بازدید 3409

طالبان پیشنهاد اسلام آباد را رد کرد

کد خبر: ۳۸۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۷ 25 February 2014
طالبان پاکستان ضمن رد پیشنهاد بازی در مسابقه کریکت برای صلح، ورزش را "عامل دور کردن جوانان از جهاد" دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نثارعلی‌خان، وزیر کشور پاکستان پیشنهاد داده بود تا برای از سرگیری مذاکرات صلح میان طالبان و دولت یک بازی کریکت برگزار شود.

دولت پاکستان اوایل ماه جاری میلادی مذاکرات رسمی با طالبان را آغاز کرد اما این روند پس از آنکه شبه نظامیان طالبان 23 سرباز را ربودند، متوقف شد.

ارتش پاکستن نیز برای تلافی دست تعدادی حملات هوایی در مناطق قبیله نشین هم مرز با افغانستان زد که پایگاه‌ رهبران ارشد طالبان محسوب می‌شود. در این حملات چندین تن از شبه نظامیان طالبان کشته شدند.

وزیر کشور پاکستان در استانبول به خبرنگاران گفت: مطلع شده‌ام که طالبان علاقه‌ای به بازی‌ کریکت دارد. اگر این طور باشد می‌توانیم یک بازی کریکت با آن‌ها برگزار کنیم که می‌تواند نتایج بهتری داشته باشد.

اما شهیدالله شهید، سخنگوی طالبان در تماس تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت: طالبان بازی در مسابقه کریکت را رد می‌کند. این افراد سکولار می‌خواهند جوانان را از طریق کریکت از آموزش‌های اسلامی و جهاد دور کنند. ما به شدت مخالف کریکت هستیم و آن را دوست نداریم. ما آماده‌ایم تا بن بست ایجاد شده توسط دولت در مذاکرات صلح را حل کنیم. دولت در مذاکرات صلح جدی و صادق نیست اما طالبان برای این مذاکرات آماده است.

واکنش‌ها به پیشنهاد وزیر کشور در اینترنت نیز منفی بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان