بازدید 5488

تعطیلی سفارت سوریه در واشنگتن، ریاض و کویت

دمشق در اقدامی از پیش اعلام نشده،‌ تصمیم گرفت تا سفارتخانه‌های خود را در ریاض،‌ واشنگتن و کویت تعطیل کند
کد خبر: ۳۸۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳ 12 March 2014
دولت سوریه در پی ایجاد محدودیت‌های شدید علیه هیئت‌های دیپلماتیک خود از سوی آمریکا، کویت و عربستان، سفارتخانه‌های خود در این کشورها را تعطیل کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از پانوراماالشرق الاوسط، دمشق در اقدامی از پیش اعلام نشده،‌ تصمیم گرفت تا سفارتخانه‌های خود را در ریاض،‌ واشنگتن و کویت تعطیل کند. طبق برخی اطلاعات واصله، این اقدام در پی محدودیت‌های شدید ایجاد شده علیه هیئت‌های دیپلماتیک دمشق رخ داده است.

بر اساس این گزارش، نمایندگان سیاسی سوریه در این کشورها از نظر تمدید مدت اقامت، جابه‌جایی و مسافرت، عدم صدور ویزا برای دیپلمات‌های جدید اعزامی، و در مضیقه قرار دادن آنها در هنگام ورود و خروج به کشورهای مقصد با محدودیت شدیدی روبه‌رو بوده و دمشق به این علت تصمیم گرفت در اقدامی ناگهانی و بدون انجام ترتیبات دیپلماتیک لازم و یا اعلام اخطار به کشورهای میزبان، دفاتر دیپلماتیک خود را در این سه کشور تعطیل کند.

با این حال منابع مطلع اعلام کردند علیرغم ترک مقرهای دیپلماتیک سوری از سوی دیپلمات‌ها و کارکنان، این اقدام به طور رسمی واجد عنوان "تعطیلی سفارت" نبوده و تنها به این شکل است که وزارت خارجه سوریه آنها را به کشور فراخوانده بدون اینکه جایگزینی برای آنها تعیین کرده باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست