بازدید 13612

تقاضای رسالت از مجمع روحانیون درباره حصر

هر كس كه اين توضيحات را بخواند در مي‌يابد كه اين پاسخ آن سوالات نيست. كسي نگفته است شما مشروح مذاكرات خود را بياييد به مردم بگوييد.
کد خبر: ۳۷۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۹ 12 February 2014
محمدکاظم انبارلویی در سرمقاله روزنامه رسالت نوشت:

ديروز ملت بزرگ و بيدار ايران با حضور حماسي در راهپيمايي يوم‌الله 22 بهمن چشم جهانيان و بويژه قدرت‌هاي بزرگ را مبهوت كرد.

35 سال استقامت و پايداري، 35 سال بصيرت و بيداري، 35 سال نشاط و سرزندگي در مبارزه با طواغيت جهان، 35 سال هوشياري در رصد فريب دشمنان اسلام و ايران، 35 سال پايبندي به قرآن و پيروي از احكام اسلام، 35 سال وفاداري به رهبري پاك و پيامبرانه امام خميني (ره) و رهبر مظلوم و معظم انقلاب اسلامي، 35 سال پنجه در پنجه استبداد و استكبار جهاني بويژه آمريكا و صهيونيسم بين‌الملل انداختن و بالاخره 35 سال ايثار، فداكاري، جانبازي و بر سر پيمان خويشتن خود با خدا ماندن... تصويري است كه امسال به مناسبت سال حماسه سياسي، ملت مسلمان ايران از خود در جهان واتاب داد.

گزينه حضور حماسي در صحنه از آغاز شكل‌گيري نهضت اسلامي امام خميني(ره) همواره پاسخ گزينه دشمن در جنگ سخت و نرم بوده است. اين گزينه برتري خود را همواره به گزينه‌هاي دشمن نشان داده است و تاريخ مي‌تواند به آن گواهي دهد. امسال اين گزينه شفاف‌تر از سال‌هاي گذشته بود.
***

مجمع روحانيون مبارز يكشنبه گذشته در آستانه برگزاري راهپيمايي عظيم يوم الله 22 بهمن با حضور در مرقد حضرت امام خميني(ره) با آرمان‌هاي مقدس امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي تجديد پيمان كرد. اين يك رويكرد مبارك است. مجمع روحانيون مبارز در فتنه 88 كارنامه قابل قبولي از خود در دفاع از نظام و ميراث امام خميني(ره) ارائه نكرد. آن هنگام كه رهبري مظلوم انقلاب اسلامي در پاسداشت از جمهوريت و اسلاميت نظام تمام قد در برابر اهل فتنه ايستاد و از حماسه حضور 40 ميليوني ملت در انتخابات رياست جمهوري دور دهم حمايت كرد، مجمع روحانيون مبارز همصدا با فتنه‌گران راه خود را از راه امام (ره) كه فرمود؛ "ميزان راي ملت است" جدا كرد.

در حالي كه رهبري انقلاب اسلامي براي مهار فتنه در نماز جمعه تاريخي 29 خرداد خطبه خواند، مجمع روحانيون مبارز در روز 30 خرداد به عنوان اعتراض به اعلام نتايج انتخابات اعلام راهپيمايي كرد. روز 30 خرداد روز اعلام جنگ منافقين با نظام مقدس جمهوري اسلامي در سال 60 بود. لذا مجمع همصدا با منافقان و مخالفان نظام دستور سنگربندي خياباني و مقابله با جمهوريت نظام را صادر كرد. اما در همين مجمع انسان‌هاي ارزشمندي بودند كه ولو دير هنگام اعلام راهپيمايي را پس گرفتند و حاضر نشدند ننگ اعلام محاربه با نظام مقدس جمهوري اسلامي در كارنامه آنها ثبت شود. از آن هنگام به بعد تا عاشوراي سال 88 تمام كشور، نه تنها تهران دستخوش ناآرامي بود. كساني كه فتنه را كليد زده بودند، مي‌خواستند تا سرنگوني نظام آن را دنبال كنند در فتنه سال 88 ده‌ها نفر كشته شدند. آرمان‌هاي امام (ره) به سخره گرفته شد، شعارهاي انقلاب را معكوس كردند و حتي اهل فتنه نوك تيز حمله خود را به سمت اصل نظام گرفتند.

اما متاسفانه مجمع روحانيون مبارز در همه اين ايام ساكت بود و با سكوت خود از فتنه حمايت كرد.
در همان زمان يك سئوال در ذهن متدينين مطرح بود كه اگر اين جماعت با منتخب ملت مسئله  دارند، چرا حمله خود را به شعارهاي انقلاب و اهداف امام نشانه گرفته‌اند؟ سئوال اين بود: وقتي تمثال مبارك امام (ره) را در دانشگاه تهران در 16 آذر 88به آتش كشيدند چرا عده‌اي در مجمع روحانيون مبارز كه قبل از انقلاب و بعد از انقلاب جانشان را براي امام فدا مي‌كردند ساكت بودند و حتي يك بيانيه خشك و خالي در محكوميت اين عمل زشت صادر نكردند؟

سوال متدينين اين بود كه وقتي در عاشوراي 88 منافقان شعار مرك بر اصل ولايت فقيه را مطرح كردند، چرا اعضاي مجمع در برابر اين پديده شوم و خائنانه ساكت بودند؟

سوال متدينين اين بود كه وقتي انقلاب اسلامي به بهانه دروغ تقلب در انتخابات توسط ارتش رسانه‌اي غرب مورد هجوم قرار گرفت، چرا مجمع در اين جنگ نابرابر سكوت اختيار كرد؟

چرا آنان جايي كه بايد فرياد مي‌زدند و در كنار مردم و انقلاب قرار مي‌گرفتند ساكت بودند. اين سئوالات و ده‌ها سئوال در ذهن مردم بود كه بي‌پاسخ ماند. اكنون اين پرسش در ذهن برخي كه خود همگرايي با جريان فتنه داشتند و دارند هم وجود دارد، چرا سكوت؟ چرا سكوت؟

لذا يكشنبه گذشته حضرت آيت‌الله موسوي بجنوردي يكي از اعضاي محترم مجمع روحانيون مبارز در مرقد حضرت امام مورد سوال خبرنگار آرمان قرار مي‌گيرد. خبرنگار سوال مي‌كند؛ "به نظر مي‌آيد مجمع روحانيون مبارز چند سالي بود كه آنچنان فعاليتي نداشت. دليل اين سكوت چه بود؟" ايشان مي‌فرمايند: "مجمع هر دو هفته يك بار جلسه تشكيل مي‌دهند و در اين جلسات اعضا در خصوص موضوعات روز داخلي و بين‌المللي اظهار نظر مي‌كنند... به دلايل معذوريت‌هايي كه به وجود آمده بود ترجيح مي‌دادند موضوعات جلسات در رسانه‌ها مطرح نشود، تشكل ما در هشت سال گذشته فعال بوده است.

 ما هميشه فعال بوده‌ايم و اكنون هم كه دولت تدبير و اميد براساس عقلانيت مشغول فعاليت است فضايي را براي ما به وجود آورده كه مي‌توانيم بهتر از گذشته فعاليت كنيم". هر كس كه اين توضيحات را بخواند در مي‌يابد كه اين پاسخ آن سوالات نيست. كسي نگفته است شما مشروح مذاكرات خود را بياييد به مردم بگوييد. سئوال اين است چرا بر خلاف مرامنامه خود و برخلاف منشور برادري امام (ره) از نظام، ولايت فقيه، انقلاب و كشور در توفان  فتنه 88 دفاع نكرديد و در كنار مردم نايستاديد.

چرا همين اقدام خوب و شايسته‌اي را كه مجمع در 35 سالگي انقلاب در مرقد امام (ره) براي اعلام همبستگي با آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي و مردم انجام دادند در سال 88 نكردند. اين كه ديگر هيچ هزينه‌اي براي آنها نداشت.

اگر پس از شعار ننگين مرگ بر اصل ولايت فقيه منافقان در محرم 88 "مجمع" با حضور در مرقد مطهر امام (ره) از واضع اصلي تئوري ولايت فقيه دفاع مي‌كرد با تجديد پيمان با نظامي كه امام با خون و دل آن را بنيان نهاده بود حمايت مي‌كرد مي‌توانست كارنامه قابل قبولي براي فرار از سكوتي باشد كه اكنون قابل قبول نيست. اين كم‌ترين توقع مردم از شما بود و كم هزينه‌ترين اقدام از سوي شما، سئوال اين است چرا همين را دريغ فرموديد؟

امسال براي اولين بار پس از فتنه سال 88 مجمع روحانيون مبارز به مناسبت پيروزي انقلاب بيانيه داد. علي‌رغم كاستي‌هاي اين بيانيه بايد از آنها تشكر كرد. امسال مجمع با حضور در مرقد مطهر حضرت امام (ره) بيعت گذشته خود را با امام ومردم تجديد فرمود. مفهوم اين كار چيست؟ مفهوم اين كار شكست مفتضحانه اتاق فتنه در لندن، تل آويو و واشنگتن است. آنها مي‌خواستند بخشي از نيروهاي انقلاب و امام (ره) را از پيكر نظام جدا كنند. صبوري رهبري باعث شد دشمن اين آرزو را به گور ببرد. آقاي خاتمي به همين مناسبت نيز گفته بود؛ "براي تحقق حماسه سياسي مورد نظر رهبري بايد زمينه رفع كدورت‌ها فراهم شود". اين حرف درستي است.

روز 22 بهمن بهترين روز براي رفع كدورت‌ها و پر كردن شكاف نخبگان است و لو آن شكاف به سنگيني يك فتنه باشد.

روز 22 بهمن روز تحكيم اتحاد ملي و انسجام اسلامي است.

روز 22 بهمن روز جمع شدن زير پرچم نوراني جمهوري اسلامي و پشت سر امام (ره) و رهبري است. هر كسي كه سخن از تفرقه و جدايي بزند به بيراهه مي‌رود و هر كس كه سخن از وحدت و آشتي به ميان مي‌آورد يك قدم از دشمنان نظام دور و ده‌ها قدم به دوستان نظام و انقلاب نزديك مي‌شود.

ديروز خيابان‌ها مملو از جمعيت ميليوني ملت ايران بود كه فارغ از زبان، نژاد و قوميت اسلام و خدا را فرياد زدند و نام و ياد امام (ره) را گرامي داشتند و با رهبري معظم به عنوان تداوم بخش راه امام (ره) تجديد بيعت كردند.

لذا از مجمع روحانيون مي‌خواهيم به برخي دوستان و رفقايشان كه امروز در حبس و حصر هستند و همچنان بر طبل تفرقه و فتنه مي‌كوبند بگويند؛ از خر شيطان بزرگ پياده شويد، ايستادن در برابر قرآن و ملت يك فكر بيهوده و عبث است، 35 سال اين تفكر به آزمون گذاشته شد و هر بار بدتر از بار قبل مردود شد.

اي كاش بيعت با امام (ره) و حضور در مرقد مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي و واضع تئوري ولايت فقيه توسط "مجمع روحانيون مبارز" در سال 88 صورت مي‌گرفت. اي كاش بيانيه مجمع در سال 92 در مورد يوم الله 22 بهمن در بهمن 88 صادر مي‌شد. اما براي پيوستن به انقلاب، امام و مردم هيچ‌گاه دير نيست. بازگشت به اردوگاه انقلاب و همگرايي با مردم نشانه شكست دشمن در جنگ نرم عليه ملت ايران است. اعضاي مجمع با حضور در مرقد امام (ره) و راهپيمايي 22 بهمن امسال گامي براي تعظيم حماسه سياسي برداشت. اين گام يك رويكرد مبارك است و بايد آن را گرامي داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر