بازدید 5202

بروز بي‌سابقه‌ترين بحران کم‌آبي در مالزي

خشکسالی طولانی مدت که از ماه مارس آغاز شده از سوی مسئولان این کشور «بحران ملی آب» نام گرفته است.
کد خبر: ۳۸۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۹ 27 February 2014
در پی بروز بحران کم ابی در مالزی مقامات این کشور در برخی مناطق آب را به مدت 150 روز جیره بندی کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از کوالالامپور به نقل از روزنامه استار مالزی، کمبود آب در این کشور و خشک شدن سدها از سال 1998 بی سابقه بوده و به بدترین وضع خود رسیده است. بطوریکه دولت تصمیم گرفته آب مصرفی حدود 3.2 میلیون نفر از ساکنان کوالالامپور و اطراف آن به را مدت 150 روز جیره بندی کند.

خشکسالی طولانی مدت که از ماه مارس در منطقه کلنگ ولی و بخش هایی از ایالت های نگری سیمبلان، مالاکا، پنانگ، کداه و پرلیس آغاز شده از سوی مسئولان این کشور «بحران ملی آب» نام گرفته است.

بروز پدیده آب و هوایی ال نینو و خشکی هوا باعث شده است دمای سطح اقیانوس آرام بیش از پیش گرم شود و بطور غیر معمولی ، باعث خشکی و گرما در بسیاری از مناطق جهان شود.
در سال 1998 نیز آب در کلنگ ولی و نگری سیمبلان سهمیه بندی شد. دولت قصد دارد علاوه بر سهمیه بندی، با تانکر نیز در مناطق بحران زده آب توزیع کند.

دولت ایالت سلانگور هم مبادرت به راه اندازی بیش از 100 پمپ دستی در مناطق مسکونی برای مقابله با مشکلات آبی کرده است.

شهرداری کوالالامپور اعلام کرده است در کنار جیره بندی آب در این شهر 90 دستگاه تانکر را در نزدیکی آپارتمان و مجتمع های مسکونی مستقر کرده است. علاوه بر این دو واحد تصفیه آب بزرگ هم برای تصفیه آب دریاچه ها خریداری و نصب شده است.

برای افزایش سطح آب سد سونگای لانگات به عنوان یکی از منابع اصلی تامین آب در مالزی ، دولت سلانگور طرح پمپاژ و انتقال حدود 5.4 میلیون لیتر آب زیرزمینی به رودخانه های متصل به این سد را در دستور کار خود قرار داه است. علاوه براین ایجاد باران مصنوعی در مناطق حوضه آبریز دره کلنگ هم از طرح های دولت برای مقابله با کم ابی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست