بازدید 13859

تولد یک رقیب قدرتمند برای خودروهای بنزینی

یکی از دیگر ویژگی های این خودرو که موجب شده بتواند عنوان سریع ترین ابرخودرو جهان را به خود اختصاص دهد، این است که در مدت زمان 2.8 ثانیه از حالت توقف به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.
کد خبر: ۳۸۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۴ 25 February 2014
برای معرفی برترین خودروها می‌توان معیارهای مختلفی را مورد نظر قرار داد که یکی از آنها سازگار بودن خودرو با محیط‌زیست یا به عبارتی مصرف سوخت کمتر یا وابستگی کمتر خودرو به سوخت‌های فسیلی است.

گاهی نیز براساس ویژگی ها و شکل ظاهری خودروها و امکاناتی که در آنها گنجانده شده، فهرست برترین ها اعلام می شود. اما گاهی علاقه مندان به اتومبیل سواری و افرادی که دوست دارند تخته گاز جاده ها و خیابان ها را پشت سر گذارند، خودرویی را به عنوان برترین خودرو سال معرفی می کنند که سرعت بیشتری دارد. اگر بخواهیم از دید این گروه از افراد برترین خودروی سال را معرفی کنیم، باید این عنوان را به ابرخودرویی از شرکت خودروسازی ریماک اختصاص دهیم. ریماک، خودروی سریعی موسوم به Concept One را معرفی کرده است که در گروه خودروهایی موسوم به ابرخودرو قرار می گیرد. اعلام خبری مبنی بر عرضه تعداد محدودی از این خودرو به بازار در آینده ای نزدیک، این روزها سر و صدای زیادی به راه انداخته است.

شتاب خودرو، معیار اصلی داوری

حداکثر سرعت خودرو، شتاب و همچنین قدرت ترمز آن از جمله معیارهای مهمی است که در دنیای خودرو که بزرگان این صنعت، علاقه مندان به اتومبیلرانی و طراحان سه ضلع اصلی آن را تشکیل می دهند، به عنوان شاخص های مهمی برای مطرح شدن خودرو های جدید مورد توجه است. البته معمولا شرکت های بزرگ خودروسازی نمی توانند از حداکثر سرعت اتومبیلی که تولید کرده اند اطلاعات دقیقی ارائه کنند، زیرا در شرایط واقعی یعنی زمانی که خودرو در سطح شهر به حرکت درمی آید، فراهم کردن شرایط لازم برای حداکثر سرعت خودرو امکان پذیر نخواهد بود. حتی وزیدن باد ملایم یا شرایط نامناسب جاده می تواند بر سرعت حرکت خودرو تاثیرگذار باشد، اما برخلاف این که سرعت خودرو نمی تواند معیار مناسبی برای بررسی توانمندی های یک خودرو باشد، شتاب خودرو یعنی مدت زمانی که خودرو از توقف به سرعت صد کیلومتر در ساعت می رسد شاخصی است که می تواند دربردارنده اطلاعات مهمی درباره ویژگی ها و قابلیت های یک خودرو باشد.

رقیبی قدرتمند برای خودروهای بنزینی

ویژگی منحصر به فرد این ابرخودرو در مقایسه بـــا دیــگر خودروهایی که این عنوان را یدک می کشند این است که ما در حال صحبت از یک خودرو الکتریکی هستیم. این خودرو به یک باتری 91 کیلوواتی مجهز است که نیروی لازم برای چهار موتور الکتریکی اش را تامین می کند. قرار گرفتن موتورهای الکتریکی روی چرخ ها به آنها این امکان را می دهد به عنوان سیستم های مجزا و مستقل عمل کرده و در نتیجه به طور مستقل شتاب گرفته یا متوقف شوند. یکی از دیگر ویژگی های این خودرو که موجب شده بتواند عنوان سریع ترین ابرخودرو جهان را به خود اختصاص دهد، این است که در مدت زمان 2.8 ثانیه از حالت توقف به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. گرچه بوگاتی ویرون سریع ترین خودروی جهان است که صفر تا صد آن 2.4 ثانیه است؛ اما این خودرو برخلاف ابرخودروی ریماک، بنزینی است. اگر بخواهیم سریع ترین خودرو های بنزینی را با ابرخودروی Concept One مقایسه کنیم، باید بگوییم این خودرو از نظر شاخص صفر تا صد از خودروی سالین S7 که در رتبه چهارم فهرست رده بندی سریع ترین خودروهای جهان قرار دارد، پیشی می گیرد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند این خودرو از نظر شکل ظاهری نیز طوری طراحی شده که بسیار وسوسه انگیز به نظر می رسد و زمانی که در کنار دیگر خودروها قرار می گیرد، بیش از هر خودروی دیگری توجه شما را به خود جلب می کند. اگر این خودرو در شرایط حقیقی از چنین ویژگی های فنی که به آن اشاره شد برخوردار باشد، می تواند از هر خودروی دیگری موفق تر باشد. ویژگی های طرح مفهومی ارائه شده از سوی شرکت خودروسازی ریماک در نوع خود بی نظیر است که موجب می شود نه تنها در میان دیگر خودروهای الکتریکی بلکه در مقایسه با خودروهای بنزینی نیز متمایز باشد.

خودروهایی بدون محدودیت مسافت


سال ها بود خودروهای الکتریکی به عنوان گزینه ای مناسب برای تردد در مسیرهای داخل شهری مطرح بود، اما زمانی که این خودرو برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت که پاییز دو سال پیش برگزار شد در معرض دید عموم قرار گرفت، دیدگاه عمومی نسبت به خودروهای الکتریکی تغییر پیدا کرد. در حقیقت توانمندی های این خودرو به همه نشان داد که یک خودروی الکتریکی می تواند علاوه بر مسیرهای درون شهری در راه های برون شهری نیز بدون هیچ محدودیتی تردد داشته باشد. از این رو گفته می شود ریماک توانست خودروهای الکتریکی را به رقیبی جدی برای خودروهای بنزینی تبدیل کند. به نظر می رسد شرکت خودروسازی ریماک عزمش را جزم کرده تا این خودرو به عنوان رقیبی قدرتمند برای خودروی بوگاتی ویرون به بازار عرضه شود. قدرت موتور این خودرو 1018 اسب بخار است و به گفته میت ریماک، طراح این خودرو، Concept One می تواند با حداکثر سرعت 305 کیلومتر در ساعت حرکت کند. اما ویژگی جالب توجه دیگر این خودرو این است که با یک بار شارژ قادر است مسافتی معادل 600 کیلومتر را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند.

آشتی صنعت خودرو با موتورهای الکتریکی


میت ریماک، طراح بیست و چهار ساله این خودرو که اهل کرواسی است، هدف از ساخت این خودرو را ساخت یک ابرخودروی استثنایی با نیروی محرکه جدید می داند. طراح این ابرخودرو بر این باور است Concept One به اندازه یک بوگاتی قدرت دارد و از نظر ظاهری نیز مانند خودروهای لوکس بنتلی زیبا به نظر می رسد و این در حالی است که این ابرخودرو بی نیاز از حتی یک قطره بنزین جاده ها را در می نوردد.

میت ریماک می گوید، همیشه در تلاش بوده است به شیوه ای، برتری خودروهای الکتریکی در برابر خودروهای بنزینی را به همه ثابت کند و هدف اصلی اش ایجاد ارتباط بین صنعت خودرو و فناوری بوده است. او همیشه تاکید می کند، نیکولا تسلا موفق شد موتور الکتریکی را اختراع کند که در بسیاری از ابزارها و وسایلی که امروزه از آن استفاده می کنیم کاربرد دارد. علاوه بر این باید یقین داشت این موتور برای به حرکت درآوردن یک اتومبیل، حتی اگر این اتومبیل در رده بندی خودرو ها در گروه اتومبیل های اسپرت قرار گیرد، به مراتب عملکرد بهتری دارد. به همین علت او تصمیم گرفت این دو مولفه یعنی فناوری و خودرو را بیش از پیش به هم نزدیک کند و به این ترتیب خودرویی طراحی کرد که ثابت می کند در تولید ابرخودرو ها استفاده از موتورهای الکتریکی بسیار مناسب تر است.

ساخت یک خودروی الکتریکی با چنین ویژگی هایی نشان دهنده این است، حتی اگر روزی فرا برسد که دیگر نتوانیم از بنزین به عنوان سوخت خودرو استفاده کنیم و بناچار تنها گزینه پیش رو خودروهایی مجهز به موتورهای الکتریکی باشد، می توانیم از هر نظر به عملکرد یا سرعت و حتی مسافتی که این خودرو می تواند با هر بار شارژ طی کند، اطمینان داشته باشیم. نام این خودرو در کتاب رکوردهای گینس به عنوان سریع ترین خودروی الکتریکی به ثبت رسیده است. خودرویی که نه تنها سریع تر از هر خودروی دیگری شما را به مقصد می رساند، بلکه هیچ سر و صدایی ندارد و هیچ نشانه ای از آلودگی زیست محیطی ناشی از سوخت بنزین نیز در نزدیکی آن احساس نمی شود.

شرکت خودروسازی ریماک اعلام کرده است فقط 88 نسخه از این مدل را در آینده ای نزدیک به بازار عرضه می کند، اما بعضی از رسانه های خبری نیز از تولید این محصول تا یک سال آینده خبر داده اند. بر این اساس قیمت نهایی هر دستگاه خودرو حدود سه میلیارد تومان پیش بینی شده است!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۳
با سلام
در گزارش نوشته شده خودرو مجهز به یک باتری 91 کیلوواتی است که حدود 123 اسب بخار می شود. قدرت 1018 اسب بخار از کجا آمده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
همایون عزیز : 91 کیلو وات یک خازن الکتریکی است و جهت تبدیل به یک نیروی مکانیکی بستگی به مبدل آن دارد و روی کاغذ نمیتوان آنها را تبدیل کرد.
یک متخصص مربوطه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
دوست عزیز ظرفیت باطری بر حسب کیلووات ساعت است که واحد انرژی است و معادل حجم باک در خودروی بنزینی است. توان موتور بر حسب وات یا اسب بخار است. همین موتور با باطری 45 کیلووات ساعتی همین قدرت و شتاب را خواهد داشت منتها با نصف مسافت طی شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
احتمالا منظورش 91 کیلووات ساعته
یعنی مقدار انرژی
1018 اسب بخار توان موتوره
البته به نظر میاد در این صورت هم ظرفبت باتری کمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
منظور گشتاوری که تولید میکنه موتور هاش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
تبدیل توان الکتریکی به توان مکانیکی به همین سادگی نیست
قیمتها رو به دلار بگو. تومان یعنی چه؟
اميدواريم به زودي زود اين خودرو به دست توانمند مسئولان ايرانخودرو بومي شود!
من یکی شو میخوام از کی وکجا باید بخرم (البته فعلا فقط عکس ییاه وسفیدش رو روی کاغذ کاهی)
عاليه ،به فكر ماشين پرنده باشند بهتره
کی میاد ایران!؟
کاشکی زودتر به تولید انبوه برسه تا کل جهان از این آلودگی ماشین ها نجات پیدا کنه
یک کمی مانده مثل پراید بشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار