بازدید 29807

در سفر تعدادی از نمایندگان به آفریقای جنوبی چه گذشت؟

متأسفانه به دلیل برخی مشکلات و هم اینکه پارلمان آفریقای جنوبی در حال بررسی لایحه بودجه بود، دیدارها ‌محدود انجام شد و توفیق زیادی حاصل نشد؛ اما اعضای هیأت توانستند از برخی مراکز فرهنگی در این کشور بازدید کنند.
کد خبر: ۳۸۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۷ 27 February 2014
در مجلس هر که صدای خود را بلند کند، اجازه صحبت کردن دارددر شرایطی که کشور میزبان رؤسای مجالس و هیأت‌های پارلمان‌های کشورهای اسلامی بود، گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به سرپرستی حجت‌الاسلام سالک ریاست محترم این کمیسیون و پنج تن دیگر از اعضای این کمیسیون سفری را به کشور آفریقای جنوبی داشته‌اند.

به گزارش «تابناک»، آنچه از شنیده‌ها بر‌می‌آید، گویا بهانه این نمایندگان مجلس دیدار با مقامات پارلمان کشور بوده است، حال آنکه پارلمان آفریقای جنوبی در حال بررسی گزارش‌های وزرای این کشور و تعیین بودجه سنواتی بوده و آن گونه که پیشتر اعلام نموده بود، به هیچ وجه فرصت دیدار با هیچ هیأتی را ندارد و وقت ملاقاتی در این خصوص تعیین نخواهد کرد.

البته این موضوع از قرار معلوم به آگاهی هیأت مذکور رسانده شده بود، ولی آنگونه که شنیده‌ها حکایت دارد، ایشان تنها یک یا دو ملاقات با تعدادی از مسلمانان داشته‌اند و نتوانسته‌اند با اعضای مؤثر در پارلمان آفریقای جنوبی دیدار داشته باشند.

پس از دیدار‌های نه چندان مهم نمایندگان محترم از ‌شهر کیپ تاون و حضور سه روزه در این شهر در ادامه بازدید خود، راهی پرتوریا می‌شوند؛ البته ناگفته نماند که از جامعه المصطفی نیز دیدار داشته‌اند.

خبرنگار تابناک برای روشن شدن موضوع با یکی از نمایندگانی که در این سفر هیأت پارلمانی ایران را همراهی می‌کرد، تماس گرفت و خانم لاله افتخاری نیز در این باره گفت: هیات پارلمانی ایران برای برقراری ارتباط فرهنگی با کشور آفریقای جنوبی و همچنین دیدار و گفت‌و‌گو با مسلمانان این کشور، ‌این سفر را انجام داد.

این نماینده مجلس افزود: متأسفانه به دلیل برخی مشکلات و هم اینکه پارلمان آفریقای جنوبی در حال بررسی لایحه بودجه بود، ملاقات‌ها به صورت محدود انجام شد و توفیق زیادی حاصل نشد، اما اعضای هیأت توانستند از برخی مراکز فرهنگی در این کشور بازدید داشته باشند.

در این سفر جناب حجت‌الاسلام آقای احمد سالک کاشانی، جناب حجت‌الاسلام آقای سید مرتضی حسینی، سرکارخانم لاله افتخاری، جناب حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر و نماینده محترم ساری اعضای هیأت پارلمانی ایران در سفر به کشور آفریقای جنوبی بودند.

نفس سفر و ارتباط با کشور‌های مشترک المنافع از لحاظ دیپلماسی ارزش زیادی دارد، ولی نکاتی در این سفر وجود دارد که به غیر از هزینه‌های مالی، آن هم در شرایطی که کشور درگیر تورم و کاهش بودجه است، هزینه‌های دیگری را نیز متوجه مردم می‌کند.

گویا ‌سفر به کشور‌هایی که اعضای پارلمان‌های آن در حال رسیدگی به امور دیگری است، آنچنان که باید نمی‌تواند مفید واقع شود و ایجاد چنین تشریفاتی فقط وقت و هزینه اضافی ‌به بار خواهد آورد؛ بنابراین، بهتر بود نمایندگان محترم در زمانی که اجلاس بین‌المجالس اسلامی در ایران در حال انجام بود، سفر خود را به زمان دیگری موکول می‌کردند و از حضور نمایندگان کشور‌های دیگر بهره بیشتری می‌بردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار