بازدید 6118

سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور اتریش به تهران

کد خبر: ۳۸۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۹ 19 February 2014
تهران به طور رسمی از رئیس جمهوری اتریش برای سفر به ایران دعوت به عمل آورد.

به گزارش تسنیم؛ رویترز از سفر قریب‌الوقوع "هانز فیشر" رئیس جمهوری اتریش به تهران خبر داد. براساس این گزارش تهران به طور رسمی از رئیس جمهوری اتریش برای سفر به ایران دعوت به عمل آورده است.

به گفته سخنگوی رئیس جمهوری اتریش،‌ فیشر دعوتنامه ایران را دریافت کرده است اما به علت حساسیت‌های دیپلماتیک از هرگونه اظهار نظر خودداری کرد.

در صورتی که فیشر از ایران بازدید کند این اولین دیدار یک رئیس دولت غربی از تهران از زمان انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران است.

با این حال و طبق گزارش‌های ارسالی،‌ مقامات اتریشی هنوز درباره این سفر تصمیمی را اتخاذ نکرده‌اند. اما اگر طبق گمانه‌زنی‌های صورت گرفته فیشر به همراه تعدادی از تجار و بازگانان برجسته این کشور به تهران سفر کند می‌تـواند یک نشانه بارز سیاسی علیرغم فشارهای آمریکا علیه کشورهای غربی به منظور محدود کردن تجارت با ایران، باشد.

ایالات متحده پیشتر فرانسه را تهدید کرده بود که در صورت نقض تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ایران،‌ شرکت‌های فرانسوی را تنبیه می‌کند.

یک مقام ارشد آمریکایی نیز که ماه گذشته به اتریش رفته بود از این که شرکت‌های اتریشی دسامبر گذشته و به دنبال بهره‌گیری از فرصت‌های جدید تجارت با ایران پس از توافقنامه موقت ژنو از تهران بازدید کرده بودند، ابراز نگرانی کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر