بازدید 148850
رفتار با شوهراني که دوست ندارند سرکار بروند

مردها را تنبل نکنيد!

کد خبر: ۳۷۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۷ 28 January 2014
روزنامه «خراسان» در مطلبی آورده است: تمايل نداشتن برخي مردان به اشتغال يکي از چالش هاي مهم همسرانشان به خصوص زنان شاغل است. اين مسئله در برخي از خانواده ها به قدري شکل بحراني به خود گرفته است که به طور کلي تامين تمام مخارج و هزينه هاي خانوار از پرداخت اجاره خانه گرفته تا هزينه خورد و خوراک و پوشاک و حتي شهريه تحصيل فرزندان نيز به دوش مادر خانواده مي افتد! کسي که بايد وقت و انرژي خود را براي رسيدگي به امور خانه و تربيت فرزندان بگذارد، از صبح تا شب کار مي کند و در مقابل شوهرش يا پاي تلويزيون است يا وقتش را با دوستانش در پارک سپري مي کند!

سيد محمد پاکدامن شهري، کارشناس و مشاور خانواده معتقد است که اين نوع رفتار در مردان، معمولا يک خصلت شخصيتي است. يعني اگر شخصيت اين افراد در خانواده شان بررسي شود، خواهيد ديد که مثلا پدر اين فرد هم چنين خصلتي دارد يا مثلا برادر و حتي عموهاي اين فرد هم ممکن است به همين سبک زندگي کنند. اين افراد براي حل مشکل شان به روان درماني يا روان کاوي نياز دارند که گاهي تا يک سال هم زمان مي برد تا حل شود.

مردها را تنبل نکنيد

اين مشاور خانواده در گفت و گو با خراسان ادامه داد: گاهي اوقات مردها به دليل قرار گرفتن در شرايطي، تنبل و تن پرور مي شوند. يعني وقتي مردي مي بيند که کار نکردن او مشکلي در زندگي اش ايجاد نمي کند تصميم مي گيرد که همسرش سر کار برود و او در خانه بماند. بعضي از اين مردها در خانه آشپزي مي کنند و با دوستان شان به تفريح و خوش گذراني هم مي روند و مي بينند که هيچ مشکلي در زندگي شان به وجود نمي آيد. وي در ادامه راه حل هايي درباره اين مشکل ارائه کرد:

زن نبايد همه کارها را انجام دهد

زماني که مسئوليت پذيري يکي از زوجين بيشتر از ديگري باشد، طرف مقابل به وظايف خود عمل نمي کند؛ مثلا وقتي مردي مي بيند همسرش تمام کارها را انجام مي دهد، کم کم از زير بار مسئوليت شانه خالي و سعي مي کند تا جايي که امکانش هست تمام کارها را به همسر خود واگذار کند. بنابراين زن ها نبايد همه کارها را به عهده بگيرند.

وظايف يکديگر را انجام ندهيد

گاهي اوقات زن يا مردهميشه، تمام وظايف يکديگر را انجام مي دهند چون فکر مي کنند طرف مقابل شان به درستي نمي تواند آن کار را انجام دهد. معمولا اين نوع زندگي ها به جابه جايي نقش هاي زن و شوهر منجر مي شود؛ براي مثال، ممکن است مردي به زنش بگويد: «تو که کار مي کني، درآمد هم داري، بايد پرداخت اجاره خانه را تقبل کني» يکي از نکاتي که در ارتباط با مسئوليت طرفين بايد رعايت شود، اين است که مواظب باشيم کمک ما در ذهن همسرمان، جابه جايي نقش تلقي نشود. اين مسئله خيلي مهم است و بايد از ابتدا به صورت شفاف آن را مطرح کنيم.

نداشتن بلوغ فکري باعث بي مسئوليتي مي شود

رضا آذريان، کارشناس و مشاور خانواده هم در اين باره معتقد است که ريشه اين مشکل نداشتن بلوغ عقلي و رواني براي ازدواج در بعضي مردان است. مسئوليت پذيري يکي از شاخصه هاي اصلي بلوغ عقلي و فکري است و مردي که به اين بلوغ نرسيده است، بايد ابتدا مهارت مسئوليت پذيري را فرابگيرد تا بتواند ازدواج موفقي داشته باشد.

اين مسئله را ساده نگيريد

آذريان در گفت و گو با خراسان ادامه داد: در ابتدا زن ها بايد توجه کنند که اين مسئله را خيلي بي اهميت تلقي نکنند. البته نبايد از اين که اين مشکل مهم است، بترسند بلکه فقط بايد آن را جدي بگيرند. چون اگر دليل مردي که سر کار نمي رود، مسئوليت پذير نبودنش باشد در آينده در تربيت فرزند هم مشکل خواهد داشت.

صبر فعال داشته باشيد

اين کارشناس خانواده معتقد است زن ها بهتر است در وهله اول با اين موضوع کنار بيايند و بگذارند زمان بگذرد. البته بايد در اين گذر زمان صبر فعال داشته باشند نه صبر منفعل. منظور از صبر فعال صبري است که به حل اين مشکل به روش علمي و منطقي منجر شود؛ يعني با اين که صبورانه رفتار مي کنند ولي براي خروج از آن وضعيت تلاش هم داشته باشند. اين کارشناس خانواده در ادامه راه حل هايي براي حل اين مشکل ارائه مي دهد.

خيلي زود همه کارها را انجام ندهيد

زن ها بايد بدانند که کوتاه آمدن در مقابل اين ويژگي شوهرشان به صورت مداوم عواقب خوبي ندارد و بهتر است گاهي اين دسته از مردان را با مشکلات روبه رو کنند و خودشان خيلي زود آن مشکل را حل نکنند. تجربه نشان داده است اگر مردي ببيند که همسرش همه کارها را انجام مي دهد، از انجام بعضي کارها سر باز مي زند؛ بنابراين اين خانم ها بهتر است در انجام بعضي کارها ورود پيدا نکنند يا حداقل خيلي زود انجام ندهند؛ مثلا يک بار براي گرفتن نان خيلي زود نروند تا شايد مردشان برود و مشکل حل شود.

نقش هاي تان را تفکيک کنيد

تفکيک نقش ها بايد به درستي انجام شود؛ يعني زماني که مرد مي خواهد اتاق را جارو کند، زن بايد بگويد: «نه! من اين کار را خودم انجام مي دهم» اما از آن طرف مثلاً جابه جايي يخچال به دليل مشقتي که دارد بايد جزو وظايفي باشد که مرد در خانه بر عهده دارد. زني که مي خواهد مسئوليت پذيري را به شوهرش بياموزد، نبايد هميشه همه کارهايي که بر عهده مرد است را انجام دهد. البته واضح است که در اين باره، استثناهاي زيادي هم وجود دارد و اين مسئله نبايد با همکاري و کمک زوجين به يکديگر اشتباه گرفته شود، کمک به يکديگر محبت و مهرباني را به دنبال دارد ولي آن چه مهم است اين که انجام تمام وظايف يکي از زوجين نبايد هميشه و در همه شرايط توسط طرف ديگر انجام شود.

طلبکار مي شويد

اگر زن يا مرد کارهاي طرف مقابل خود را انجام دهد،ناخواسته تصور مي کند که کار بسيار بزرگي انجام داده و طرف مقابل به او مديون است. مثلاً اگر زن کار کند و پولش را در خانه هزينه کند، فکر مي کند کار بزرگي انجام داده است و اگر مردي در طول سال تنها دو بار لباس بشويد، فکر مي کند که آن کار را 20 بار انجام داده است.

در نتيجه هر دو از طرف مقابل طلبکار خواهند شد. براي جلوگيري از اين حس، بهتر است زن و شوهر به ايفاي نقش خودشان در زندگي بپردازند.

بگذاريد فکر کند تنها تکيه گاه زندگي شماست

در خانواده بايد در گام اول جايگاه مرد و زن مشخص شود. اگر زني مي خواهد همسري مسئوليت پذير داشته باشد، بايد مراقب باشد و اندازه ها را رعايت کند. هر يک از زن و مرد بايد ابتدا مسئوليت خود را به همسرش گوشزد کند و بعد از او بخواهد که در انجام کارها به او کمک کند.

اين تفاوت جايگاه باعث مي شود که مرد و زن بدانند که اگر نباشند زندگي لنگ خواهد ماند و بايد وظيفه شان را به بهترين شکل انجام دهند.

نظر متفاوت 2 کارشناس درباره ادامه کار کردن خانم ها در زندگي با مردان بي مسئوليت

پاکدامن به خانم ها توصيه مي کند که اگر سرکار نرفتن مردشان به دليل تنبلي و تن پروري است، بهتر است کار نکنند تا مرد مجبور شود فکري به حال تامين مخارج زندگي کند. او ادامه مي دهد: باز هم اگر زن نمي خواهد کارش را رها کند حداقل بايد بگويد هزينه زندگي بر عهده مرد است و هزينه اي براي زندگي تقبل نکند تا شوهرش مجبور شود کار کند. البته آذريان نظري متفاوت دارد و مي گويد: من به اين خانم ها به هيچ وجه توصيه نمي کنم که کار نکنند. چون با فضاي لجبازي که به وجود مي آيد ممکن است مشکل بسيار جدي تر شود. با اين حال زن ها نبايد به اين مسئله بي توجه باشند و تصميم بگيرند به تنهايي مخارج زندگي را تامين کنند. چون زن و شوهر در زندگي مثل مسافران يک قايق هستند. حالا اگر يکي از آن ها بخواهد قسمت خودش را سوراخ کند، نتيجه اين مي شود که همه قايق غرق خواهد شد. بنابراين زن بايد علاوه بر اينکه تلاش مي کند که چرخ زندگي شان بچرخد براي تغيير رفتار مردش طبق آنچه گفته شد هم تلاش کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰۳
انتشار یافته: ۷۵
اگر قرار است که زنها در کارهای اجتماعی جای مردها را بگیرند و پستهایی را اشغال کنند که مانع استخدام مردها شود، پس بگذار خرج خورد و خوراک و ... هم با آنها باشد.
هم خدا را می خواهند و هم خرما را؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
والا. تازه با دستمزد کمتر هم کار نیکنند و بازار کار رو خراب میکنند. توی اغلب شرکت ها 70 نیرو ها زن هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
متاسفم کار کردن خانومها گرفتن جای آقایون در محیط کاز نیست بلکه حق خودشون است مشکل از جامعه است که فرصت شغلی به اندازه کافی نداره! تو کشورهای پیشرفته دنیا هم زنان کار می کنند و هم مردان ولی فقط تو کشورهای جهمان سومی مثل ایران است که آقایون مدام غر می زنند که زنان جاشون را گرفتند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
من خرج خانه را میدهم وهمسرم درس می خواند برای دکترا. ناراضی نیستم. بالاخره شرایط جامعه عوض شده مرد من تنبل نیست ولی رشته ی من بازارکاربهتری دارد به نسبت او.لطفا شرایط جامعه رادرنظر بگیرید ونظر بدهید تا انتظارات مردم مطابق با عهد بوق نباشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
نخير آقا !!! شما بفرماييد وقتي مرد!!! خانه معتاد و مافنگي است و همش يا نعشه است و يا خمار .... مادر خانواده چه خاكي به سرش بريزد ....
اين درد سر 80 درصد از خانواده هايي است كه در آن مادر خانواده ناچار به كار است ...
وگرنه كسي جلوي اشتغال آقاي محمد را نميگيرد ...اگر!!! اهل كار باشد!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
زندگی مشترک دو جایگاه بیشتر نداره. 1-مردانگی 2- زنانگی. هر کدوم از افراد اگر وارد حیطه نفر دیگه بشه بصورت خودکار دیگری باید متمایل بشه به جایگاهی که متعلق به خودش نیست. کار کردن زن هم دقیقا کاری مردانه است، که هرچقدر مردانه تر انجام بشه، مرد هم به سمت کارهای زنانه (مثل پخت و پز، خانه داری و ...) کشش بیشتری پیدا میکنه. در نهایت زن به این نتیجه میرسه که این مرد، مرد نیست و آخر ماجرا هم که هممون میدونیم. پس از اول بهتره در جایگاه خودمون بمونیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
این یکی از جواب ها و توجیهات غلط انداز همون مردهای بی مسئولیته!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
چقدر فرصت طلب .... سریع می خواهید از آب گل آلود ماهی بگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
من خودم مردم ،ولی معتقدم درادارت و شرکت ها زنها باوجدان کار می کنند و مردها پیوسته دنبال زیراب زنی همکارانشان اعم از زن و مرد هستند و یکسر غر غر میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
د آخه اگه نقش ها یه کم جابجا بشه بازم زیاد بد نیست با توجه به شرایط جامعه و زندگی ، موضوع اینه که فرهنگ جامعه ما هنوز مردهارو در هر صورت مدیر خونه میدونه و آقایونی که خانوماشون کار می کنن میگن در هر صورت وظایف خونه هم با زنه و تو کارای خونه هم نمیخوان شرکت کنن این دیگه بدتر از همس والا!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
کارهای خونه رو شما انجام میدی؟
زنهای شاغل (من و همه اطرافیانم) در اجاره و خرج خانه، مخارج بچه ها و .... سهیم هستیم. تمامی کارهای خانه را هم میکنیم. مردها همیشه طلبکارند. همیشه
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
خطاب به آقایی که میگه زنها باید زنانگی کنن و کارشون مردونه است و اینا.
کار خونه کاری است بدون نتیجه، بی دستمزد. صبح تا شب بشور و بساب و مرتب کن، تا آقای خونه بیاد و لم بده و بخوره و بخوابه و غر بزنه و ایراد بگیره. آخر سر هم برای حتی ی جفت جورابی که زود پاره شده باید غر بشنوی. تابناک میدونم اینو چاپ نمیکنی ولی واقعا افکار مردها در ایران افکار تمامیت خواهانه است. از اینکه بازار کار خانومها هم باشن ناراحتن. از اینکه زنها بیرون کار میکنن و میدونن کار بیرون اونقدر کشنده و خسته کننده نیست که رسیدی خونه یکسره بخوابی، ناراحتن. قدیما مردها میومدن خونه زن فکر میکرداوه مرد الان داره از خستگی میمیره. الان میدنیم اینجوری نیست.
hala beza zana kar konan shoma natarsid hichi nashode!
امان از دست این اقایان !
مشکل این است که فرصتهای شغلی را زنها تصاحب کرده اند. اصلا نباید زن بیرون کار کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
خدا از دلت باخبر باشه.
یک مدرس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آقایان محمد،علی وآمر و...قضیه کارکردن وگرفتن پست های شغلی مردان نیست قضیه کم رنگ شدن مسئولیت پذیری مردان در جامعه کنونی است. اینکه فرصت اشتغال برای مردان کم شده تقصیر زنان شاغل نیست مقصر مسئولان هستند که فرصت اشتغال را به خوبی فراهم نکرده اند دولت باید برای 70درصد مردان و35درصد زنان اشتغال زایی کند ولی...
مرد و زن باید در کنار هم در زندگی خانوادگی واجتماعی فعالیت کند. این قضیه باعث ایجاد تنوع نیروی کار وفرهنگی و حس رقابت سالم وایجاد انگیزه در جامعه می شود.
اما دیگر اینکه زن ومرد باید در همه زمینه ها باهم همکاری کنند صرف در خانه نشستن زنها مشکل را حل نمی کند با دید باز به قضیه بنگرید.مثل این می ماند که بگوییم مردم افریقا وافغانستان ودیگر کشورهای محروم همیشه باید گرسنه بمانند زیرا اگر به مواد غذایی دسترسی پیدا کنند ما گرسنه می مانیم!!!!
چه بسا زنانی که مثلا خانه دار هستند ولی از زیر بار خانه داری شانه خالی کرده ووقت را به بطالت می گذرانند.

وقتی می بینم که پسران دانشجوی من نسبت به دخترها کم تلاش هستند ناراحت می شوم زیرا این خیلی بد است که ویژگی سخت کوشی که از صفات بارز وبرجسته یک مرد است در جامعه کم رنگ شده .خوب معلوم است وقتی مردان میدان تلاش را خالی می کنند خوب دیگران جای آنها را میگیرند ولی چرا با اینکه پسران از ابتدا می دانند که در آینده بار مالی خانواده به دوش آنان است از ابتدا نسبت به دختران بیشتر از مسئولیت فرار می کنند در مساله درس و انگیزه در دوران نوجوانی واوایل جوانی چرا بی انگیزه تر هستند مگر نه اینکه امروز بازار رقابتی است ومثل گذشته نیست که شغل آماده باشد پس چرا پسرها بیش از دخترها تلاش نمی کنند تا در آینده گوی سبقت را بربایند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اینجوریام نیست علی آقا وقتی آقایون هرجایی و با هر حقوقی کار نمی کنن به دلیل همون بی مسئولیتی ، جامعه هم سوء استفاده می کنه و خانم هایی رو که مجبورن به خاطر هزینه های زندگی و بی مسئولیتی همسرشون کار کنن رو جذب کار میکنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
زنان مجبورند کار کنند . آیا شما در این جامعه زندگی می کنید ؟ نظر شما بسیار قدیمی شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
شما هم عرضه داری برو فرصت شغلی را بگیر
در ضمن من و شوهرم هر دو در خرج دادن نقش داریم و این کار را خیلی از همکاران ما می کنند!
از آن زماني كه زنان سعي كردند و يا مجبور شدند پا جاي پاي مردان بگذارند معلوم بو كه روزي ميرسد كه مردان نيز در جايگاه زنان قرار ميگيرند. هنوز هم بيدار نشده ايم و تلاش ميكنيم كه بر خلاف قانون طبيعت عمل كنيم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
تنبلی خودتون را پای قانون طبیعت نندازید چرا تو کشورهای پیشرفته که درصد اشتغال زنان خیلی بالاتر از ایران است آقایون تو خانه نمی شینند؟
khalifeh
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آمرجان این قانون طبیعت نبوده یک قرارداد پذیرفته شده بین زن ومرد بوده
کما اینکه نقل شده حضرت فاطمه از حضرت علی خواستند ایشان در خانه کار کنند وکارهای بیرون از منزل به عهده آقا باشد زیرا اینگونه راحت تر بوده واحساس امنیت می کردند
اگر قانون طبیعت بود آیا لازم بود ایشان باهم چنین تفاهمی را ایجاد کنند؟
متاسفانه به دلیل تربیت غلط خانواده ها برای نسل جدید امروزه اکثر آقایان بی مسئولیت تربیت شدند و به نظر من اگر فردی در سنین پایین تر و در خانواده مسئولیت پذیری را یاد نگرفته باشد بعد از تشکیل خانواده هم نخواهد فهمید و همسر کمک زیادی نمی تواند بکند و نتیجه آن سالها جرو بحث و دعوا و تشنج است و در آخر هم شاید تغییر ناچیزی در مرد بوجود بیاد و یکی از علت های عدم تغییر حمایت خانواده مرد است که در تربیت اون نقش داشتند و همین باعث میشه هرچی همسر تلاش به تغییر مرد میکنه خانواده مرد با حمایت های بی مورد همه تلاش ها رو نقش برآب می کنن .من یکی از همین افرادی هستم که به انواع و اقسام راهکارهای روانشناسی با طرف مقابلم برخورد کردم ولی نتیجه ای نگرفتم در نهایت بعد از 12 سال زندگی مشترک ازش جدا شدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ببخشید اونوقت خانوما خیلی با مسئولیت تربیت شدن؟؟ جون مادرت یه ذره بیطرف قضاوت کن.
مشاور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
نخير!
اکثر خانها پرتوقع شده اند. مطمئنم شما بيش از آنکه دنبال تربيت بچه ات باشي دنبال تربيت آقات بودي. حرمتشم نگه نمي داشتي. حاضرم شرط ببندم يکسال نشده از طلاقت پشيمان مي شوي.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
سركار خانم! با عرض پوزش، ولي از طرز تفكر و جبهه‌گيري‌هايتان كه در متن به وضوح ديده مي شود كه در مقصريابي ماجرا بيشترين سهم را شما داشته‌ايد، ناه اينكه همسرتان مقصر نباشد نه ولي اگر همسرتان 40% مقصر ناكامي باشد سهم شما 60% است. لطفا خانم‌هاي محترم بعضي وقت‌ها فقط بعضي وقت‌ها شماهم به كرده‌ها و خلق و خوي خود بيانديشيد و در اين انديشيدن‌ها تمامي موقعيت‌ها و موارد موثر را در نظر بگيريد. به خدا خانم‌ها هم مي‌توانند اشتباه كنند! نمي‌توانند؟
ناشناس
| - |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
با ایشون موافقم
تو خونواده ها پسر ها خیلی بی مسئولیت بار میان.و بخاطر حمایت بیش از اندازه مادر ها لوس میشن. معمولا دختر ها در کارهای خانه مشارکت میکنن اما پسر ها منفعل ترند و معمولا کمکی به پدر ها نمی کنند.
مادر ها ترجیح میدهند پسرهایشان بچه بمانند تا همیشه به آنها وابسته باشند. واین وسط پدر بیچاره باید جورش را بکشد و البته دختری که بعدا همسر چنین پسرهایی میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اتفاقا 3 سال گذشته پشیمون که نشدم هیچ تازه فهمیدم چه اشتباهی کردم دیر جدا شدم چون انرژی بیهوده ای صرف کردم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
گل گفتی یه مشت بچه لوس ننر بعضی ها بار آورده اند که فکر شون فقط مبایل بازی و سر چهار راه ایستادنه .بایدبچه را با جوربزه بارآورد. تا بتواند زندگی خودشو تامین کند......
مرد تنبل! ز جای خود برخیز، کارهای بزرگ در پیش است - هیکلت را کمی تکان بده نیز، تنبلی کار مرد بدکیش است
با سلام
ضمن تشکر از تابناک به دلیل انتخاب موضوعی که شاید مشکل خیلی از خانواده ها باشه می خواستم مطلبی را به عرض برسانم . موضوع کار خانم ها مسئله انتخاب همسررا هم تحت تاثیر قرار داده بعضی از جوانها دنبال دختری می گردند که شاغل باشه چون خودشون به هر دلیلی نتوانستند موقعیت شغلی مناسبی پیدا کنند (ناداشتن بند پ، نداشتن پشت کار،سرمایه،و....) به نظر من اگه سیاستها به سمتی بره که فرصت شغلی برای آقایان افزایش بیابد و جوان با دست پر و شغل مناسب به خواستگاری برود آنوقت کمتر شاهد اینگونه مشکلات خواهیم بود
مگه از وضعیتشون ناراضی نبودن خوب حالا برعکس میشه اونا میرن کار میکنن نون در میارن ما هم میشینیم خونه آشپزی و با آقایون همسایه میگیم و می خندیم میشیم آقای خانه دار.. اگه هدفشون این بوده که آقایون مسئولیت نون درآوردن را همچنان به دوش بکشن و و خانمها هم کار کنن و پولشون صرف خودشون بشه که دیگه نشد که...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
تمام مخارج زندگی کلا پای مرد هست و باید در حد عرف خانواده ی زن، ایشون و بچه هاش رو تامین کنه. و ضمن اینکه نه تنها زن وظیفه ای برای مخارج خونه نداره و نه تنها برای انجام کارهای خونه هم وظیفه ی شرعی نداره (که البته هرزنی با شخصیت سالم این کارو خود بخود انجام میده) بلکه میتونه برای خودش فعالیت اقتصادی هم داشته باشه و از نتیجه اش بهره مند بشه.
اما مرد میتونه به زن اجازه ی بیرون رفتن نده و به این ترتیب فعالیت اون زن رو کنسل کنه (که باز هم البته هیچ مردی با شخصیت سالم چنین کاری نمیکنه).
کم کاری والدین این آقایون در تربیت پسرانی مسئولیت پذیر، مشکل اشتغال جوانان و نوع نگاه غلط به کار خانم ها و انگیزه هاشون ، باعث شده شخصیت این آقایون بد شکل بگیره و تنبل بار بیان و برای توجیه تنبلی و کم کاری خودشون حضور زن در جامعه و کار زن رو بهونه قرار میدن .....
آدمی باید کار کنه چه زن و چه مرد ، این حقه همه ماست که نقشی مفید در جامعه داشته باشیم
آقایون جوری حرف نزنن که انگار خانمها حق اونا رو خوردن و جاشونو تو بازار کار اشغال کردن ، خودشون هم بهتر میدونن که فرصت اشتغال برای همه چه زن وچه مرد فراهمه
اگه اونا بیکارن کم کاری از خودشون بوده که فرصت ها رو از دست دادن و جا باز کردن واسه خانمها
اقا جان من مرد خانه دارم.
یک زن می خوام بره کار کنه بیاره بخوریم.
تابناک لطفا این کامنت رو بگذار. خدا خیرت بده شاید ما هم ازدواج کردیم و یه سر و سامونی گرفتیم.
این رو گذاشتی تا یک موضوع جدید واسه اختلاف و طلاق به دست زوجین بدی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
امین آقا معلومه ترسیدیا!
وقتی بدنبال وارونه گی هستیم - هرگاه زن در تقلا برای رسیدن به جایگاه مرد باشد مطمعنا مرد هم به جایگاه زن سیر خواهد نمود اما هیچکدم نخواهند توانست نقش دیگری را ایفا نمایند و نهایتا عاقبت فمینیست بازی جز این نباید باشد
این آقایونی که میگن حالا که خانومها میرن سر کار باید خرج زندگیم بدن،
چرا اینو نمیگید که تو خانواده ،یه زن 9 ماه سحتی میکشه برای به دنیا آوردن بچه ای که آخرشم فامیلی شوهر میشه اسم خانوادگی بچه .2 سالم که بچه رو شیر میدن،بیشتر کارهای بچه کوچیک رو هم انجام میدن و شوهرا معمولا درصد کمتری از کارای بچه رو انجام میدن(تازه اون رو هم بیشتر مردها انجام نمیدن کلا) پس زحمت بچه با مادره ،
از اون طرف خانومهای شاغل کار آشپزی و رتق و فتق امور خونه و مدیریت خونه و بچه ها رو هم انجام میدن،کدوم خونواده ای رو میشناسید مثلا مهمون داشته باشن بعد غذاها رو مرد خونواده درست کنه؟ اکثر زحمت کارهای خونه با زنه حتی وقتی شاغله،
پس این زنها به اندازه کافی برای زندگی مشترکشون نقش ایفا میکنن. حالا چون شاغلن باید بیان پول خرج و مخارج زندگیم بدن؟
بابا انصافتونو شکر
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ببخشید 9 ماه آقاهه باید دورت بگرده و ناز ویارتو بکشه و خرج های میلیونی دارو و زایمان رو بده و هزینه های سرسام آور دکتر و پوشک و لباس و غذای بچه را بده یادتون رفته..
من هم شوهري بي مسئوليت دارم. هرچه هم تذكر ، فرياد و يا خواهش مي كنم درست نمي شود. واقعا ماندم كه چه بايد كرد . حتي از خريد يك نان صبحانه هم دريغ مي ورزد و من بايد هر روز گرسنه سر كار بروم.
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
شما یک ماه مرخصی بدون حقوق بگیر بشین خونه ببین خودش میره سر کار یا نه. وقتی گرسنه بمونه هم خودش و هم زن و بچه ش پامیشه میره سر کار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ذاتش تنبل و بی مسئولیت باشه نمیتونی کاریش کنی. یا بسوز و بساز یا طلاق بگیر.
متن جالبی بود چون من هم متوجه شدم همسرم داره تنبل میشه تو خونه مادرش که بودیم نیازی به اجاره دادن نداشت به هر ترتیبی بود رفتیم مستاجری دیگه جرات نمی کرد با یه بالا چشمت ابرو رئیس یا همکار قهر کنه بیاد بیرون بعدشم که بچه دار شدیم من پول مهد و خوراک- اون اجاره خونه- دیگه دلم برای بچم سوخت چون نه جای بازی داشت نه امکانات کافی گفتم بر گردیم و حالا اجاره خونه حذف شده ولی من همچنان پول مهد و هزینه های اصلی خوراک مثل گوشت رو میدم با کلی کل کل خوراک تا حدودی نصف شد ولی مهد واقعا کار می بره!!! ولی می دونم درست میشه!!! هیچوقت نگید زنا جای مارو گرفتن و یا زن نباید کار کنه . من مفهوم اینکه زن باید دستش تو جیب خودش باشه رو نمی فهمیدم بیست سالگی ازدواج کردم و در بیست و دوسالگی همسرم به علت تصادف جان باخت من موندمو یه بچه وحرفای خاله زنکی این و اون . درین بین من فقط به اینده خودم و بچم فکر می کردم پدرم هم خودش چهارتا بچه داشت که تازه شروع تحصیل و خرج بیشترشون بود . همیشه مدیونشون هستم ولی ایا می تونستم مثلا بگم بابا پول بده فلان اسباب بازی قشنگ یا طلا رو برای دخترم بخرم اگه می گفتم شکی نبود که بی برو برگرد پدرم قبول می کرد طوری که بارها و بارها بدون اینکه بگم انجام داد ولی خیلی سنگین به خدای احد و واحد هیچوقت احساس نکردم سربارم ولی باز نمی تونستم درخواست پول کنم . کم کم خواهرو برادرام بزرگتر و ازدواج حالا داماد یه چی می گفت و عروس چرا بابات اونجا اینقدر به این داد یا چرا فلان یا مامانت میتونه بچه خواهرتو نگه داره چرا بچه مارو نگه نمی داره؟؟!!! همه رو تحمل می کردم بالاخره ده سال تو خونه بابام بودم از همون روزای اول تصمیممو گرفته بودم فهمیدم نمیتونم تا ابد زیر پرچم بابا باشم هر طوری بود تا صبح درس می خوندم وقتی خوابم می گرفت صورت دخترم خوابو از چشام می گرفت ایندش جلو چشمم میومد باید کاری می کردم همون سال قبول شدم خوب درس خوندم چون می دونستم تنها راه نجاتم کار گرفتنه پس باید معدل خوبی داشته باشم در حین اینا یه پام دادگاه بود برای اینکه هربار به عنوان ولی قهری تهدید به از دست دادن بچم میشدم یه پام تامین اجتماعی که می تونم حقوقی دریافت کنم و یه پام دانشگاه بعد از درس حدود دو سال دنبال کار دویدم خوشبختانه وقتی که داشتم دیگه ناامید می شدم که بزنم سیم اخر از امام زمان کمک خواستم دیگه معجزش یه راز بین خودمو خودش تو یه محیط علمی ازمون دادم انگار برای استخدامم عجله داشتن والان دخترم دبیرستانیه خرج لباس مدرسه اینده . پس اندازش چطور میشد اگه من کار نداشتم!!!!!!!!!!!!!!!! با کارم لااقل تونستم یه پس انداز نسبتا خوبی براش کنار بذارم .تامین بودن کمکم کرد تا شتابزده و اشتباه زندگی دیگه ای رو شروع نکنم و الان خدا رو بسیار شاکرم و یقینا خدا با صابرین است. من می تونستم بعد از اون حادثه طور دیگه ای زندگی کنم ولی من تو خانواده ای بزرگ شدم که فرقی بین زن و مرد در توانایی نبود والا من خودمو به حدی ضعیف می دیدم که سرنوشت خودم و بچم و ابروی خانوادم فاجعه می بود. و واقعا اقتصاد نقش مهمی تو تصمیم گیری های مهم زندگی داره پس این فرصت رو فراغ از جنسیت برای همه باید قائل شیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Philippines |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
خواهر خوبم...من نفهمیدم شما بالاخره همسر دارید یا نه؟
سلام؛
بلاخره ما نفهمیدیم مساوات را میخواهند یا نه؛ این مطلبی که گفته شد عین مساوات بین زن و آقایونست؛
همیشه شعبون یه باز هم رمضون!!!.
برو حالشو ببر!!!!؛
راستی همچین بد هم نیست حالا میفهمند که اون موقع که هی به آقایون میگند مگه کوه کندی، برو ببین شوهرای مردم چه ها که نمیکنند!!!، ببیند که بله سر و کله زدن بیرون از خانه از کوه کندن کمتر نیست!!!.
اگر هم اینطوری نمیخوان طلاق آخرین راه حله !!!!(هه هه) و راه دیگری هم ندارد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
داداش عقده ای هستی نه مجرد!!!!!!!!
نباید دید گاه 0و1 به کار کردن زنان داشته باشیم که یا کاملا خوب است یا کاملا بد
یه بزرگی یه حرف خیلی خوبی زده،گفته هرچیو برای خودت دوست داری برای دیگرانم همونو دوست داشته باش، به نظرم باید این حرفو طلا گرفت ،

این هموطنایی که هی میگن زنها نباید کار کنن و اشتغال داشته باشن .آخه برادر من خودت دوست داری بهت بگن این همه که درس خوندی خسته نباشی برو بشین تو خونه،هیچ آرزویی نداشته باش،حق نداری پیشرفت کنی، واسه خودت جایگاه اجتماعی داشته باشی، مال و منال داشته باشی، حقت فقط بچه داشتنه، اونم فقط چون زنی!

خدایی شما خودتون دوست دارید از این حقوق محروم باشید و تا آخر عمر بشینید خونه بچه داری کنید؟ خب برادر من ما زنهام خوشمون نمیاد.دوست داریم پیشرفت کنیم، واسه خودمون تو اجتماع شان و منزلت داشته باشیم،دارایی داشته باشیم که خیالمون راحت باشه.

همین آقایونی که میگن زن نباید اشتغال داشته باشه ،بهشون بگی حالا که مثلا بعده 20 سال زندگی مشترک که خانومتم نرفت سر کار و نشست تو خونه کارای خونه رو کرد، بیا به پاس این کاراش نصف خونتو بزن به نامش تا اونم یه دارایی داشته باشه، میگن ما خودمون زحمت کشیدیم پول درآوردیم نه خانوممون ،حالا چرا خونه رو بزنیم به نامش!اکثرا این کارو نمیکنن. چرا به زنها حق نمیدید که اونهام انسانن و مثل مردها آرزو هایی دارن و دوست ندارن وابسته یه آدم دیگه باشن؟ اونم به مردای الان که به خیلیاشون متاسفانه هیچ اعتمادی نیست! انتظار دارید زنها به چه اعتمادی شغل نداشته باشن؟ فردا تو میانسالی اگه شوهرشون طلاقشون داد کجا برن ؟چیکار کنن بدون هیچ شغل و دارایی؟ حتی اگه شوهرشون مرحوم شه، ارثی که بهشون میرسه اندازه پسرشونه نه بیشتر. قانونم که هیچ حمایتی از زنها نداره. اونوقت تو میانسالی برن دست جلو بچشون دراز کنن؟

یه کم از جایگاه یه انسان به این قضیه نگاه کنید، نه از جایگاه یه مرد ،منفعت طلبیو بذارید کنار. اون چیزی که واسه خودتون دوست دارین واسه بقیه ام دوست داشته باشین
من زنی هستم که کل هزینه های زندگی را بر دوش دارم چون از ابتدا با مردی ازدواج کردم که هیچ احساس مسئولیتی نداشت و اگر کاری را به او واگذار می کردم آنرا انجام نمی داد و من مجبور بودم برای اینکه کارها به موقع انجام شوند همه را خودم انجام دهم و بعد از ده سال کار از شرکت بازخرید شد و از آن به بعد با وجودیکه در شرایط سخت سالهای دهه هفتاد بودیم سر کار نرفت و هم اکنون هم که مسن شده بیکار است و بنده الان بعد از سی و چهار سال از زندگی مشترک فکر می کنم که باید همان سالهای اول از او جدا می شدم ولی متاسفانه شجاعت اینکار را هم نداشتم و میخواهم بگویم که بعضی از مردها یی که بدون احساس مسئولیت هستند را نمی توان با روشهای فوق اصلاح کرد و حداقل بنده که در این راه موفق نبودم.
اونهايي كه مي‌گن زنها جاي مردهارو در كار كردن گرفتن،فكر نميكنن كه با يه حقوق نميشه زندگي كرد،وگرنه هيچ زني دلش نميخواد هر روز هفته صبح تا شب بره سر كار و بعدشم خسته و كوفته بياد وايسه جلوي اجاق گاز غذا درست كنه!
اگر زنی که دچار این مشکل است بچه داشته باشد چه؟مگر می تواند سر کار نرود و به مرد بگوید خودت کا کن؟پس خرج زندگی و بچه ها چه می شود؟
تو این جامعه همه چی تقصیر زنان است!! از آمار بالای طلاق و اعتیاد گرفته تا بیکاری آقایون!!! کاش مردهای این سر زمین بجای اینکه همیشه انگشت اتهام را به سمت خانومها بگیرند یکم در رفتار خودشون تجدید نظر کنند ان موقع شاید اوضاع کمی بهتر بشه!!!
آخه مگه سهم زنان از اشتغال بیشتر از 30 درصد است که جای شما را تو فرصتهای شغلی کم کرده باشیم!!! یکم بخودتون بیایید!!
با سلام
فقط بگویم اگه من به ده سال پیش قبل از ازدواجم برمی گشتم حتما دنبال یه زن کارمند میگشتم تا با هم در شرایط مساوی دوشا دوش هم و از حقوق مساوی بهره مند می شدیم
ولی افسوس که من تنبل نشدم
زن وشوهری میشناسم که هردو آنها شغل مشابه به هم دارند و پس از چندین سال هنوز نتوانسته اند که درست مثل بقیه مردم کنار هم زندگی روانی داشته باشند . همیشه یکی از آنها شیف کاری دارد و خیلی کم اتفاق میافتد که باهمدیگر لقمه نانی بخورند و از ترس فقر و نداری حتی بچه دار هم نمیخواهند بشوند و روز بروز دارند پیرتر میشوند و هنوز هم برای خوردن غذا به پدر مادر خود متکی هستند . این نمونه ها در مشهد بسیار است .
در حال حاضر مشکل اصلی جامعه نه تنبلی آقایان بلکه تنبلی خانم هاست. درصد بسیاری از مردها را در جامعه می بینید که برای پول درآوردن کار دوم و سوم دارند و هنوز بدهکار زن خود هستند و از زنان گلایه می شنوند که در کارهای منزل کمک و همراه زن خود نیستند. سفارش بی رویه غذاهای بیرون بر و استفاده از مستخدم برای تمیز و انجام کارهای منزل بخشی معمول حتی در خانواده های سطح متوسط شده است. در حال حاضر بسیاری از زنهای ایرانیِ به ظاهر فمینیست طرفدار پر و پا قرص حقوق برابر زن و مرد، البته در انجام کارهای منزل و نگهداری از بچه ها و نه در شرکت در اجتماع و تامین معیشت و تفریح و خرید و ... هستند.
آقایونی که اینقدر از تحصیل و اشتغال خانومها ناراضی هستید چرا وقتی می رید خواستگاری اول از همه براتون مهمه مدرک دختر خانوم چیه بعد هم اینکه شاغل یا نه و درآمدش چقدره؟ به خدا اینها رو دیدم که می گم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اتفاقا من ترجیح می دهم همسر آینده ام تا دیپلم درس خوانده باشد. چون دختری که وراد دانشگاه شده باشد، شک نکنید که دختر قبلی نیست.
پسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
من که به سهم خودم هیچ کدوم از اینایی که گفتین رو نمی پرسم
اونایی که می گن بیشتر بازار کارو خانوما گرفتن: این آمارهای آنچنانی رو از کجا در می آرید؟ درصد اشتغال خانم ها و مشارکتشون بسیار کمتر از آقایونه!بهتره آمار رسمی رو ببینید نه که از 4 نفر اینو شنیده باشین. توجیهتون مثل کساییه که تو صف شیر می ایستن و غر می زنن. بعد هم، خب آقایون بجنبن یکم تو درس و تلاش. دیگه این همه توجیه نداره. والا من دخترم آگهی واسه کار بالای 80% آقا می خوان! به جز منشی البته. خب منم درس خوندم، وقتی بقیه دخترا پی خرید و گشت و گذار بودن من خونه موندم و درس خوندم. حقمه که نتیجشو ببینم
hala chera barakseshon nagoftin.age agahey kharje khoone ro taghabol kone be khanoomeshham pool to jibi bede khanoomesh ham kar bekone vali hame poolesho vas khodesh save kone bad kare khone ro ham anjam nade taklif chye?
شما یک جامعه کوچک رو تصور کن که 100 تا زن و 100 تا مرد توش وجو داره و 50 تا کار خوب و 110 تا کار سطح پایین تر 100 تا زن و 100 تا مرد از دانشگاه فارغ التحصیل میشن و زنها میرن دنبال کار و مرد ها میرن سربازی مسلما 50 تا کار خوب پر میشه و از 50 تا زن باقیمونده
اگه 30 تاشون بخوان کار کنن 80 تا شغل میمونه و بعدش 100 تا مرد از سربازی میان و 80 تا شغل میمونه پس 20 نفر بیکار میشن 20 تا مرد بیکار نمیتونن ازدواج کنن و 50 تا زن که کار خوب دارن حاضر نیستن با یک مرد کمتر از خودششون ازدواج کنن .
من دیگه حرفی ندارم!
سلام؛
اینکه خانوما کار کنن و آقایون در خانه کارای خانه را انجام دهند همچین فکر بدی هم نیستا!!!؛
اینطوری مشکل ازدواج با 4 خانوم همزمان(با رعایت عدالت کامل!!!) حل میشه و آمار ازدواج هم بالا میره و آمار طلاق هم که حتما میاد پایین(دیگه مردا از ترس گشنگی هم که شده جرات طلاق دادن رو ندارند!!!)؛
خلاصه همه راضی؛ بیخیال آدم ناراضی!!!.یا حق.
سلام؛
اینکه خانوما کار کنن و آقایون در خانه کارای خانه را انجام دهند همچین فکر بدی هم نیستا!!!؛
اینطوری مشکل ازدواج با 4 خانوم همزمان(با رعایت عدالت کامل!!!) حل میشه و آمار ازدواج هم بالا میره و آمار طلاق هم که حتما میاد پایین(دیگه مردا از ترس گشنگی هم که شده جرات طلاق دادن رو ندارند!!!)؛
خلاصه همه راضی؛ بیخیال آدم ناراضی!!!.یا حق.
خودتون ناراخت نکنید شیر نر هم همش استراحت می کنه می خوابه و... ودر عوض ماده شیر به شکار برای بچه ها واقای خانواده می رود . حالا هم تعدادی افراد جامعه ما چند صبایی اینگونه زندگی می کنند شما خودش را ناراحت نکن متا سفانه خانمها خودشان دوست دارند در اجنماع نقش پر رنگی داشته باشند وفقط برای اقایون کار تو معادن خالی مونده پس بگذارید هزینه اش را هم بدهند.
غیرت یعنی اینکه زن بشینه خونه
حالا که زن ها بیرون کار میکنن و به همین دلیل غیرت مردها از بین رفته ، نباید انتظاری غیر از این مسائل داشت.
حالا که قراره با قوانین غریزی و طبیعی مبارزه بشه و خانوم ها بیرون باشن (طبق نظر فارسی وان ) پس مردها هم بشینن بچه داری کنن..... هم خر و هم خرما که نمیشه.....
واقعا متاسفم
تازه اوله مشکلاته
پاسخ ها
گلنار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
خواهش میکنم کمی فکرتان هرا عوض کنید غیرت بی معنی تو قن21خیلی زشته فکرت مال صدهزار پیش
غیرتی وجکد ندارره فقط انسانیت مهمه
اگر زنی که دچار این مشکل است بچه داشته باشد چه؟مگر می تواند سر کار نرود و به مرد بگوید خودت کا کن؟پس خرج زندگی و بچه ها چه می شود؟
من و شوهرم حدود هشت ساله ازدواج کردیم و اون همراه داداشش میره بنایی و حدود چهار ماه قبل عید چون هوا سرده سر کار نمیرن ،و اوضاعمون بد جور پیچیده میشه چون بعدشم که عید میشه و باید برا عید هم پول داشت و تمام این چن سال هی قرض میکنیم و میگذرونیم تازه مسافرتم میریم قرضی به امید اینکه باغ پسته ای که داریم جواب قرضامونو بده امسال که اوضاع خرید و فروش پسته بد بود باز پدرشوهرم چون دید خیلی پسرش تو همه کمکش کرد و قرضاشو دادولی در کنارش همه خانوادش هی منو میکشن یه کنار میگن مجبورش کن بره یه کار دیگه یاد بگیره یا حداقل بره نون وایی هیچ کدوم جرات حرف زدن با خودشو ندارن منم که بهش میگم میگه امسال اینطوری بود چون پارسال وام زیاد گرفتیم برا ماشین بخاطر اون عقب افتادیم ولی اینطوری نیس ،،، هر سال همینطوری قرض باز موقع پسته ها صاف ،،، نمدونم چیکار کنم و چجور رفتار کنم تا یه شغله دیگه پیدا کنه
سلام ببخشید شما مردا که انقدر رو دارید هر چی از دهنتون در میاد میگید غیرت دارید برید سر کار کسی جلوتونو نگرفته از بس بی غیرت هستید زن ها به کم هم راضین میرن سر کار شما مردا چی خواسته هاتون ازخانوم ها بیشتره به خدا پشت میز نشستن و... اگه شما واقعا اهل کار کردنید نون خشکیم کار هست شما عارتون میشه اینجور کارارو بکنید میخواید یه شبه راه صد سالو برید خانم ها میبینند غیرت ندارید برید سر کار خودشون باید نون خودشونو در بیارن در ضمن کار برای مردها که بیشتره خانم ها نه که خیلی امنیت خدارو شکر قربونش برم زیاده همه جا و همیشه میتونه بره کار محدودیت برای خانم ها هست برای آقایانون دیگه اینجور چیزا که نیست خیلی خودخواهید به خدا دیگه نبینم پیام های اینجوری نوشتید وگرنه ....
برادر من 55 سالست وهنوز باید پدرم خرجش بده،خیلی بی غیرته،کارش به جایی رسيده که خودش صاحب خونه وبزرگتر می دونه ،و بدتر به من ومامانم گفت از خونم! برید
والا من یک ساله کار می کنم تمام حقوقمو شوهرم میگیره.. کارای خونه رو هم تماما دارم انجام میدم... تهش کتک هم میخورم.من فوق لیسانسم از ی دانشگاه خوب. شغلمم دهن پرکنه و بهتر شوهرمه... کارهای بیرونم خودم انجام میدم... فقط از ترس برچسب خوردم تا الان وایسادم..‌
سلام
ممنون بابت موضوع خوب. من یک ماهه ازدواج کردم و با وجودی که همسرم را دوست داشتم به قدری دوران عقد و همین اوایل زندگی به مشکل خوردیم که پشیمون شدم. همسر منم سرکار نمیره البته چند ماهه امیدواره پدرش براش کاری پیدا کنه که بی نتیجه س. من شاغلم ولی هنوز اوابل راهیم و بخشی از پس انداز هامون و ما بقیش را ازخانواده ش تامین می کنه. وابستگی بیش از حد مالیش به خانواده ش باعث شده همیشه چشم بگه و همه مسائل زندگی و عروسی با نظرخانواده ش بود چون پولشو میدادن که البته بدون منت و سرکوفت و کنایه های مادرشم نیست. همسرم تحصیل کرده است ولی وابستگی بیش از حدش تنبلش کرده و تمایلی به کار نداره و همین موضوع بحث زیادی بین ما درست کرده و من اوایل زندگیم به پشیمونی ازازدواج رسیدم کمکم کنید.
منم شوهر تنبل ،وبی عرضه ای دارم وتمام کارهای خانه به عهده منه ،،،متاسفانه معتاد وبد جور وابسته پدر ومادرش بدون اجازه مامانش ابم نمیخوره ،،واسه خواستگاری با دروغ اومدن جلو الان با یه بچه خیلی پشیمونم همیشه صورتمو با سیلی سرخ نگه داشتم واقعا موندم چیکار کنم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس