بازدید 21509

وقتی نویسنده یهودی، مژده مرگ اسلام را می‌دهد!

دیوید گلدمن نویسنده یهودی به تازگی به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده ‌تا از انتشار ویرایش عبری یکی از کتاب‌های خود با نام «تمدن‌ها چگونه می‌میرند: (و چرا اسلام رو به مرگ است؟)» رونمایی کند. وی در مصاحبه‌‌ با یک روزنامه اسرائیلی، نوید از بین رفتن اسلام و تمدن اسلامی را داده است.
کد خبر: ۳۷۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۰ 26 January 2014
وقتی نویسنده یهودی، مژده مرگ اسلام را می‌دهد!

آیا بین برنامه هسته‌ای ایران و نرخ باروری در ایران رابطه‌ای وجود دارد، یا آنکه آیا بین بقای تمدن اسلامی و کاهش میزان موالید در کشورهای مسلمان ارتباطی وجود دارد؟

به گزارش «تابناک»، پرسش‌هایی از این دست، موضوع گفت‌وگوی روزنامه اسرائیلی جروزالم پست و دیوید گلدمن، نویسنده یهودی کتاب‌هایی در مورد سرنوشت تمدن‌ها و تغییرات جمعیتی است. نویسنده به تازگی برای انتشار یکی از کتاب‌های خود با نام «تمدن‌ها چگونه می‌میرند: (و چرا اسلام رو به مرگ است؟)» به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی به توضیح رابطه تغییرات جمعیتی و تغییر توازن استراتژیک قوا پرداخته است.

به باور وی، تغییرات مثبت جمعیتی به جوامعی مربوط می‌شود که نگاهشان به آینده است و اعتماد به نفس دارند. نبود علاقه به بچه‌دار شدن از نشانه‌های افول تمدن‌هاست. هم‌اکنون دنیای اسلام‌ شاهد چنین پدیده‌ای است. اروپا نیز روند مشابهی را می‌گذراند. گلدمن با توجه به این نشانه‌ها، مدعی است که وقتی جوامع سنتی در معرض دنیای مدرن قرار می‌گیرند، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و برخی الگوهای سنتی از جمله مذهب، فرزندآوری و سایر الگوهای فرهنگی دچار تغییرات بسیار شدید می‌شوند. چنین پدیده‌ای در ایران در دوره حیات یک نسل محقق شده، در حالی که ترکیه این روند را در دو نسل گذرانده است.

بنا بر اطلاعات سازمان سیا، میزان برآورد تولد‌ها در سال ۲۰۱۳ در ایران، ۱.‌۸۶ فرزند به ازای هر خانم بوده ‌که کمتر از نرخ جانشیتی است، حال آنکه جمعیت‌شناسان زیادی نرخ واقعی را کمتر و در حدود ۱.‌۶ تا ۱.‌۷ می‌دانند. این در حالی است که رشد جمعیت نیازمند تولد ۲.‌۱ نوزاد به ازای هر زن است. در حالی که استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری در ایران بسیار شایع است، سایر کشورهای خاورمیانه نیز شاهد کاهش نرخ موالید هستند.

بر پایه اطلاعات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، در سال ۲۰۱۳ تعداد نوزادان به ازای هر زن در ترکیه ۲.‌۱، در تونس ۲.‌۰۱، در مراکش ۲.‌۱۷، در عربستان سعودی ۲.‌۲۱، در کویت ۲.‌۵۶، در سوریه ۲.‌۷۷، در الجزایر ۲.‌۷۸، در مصر ۲.‌۹، در اردن ۳.‌۳۲ و در عراق ۳.‌۵ بوده است. آمار سازمان ملل کاهش شدید نرخ موالید در منطقه خاورمیانه نسبت به نیم قرن پیش را نشان می‌دهد.

در ایران از دوره شاه، تحصیلات عمومی همگانی شده ‌و به گفته گلدمن، افزایش سوادآموزی و تحصیل با کاهش میزان موالید همراه است. چنین روندی در ترکیه نیز در جریان است. تا نیمه قرن جاری میلادی، یک سوم جمعیت ایران بیش از ۶۰ سال ‌خواهند داشت که این بسیار بیشتر از ۷ درصد کنونی است و هزینه نگهداری از این جمعیت کهنسال اقتصاد ایران را له خواهد کرد.

از نظر نویسنده یهودی وضعیت استراتژیک ایران شباهت زیادی به سال‌های پایانی حکومت شوروی سابق دارد. به باور وی شوروی در سال ۱۹۷۹ و حمله به افغانستان به دنبال افزایش قدرت خود برای جبران مشکلات اقتصادی و جمعیتی بوده است.

وی مدعی شده است که میزان حضور ایرانی‌ها در مسجد مشابه حضور انگلیسی‌ها در کلیسا شده و از سوی دیگر بهترین علامت برای پیش‌بینی تعداد کودکان در کشورهای صنعتی، میزان تقید افراد به مذهب است. به عقیده وی مشوق‌های اقتصادی ممکن است در افزایش فرزندآوری موثر باشند ولی برای بچه‌دار شدن، بیشتر از مسائل اقتصادی شرایط روحی و احساسی اهمیت دارند.

نکته مهم در این میان اینکه آمار موالید در سرزمین‌های اشغالی برای اعراب و یهودیان برابر و تقریبا سه فرزند است. این در حالی است که همزمان با کاهش موالید در میان اعراب، میزان آن در میان یهودیان در حال افزایش است و به همین سبب نویسنده هشدارهای جان کری به اسرائیل در مورد انفجار جمعیت فلسطینی‌ها را جدی نمی‌داند.

به باور وی، نکته مهم دیگر آنکه جوامع رو به پیری بهتر تن به سازش می‌دهند و برای مثال، کاهش جمعیت در توافق صلج در ایرلند در سال ۱۹۹۸ مؤثر بوده است.

بر همین اساس وی با فرض دوره طولانی از درگیری در جهان اسلام به دولت آمریکا توصیه می‌کند که بهتر است خود را از این مسائل کنار بکشد تا آسیب کمتری ببیند. وی مصر را کشوری بدون درآمد می‌داند که در آستانه فاجعه انسانی و فروپاشی اجتماعی است مگر اینکه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به داد آن برسند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴۹
انتشار یافته: ۵۴
خوب بود ته داستان یک تحلیل هم کارشناسان تابناک ارائه می دادند که بالاخره حرفهای این آدم چقدر درست است و چقدر ایراد دارد.
جریان دعای گربه سیاه و بارون را که شنیدید
وقتي صبح تا شب جون بكني حقوق ٦٠٠ ٧٠٠ تومني بگيري انتظار داري ١٠ تا بچه بياريم اونم تو خونه ٤٥ متري؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
نه برادر محترم شما از خدا بخواه که بهت وسعت رزق بده بعدش 4 تا 5 فرزند بیار و خوب تربیت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
در پاسخ به ناشناس : خدا میگه از تو حرکت از من برکت اینطوری نیست که شب بخواهیم و صبح خدا تحویل بده.اما قبول کنیم که سبک زندگیمونم عوض شده. نگاه به نسل خودمون بندازیم جواب میگیریم.سالی 1 بار لباس میگرفتن برامون،خونمون 70 متر بود 4 تا هم بچه بودیم، توقعات در سطح پائینی بوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
وسعت رزق یا نه، با این حقوق 600، 700 تومنی نمیشه یک بچه رو هم اداره کرد. چه برسه به 4 تا! الان اجازه خونه ما به تنهایی 400 تومنه
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
هزینه پوشاک و شهریه مدرسه و دانشگاه بچه رو از کجا بیاریم نفست از جای گرم بلند می شه
دین خدا مال خداست نگهداریش هم از خودخداست!
زهي خيال باطل!!!!
.. اخه کجا کاهش نرخ موالید به معنی نا امیدی از اینده هست؟ یعنی تو کشورهای فقیر افریقا خیلی امید به زندگی و اینده هست که میزان تولدشون زیاده؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
اگر متن رو درست خونده باشی گفته از وقتی سواد آموزی در دوران شاه در ایران بیشتر شد جمعیت کم شد در آفریقا هم از بیسوادی و فقره که بچه دار می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
آیا آماری در دست دارید که رشد در آنجا زیاد است؟
بدون غرض به این گزارش توجه کنید آمارها که درست هستند به نظر من دولت مردان و مسئولین سه قوه تمام تلاش را باید اینکه چرا جمعیت کشور رو به کاهش هست بگذارند چرا مردم میل به فرزند بیشتر ندارند چگونه می توان این مشکل را حل کرد؟
پاسخ ها
انصاف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
رشد جمعیت در ایران طبق گزارش مرکز آمار ایران از این هم کمتر یعنی 1.29 است
تا زنده ایم مسلمان هستیم و تودهنی میزنیم به هرچی صهیونیست و کافر و عمال وهابی و سلفیشان که به نام اسلام بر ضد اسلام کار میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
اون یه آمار ارائه داده.
ظاهرا شناخت اين بابا از اسلام و ايران به اندازه شناخت نتانياهو از وضعيت پوشش جوانان ايراني و دسترسي اونا به موسيقي است.
نکات قابل تاملی هست!
بقولی موشه به خونه اش نمی رفت به دمش جارو می بست . ما در خانواده 12 نفری متولد شدم پدرم ادم فقیری بود باسختی تمام زندگی کردم و الان خودم فقط یک بچه دارم چا؟ چون شرایط بد اقتصادی و حسرن خوردن نداری ها باعث این وضع شده است . اکثر مردم اثران هم مل ما بودند . چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشثیمانی .
این حرفهاشون همش برای فیلم کردن ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
آمار رشد نرخ جمعیت که شوخی بازی نیستش
نجنبیم معرکه رو بدجوری باختیم
مهم كميت جمعيت نيست. مهم كيفيت جمعيت است. اگر جمعيت كشوري بسيار زياد باشد ولي اين جمعيت در فقر و فلاكت زندگي كنند، اين براي آن كشور قدرت نمي آورد بلكه تهديد است زيرا با كوچكترين تلنگوري كل كشور ممكن است به آشوب كشيده شود. زيرا جمعيت در فقر، آموزش صحيح نمي بيند، گرفتار بي قانوني و بي اخلاقي مي شود و در بحرانها بيشتر تابع احساس است تا عقلانيت. اما كشوري كه يك جمعيت متعادل ولي در رفاه دارد، حتي اگر درصد بزرگي از آن مسن باشند، اين جمعيت در بحرانها عقلاني تر رفتار مي كند و با استفاده از ثروت خود حتي مي توانند منابع و جوانان ديگر كشورها را به خدمت بگيرند و اين موضوع براي كشور قدرت مي آورد. من با اين روند كاهش جمعيت آينده بهتري را براي ايران مي بينم.
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
یه جوری میگید انگار این جمعیت کیفیت های اشاره شده را دارد.
کمیت و کیفیت هر دو رو به کاهش است.
.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
درد امروز جامعه اینه که افرادی هم که میتونن نسل با کیفیت تربیت کنند تن به این کار نمیدن و غالبا تک فرزند یا نهایتا دو فرزندی هستند؛ بگذریم از اونایی که اصلا تن به ازدواج نمیدن
....
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
این دو قضیه هیچ منافاتی ندارن باهم. یک کشور قوی به یک اندازه به جمعیت بالا و اقتصاد پویا احتیاج داره. اگر جمعیتی نباشه اقتصاد برای کی با ید پویا باشه؟ اهمیت به جمعیت به معنی بی اهمیتی به اقتصاد و رفاه نیست. یکی از مولفه های اصلی اقتصاد نیروی کاره. اگر نباشه و بخش عظیم مصرف کننده باشن اقتصاد فلج میشه
امكانات فعلي كشور براي 50 ميليون نفر هم مناسب نيست ، پس بهتر قبل از هر گونه اقدام عجولانه جهت افزايش جمعيت زير ساختها و امكانات لازم را براي افزايش جمعيت ايجاد نمائيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
کاملا موافقم ! یکی از مشکلات ایران که در آینده هم بیشتر خواهد شد کمبود شدید منابع آب آشامیدنی و کشاورزی است.با همین جمعیت فعلی نیز این کمبود کاملا محسوس است.
من که با این وضعیت اجتماعی ، اقتصادی ، آلودگی هوا ، نبود هرگونه دلخوشی و امید به آینده ، تورم ، نداشتن امنیت شغلی با 15 سال سابقه کار ، عدم برخورداری از تغذیه سالم ، نداشتن حداقل آزادیهای اجتماعی و... هیچ علاقه ای به داشتن فرزند و ازدیاد نسل ندارم چرا که اگر فرزندی داشته باشم مسئول هستم آینده خوبی رو براش فراهم کنم و وقتی نی تونم پس فرزندی هم نخواهم داشت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
شما فرزند نداشته باشی بهتره، با این همه منفی نگری معلوم نیست نسلت چی بشه. ازدیاد نسل را به امیدواران به آینده بسپار1
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
ظاهرا امید به زندگی در شما خیلی کم هست
به شما توصیه میکنم که به یه روانشناس مراجعه کنی
در مورد نرخ پایین جمعیت درست نوشته. به ویژه اینکه در حال حاضر نرخ رشد جمعیت در مناطق مرکزی ایران خیلی پایین تر از مناطق مرزی است که به طور تاریخی از نظر مذهبی با مرکز فرق دارد. بنابراین این مسئله در میان مدت تنش زا می شود. ولی کلا در گذشته نیز امثال فوکویاما و هانتینگتون هم چنین نظریاتی داده بودند که همگی رد شده است. انشاالله آیند از آن شیعه با ظهور مولایمان صاحب عصر و الزمان (عج) است.
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
این نظریه نیست، تحلیل اعداد با توجه به تاریخ جهان است و لازم است جدی گرفته شود.
بد بخت بیچاره نفهم این اسرائیل و یهود است که رو به مرگ است اسلام تا خون شیعه را دارد هرروز به کوری چشم دشمنانش پر فروغ تر می شود.
پاسخ ها
ح . ن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
آقا یا خانم محترم
اگر تعداد منفی ها را می بینید زیاد است بخاطر بکار بردن نابودی یهود است که باید بعرض برسانم همه یهودی ها بد نیستند و ما فقط با صهیونیسم مشکل داریم . الان تعداد زیادی ایرانی یهودی داریم که در نهایت صلح و صفا و آرامش در کنارمان زندگی می کنند .
خواب ديدي خير باشه جمعيتمونم اگه كم بشه شماها رومثل پشه له ميكنيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
گرچه از اسراییل غاصب بینهایت متنفرم،ولی برای له کردن نیاز به وسیله داریم نه شعار دادن
ما کشور بزرگی هستیم در حال حاضر اندکی کاهش نرخ رشد جمعیت داشته ایم که انشا ا... جبران میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
به عمل کار برآید ...
همه تمدن اسلام که در تهران خلاصه نمیشود. در اقصا نقاط دنیا مسلمانان 10 تا بچه دارند .
خوب است بگیم تهران روبه زوال است نه اسلام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
حق با شماست. شاید گفته های وی در ایران و یکی دو کشور منطقه درست باشه، ولی در خود اروپا و آمریکا، اسلام با سرعت شگفت انگیزی رو به گسترش است و این گفته این نویسنده در این مورد اشتباهه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
در تمام شهرهای کشورمون این مشکل وجود داره آمار بالای طلاق، تک فرزندی و ...
مرگ بر صهیونیست و هر چی تکفیری
من كه قبول دارم اين حرفها رو فارغ از اينكه گويندش كي باشه.
حقیقت همیشه تلخ است
توليد شكمهاي گرسنه هنر نيست.
افزايش يا كاهش رشد جمعيت هر جامعه تابعي از شرايط فرهنگي-اقتصادي و سياسي آن جامعه است. هرگاه در جامعه اي معضل فقر-بيكاري-آسيب هاي اجتماعي-ارتقاي سطح معيشت-بالا بردن شاخص هاي بهداشت و ... حل شد آنگاه ميتوان شعار افزايش جمعيت را عنوان كرد.
بهتر است به وضعيت و جايگاه جهاني كشورهاي پرجمعيتي چون اندونزي-ژاكستان و بنگلادش بيندازيم و آنها را با كشوري چون مالزي از نظر سطح رفاه و تعداد جمعيت مقايسه كنيم. آنگاه نيازي به تحليل نوشته هاي اين نويسنده يهودي نيست.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
با وجودیکه مشکلات زیادی در مملکت سد راه ازدواج و تولید نسل وجود داره ولی معتقدم که اگر همتمون رو بیشتر کنیم و به آفات تک فرزندی و دو فرزندی بتوجه داشته باشیم و کمی هم ایده آل نگری رو کنار بذاریم متوجه میشیم که رشد جمعیت و فرزندان بیشتر اونجورا هم که فکر میکنیم سخت نیست
جمعيت ژاپن و سوئيس هم زياد نيست ولي انسانها در اين كشورها با كيفيت بالا رشد پيدا ميكنند و در نتيجه به مقدار زيادي موثر خواهند بود.
زيادي جمعيت توهمي بيش نيست، مهم اينه كه كيفيت زندگي افراد يك جامعه استانداردهاي بالايي داشته باشه.
پاسخ ها
محمد طاها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
با نظر شما موافق نیستم
اگر افراد جامعه بدنبال تربیت نسلی کارآمد باشن کیفیت زندگی هم بالا میره تدبیر و بررسی امور لازم و ضروری هست ولی سختگیری و مقایسه های اینچنینی نباید مانع افزایش جمعیت بشه
وقتی پیامبر مبعوث شدند تعداد مسلمانانی که ایمان اوردن کمتر از اتگشتان دست بود .چرا اسلام به اکثریت پیروز شد . این یهودیها هرچند تعدادشون هم افزایش کنه باز هم برکت نداره زندگیشون . پس معادلات دنیایی رو باید کنار گذاشت خدا خودش بهتر میدونه برکت رو به کجا بده
مهم کیفیت جمعیت، نه کمیت. پس بهتر مسلمانان بجای افزایش کمیت به فکر کیفیت و توانایی سیاسی و اقتصادی خود باشند که بتواند در دنیا حرف جدی برای گفتن داشته باشند
من بر خلاف میل باطنی با این مقاله موافقم و عینا دارم موضوع کم شدن موالید را می بینم و خودم هم جزء اون پدرانی هستم که دچار تک فرزندی شدم و خیلی از دوستهام هم همینطورند
اسلام نا ابد زنده است و پیروز این وعده ی خداست ....
حالا با نتیجه‌گیری طرف کاری نداریم، اما واقعاً به نظرتون شواهد و استدلال‌هایی که آورده قابل تأمل نیستند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار