بازدید 12469

نگرانی ملی برای پسران وطن

در قبال عدم تحركات چشمگير مسئولان كشورمان اکنون گروهک تروریستی جیش‌العدل یک گام به جلو برداشته است و به جای ادبیات معاوضه، از زبان تهدید استفاده کرده است.
کد خبر: ۳۸۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۳ 01 March 2014
سه هفته اي شده است که نمی‌دانیم مرزبانان كشورمان زنده هستند یا به شهادت رسیده‌اند. مدتي است مادران آن‌ها خواب به چشمشان نیامده که نکند در زمان خواب، اتفاقی برای فرزندانشان افتاده باشد. پسرانی که قرار بود برای مرد زندگی شدن دو سالی خدمت کنند. اما امروز امیدی به ادامه زندگی ندارند و در یک قدمی مرگ نشسته‌اند.

به نوشته قانون، نزديك به يك ماه شد که جان پنج مرزبان ایرانی در دستان گروهک تروریستی جیش العدل در پاکستان است و مقامات کشوری تنها به چند عبارت «گروهی به پاکستان اعزام شده است» و «پیگیر آزادی سربازان هستیم» بسنده کرده‌اند. به نظر می‌رسد در ایران هنوز مرسوم نیست که جزئیات چنین حوادثی به وسیله خبرنگاران و عکاسان و فیلمبرداران حضور یافته در محل و با پرس و جو از این و آن و شاهدان اعلام شود. در هر کجای دنیا بود ساعت‌ها تلویزیون‌های دولتی و غیر دولتی با اعزام فیلمبردار و خبرنگار، جزئیات واقعه را به نظر مردم می‌رساندند. اما اکنون مسئولان مربوطه تنها با عبارت در آینده اطلاع رسانی خواهد شد بسنده می‌کنند و پرونده را بسته شده فرض می‌کنند. در سکوت مسئولان و مقامات کشوری، این گروهک تروریستی جیش العدل است که هر از گاهی واکنش نشان می‌دهد و در آن زنده بودن و سالم بودن پسران وطن خبر می‌دهد.

   تهدید از نوع تروريستي

در آخرین واکنش گروه‌ تروریستی جیش العدل ایران را تهدید به کشته شدن سربازان وطن کرده است البته اگر تا عصر جمعه دست به چنین کاری نزده باشد. این گروهک تروریستی که زیر فشار افکار عمومی که در سراسر جهان علیه گروگانگیری اش شکل گرفته بود ادعا کرد جان سربازان برای دولت ایران اهمیتی ندارد. گروهک تروریستی جیش العدل بعد از این ادعا که شاید هم به سکوت  مقامات مسئول در این زمینه بر می‌گردد، توئیت کرده است که «اگر این سربازان برای حکومت ایران مهم هستند به خواسته جیش‌العدل تن بدهید! ما قبلا اعلام کردیم که برای سربازی به بلوچستان نیایید! حالا که می‌آیید جوابگو باشید. شما از کشتن بلوچ‌ها به دست این سربازان بی‌خبرید.» البته جیش العدل پیش از این نیز خواستار معاوضه سربازان ایران با ۳۰۰ تن از افرادي بوده است كه  اين گروهك مدعي شده بود از برادران اهل سنت بلوچ هستند.

  ارزش جان سربازان وطن چقدر است؟


 جان سربازان وطن بستگی به تصمیم گیری مقامات در مقابل شروط جیش العدل است. این گروهک پیش از این تاکید کرد که در قبال آزادی پنج مرزبان ایران باید۵۰ عضو این گروه به علاوه ۳۰۰ شهروند بلوچ اهل سنت که در زندان‌های ایران زندانی هستند و همچنین ۵۰ زن که بنا بر ادعای این بیانیه، در بازداشت سپاه پاسداران در سوریه هستند آزاد شوند. البته این درخواست «جیش العدل» با مخالفت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران رو به رو شد. بروجردی گفته است که «طرف حساب ما دولت پاکستان است و اگر مذاکره‌ای قرار است انجام شود، خود آن‌ها باید این کار را بکنند.» در قبال عدم تحركات چشمگير مسئولان كشورمان  اکنون گروهک تروریستی جیش‌العدل یک گام به جلو برداشته است و به جای ادبیات معاوضه، از زبان تهدید استفاده کرده است. آن‌ها در توئیتر، با انتشار پیامی تهدید کرده اند که قصد دارند یکی از پنج سرباز ایرانی را که اخیراً ربوده‌اند، به شهادت برسانند. در پیام منتشر شده در این صفحه، ادعا شده است که به دلیل اعدام یکی از اعضای این گروهک توسط جمهوری اسلامی ایران، قصد دارند یکی از مرزبانان ایرانی را اعدام کنند. قائم مقام وزیر کشور و سخنگوی وزارت کشور در واکنش به این تهدید مجدد از عبارت در حال پیگیری استفاده کرد و گفت: از این موضوع اطلاعات لازم را داریم و در همین رابطه نیز در محل، اقداماتی در حال انجام است که نمی‌توان به ذکر جزئیات آن پرداخت. حسینعلی امیری مجدد تاکید کرد که به محض به نتیجه رسیدن این اقدامات و فعالیت‌هایی که در این رابطه در حال انجام است، نتیجه را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

  واکنش‌ها در فضاي مجازی

رفتار دیپلماسی ایران در قبال گروگانگیری اخیر و مسئله مرگ و زندگي سربازان وطن جای تعجب دارد. هیچکدام از مقامات کشور واکنش رسمی نداشتند و تنها به واکنش‌های مجازی اکتفا کردند. حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در توئیتر خود نوشته است: «امیدواریم هرچه زود‌تر سربازان به اسارت گرفته شده توسط تروریست‌های شرق کشور آزاد شوند.» محمدرضا عارف در توئیتر خود با ابراز امیدواری از آزادی ۵سرباز ربوده شده، نوشته است: «سربازان ایرانی برای عدالت، امنیت و صلح از مرزهای ما دفاع می‌کنند.» محمدعلی ابطحی نیز در فیس بوک خود نوشته است: «خدا کند مرزداران ایرانی به آغوش خانواده‌شان برگردند. مسئله کشیده شدن پای تروریست عقیدتی به داخل ایران همیشه خطرناک‌ترین مسئله برای امنیت ایران است. آن‌ها که به مقدسات اهل سنت در ایران اهانت می‌کنند، بیشترین زمینه را برای جنگ سنی و شیعه فراهم می‌کنند. خدا این سرزمین را از شر تعصبات دینی نجات دهد». اما این گروگانگیری در دنیای واقعی اتفاق افتاده و سربازان وظیفه با گوشت و خونشان با این مسئله رو به رو هستند، آن‌ها واکنش مجازی نمی‌خواهند.

  حادثه اي مشترك، رويكردي متفاوت

انتظار می‌رفت مقامات کشور، واکنش‌هایی جدی‌تر از پیام‌های توئیتی و فیس بوکی داشته باشند و وضعیت سربازان وطن در عالی‌ترین رتبه کشور، در سطح وزیر پیگیری می‌شد. به جای آنکه گروهی که مشخص نیست چه افرادی هستند، شخص عبدالرضا رحمانی فضلی به پاکستان سفر می‌کرد و پیام‌های خود را رو در رو به مقامات این کشور ابلاغ می‌کرد تا آنکه رسانه‌ها یا نامه‌ها واسطه قرار می‌گرفتند. سرباز در سراسر دنیا ارزش ویژه‌ای دارد.

همین چند سال گذشته، در جنگ تحمیلی، خون همین سربازان بود که تمامیت ارضی  و استقلال سیاسی کشور را تامین کرد. سرباز حتی برای رژیم صهیونیستی اسرائیل که به هیچ کدام از قوانین حقوق بشر پایبند نیست هم با ارزش است به طوری که برای ۲۰ سرباز زنده و مرده خود، حاضر به معاوضه با ۷۵۸۷ زندانی و جسد با فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها شد. همچنین آمریکا برای آزادی یک سربازش در افغانستان با پیشنهاد معاوضه با ۵ عضو بلند پایه طالبان مواجه شد. آزادی پنج سرباز ایتالیایی بستگی به آزادی ۵ عضو طالبان داشت. فرانسه نیز برای نجات یک سرباز، با درخواست خروج سربازان فرانسوی از افغانستان یا آزادی زندانی‌های طالبان که در بند سربازان ناتو مواجه بود. همچنان سرباز برای کشور ما مهم است، هنوز ملت خود را مدیون ایثار آن‌ها می‌دانند، اگر سرباز‌ها در مرزهای این خاک و بوم نگهبانی ندهند، ‌شاید دوباره جنگی به ایران تحمیل شود. اما لازم است هر چه زود‌تر کلید تدبیر روحانی، کاری برای مادران این پنج مرزبان بکند، بیش از آنکه آنان تهدید خود را عملی کنند، مقامات کشور جدی‌تر عمل کنند تا این حس که با گذشت یک ماه، مرزبانان فراموش شده‌اند در جامعه القا نشود.
 
بيانات فرمانده كل قوا خطاب به سربازان انقلاب

سلاح مهم است و مرد مسلح، تواناى دفاع است؛ اما مهم‌تر از سلاح، نیروى معنوى و قدرت روحىِ مرد مسلح است. این آن چیزى است که اقتدار ملى یک کشور را به صورت یک اقتدار معنوى و حقیقى و غیر قابل زوال در مى‌آورد. یک ملت با داشتن مردان و جوانان مسلح و سربازان شجاع و رشیدى که دل‌هاى آن‌ها با نور ایمان روشن است و اراده‌هاى آن‌ها با قدرت و صلابت ایمان مستحکم است، داراى اقتدارى است که نظیر آن را در سراسر جهان - بلکه در سراسر تاریخ - کمتر می‌توان پیدا کرد. امروز شما در چنین کسوتى قرار دارید.  در جمهورى اسلامى ایران، نیروهاى مسلح، عظمت و ابّهت خود را فقط به قدرت سلاح نشان نمی‌دهند؛ بلکه در کنار آن، اقتدار معنوىِ آن‌ها وابسته به نیروى ایمانىِ آنهاست. براى خدا، براى انسانیت، براى گسترش توحید و براى دفاع از ارزش‌هاى اصیل است که سرباز ایرانى و نظامىِ ایرانى و جوان مسلح ایرانىِ اسلامى، در این کسوت در مى‌آید و خود را آماده نگاه می‌دارد. اگر در دنیاى مادىِ امروز و در طول تاریخ، ارتش‌ها براى فرونشاندن آتش حرص و طمع قدرتمندان به وجود آمده‌اند و به کار گرفته شده‌اند و اگر امروز ارتش‌هاى مسلح عالم وسیله‌  زورگویى ابرقدرت‌ها به حساب مى‌آیند، نیروهاى مسلح جمهورى اسلامى ایران جانفدایان فضائلند و براى تثبیت فضائل انسانى و ارزش هاى الهى است که تمرین و مقاومت می‌کنند و در میدان‌ها مى‌ایستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی