دکتر ˈاحمد علی کیخاˈ دوشنبه شب در نشست کارشناسان سازمان ملل، برنامه محیط زیست، کنوانسیون رامسر و سازمان حفاظت محیط زیست با استاندار سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: تعاملات بین المللی، رویکردهای جدید و توجه ویژه رییس سازمان حفاظت محیط زیست سبب تحرکات جدی بین المللی برای احیا تالاب هامون و دریاچه ارومیه شده است.

وی بیان کرد: دیدار رییس سازمان حفاظت محیط زیست با مقامات سازمان ملل از جمله آقای بان کی مون و نشست های مختلف و سفر گری لوئیس نماینده مقیم برنامه سازمان ملل متحد در ایران به سیستان و بلوچستان و بازدید از هامون زمینه را برای سفر هیاتهای کارشناسی جهانی به ایران فراهم کرد.

وی خاطر نشان کرد: در ادامه پیگیریها و نشست های مختلف هیاتی از کارشناسان و متخصصان سازمان ملل و برخی سازمانهای جهانی در سفر به ایران امروز عازم دریاچه ارومیه و تالاب بین المللی هامون شدند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هیات اعزامی به تالاب هامون ضمن بازدید از بخشهای مختلف این تالاب با مردم و ساکنان حاشیه هامون دیدار و گفت وگو کرده و با عمق فاجعه خشک شدن تالاب و همچنین تاثیرات سو آن بر زندگی مردم از نزدیک آشنا شدند.

کیخا اظهار داشت: دو هیات اعزامی به ارومیه و سیستان و بلوچستان قرار است فردا در نشستی مشترک در تهران مسائل و مشکلات و راهکارهای احیا را بررسی و پیگیریها لازم انجام شود.

هیات کارشناسی سازمان ملل متشکل از ˈآصف علی زیدی و حسن پرتوˈ از برنامه محیط زیست سازمان ملل، آنتونی فیفر ریسرت مشاور تالابها از انگلستان، لویانگ مدیر ارشد کنوانسیون رامسر و دو نفر دیگر از کارشناسان سازمان ملل به همراه معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست، کارشناسانی از وزارت کشور و جهاد کشاورزی پس از بازدید از تالاب هامون و شهر سوخته به زاهدان عزیمت کردند.

اعضای این هیات در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان به تشریح مشاهدات و اهداف و برنامه های خود پرداختند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی