بازدید 11372
۸

تبعات حذف دوران نامزدی

دختر و پسر نباید با دو سه جلسه دیدار و صحبت با یکدیگر و بدون به دست آوردن شناخت کافی تصمیم به ازدواج بگیرند، چون در زندگی آینده دچار مشکل می‌شوند.
کد خبر: ۳۷۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸ 12 February 2014
 یک روان‌شناس درباره تبعات حذف دوران نامزدی و انجام مراسم عقد پس از خواستگاری، گفت: زمانی که دختر و پسر برای شناخت یکدیگر فرصت کافی نداشته باشند، پس ازعقد با عیب‌ها و ایرادهای شخصیتی یکدیگر آشنا و در نتیجه سرخورده می‌شوند که این امر موجب افزایش تنش و چالش میان آنان می‌شود.

دکترعلی‌اصغر نژاد فرید در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: معمولا در خانواده‌های مذهبی به منظور فراهم شدن زمینه شناخت دختر و پسر از یکدیگر، صیغه محرمیت میان آنان خوانده می‌شود؛ اما در خانواده‌هایی که اعتقادات مذهبی کمتری دارند، دختر و پسر زیر نظر خانواده رفت و آمد و با یکدیگر صحبت می‌کنند تا میزان سنخیت ابعاد مختلف شخصیتی آنها با یکدیگر مشخص شود.

وی با تاکید بر ضرورت شناخت دختر و پسر از یکدیگر پیش از ازدواج اظهارکرد: آنان باید یکدیگر را بشناسند، سپس برای ازدواج تصمیم بگیرند. تصمیم نسنجیده پشیمانی در پی دارد. بنابراین دختر و پسر اگر در دوران آشنایی به این نتیجه رسیدند که با یکدیگر اختلاف نظر زیادی دارند، نباید با یکدیگر ازدواج کنند.

نژاد فرید افزود: دختر و پسر نباید با دو سه جلسه دیدار و صحبت با یکدیگر و بدون به دست آوردن شناخت کافی تصمیم به ازدواج بگیرند، چون در زندگی آینده دچار مشکل می‌شوند.

این روان‌شناس درباره حدود روابط دختر و پسر در دوران نامزدی، اظهارکرد: آنان باید چارچوبی را حفظ کنند و یک درصد احتمال دهند که نتوانند با یکدیگر ازدواج کنند.

نژاد فرید در پایان تصریح کرد: دختر و پسر می‌توانند سه تا شش ماه تحت نظارت خانواده با یکدیگر رفت و آمد کنند و پس از شناخت کافی از یکدیگر، تصمیم به ازدواج بگیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۸
هی وای من یعنی میگی مثل فرهنگ منحط غرب دختر پسر نامحرم با هم دیگه باشند؟؟؟
آنوقت ادعای فرهنگ غنی هم داریم
پاسخ ها
یه آدم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
اگه ازدواج ناموفق باشه وپشت بند آن طلاق،خیانت و.... اونوقت فرهنگمون غنی تر میشه!!!!! عزیز من چرا قبول نمی کنی دنیا عوض شده یه روزگاری اگه انتخاب نامناسب بود دوطرف به پای هم می سوخت ومی ساخت یا حداقل زن می سوخت ومرد تجدید فراش می کرد ولی امروز هیچ کس دلیلی نمی بینی چنین اشتباهی بکنه ....راستی مگه آدم چند بار زندگی می کنه که با کسی زندگی کنه که از اول اون ازدواج اشتباه بوده...بعضی وقتها با کلی حساب کتاب باز نتیجه خوب از آب درنمیاد حالا بی حساب کتاب پیش بره بدون آشنایی وشناخت .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
استاد عزیز برو متنو دوباره بخون گفته با نظارت خانواده ها
دوران نامزدی باید8تا10ماه وانهم برای اشنایی دوطرف وهمچنین تدارکات زندگی جدید باشد
نمیدانم این مشاوره های اینچنینی با کدام معیار و مطالعه ای صورت می گیرد؟مگردرگذشته کهاکثر ازدواجها فی البداهه بود دایم طلاق صورت میگرفت؟ عزیز من این بحرانهای فعلی نتیجه ادغام نادرست سنت وتجدد است .مثل کلاغ که خواست راه رفتن کبک بیاموزد راه رفتن خودش هم فراموش کرد .چند درصد دختران وپسران امروز همسرداری بلدند ؟البته ادا درآوردن زیادبلدند .لفظ قلم و عشوه بلدند (تئوری) ولی درعمل کجا مثل دیوار پشت سر شریک زندگی می ایستند؟چند درصد دختران خانه داری و روان شناسی خانه داری وشوهرداری بلدند ؟کجا امروزه دختران به وظایف و تکالیف خود آشنا هستند ؟چرا دوری ازدین و اخلاق را سبب بحرانهای زناشویی نمیدانیم ؟ چرا وقتی بلد نیستیم تحلیل کنیم با خط کش غربی می سنجیم ؟
پاسخ ها
دیدگاه من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
ح ی عزیز در قدیم اگر ازدواج اشتباه بود به پای هم می سوختن وهمدیگرو تحمل می کردن ومردان محترم هم همسران دیگر اختیار می نمودندو زنان هم به جبر زمانه تحمل می فرمودند..ولی امروزه نه مردان ونه زنان چنین نمی کنند. اگر فکر کنند به درد هم نمی خورن ادامه نمیدن که کار درستی هم می کنن.....بهتر از تحمل کردن یکدیگر است
اين سه تا شش ماه را از كجا استنباط كرده اند؟
من یک پسر کاملا مذهبی یزدی هستم یه دختر کاملا مذهبی یزدی رو گرفتم کاملا سنتی الان کارمون داره به طلاق میکشه بخاطر همین که با دید کهنه و بدن شناخت و از روی تعصبات کورکورانه زن گرفتم کاش یکی قبل از زن گرفتن اینا رو به من گفته بود اینا هیچ ربطی به اعتقادات نداره دست از تحجر برداریم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر