بازدید 12931

روسیه درباره اوکراین اعلام موضع کرد

شدت گرفتن اعتراضات در اوکراین موجب شد تا روسیه اهدای بخشهای بعد این وام را متوقف کند و اکنون با سقوط یانوکوویچ و در صورتی که دولت آتی اوکراین ضد روسی باشد شاید مسکو به طور کلی اهدای این وام را لغو کند.
کد خبر: ۳۸۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶ 23 February 2014
وزیر اقتصاد روسیه در جدیدترین موضع گیری این کشور در خصوص تحولات اوکراین اعلام کرد که مسکو در مورد ادامه اهدای کمکهای مالی به کی یف بعد از تشکیل دولت جدید در این کشور تصمیم گیری می کند.

به گزارش مهر به نقل از ایتارتاس، "آنتون سیلانوف" وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد : روسیه در مورد اهدای بخش جدید کمکهای مالی خود به اوکراین بلافاصله بعد از روی کار آمدن دولت جدید در کی یف تصمیم گیری می کند.

وزیر اقتصاد روسیه در ادامه گفت : ما در هفته گذشته تصمیم گرفتیم تا دو میلیارد دلار دیگر به اوکراین کمک کنیم اما با توجه به آنکه وضعیت سیاسی این کشور به شدت تغییر کرده ما باید بدانیم که با چه دولتی در حال همکاری هستیم از همین رو در مورد ادامه ارائه کمکهای مالی به کی یف بعد از روی کار آمدن دولت جدید در اوکراین تصمیم گیری خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، روسیه برای آنکه بتواند "ویکتور یانوکویچ" رئیس جمهور برکنار شده اوکراین، را برای دور شدن از اتحادیه اروپا ترغیب کند با اهدای وام 15 میلیارد دلاری به این کشور موافقت کرده بود. تا کنون فقط دو میلیارد دلار از این رقم به کی یف پرداخت شده است.

شدت گرفتن اعتراضات در اوکراین موجب شد تا روسیه اهدای بخشهای بعد این وام را متوقف کند و اکنون با سقوط یانوکوویچ و در صورتی که دولت آتی اوکراین ضد روسی باشد شاید مسکو به طور کلی اهدای این وام را لغو کند.

علاوه بر آن روسیه قرار بود بهای گاز صادراتی به اوکراین را کاهش دهد، اما با توجه به شرایط پیش آمده در این کشور شاید مسکو همچنان با همان بهای سابق گاز خود را به کی یف صادر کند.

هر چند در سه ماه گذشته روسیه و کشورهای غربی کشمکش زیادی بر سر اوکراین داشتند، اما بعد از تحولات روز گذشته که منجر به فرار یانوکوویچ از کی یف شد، روسیه هنوز واکنش مشخصی را نشان نداده و فقط "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه، از کشورهای اروپایی خواسته تا معترضان را کنترل کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل