بازدید 41836

جزئیات کاهش تحریم‌های ایران از سوی اتحادیه اروپا

مقامات اروپایی جزئیاتی ‌از چگونگی کاهش تحریم‌های ایران پس از ‌توافق نهایی برای اجرایی کردن موافقت‌نامه ژنو منتشر کرده‌اند که بر پایه آن، بسیاری از صنایع مربوطه در اتحادیه اروپا، از صنعت بیمه تا فلزات گرانبها منتظر اجرایی شدن آن‌ها هستند تا دوباره کسب و کار خود با ایران را از سر بگیرند.
کد خبر: ۳۷۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸ 17 January 2014

جزئیات کاهش تحریم های ایران از سوی اتحادیه اروپامقامات اروپایی جزئیاتی ‌از چگونگی کاهش تحریم‌های ایران پس از ‌توافق نهایی برای اجرایی کردن موافقت‌نامه ژنو منتشر کرده‌اند که بر پایه آن، بسیاری از صنایع مربوطه در اتحادیه اروپا، از صنعت بیمه تا فلزات گرانبها منتظر اجرایی شدن آن‌ها هستند تا دوباره کسب و کار خود با ایران را از سر بگیرند.

به گزارش «تابناک»، وال استریت ژورنال با اشاره به این موضوع، جزئیات تخفیف در تحریم‌هایی را که قرار است از سوی اتحادیه اروپا به ایران داده شود، بیان کرد‌. بنا بر ‌این جزئیات، شرکت‌های اروپایی می‌توانند به حمل و نقل و صدور بیمه برای صادرات نفت ایران به شش کشوری که هنوز با توجه به تحریم ایالات متحده، اجازه خرید نفت از ایران را دارند (هند، ژاپن، چین، کره جنوبی، ترکیه و تایوان) اقدام کنند.

همچنین این کشور‌ها که پیش از این مجبور به کاهش خرید نفت خود از ایران به مرور زمان شده بودند، می‌توانند سطح خرید نفت خود از ایران را در مدت زمان موافقت نامه نگه دارند؛ قرار است، موافقت بین ایران و ۵ + ۱ ‌در ‌دوشنبه هفته آینده اجرایی شود که البته اجریی شدن آن، بسته به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روند اقدامات ایران برای محدود سازی فعالیت هسته‌ای خود شده است. مقامات غربی اعلام کرده‌اند که انتظار تأیید اقدامات ایران از سوی آژانس را دارند.

به این ترتیب، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل برای ‌شش ماه تحریم‌های ایران را ‌کاهش می‌دهند. به گفته مقامات اروپایی، این تخفیف در تحریم همچنین به شرکت‌های اروپایی اجازه می‌دهد که اقدام به خرید و واردات، بیمه کردن و حمل و نقل محصولات پتروشیمی ایران کنند. همچنین ممنوعیت تجارت طلا و فلزات گرانبها با ایران نیز موقت‌ لغو خواهد شد.

مقامات اروپایی درباره ‌این تخفیف گفته‌اند، ‌قصد آن‌ها برداشتن تحریم‌هایی بوده ‌که مشمول داد و ستد مستقیم با ایران می‌شده است؛ برای نمونه گفته شده ‌که خرید تجهیزات فنی به دلیل آنکه ماه‌ها زمان می‌برد تا در مورد چگونگی آن تصمیم‌گیری شود، در این توافقنامه ذکر نشده است.

همچنین گفته شده ‌که موانع بر سر نقل و انتقال پول با ایران نیز تا حدی تسهیل خواهد شد. بر این اساس نقل و انتقال پول برای امور انسان دوستانه تا سقف ۱۰۰ هزار یورو بلامانع و بدون نیاز به مجوز خواهد بود اما وجوه ارسالی شخصی تا ۴۰ هزار یورو بلامانع است.

همچنین اشاره شده ‌که این نقل و انتقال نمی‌تواند شامل بانک‌های ایرانی که هنوز در تحریم هستند بشود. طبق توافق، این نقل و انتقال می‌تواند تا ده برابر افزایش یابد.

همچنین در خصوص ۴.‌۲ میلیارد دلار پول‌های بلوکه شده ایران که قرار است آزاد شود، اشاره شده ‌که ایران می‌تواند از این مبلغ در سیستم مالی اتحادیه اروپا استفاده کند؛ البته تا جایی که این استفاده منجر به نقض قوانین تحریم نشود.

مقامات اروپایی همچنین تأکید کرده‌اند که اگر مفاد موافقت نامه به هر ترتیبی نقض شود، برای مثال ایران تعهدات خود در خصوص ایجاد محدودیت در راستای برنامه هسته‌ای خود را اجرایی نکند، تحریم‌ها بلافاصله یا در مدت زمانی اندک به حالت قبل باز خواهد گشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۶
انتشار یافته: ۱۲
واقعا چه کاهش چشمگیری. یک کم اسفند برای خودشون دود کنند، یک وقت چشم نخورند. یاد بچگی هام افتادم که می خواستند گریه ام را با یک بستنی چوبی (از اونهایی که داخل یک پاکت کاغذی بود!) قطع کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
از ستون به ستون فرجه. قدم به قدم انشاالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
یادت نره که تاسیسات غنی سازی ما فعال هستندوتحریم ها در حال فروپاشی19هزار سانتریفیوژدارند میچرخند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
عزيزم اين گام اول اعتماد سازي ابعادش مهم نيست نفس اجراي اون مهم هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
"به شرکتهای اروپایی اجازه میدهد که اقدام به خرید و واردات، بیمه کردن و حمل و نقل محصولات پتروشیمی ایران کنند. همچنین ممنوعیت تجارت طلا و فلزات گرانبها با ایران نیز موقتا لغو خواهد شد."شما چی انتظار داشتی؟مثلا به ایرانی ها چند میلیارد یورو از جیبشون هم بدن؟
خدا با ماست و اگر تدبیر داشته باشیم و شاخ و شونه نکشیم همه مسائل در عین اقتدار ایران حل می شود
از این که ما اینقدر وابستگی داریم ناراحتم
کاش ایران ما هم به جایی میرسید که میتونست مستقل و با عزت بیشتری عمل کنه
از توافقات خرسندم ولی از کم کاری خودیا بیزارم
به امید رستگاری تمام بشریت الاهی آمین
رو دلار هم تاثیر میزاره درسته!؟
واقعا كه پيروزي عظيمي براي ايران بود !!!
اما به نظر من تا این حد هم زحمات دیپلماسی دولت دبیر و امید بوده انشاء ا.. به زودی مشکلات با درایت دکتر ظریف حل خواهد شد
اگه یه انسان منصف تونست بیاد واسه ما ایرانی ها توضیح بده که ما به چه دلیلی باید کمی از حقمون بگذریم تا کمی از ظلم علیه مون کم بشه!
انشاالله اجرایی شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی