بازدید 9914
۳

ملاقات با بیگانه‌های فضایی تا ۲۵ سال دیگر

سث شوستاک دانشمندی در پروژه مشهور SETI است که اطمینان دارد بشر تا 25سال دیگر با بیگانه‌های فضایی ملاقات خواهد کرد زیرا به اعتقاد وی اخترشناسان تا آن زمان به اندازه‌ای سیستم‌های ستاره‌ای جدید را کشف و بررسی کرده‌اند که بتوان براساس سیگنال‌های الکترومغناطیسی بیگانه، موجودات فضایی را ردیابی کرد.
کد خبر: ۳۷۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹ 12 February 2014
تجهیزات پیشرفته، تلسکوپ‌های قدرتمند و نابغه‌های علم نجوم هنوز موفقیتی در کشف قطعی سیاره‌ای شبه‌زمینی که نشانه‌هایی از حیات را بتوان در آن دید به دست‌نیاورده‌اند، اما امید به ملاقات با بیگانه‌های فضایی، ساکنان احتمالی سیاره‌ای که هنوز کشف نشده، به انگیزه همیشگی گروهی از دانشمندان تبدیل شده‌است.

براساس گزارش فاکس‌نیوز، سث شوستاک دانشمندی در پروژه مشهور SETI است که اطمینان دارد بشر تا 25سال دیگر با بیگانه‌های فضایی ملاقات خواهد کرد زیرا به اعتقاد وی اخترشناسان تا آن زمان به اندازه‌ای سیستم‌های ستاره‌ای جدید را کشف و بررسی کرده‌اند که بتوان براساس سیگنال‌های الکترومغناطیسی بیگانه، موجودات فضایی را ردیابی کرد.

شوستاک می‌گوید: من معتقدم طی دو دهه آینده با استفاده از آزمایش‌های مختلف می‌توان موجودات بیگانه فضایی را ردیابی کرد. وی که در سمپوزیوم مفاهیم پیشرفته خلاقانه ناسا در دانشگاه استنفورد سخنرانی می‌کرد گفت تا سال 2040 باید به جای چند هزار سیستم ستاره‌ای، میلیون‌ها سیستم ستاره‌ای را بررسی کرده‌باشیم.

بخشی از اطمینان شوستاک براساس پیشرفت‌هایی است که شکارچی سیاره‌های ناسا، تلسکوپ کپلر در کشف سیاره‌های جدید داشته‌ و نشان داده کهکشان راه‌شیری مملو از سیاره‌هایی است که توانایی پشتیبانی از حیات را دارند.

شوستاک معتقد است از هر پنج سیاره یک سیاره می‌تواند قابل سکونت باشد، درصدی بسیار بالا که می‌تواند به معنی قابل سکونت بودن بیش از میلیاردها سیاره شبه‌زمینی باشد.

شوستاک می‌گوید اگر دریکی از این سیاره‌ها موجوداتی ساکن باشند، آنها نیز مانند انسان‌ها درحال زندگی بوده و سیگنال‌های رادیویی را ارسال کرده و سیگنال‌های ما را دریافت می‌کنند تا شاید کسی پیدا شده و با آنها ارتباط برقرار کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۳
مثلاکه چی؟
چه فایده ای داره؟
عمراً ...
ما زمینی ها که همه همجنس هستیم در ارتباط برقرار کردن با خودمان هزار جور مشکل داریم و نگاه به منافع شخصی و گروهی موجب پدید آمدن چالشهای بیشمار بینمان شده. حالا میخواهیم با موجودات سیارات دیگر ارتباط برقرار کرد و یک جنگ خونین دیگر برای منافع به راه بیندازیم؟!
خیلی بهتره اول این دانشمندان و بقیه مردم اول شعور همزیستی مسالمت آمیز و درک متقابل را یاد بگیرند بعد به دنبال ارتباط با بیگانگان باشند!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار