بازدید 3428

تاکید وزیر اطلاعات بر شناسایی بسترهای فساد

وزیر اطلاعات گفت: در عرصه اقتصاد که عرصه تعیین کننده ای است باید بتوانیم استقلال خود را حفظ کنیم و از این آسیب که دیگران اراده شان را با فشارهای اقتصادی بر ما تحمیل کنند خود را نجات دهیم و بتوانیم در این عرصه نیز با پای خود حرکت کنیم.
کد خبر: ۳۸۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۱ 24 February 2014
وزیر اطلاعات با بیان این که وظیفه دستگاه اطلاعاتی است که بسترهای فسادخیز را در عرصه فعالیت های اقتصادی شناسایی کند و آن ها را از بین ببرد گفت: این بسترها باید شناسایی شود تا اقتصاد ضمن مقاومتی بودن، سالم باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی افزود : در هر عرصه ای زمانی می توانیم از استحکام و ضربه ناپذیری برخوردار باشیم که پایه های آن در درون کشور و بر اراده خودمان متکی باشد اینجاست که دیگران نمی توانند اراده خود را بر ما تحمیل کنند.

وی اظهار داشت : یکی از عرصه های بسیار حساس کشور حوزه اقتصاد است. اگر پایه های اقتصاد کشورمان بر مسائلی خارج از کشور مبتنی و چشم ما به خارج از کشور باشد اینجاست که دیگران عملاً می توانند اراده خود را در عرصه اقتصاد بر ما اعمال کنند و ما برای فرار از آسیب پذیری باید تسلیم اراده آنان شویم.

وی اضافه کرد : اگر پایه های اقتصاد ما بر جوشش های درون کشور مبتنی باشد و فعالان اقتصادی کوشش کنند اقتصاد کشورمان را بر پایه های مبتنی بر توانمندی های نرم افزاری و سخت افزاری داخل بنیان گذارند آن وقت دیگران نمی توانند با فشارهای اقتصادی ما را در عرصه های دیگر ازجمله مسائل سیاسی وادار به تصمیم هایی کنند که در شرایط عادی ممکن است آنها را اتخاذ نکنیم.

وزیر اطلاعات در ادامه گفت : در عرصه اقتصاد که عرصه تعیین کننده ای است باید بتوانیم استقلال خود را حفظ کنیم و از این آسیب که دیگران اراده شان را با فشارهای اقتصادی بر ما تحمیل کنند خود را نجات دهیم و بتوانیم در این عرصه نیز با پای خود حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: راه این امر این است که سیستمی را که مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی با مشورت مجمع تشخیص مصلحت نظام تنظیم و ابلاغ کرده اند اجرا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین علوی افزود : حل معضل بیکاری، حل مشکل عرضه کالا و تناسب عرضه کالا و تقاضا و در نتیجه جلوگیری از رشد سرسام آور قیمت ها، همه اینها در گرو این است که ما الگوی اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم و دولت تدبیر و امید هم بر این تصمیم است و این اراده را دارد که این الگو را عملیاتی کند.

وی اضافه کرد : در جلسه روز گذشته هیئت دولت وزارتخانه های مختلف موظف شدند مروری بر طرح اقتصاد مقاومتی داشته باشند و هر کدام در عرصه خود، بخشی را که مربوط به آنها می شود عملیاتی کنند تا بتوانند در هم افزایی عناصر دولت و سایر قوای نظام ، این طرح را به گونه ای اجرا کنند که مردم شاهد برکات آن باشند.

وزیر اطلاعات گفت : طبیعی است در هر عرصه ای زمینه هایی برای بروز سلسله فسادهایی وجود دارد و عرصه اقتصاد نیز یکی از این عرصه هاست و شاید بتوانیم بگوییم از آسیب پذیرترین عرصه هاست و مفاسد اقتصادی همیشه جوامع بشری را رنج داده است.

وی افزود : طبیعی است که جامعه ما نیز از مفاسد اقتصادی رنج برده و می برد و وظیفه دستگاه اطلاعاتی است که بسترهای فساد خیز را در عرصه فعالیت اقتصادی شناسایی کند و آنها را از بین ببرد تا اقتصاد کشور ضمن مقاومتی بودن ، سالم باشد که این به هنر دستگاه اطلاعاتی و وزارت اطلاعات بر می گردد که از یک سو امنیت سرمایه گذاری را فراهم کند که در پرتو امنیت اقتصادی ما شاهد سرمایه گذاری اقتصادی باشیم و از سوی دیگر در جهت سلامت اقتصاد، زمینه های فساد اقتصادی را رصد و با آنها مبارزه کند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی تصریح کرد : این امر یعنی نه برای پویایی اقتصادی چشم بر مفاسد اقتصادی بسته شود و نه برای جلوگیری از فساد اقتصادی پویایی اقتصادی متوقف شود که این بر می گردد به هنر دستگاه اطلاعاتی.

وی گفت : با تجربه ای که همکاران ما در وزارت اطلاعات در طول 30 و اندی سال تأسیس این وزارت به دست آورده اند خوشبختانه شاهد چنین هنرمندی در همکاران هستیم که هم بر سلامت اقتصاد نظارت داشته باشند و جلوی مفاسد اقتصادی را بگیرند و با فسادهایی که تحقق پیدا می کند مبارزه و آنها را ریشه کن کنند و از طرف دیگر مواظب امنیت اقتصادی باشند که آسیب نبیند و شاهد رشد و پویایی اقتصادی در کشور و برکاتش برای ملت باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل