بازدید 3149

آلودگی هوای پکن در وضعیت هشدار نارنجی

دولت وضعیت هشدار قرمز را اعلام نکرده است. سیستم هشدار پکن برای اعلام وضعیت قرمز به پیش‌بینی سه روز پشت سرهم آلودگی شدید در بالاترین میزان نیاز دارد.
کد خبر: ۳۸۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷ 25 February 2014
مقامات پکن می‌گویند هنگامی که وضعیت هوای شهر واقعا بد باشد، طرحی اضطراری برای ممنوعیت وارد شدن نیمی از ماشین‌های شهر به خیابان‌ها دارد، اما اجرا کردن این طرح ممکن است به این سادگی‌ها نباشد

به گزارش همشهری به نقل از آسوشیتدپرس، این طرح اضطراری در ماه ژانویه هنگامی میزان آلاینده‌های بسیار سمی در هوای پکن به حد بی‌سابقه‌ای رسید، به اجرا در نیامد. و این هفته نیز هنگامی انتظار می‌رفت میزان آلودگی هوا برای چندین روز در سطح خطرناک بماند، خبری از اجرای این طرح نبود.

روز جمعه ۲۱ فوریه (۲ اسفند) در رویدادی نادر سطح هشدار آلودگی هوا در پکن در وضعیت نارنجی قرار داده شد ـ یعنی رده دوم در چهار سطح اضطرار مربوط به آلودگی هوا که در آن برخی از کارخانه‌های آلاینده باید تولید خود را کاهش کنند یا متوقف نمایند. مشاوران بهداشتی برای کمک به مردم فراخوانده شدند و کباب‌‌پزی، آتش‌بازی و کارهای تخریب ساختمانی ممنوع اعلام شد، اما دستوری درباره بیرون کشیدن ماشین‌ها از خیابان‌ها داده نشد.

اما هنوز دولت وضعیت هشدار قرمز را اعلام نکرده است. سیستم هشدار پکن برای اعلام وضعیت قرمز به پیش‌بینی سه روز پشت سرهم آلودگی شدید در بالاترین میزان نیاز دارد. در صورتی که در روزهای با آلودگی بسیار شدید یا آسمان مه‌دودگرفته هوا در کمتر از سه روز پاک شود، شدیدترین اقدامات به اجرا در نخواهد آمد.  در دوره آلودگی هوا که در ژانویه که در آن میزان ذرات  PM 2.5 به بالاتر از ۵۰۰ میکروگرم در مترمکعب رسید، فقط باعث اعلام ملایم ترین وضعیت هشدار یعنی هشدار سطح آبی شد.

از اقدامات دیگری که در روز جمعه انجام شد، تقاضا از شهروندان برای استفاده از وسائل نقلیه عمومی به جای خودروهای شخصی، و نیز فراخوان برای آب‌پاشی خیابان‌ها و اقدامات کنترل غبار در مکان‌های ساخت و ساز بود. در بالاترین سطح هشدار، وضعیت قرمز باید نیمی از ۵ میلیون ماشین در حرکت در پکن- بر اساس آخرین رقم شماره پلاک‌شان- از ورود به خیابان‌ها منع شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی