بازدید 3325
جام جهانی ۲۰۱۴ - برزیل

احتمال تغییر محل برگزاری دیدار ایران - نیجریه

کد خبر: ۳۷۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷ 22 January 2014
دبیرکل فیفا اعلام کرد ممکن است نام شهر کوریتیبا از فهرست شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل حذف شود.

به گزارش تسنیم، شهر کوریتیبا برزیل که یکی از میزبان‌های جام جهانی 2014 است به دلیل عقب بودن برنامه ساخت ورزشگاه بایکسادا شاید از فهرست شهرهای میزبان جام جهانی حذف شود.
ژروم والکه، دبیرکل فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام کرد مسئولان شهر کوریتیبا باید به روند ساخت ورزشگاه این شهر سرعت ببخشند، در غیر این صورت ممکن است شهرشان میزبانی بازی‌های جام جهانی را از دست بدهد.

براساس اعلام باشگاه اتلتیکو پارانانزه، مالک ورزشگاه بایکسادا این ورزشگاه تنها 88.8 درصد کامل شده است. به نظر می‌رسید ورزشگاه بایکسادا در ماه دسامبر 2013 (آذر - دی 92) آماده استفاده شود ولی درست همانند 5 ورزشگاه دیگر که ماه گذشته تکمیل شدند ساخت این مکان ورزشی هم عقب‌تر از برنامه‌ است.
ژروم والکه پس از بازدید از روند ساخت ورزشگاه بایکسادا واقع در شهر کوریتیبا گفت: ما نمی‌توانیم بدون ورزشگاه، برگزاری بازی را برنامه‌ریزی کنیم و در حال حاضر در خصوص این ورزشگاه به نقطه بحرانی و نگران‌کننده‌ای رسیده‌ایم. چه چیزی برای گفتن وجود دارد؟ این یک سوال حساس است اما اجازه دهید صادقانه و رُک در موردش صحبت کنیم. چیزی که شما هم باید بدانید این است که شرایط فعلی این ورزشگاه آن چیزی نیست که باب میل ما باشد.

وی افزود: نمی‌خواهم بگویم که ساخت این ورزشگاه بیش از حد عقب افتاده ولی به هر حال از ضرب‌الاجلی که فیفا برای آماده‌سازی پروژه‌های جام جهانی تعیین کرده عقب‌تر است. ما نمی‌گوییم که تا تاریخ 18 فوریه 2014 ورزشگاه آماده باشد ولی می‌خواهیم در بازدید بعدی فیفا پیشرفت در ساخت این مکان ورزشی را ببینیم.

دبیرکل فیفا در پایان تصریح کرد: مردم زیادی می‌خواهند برای تماشای بازی‌های جا‌م جهانی به کوریتیبا بیابند، اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی هم در اینجا بازی خواهد کرد. بنابراین امیدواریم با توجه به صحبت‌هایی که با دولت برزیل و شورای شهر کوریتیبا داشته‌ایم به نتایج دلخواه برسیم و این شهر امتیاز میزبانی از رقابت‌های جام جهانی را از دست ندهد.

شهر کوریتیبا در جنوب برزیل واقع شده و در تاریخ دوشنبه 26 خرداد 92 (16 ژوئن 2014) در ورزشگاه بایکسادا میزبان دیدار تیم‌های نیجریه و ایران خواهد بود. در ضمن در این ورزشگاه دیدارهای هندوراس - اکوادور، استرالیا - اسپانیا و الجزایر- روسیه هم برگزار خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی