بازدید 18022
مرور روزنامه‌های دوشنبه هفتم بهمن ماه

به امید روزی که گزینه نظامی روی هیچ میزی نباشد

هنوز هم تنور‌ مذاکرات هسته‌ای داغ است و اظهار‌نظرها درباره آن ادامه دارد؛ از مشاور مقام معظم رهبری که از مجال دادن به تیم مذاکرات سخن گفته تا آیت‌الله هاشمی که روایتی از موضع رهبری در این خصوص را منتشر کرده است.
کد خبر: ۳۷۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۵ 27 January 2014
به امید روزی که گزینه نظامی روی هیچ میزی نباشدهنوز هم تنور اظهار‌نظر‌ها نسبت به موضوع مذاکرات هسته‌ای داغ است و روز گذشته هم مشاور مقام معظم رهبری به حمایت از مذاکره‌کنندگان پرداخت. این در کنار دیدار سید علی خمینی با کوفی عنان و سخنان یک کار‌شناس در خصوص هجوم موج سوم ایدز به ایران، بخشی از مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز بودند.

به تیم هسته‌‌ای مجال بدهید


روزنامه ابتکار گزارشی از دیدار علی اکبر ولایتی با علما، شیوخ و فعالان فرهنگی یمنی منتشر کرده که در حاشیه آن مشاور مقام معظم رهبری با سخنانی، به حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای پرداخته که در گزارش این روزنامه می‌خوانیم: «مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: دیپلمات‌های هسته‌‌ای ما در دور گذشته کارآیی خود را نشان داده و در مسیر تعیین شده توسط مقام معظم رهبری و صلاح جمهوری اسلامی ایران گام برداشتند، بنابراین باید به آن‌ها مجال داده و برایشان آرزوی موفقیت کنیم.
 
علی‌اکبر ولایتی که عصر یکشنبه با هیأتی از علما شیوخ و فعالان فرهنگی یمنی در مرکز تحقیقات استراتژیک دیدار کرد، در جمع خبرنگاران گفت:

به کسانی که در صحنه هستند و دیپلمات‌های مذاکره‌کننده باید مجال داده شود تا بتوانند سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را که مبانی آن توسط مقام معظم رهبری مشخص شده است در حوزه هسته‌‌ای و مذاکرات پیچیده و حساسی که در پیش داریم، جلو ببرند و سایران هم از آن‌ها حمایت کنند چراکه بدون تردید مذاکره‌کنندگان در حوزه هسته‌‌ای نشان داده‌اند به چارچوب تعیین شده در نظام جمهوری اسلامی ایران در رابطه با حفظ حقوق هسته‌‌ای جمهوری اسلامی ایران پایبند بوده و باید ما آرزو کنیم که این همکاران ما که کارآیی خود را در عرصه‌های سیاسی نشان داده‌اند به امید خدا مانند گذشته در مسیر درست و منافع جمهوری اسلامی ایران گام بردارند‌».

به امید روزی که گزینه نظامی روی هیچ میزی نباشد


سیدعلی خمینی ‌با کوفی عنان دیدار ‌و روزنامه قانون گزارشی از این دیدار منتشر کرده که در بخشی از آن می‌خوانیم: «نوه امام خمینی (س) تأکید کرد: حاکمان باید طوری رفتار کنند که ظلم نکنند و مردم نیز عادت نکنند ظلم را بپذیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی خمینی در دیدار با کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل متحد و هیأت همراه وی که در قالب «هیأت متنفذین» به ایران آمده‌اند، گفت: تمام سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه اندیشه امام خمینی (س) استوار است و اگر بخواهیم تمام اندیشه اجتماعی ایشان را بیان کنیم، در یک جمله خلاصه می‌شود که کوشش کنیم در روابط اجتماعی و بین‌المللی ظلم نکنیم و ظلم را نپذیریم.

‌نوه امام خمینی (س) تأکید کرد: حاکمان باید طوری رفتار کنند که ظلم نکنند و مردم نیز عادت نکنند ظلم را بپذیرند. اگر این دو گزاره در جهان جامه عمل بپوشد و توسط تمام صلح خواهان دنیا دنبال شود، تمام مشکلات جهان امروز ما حل می‌شود و بی‌شک با دنیای بهتری روبه‌رو خواهیم بود.

سید علی خمینی گفت: جا دارد همه با هم در راستای نیل به صلح تلاش کنیم؛ کوششی که توسط همه صلح‌طلبان دنبال شده و متأسفانه کمتر جامه عمل پوشیده است‌».

پروژه شکست خورده فرار از احمدی‌نژاد


روزنامه اعتماد در گزارشی به راهکارهای جدید تبلیغاتی اصولگرایان برای انتخابات مجلس پرداخته که بخش مهمی از آن به روابط آن‌ها و محمود احمدی‌نژاد برمی‌گردد. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «می‌خواهند مثل یک خاطره کمرنگ‌تر و کمرنگ‌تر شود تا شاید فراموشش کنند. فراموش کنند که هشت سال پیش از مردی حمایت کردند و او بعد از راحت شدن خیالش از رسیدن ریاست جمهوری راهش را از آن‌ها جدا کرد. اما چه شد که احمدی‌نژاد که روزی یادآور شهید رجایی برای اصولگرایان بود به فردی فراموش شده از سوی اصولگرایان تبدیل شد؟
جریانی که اصولگرایان آن را انحرافی می‌نامیدند بدون شک اصلیترین نقش را در گسستن پیوند اصولگرایان با محمود احمدی‌نژاد داشت. هر چقدر که دولت نهم مطابق میل و سلیقه اصولگرایان جلو رفته بود حالادولت دهم از‌‌ همان روزهای ابتدایی با سلیقه اصولگرایان ناجور بود. رفتارهای مشایی و اطرافیانش در دولت خاطر اصولگرایان را متکدر کرده بود. هرچند که تلاش می‌کردند نشان دهند انتقادی به دولت احمدی‌نژاد ندارند اما در گوشه و کنار از اظهارات احمدی‌نژاد و رفتار‌هایش ابراز ناخشنودی می‌کردند.

مواضع ‌گاه و بیگاه محمود احمدی‌نژاد در این مورد که او اصولگرا نیست و به هیچ حزبی تعلق خاطر ندارد نیز درد دیگری بر دردهای اصولگرایان بود. بهار سال ۹۰ را شاید باید به نوعی فرا رسیدن تاریخ انقضای روابط اصولگرایان و محمود احمدی‌نژاد دانست؛ بهاری که با خانه نشینی ۱۱روزه محمود احمدی‌نژاد برای جریان اصولگرایی تبدیل به خزان شد. خانه نشینی که بالاخره با رفت و آمد‌ها و وساطت‌های مکرر پایان یافت اما به نوعی اصولگرایان را وارد مسیر جدی تری کرد. اصولگرایان مجلس هم حالادر مقابل دولتی قرار داشتند که حمایت‌های شش سال گذشته‌شان جایی برای انتقاد از قانون گریزی‌ها نمی‌گذاشت.

معتقد بودند که باید اجازه داد عمر دولت به صورت عادی به پایان برسد. نکته‌ای که نشان می‌داد احتمال دارد عصبانیت اصولگرایان از احمدی‌نژاد کار را به جاهای باریک‌تر برساند. انتخابات مجلس نهم فرا رسید و آن دسته از اصولگرایانی که تا دیروز یار غار احمدی‌نژاد بودند با توجه به خانه نشینی ۱۱ روزه وی و تحرکات بیش از اندازه جریان انحرافی چاره را در عبور از احمدی‌نژاد دانستند. جبهه پایداری هرچند که در ظاهر از منتقدان احمدی‌نژاد بود اما در باطن‌‌ همان سبک و سیاق گذشته را درباره وی به کار می‌بست و در مجلس برای حمایت از او فرش قرمز پهن می‌کردند. با روی کار آمدن حسن روحانی و مشخص شدن مشکلات به بار آمده از هشت سال گذشته حالااصولگرایان از هر دو طرف با مشکل مواجه بودند. احمدی‌نژاد آن فردی که فکر می‌کردند نبود و آن‌ها با حمایت‌های بی‌چون و چرایشان از او متهم ردیف دوم مشکلات به بار آمده دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد بودند.

اما اصولگرایان راه جدیدی ‌در پیش گرفتند تا با ایرادهای ریز و درشت به دولت یازدهم و اقداماتش فضا را از محمود احمدی‌نژاد برگرداندند. انتقاد‌هایشان را یک روز هم معطل نگه نمی‌دارند تا مبادا کسی یادش بیاید که مقصر اصلی به بار آمدن این مشکلات چه فرد یا چه افرادی هستند؟ پروژه‌ای که همگی آن را یک پروژه از پیش شکست خورده می‌دانند. اصولگرایان با پیش بینی انتخابات مجلس دهم و ترس از شکستی که ممکن است به علت رویگردانی مردم از حمایت‌های آنان از محمود احمدی‌نژاد باشد دست به کار شده‌اند و از هر راهی برای نشان دادن اینکه با احمدی‌نژاد دیگر ارتباطی ندارند و او دیگر از آن‌ها نیست استفاده می‌کنند. حالاآنچه که تعیین کننده است نتیجه انتخابات مجلس دهم است تا مشخص شود آیا مردم اصولگرایان را مقصر می‌دانند یا خیر؟»
 
روایت هاشمی از نظر رهبری در خصوص مذاکرات


روزنامه رسالت در یکی از گزارش‌های امروز خود به سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خصوص تیم مذاکره کننده هسته‌ای و نظر رهبری در باره مذاکرات پرداخته که در آن می‌خوانیم: «رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اصرار بر القای شکست تیم دیپلماسی در مذاکرات هسته‌ای را مصداق نگاه سیاسی و جناحی به منافع ملی خواند و تصریح کرد: رهبری نظام هم قبل و هم بعد از مذاکرات، تیم دیپلماسی و کار‌هایشان را تأیید کردند. به گزارش ایسنا آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای هیأت مؤسس، شورای مرکزی و جمعی از فعالین مجمع اسلامی مدافعان عدالت، اسلام را دین اعتدال و عدالت خواند و گفت:
‌انقلاب اسلامی که با مبانی مکتب اسلام و مذهب تشیّع شکل گرفته، نمی‌تواند از این مسیر منحرف شود. وی اختلاف نظر و سلیقه را طبیعی و حتّی باعث رشد جوامع انسانی دانست و افزود: آنچه مسلمانان از آن نهی شده‌اند، تنازعات است که جامعه را فشل می‌نماید.

وی با اشاره به اتفاقاتی که در ۸ سال گذشته در کشور افتاد و باعث نگرانی بسیاری از مردم و دلسوزان نظام شد، هشیاری مردم در انتخابات ریاست جمهوری را نشان از بیداری آن‌ها دانست و گفت: تفاوت آرای دکتر روحانی با نامزدهای دیگر ثابت کرده که مردم برای تصمیمات سیاسی به تبلیغات یک سویه بعضی از رسانه‌ها توجه ندارند. وی در ادامه اصرار بر القای شکست تیم دیپلماسی در مذاکرات هسته‌ای را مصداق نگاه سیاسی و جناحی به منافع ملی خواند و گفت: رهبری نظام هم قبل و هم بعد از مذاکرات، تیم دیپلماسی و کار‌هایشان را تأیید کردند، ولی گروهی که اتفاقاً ادعای پیروی از ولایت دارند، هر روز برای مأیوس کردن مردم تلاش می‌کنند‌».

احوال آمار ایدز افتضاح است


نایب رئیس انجمن حمایت از بیماران عفونی کشور، شاید نخستین کسی بود که چند سال پیش به بروز موج سوم ایدز در کشور به مسئولان هشدار داد. موج سوم ایدز‌‌ همان انتقال اچ آی وی از راه تماس جنسی است که امروز وقتی از دکتر «مینو محرز» در خصوص موج سوم و وضعیت آن سؤال می‌کنیم، سری تکان می‌دهد و با تأسف می‌گوید: «بد‌تر شده است. افتضاح است‌».

روزنامه ابتکار در گزارشی در این خصوص می‌نویسد: «دکتر محرز می‌گوید، هفته‌ای نیست که بیمار مبتلا به اچ آی وی (ایدز) به مطبش مراجعه نکند. این متخصص عفونی به عنوان مثال به روز گذشته اشاره می‌کند که سه بیمار مبتلا به ایدز شامل زن، شوهر و یک کودک هشت ساله به مطبش مراجعه کردند. محرز دلش برای آن بچه هشت ساله‌ای می‌سوزد که از شکم مادرش مبتلا بوده است. اما کسی تا همین اواخر نمی‌دانسته است که بچه ایدز دارد. وی حال بیمار مبتلا به ایدز هشت ساله‌اش را آن قدر وخیم عنوان می‌کند که مجبور شده‌اند تا در یکی از بیمارستان‌های تهران (مرکز طبی کودکان) بستری‌اش کنند.

دکتر محرز قبل از اینکه پزشک کودک مبتلا به ایدز باشد، احتمالا خودش مادر است چون هنگامی که از کودک اهوازی بیمارش سخن می‌گوید، کمی هم چشمانش نمناک شده است. محرز آن قدر از وضعیت موجود اطلاع رسانی در خصوص راه‌های انتقال ایدز در کشور عصبانی است که به ایرنا می‌گوید: «حالم دارد به هم می‌خورد». دبیر انجمن متخصصین بیماری‌های عفونی و گرمسیری ایران تأکید می‌کند که اگر اطلاع رسانی درستی داشتیم و از ایدز تابو نساخته بودیم، موج سوم ایدز در کشور جولان نمی‌داد.

موجی که راه انتقالش روابط جنسی است. دبیر انجمن متخصصین بیماری‌های عفونی و گرمسیری ایران روز گذشته هم گله گزاری‌اش را در آیین افتتاح بیست و دومین کنگره بیماری‌های عفونی و گرمسیری ایران اظهار داشت و اینکه وضعیت بیماری‌های عفونی در کشور در حال بد‌تر شدن است. بر اساس آمار رسمی ۲۷ هزار و ۴۲ نفر در کشور به اچ آی وی (‌ایدز) مبتلا هستند اما کار‌شناسان تخمین می‌زنند که شمار مبتلایان در کشور به یکصد هزار نفر هم می‌رسد‌».





تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۰
تيتر روزنامه شرق جالب است پيشنهاد كميسيون اقتصادي مجلس به دولت كساني كه ماهي يك ميليون درآمد دارند يارانه نقدي نگيرند . آيا ماهي يك ميليون براي يك خانوار چهار نفره با انواع واقسام هزينه ها -قسط هاي بانكي خرج و مجارج دانشجو و دانش آموز و هزاران هزينه مختلف كافي است ؟ خط فقر در ايران چقدر است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
یعنی یک خانواده 5 نفره با ماهی یک میلیون چیکار میتونه بکنه که یارانه هم نباید بگیره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
بیچاره شدیم رفت
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
اشتباه خواندی
ماهی 12میلیون تومان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
مهندس سالی 12میلیون تومان میشه ماهی 1میلیون تومان!!!!
دست شما درد نكنه و خسته نباشيد. خيلي حال كردم ديدم قبل از روزنامه فروشي ها سايت شما رژصفحه نخست رو داره ميزنه
روزنامه شرق درست نوشته است؟حذف یارانه نقدی افرادیکه دارای درآمد 12 میلیونی در سال هستند؟یعنی در ماه یک میلیون تومان.یک میلون تومان فقط اجاره یک واحد مسکونی نقلی در تهران است.خط فقر را یک میلیون وهفتصد هزار تومان تعریف کرده اند که اگر درست تعریف شود حداقل سه میلیون تومان در ماه است. آنوقت می خواهند یارانه صاحبان در آمدهای یک میلیون به بالا را حذف کنند؟
اگر درامدها بصورت واقعي مشخص گردد خواهيد ديد كه حتي درامدهاي بالاتر از 60 ميليون تومان در سال را هم حذف كنند ، رقم قابل توجهي ميشود ( غالبا تجار و شاغلين كار آزاد باضافه پزشكان ، بسازبفروش ها ، وكلا ،مديران بلند پايه در تمام ارگان ها و ...) و رقم 12 ميليون در سال فقرا هستند !
باتوجه به شرایط جامعه یارانه افراد بادرآمد بالای سه میلیون در ماه حذف شود چون درامد کمتر از این یعنی بدبختی
خیلی امیدهای دیگه هم هستند
به امید روزی که همه ی کشورها دست از پنهانکاری بردارند
به امید روزی که همه به تعهدات بین المللی خود عملا پایبند باشند.نه صرفا با بیان جملات زیبا.
و کلی امید دیگه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها