بازدید 4268

هشدار عفو بین‌الملل به بحرین

کد خبر: ۳۷۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۴ 13 February 2014
سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای ضمن هشدار درباره اقدامات سرکوبگرانه رژیم بحرین از بی توجهی آل خلیفه به اصلاحات و عمل نکردن به وعده هایش در این زمینه خبر داد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه المنامه، سازمان عفو بین الملل نگرانی خود احتمال اقدامات سرکوبگرانه رژیم بحرین در آستانه چهارده فوریه و سومین سالگرد انقلاب بحرین اعلام کرد.

در بیانیه این سازمان آمده است: اوضاع حقوق بشر در بحرین همچنان از زمان اقدام مسئولان بحرینی در سرکوب تظاهرات در سال 2011 بحرانی است و دو نفر از مدافعان حقوق بشر و تعدادی از فعالان سیاسی صرفا به خاطر دعوت به برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز بازداشت شده اند.

سازمان عفو بین الملل بیان کرد: یک دادگاه بحرینی هفته گذشته حکم به حبس دو ساله نبیل رجب به اتهام مشارکت در تجمعات غیر قانونی و اختلال در نظم عمومی داد.همچنین در ماه گذشته حکم به حبس چهار ماهه زینب الخواجه به اتهام تخریب اموال عمومی پس از اینکه وی تصویر پادشاه بحرین را پاره کردند داد.

در این بیانیه آمده است: نظامیان رژیم بحرین تعدادی از کودکان شرکت کننده در تظاهرات را در سال گذشته بازداشت کردند که در میان آنها جهاد نبیل ده ساله و عبدالله یوسف 13 ساله مشاهده می شود و اتهام آنها شرکت در تجمع غیرقانونی و حمله به نیروهای امنیتی است.

سعید بومدوحه معاون مدیر خاورمیانه ای و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: نظامیان رژیم بحرین به سرکوب تظاهرات ادامه می دهند.در سه سال گذشته اقدامات سرکوبگرانه ادامه یافته است و آزادی بیان و برگزاری تجمع سلب شده است.در این مدت ده ها نفر از جمله تعدادی نوجوان بازداشت شده اند و تحت شکنجه قرار گرفته اند.

وی افزود: رژیم بحرین وعده های متوالی انجام اصلاحات داده است اما عمل نکرده  و جدیتی از خود نشان نمی دهد و فاقد اعتبار شده است.بهتر است بحرین اقدام جدی برای احترام به حقوق بشر بردارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی