بازدید 5811

زائری:رسانه‌ملی‌عامل‌برخی‌مشکلات‌اخلاقی‌است

وی با تأکید بر اینکه تلویزیون در دنیای امروزی، بیشترین هم نشینی و مجالست را با ما دارد اظهار داشت: امروزه به اندازه ای که تلویزیون می بینیم یکدیگر را نمی بینیم. و این اتفاق در شرایطی می افتد که رسانه ملی با تبلیغات و برخی برنامه های خود، خواسته یا ناخواسته، مخاطب را به سمت زندگی دنیایی سوق می دهد. و متاسفانه یکی از خطراتی که امروز نسل جدید را تهدید می کند همین است.
کد خبر: ۳۷۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸ 12 February 2014
مدیرعامل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی هشدار داد: متاسفانه سریال ها و برنامه های مختلف تلویزیونی روز به روز کودکان و نوجوانان را در برابر والدین گستاخ تر کرده و به جای افزایش تعقل و آگاهی، آنها را به دنیا متمایل می کند.

به گزارش روابط عمومی سرچشمه حجت الاسلام محمدرضا زائری در ادامه «درس هایی از اصول کافی» که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد، با ذکر این مقدمه که در روایات بسیاری از اهل بیت (ع) بر هم‌نشینی و مجالست با عالمان دینی تاکید شده است، به بیان صفات هم نشین خوب و اهمیت آن پرداخت.

وی اظهار داشت: پیروان حضرت عیسی (ع) از ایشان درباره ویژگی های هم نشین خوب سوال می کنند و ایشان بر اساس سه رکن در روابط اجتماعی این ویژگی ها را برمی شمرند؛ اولین ویژگی از نظر ایشان با تکیه بر وجه دیداری است و می فرمایند هم نشین خوب فردی است که با دیدنش به یاد خدا بیافتید.

زائری افزود: دومین ویژگی از نظر حضرت عیسی (ع) با تکیه بر وجه شنیداری است. یعنی هم نشین خوب فردی است که در مصاحبت او بر علم و معرفت ما افزوده شود و سومین ویژگی مبتنی بر وجه رفتاری است. بر این اساس هم نشین خوب کسی است که مجالست با وی توجه و ذهن ما را به سمت آخرت سوق دهد نه دنیا.

این کارشناس مذهبی در ادامه، عمر انسان را سرمایه ای گرانبها دانست که در هر لحظه اش باید منفعتی به دست آورد و خاطرنشان کرد: با توجه به ارزشمند بودن سرمایه عمر انسان است که تاکید می شود هم نشین خوب آن است که شما را به یاد خدا بیاندازد، بر معرفت و دانشتان بیافزاید و شما را به سمت آخرت سوق دهد.

وی در این خصوص ضمن انتقاد از صدا و سیما و با تأکید بر اینکه تلویزیون در دنیای امروزی، بیشترین هم نشینی و مجالست را با ما دارد اظهار داشت: امروزه به اندازه ای که تلویزیون می بینیم یکدیگر را نمی بینیم. و این اتفاق در شرایطی می افتد که رسانه ملی با تبلیغات و برخی برنامه های خود، خواسته یا ناخواسته، مخاطب را به سمت زندگی دنیایی سوق می دهد. و متاسفانه یکی از خطراتی که امروز نسل جدید را تهدید می کند همین است.

مدیرعامل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برخی از مشکلات اخلاقی و معنوی جامعه را نتیجه تاثیر منفی برنامه های تلویزیونی برشمرد و هشدار داد: یک برنامه تلویزیونی زمانی صحیح و دینی است که گفتار و بیانش بر فهم و معرفت انسان بیافزاد، در حالی که متاسفانه شاهدیم سریال ها و برنامه های مختلف تلویزیونی روز به روز کودکان و نوجوانان را در برابر والدین گستاخ تر کرده و به جای افزایش تعقل و آگاهی، آن ها را به دنیا متمایل می کند.

وی در ادامه سخنان خود با تکیه بر روایت دیگری از امام صادق (ع) به نقل از مرحوم کلینی در کتاب اصول کافی گفت: نقل شده است که ایشان تاکید می کنند یک جلسه با یک عالم دانشمند که به دین داری او اطمینان داشته باشم مهم تر، مطمئن تر و قابل اعتماد تر از یک سال عبادت است زیرا این مجالست بر معرفت و علم من می افزاید.

این پژوهشگر و نویسنده دینی هم چنین با بیان این که عمل بدون آگاهی و معرفت نزد خداوند پذیرفته نیست، ابراز کرد: اگر فردی بدون آگاهی و معرفت کاری انجام دهد، آن را خراب و تباه می کند؛

زائری در پایان به ذکر روایتی مشهور از امام صادق (ع) پرداخت که «فردی که بدون معرفت عمل می کند همچون کسی است که در جاده و مسیر اشتباهی می رود» و افزود: جنایات جریان های تکفیری و محارب که امروز در سوریه و لبنان و برخی دیگر کشورها مسلمانان را می کشند، همه ناشی از عمل بدون بصیرت است. آنها از یک سو ادعای مسلمانی دارند و قرآن می خوانند و از سوی دیگر آدم می کشند. همین است که عمل بدون بصیرت و آگاهی کار را خراب می کند.

گفتنی است جلسات درس هایی از اصول کافی سه شنبه هرهفته از نماز مغرب و عشاء در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی به نشانی: پائین تر از میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای خیابان شهید صیرفی پور برگزاری می شود و شرکت در آن برای عموم علاقمندان آزاد است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل