بازدید 94000
حاشیه‌نگاری بر یک رویداد تلخ انسانی و محیط زیستی؛

از «اینانلو»یی که می‌شناختیم تا «اینانلو»یی که نمی‌شناسیم!

روی زشت ماجرا آنجا بروز می‌کند که بدانیم همین فرد قرار است احتمالا در ساخته‌های خود که در زمان شکار برادرش در سمنان، در غرب کشور مشغول تصویربرداری‌اش بوده، از «قوچ و میش‌ها، آهو‌ها، پرندگان و جانداران دیگر» ی بگوید که در سرمای هوا بدجوری گیر افتاد ‌بودند. اینانلو می‌گوید: «در پی تهیه فیلم‌هایی بودم که از تلویزیون پخش کنیم تا مردم تشویق شوند با کمک محیط بانان علاوه بر اینکه به حیوانات زیان نرسانند، آن‌ها را حفظ کنند»!
کد خبر: ۳۷۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۱ 14 January 2014
«بیش از ده سال است که دیگر شکار بزرگ نکرده‌ام و شکار پرنده را هم سه سالی می‌شود ‌کنار گذاشته‌ام؛ من از شکار اشباع شده‌ام و در همین حال اتفاقاتی هم افتاد که نگاهم را به شکار عوض کرد‌»؛ این‌ها بخشی از گفت‌وگوی تفصیلی محمدعلی اینانلو، چهره سر‌شناس تلویزیونی با روزنامه اعتماد در واپسین روزهای آذرماه سال ۸۶ است؛ گفت‌وگویی که هرچند شش سال پیش انجام شده، امروز به دلیل وقوع یک رویداد پیرامون این فرد، معنایی فرا‌تر از اظهار‌نظر ساده پیدا کرده است.

به گزارش «تابناک»، در روزهای گذشته، خبری منتشر شد که برای دوستداران محیط زیست، حکم شوکی بزرگ را داشت؛ خبری که یکی دو هفته از وقوع آن می‌گذشت و به دستگیری شکارچیان غیرمجازی اشاره داشت که در منطقه شکار ممنوع تپال، یک رأس قوچ وحشی سه ساله را شکار کرده بودند، اما این تنها نیمه آشکار ماجرا بود و تلخی داستان به نیمه پنهان خبر بر‌می‌گشت که حکایت از آن داشت ‌در بین سه ‌دستگیر شده، نامی آشنا به چشم می‌خورد.

نامِ آشنا ناگفته بود تا هنگامی که خبر تکذیب حضور چهره تلویزیونی روی خروجی پرتال محیط زیست قرار گرفت و معلوم شد ‌شکارچی غیرمجاز، «الف»، اصلا فرد نام آشنا نبوده بلکه این خطا از برادر وی سرزده است. هرچند خبر رسید که «الف» ِ معروف نیز همزمان در سمنان بود است.

از «اینانلو»یی که می‌شناختیم تا «اینانلو»یی که نمی‌شناسیم!باز هم حروف الفبا داشتند جور شخصیت‌های حقیقی را می‌کشیدند که خبر رسید، الف‌‌ همان «اینانلو»‌ست؛ اینانلویی که چه ما و شما و چه حتی ایرانیان خارج نشین به محیط‌ زیست دوستی و برنامه‌های طبیعت‌گردی و شکار مخلوقات زیبای خداوند با دوربین می‌شناختندش، ولی اکنون جنبه دیگری از او برایمان آشکار می‌شد. البته خطا را برادرش کرده بود، ولی شاید برخی پیش خود گمان کردند مگر می‌شود هر دو در سمنان باشند و برادرش بخواهد شکار را پخته و میل کند و...؟!

برخی حرفشان را خوردند و عده‌‌ای گفتند که احتمالا اینانلوی مشهور هم مقصر و یا دست کم آگاه به ماجرا بوده است. گویا واکنش‌ها زیاد‌تر می‌شده که مسئولان تصمیم گرفتند بار دیگر دستگیری اینانلوی مشهور را تکذیب ‌و تأکید کنند که برادر وی شکار غیرمجاز انجام داده است. البته خود آقای مجری هم واکنش نشان داد و نه تنها حضور خود در شکار غیرمجاز و دستگیری را تکذیب کرد، بلکه تأکید داشت که در آن زمان در سمنان نبوده است.

تصویر قوچ شکار شده، محیط بانانی که شکارچیان غیرمجاز را دستگیر کرده‌اند و تفنگی که به نام اینانلو بوده و با آن شکار صورت گرفته است (عکس: دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران)

پیگیری خبر ما را به این اطمینان رساند که شکار صورت گرفته را نمی‌توان به محمدعلی اینانلو مرتبط دانست و البته شاخ و بال‌هایی که ماجرا یافته نیز درست نبوده است.‌‌ همان گونه که خاتمی، رئیس سازمان محیط زیست شاهرود به یک خبرگزاری گفت و تأکید کرد که شکرالله اینانلو به جرم کشتن یک رأس قوچ سه ساله (و نه سه رأس قوچ یک ساله) دستگیر شده بوده که او هم شکار را گردن نگرفته و گفته که سرایدارش تفنگ را بی‌اجازه برداشته و با آن شکار کرده است.

آن گونه که خاتمی گفته، برادر مجری معروف مدعی شده که برای پس گرفتن تفنگ به شکارگاه (همان جایی که بقیه به نام منطقه شکار ممنوع می‌شناسندش و حفاظت شده است، ولی برای شکارچیان لابد «شکارگاه» نام دارد!) رفته بوده که دستگیر شده است؛ ادعایی که شکرالیه داشته و سرایدار هم بر آن صحه گذارده تا قاضی هم مجاب شود که درست است و ما نیز نمی‌توانیم بر آن شبهه وارد کنیم، ولی برخی ظاهرا از آن قانع نشده‌اند.

همه چیز به برائت برادر اینانلو می‌رسد، الا تفنگی که جوازش به نام اوست و البته مجوز شکار پرندگان که آن هم به نام شکرالله اینانلو صادر شده است؛ از اینجای ماجرا بار دیگر پای نام محمد علی، اینانلوی مشهور به نوعی دیگر به ماجرا باز می‌شود!

اینانلو در گفت‌وگو با شرق در پاسخ به اینکه آیا ممکن است راویان خبر چهره شما را با برادرتان که در این موضوع نقش داشته است، اشتباه گرفته باشند، گفت: من و برادرم اصلا شباهتی ‌نداریم؛ نه به‌ لحاظ چهره و نه ‌قد و هیکل. من سبیل دارم و برادرم بدون سبیل است، قد من ۱۹۰ سانتی‌متر است و برادرم بیش از دو متر قد دارد.
خلبان فیلم ارتفاع پست که نماد مؤسسه آموزش و تحقیقات جهان گردی‌اش با نام «طبیعت»، آمیخته‌ای از لاله واژگون و شاخی شبیه شاخ قوچ وحشی است و با امضای «کار‌شناس محیط زیست» برای روزنامه‌ها می‌نویسد و پیگیر مسائل زیست و محیطی و آزادی محیط‌بان در بند است، در سایت خود ‌به خبر منتشره علیه خویش واکنش نشان داده و ‌در یادداشتی تفصیلی با تیتر «تیغ و زنگی»‌ در شش بند ‌از خود دفاع کرده و حق پیگیری را به حق برای خود محفوظ دانسته؛ اما دریغ از نقطه نظری راجع به حضور برادرش در ماجرایی که خبر جنجالی را ساخته و پرداخته ‌است؛ گویی محیط‌بانان بداهه تشخیص داده‌اند که شکرالله اینانلو و محمدعلی اینانلو تشابه نام خانوادگی نیست و از برادری خونی نشأت گرفته و تا آخر!


فارغ از این موضوع، مگر نه اینکه محمد علی اینانلو فعال این عرصه است و باید نسبت به قبح شکار غیرقانونی صورت گرفته، نکته‌ای در یادداشت خود درج کرده و هم لزوم توضیح درباره حضور برادر خود در ماجرا را احساس کرده و به آن واکنش نشان دهد؟ پس چرا از این موارد نمی‌توان اثری در «تیغ و زنگی» یافت؟

مگر نه اینکه محمدعلی اینانلو اذعان دارد به ناگاه «از چهره‌ای طرفدار طبیعت تبدیل به موجودی مابین اصغر قاتل و خفاش شب شده» و برای هزارمین بار فهمیده که «ما ایرانی‌ها مردمی احساساتی هستیم، زود گرم می‌شویم، گر می‌گیریم، داد و فریاد راه می‌اندازیم، چشم‌ها را می‌بندیم، دهان‌ها را باز می‌کنیم» و حتی به یاد آورده که از گفته ۲۵۰۰ سال پیش هرودوت، «ایرانیان مردمی شریفند که بر فرش‌های نفیس گام می‌نهند و سخنان نغز می‌گویند»، فرش‌های نفیس باقی ‌است، پس چرا خود سخن نغز نگفته و نظرش را راجع به حضور برادرش در شکاری غیرقانونی بیان نکرده است؟

بی‌‌گمان بخشی از این ابهام هنگامی پاسخ می‌یابد که به آغاز مطلب برگردیم و به یاد بیاوریم که اینانلو طرفدار شکار از نوع تروفه است و دلیل رسیدن به این نقطه را نیز اشباع شدن از شکار دانسته است. با این نوع نگاه، اگر نتیجه بگیریم که این کار‌شناس محیط زیست ممکن است با شکار‌ برادرش مشکلی نداشته باشد، به نظر اشتباه نکرده‌ایم؛ شاید منتظر است برادرش نیز اشباع شود تا تفنگ را زمین گذاشته و دوربین به دست بگیرد.

جدای از این مباحث، روی زشت ماجرا آنجا بروز می‌کند که بدانیم قرار است همین فرد احتمالا در ساخته‌های خود که در زمان شکار برادرش در سمنان، در غرب کشور مشغول تصویربرداری‌اش بوده، از زیبایی‌های خلقت خدا بگوید و از «قوچ و میش‌ها، آهو‌ها، پرندگان و جانداران دیگر»ی بگوید که در سرمای هوا بدجوری گیر افتاده‌ بودند.

اینانلو می‌گوید: «در پی تهیه فیلم‌هایی بودم که از تلویزیون پخش کنیم تا مردم تشویق شوند با کمک محیط بانان علاوه بر اینکه به حیوانات آسیب نرسانند، آن‌ها را حفظ کنند»!

به این دلیل گفتیم که این روی زشت ماجراست، زیرا بر این باوریم، آنچه می‌تواند پای محمدعلی اینانلو را به پرونده شکار برادرش (بخوانید سرایدار برادرش با تفنگ برادرش!) باز کند، نه شکار است که قانونی بودن یا نبودن آن مطرح باشد و نه اعتقاد وی به شکار تروفه، ‌بلکه دوگانگی آشکاری است که می‌تواند هزار حرف نگفته در آن نهفته باشد؛ البته شاید ایراد از فرستنده نباشد و تنها ما گیرنده خوبی نبوده‌ایم که اینانلو را آن گونه شناختیم و با این اینانلو غریبه‌ایم!

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۱۵
انتشار یافته: ۳۰۱
شما را به خدا موضوع ودوگانگی بین گفتار وعملکرد ونیت واقعی افراد وادعا های گزاف آنان را ماست مالی ولوث نکنید . آقای اینا نلوی مدعی دوست دار محیط زیست مگر چه کسی هست که می خواهند با آسمان وریسمان بهم بافتن تبرئه شوند لااقل سابقه ایشان نشان از شکار چی گری می دهد عیبی هم ندارد ولی علیرغم عهدی که بسته بوده خواسته در دوران پیری ودر کنار برادر؟ هم ضرب شست خود را بیاز ماید وبه یاد ایام جوانی وخان وخان بازی باز هم دندانی به گوشت شکار خود بساید اگر چه عهد خود برشکند و...
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
اسمون ریسمون چیه ؟ شاید اصلا فصل شکار بوده ؟ یه قوچ که دوشوار نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
کی گفته شکار یک قوچ تو فصل شکار ممنون دشواری نداره ؟ اون قوچ حتی اگر نسلش در معرض انقراض هم نباشه غذای حیوانات در معرض انقراضی مثل پلنگ هست .
سما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
فصل شکار چیه جواد جان!؟ در کل منطقه شکار ممنوعه!
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
بله دوستان ببخشید من بعد از ارسال پیغام متوجه شدم که منطقه شکار ممنوع بوده ، ولی به نظرم دیگه پلنگی نیست که بیاد این قوچ ها رو بخوره که نسلشون تنظیم باشه
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
سالهاست که اینانلو در بین دوستداران و فعالان آگاه و پرکار محیط زیست، موقعیت خوبی ندارد فقط رسانه ملی و تریبونهای غیر تخصصی محیط زیست او را ارج می نهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
دوگانگی در رفتار و کردار ایرانیان در همه سطوح امری عادی است. متاسفانه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
سلام من قصابم خدا را شاهد میگیرم تا میتوانم شریکم را برای سر بریدن گوسفندها و گاوها به کشتارگاه میفرستم....گرفتن جان هر جانداری سخت است...مگر اینکه خائن باشد حتی اگر......باشد.ترحم برپلنگ تیز دندان......
ما شنيده ايم كه 3 قوچ بوده و خود اقاي اينانلو بوده خداوند بر تمام كارهاي ما ناظر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
با توجه به شمار اندک وحوش ایران اگر قرار باشد هر کسی چند تا حیوان را بترکاند دیگر چیزی باقی نمی ماند.
سعیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
قبل از آنکه از چیزی مطمئن شوید یا در حال شک آنرا با حالت یقین بیان کنید قطعا گرفتار گناه فاحش تهمت شده اید
از خدا و بزرگی عقوبتش پروا کنید که خدا با پیامبرانش نیز عهد اخوت نبسته و برای سهل انگاری هایشان آنها را تنبیه کرده است پس چگونه ما بی پروا از عظمت مقام او گستاخی و معصیت میکنیم ؟
چرند گفتی با اسمون ریسمون بافتنات
آیا این موضوع می خواهد بزرگنمایی واحیانا سیاسی شود؟
عزیز من شما که برادرتو نتونستی به راه راست هدایت کنی میخوای برای مردم فیلم بسازی؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
نوح نتوانست پسرش را به راه راست هدایت کد پس باید از هدایت مردم دست میکشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
قصد توهین به کسی ندارم ولی فکر میکنید ما الان نوادگان همان ایرانیان شریفی هستیم که سخنان نغز میزدند وحاکمانشان در انصاف و عدل شهره عالم؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
ميخواستند كسي ديگر شكار نكند تا همش براي آنها بماند
چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند...
متاسفانه آقای اینانلو به جای تقبیح کار برادرش و محکوم کردن این کار ، به مسائل جانبی بیشتر پرداخته و به نوعی در بیانیه هایی که صادر کرده دستپاچگی و تناقض دیده میشه.
خداوندا این سرزمین را از دروغ ، خشکسالی و دشمن محفوظ بدار
کار برادرش چه ربطی به خودش داره؟
پاسخ ها
یک پزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
کار برادرش چه ربطی به تفنگش داره!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
تفنگش چه ربطی به سرایدارش داره!!!!
فجر 20
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
مسابقه بیست سئوالیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
سرايدار برادرش چه ربطي به خودش داره!!!!
برره
| Belgium |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
اين ها همه كه گفتيد چه ربطي به ماداره سبد ...را كي مي دهند يوزايراني رفت حالا كل وميش هم دنبالش
آريا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
اشتباهي مثبت زدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
تفنگش چه ربطی به خودش داره؟؟؟
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
گلوله چه ربطی به قوچ وحشی دارد!
واقعا که چه ساده با آبروی همه بازی میکنیم، باید گریه کنیم که فضای بی اخلاقی سیاسی امروز به همه جا سرایت کرده و حتی به محیط زیست ! نوشته بی سر و ته بالا که با خواندن آن معلوم نمیشود که چه اتفاقی افتاده و چه کسی مقصر بوده و پرتقال فروش چه کسی است ، در صدد تخریب شخصی است که منی که با محیط زیست و شکار آشنایی ندارم ، ایشان را یک چهره دوستدار محیط زیست میشناسم و ما مگر چند نفر از این چهره ها داریم . در ضمن نگاه کودکانه نویسنده مقاله به مقوله شکار ، مثل نگاه ساده کسانی است که میگویند نباید درختی قطع شود ، قطع نکردن برنامه ریزی شده درختان ، مرگ جنگلها را در پی دارد و دادن مجوز به شکارچیان توسط خود محیط زیست صورت میگیرد و حتما ملاحظات زیست محیطی آنها بررسی میشود ، اینکه هیچ انسانی هیچ حیوانی را شکار نکند ، حرف شیکی است اما الزاما حرف صحیحی نیست . به هرحال قطعا آبروی یک مسلمان از زندگی یک قوچ مهمتر است و در این نباید شک کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
نظرت راجع به انسان چیه؟ لابد معتقدی که باید هرس بشه و مثلا پیرهاش بمیرن! مثل درختای پیر و یا حیوانات پیر!
فقط یه سوال: فکر کردی که چرا یه حیوان می تونه به پیری برسه؟ غیر از اینه که نوعی برتری ذاتی داشته؟ غیر از اینه که مقاومتش اینقدر بالا بوده که نه شکار شده و نه تو خشکسالی و بیماری ها مرده؟ اگه بکشیمش می دونی چی میشه؟ به نظرت یه ژن خوب رو از بین نبردیم؟
شکار نکردن حرف صحیحی نیست؟ حرفای تو صحیحه؟ تازه کجای خبر خوندی که مجوز شکار داشتن که از ملاحظات رعایت محیط زیستی گفتی؟!
داش حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
نا شناس 10.36
بنده خدا حرف بدی نزد که فقط گفت مقاله بر اساس تفکرات بچگانه نوشته شده منم باهاش موافقم مخصوصاً با تیترش.
موضوع این هست مه تیتر می خواد بگه اینانلو خودش شکارچیه و ازو اونجا که خیلی ها مقاله رو نمی خونن با همین تیتر شکارچی بودن ایشون در حال حاضر اثبات میشه.در حالی که ایشون شکارچی نیستن و خطای برادر به پای برادر نوشته نمیشه
صمد از تبریز
| Germany |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
آقا مجید دلبندم
کدام دانشمند جنگل شناسی گفته که قطع نکردن برنامه ریزی شده درختان ، مرگ جنگلها را در پی دارد هزاران سال است که جنگلها بدون دخالت انسان به زندگیشان ادامه داده اند انسان تا جایی که میتواند محیط زیست را تخریب کند جنگلها و محیط زیست به حیاتشان ادامه خواهند داد و نیازی به قطع برنامه ریزی شده هم نخواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
قطعا آبروی یک مسلمان از زندگی یک قوچ مهمتر است و در این نباید شک کرد.

نمیدونم چطور آبروی مسلمان رو به زندگی جانداری دیگر پیوند زدی برادر.
مرگ بی دلیل هر جانداری جنایته...
دارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
به نظر شما آبروی یک انسان با چند قوچ برابر است تا بعد از شکار این تعداد بشود وی را معرفی کرد و محاکمه کرد!شاید از دید شما بودن یا نبودن یک قوچ تاثیر زیادی در محیط زیست نداشته باشد. ولی مهم اینجاست خرماخور چگونه منع خرما خورده را می کند!؟ یکی از دلائل عدم موفقیت برنامه ها و پروژه های فرهنگی شاید این باشد که متولیان آن اعتقادی و یا تمایل و دلبستگی به موضوع برنامه و پروژه ندارن در نتیجه حرفی از عمق دل و جان بر نیاید لاجرم بر دل نیز نمی نشیند و فقط هزینه و زمان می برد و دیگر هیچ وقتی کسی چیزی را می گوید که خود بدان اعتقاد و باور دارد تمام اجزا وجود و روح و جان مدعی در جهت انتقال باور و اعتقاد به مخاطب به کار گرفته می شود و در آن مینشیند و اثر می کند.مثل یازیگری که هر چه حس طبیعی تر و نزدیک تری داشته باشد اثر و ارتباطش قوی تر و موثر تر خواهد بود .وقتی ایشان اعتقادی به حرف هایی که میزند ندارد نتیجه این می شود که با این همه برنامه و هزین و وقت جلوی دیگران را را که نمی تواند بگیرد هیچ، جلوی خود و سایر نزدیکان خود را هم نمی گیرد و فقط ازین هزینه برای معرفیت و مطرح کردن خود استفاده می کند و ... به قول خودشان ایشان دلشان برای محیط زیست و طبیعت و حیوانت نسوخته و نمیسوزد چرا که علت زمین گذاشتن تفنگ خود را علاقه به موارد گفته شده نیست بلکه انقدر شکار کرده و کشته و خورده که دیگر سیر و اشباع شده و میلی به شکار نداردآیا ایشان با این روحیه و اعتقاد می توان مبلغ تاثیر گذاری باشد چگونه خود آنقدر کشتی تا سیرآب شدی و تا قبل ازین مرحله حاضر نمی شدی تفنگ خود را اویزان کنی انتظار داری بقیه شکارچیان اشباع نشده تفنگ زمین گذارده و دوستار محیط زیست باشند انها هم چون تو حق دارند انقدر بکشند تا مست و سیراب شوند ...فقر تخصص و فرهیخته گان و انسان های اهل در کشور بیداد میکند و هر کس که سرش به تنش بی ارزد و چیزی در چنته داشته باشد ره سفر می گیرد و صحنه را به نااهل وا می گذارد
سرایدار بدبخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
قوچ بدبخت .
من این ماجرا را نمی دونم که راسته یا دروغ ولی اینکه سرایدار برداشته و اون رفته تفنگ رو بگیره هم حرف چرتی هست
چند سال پیش از محلی ها شنیدم که اینانلو زیاد برای شکار میره اونجا منم گفتم شاید برای فیلمبرداری و کارای تحقیقاتی میره ولی اون گفت من با چشم خودم دیدم الله و علم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
لطفا کامل بخونید بعد نظر بدید.خب خود اینانلو که گفته قبلا شکار میکرده و حدود 10 سالی میشه که دیگه اینکارو نمیکنه
باید گریست به حال خودمون و به حال این همه نفاق و دوروئی و دو شخصیتی و دوگانگی که در وجود ما رخنه کرده است.
من برای خودم بسیار متاسفم که زمانی از طرفداران اینانلو بودم و فقط به خاطر فعالیت های که در حوزه محیط زیست داشت دوستش داشتم ولی الان با تمام وجود از او متنفرم چون تجسم می کنم زمانی را که با حرص و اشتیاق تمام از گوشت شکارهای خورده و لذت برده که یا به دست خودش یا برادرش کشته شده اند.
باز هم افسوس و افسوس برای این انحطاط.......
پاسخ ها
رهاموزیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
اسد جان زود متنفر نشو ...!
تا دیروز عاشقش بودی با یک خبر متنفر نشو برادر
بزار چند روز دیگه اخبار دقیق تر شه با هم متنفر میشیم دادا...
حکایت سردی و گرمی سریع با غوره و کشمش...
م.ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
اسد جان کي گوشت شکارو خورده حالا؟مگه نديدي باهاش عکس يادگاري گرفتن؟هميشه زود قضاوت ميکنيم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جالب اینجاست که کسی به دنبال تفنگ شکاری خود به منطقه شکار ممنوع برود و بعد هم در زمانی که دستگیر می شوند، قصدش را بازگو کند، گویی نمی توانست تلفنی از طرف بخواهد اسلحه اش را برگرداند یا این که حتی از وی شکایت کند، باید حتما خودش را به مناطق صعب العبور استانی دیگر می رساند تا شخصا گوش شخص خطاکار را گرفته و تفنگ شکاری اش را پس بگیرد!!! مثل آن که کسی صورتش زخمی شده بود خواستند محاکمه اش کنند گفت که من فقط زدم روی دستش، گفتند پس چرا صورت طرف زحمی شده، گفت آخه دستش توی دماغش بود!!! این هم شده حکایت کسی که برای پس گرفتن تفنگ راهی کوه و صحرا می شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
آخر توجیهات مزخرف همیناست دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
موبایل آنتن نمی داده!! :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
دقیقا انگار بقیه بچه اند.
تابناک جان پرواضحه که جو سازیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من که نفهمیدم چند چندیم و چی شد؟
پاسخ ها
ناشناس 2
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
تو بودی توی آزادی پرسیدی بازی چند چنده؟
وقتی بهت گفتند یک . یک . گفتی به نفع کی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
نه! من نبودم احتمالا جلو آیینه با خودت حرف میزدی.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
3 هیچ به نفع خان داداش
ناشناس 2
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
آیینه چون نقش تو بنمود راست
خود شکن . آیینه شکستن خطاست
اقای اینانلو مرد محترمی ست ما نباید به صرف: گنه کرد در بلخ اهنگری, ..... کسی رو متهم کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
یک سوال باقی می مونه که :
از کجا می دونست که سرایدار کجای این منطقه حضور داره که رفته دنبالش ( و دستگیر شده )؟ مگر تفنگش GPs داره ؟
آدم نمی دونه دم خروس را باور کنه یا قسم حضرت عباس را !!!
یکی از دلایل وجود مشکلاتی چون آلودگی هوا، نابودی عرصه های جنگلی و محیط زیست ایران بزرگ و بروز مشکلات فرهنگی و اقتصادی در جامعه ما عدم تطبیق حرف و عمل در ما می باشد.(صرف نظر از یک طیف راستگوی درستکار!) . مگر می شود هم طرفدار محیط زیست و هم اهل شکار و صدمه به عرصه های طبیعی و اهل اصراف در آب و انرژی و نعمتهای خداوند باشی ؟! هرگز....
هر دم از این باغ.... ولی ما عادت داریم به چیزیی که میشنویم استناد کنیم، و این چه رسم انسانیتیست...
اگر قوانین برخورد با شکارچیان غیرقانونی درست و حسابی باشه ، اون سرایدار دیگه جرات گردن گرفتن جرم رو نداره !!!!!

برای این حیوانات هم دیه ی معادل دیه انسان در نظر بگیرید .
باید جلوی فعالیت این مجری گرفته شود کسی که برادر خودش را نتوانسته از شکار منع کنه و به او اموزش درستی نداده نمیتواند بقیه را ارشاد کند فقط ممنوع الفعالیت
پاسخ ها
داش حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
من نمی دونم چرا تو تمام ایت کامنت ها یه جمله خیلی معروف رو نشنیدم؟
مگه کسی رو تو قبر کسه دیگه میزارن.
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
واقعا متاسفم برای این نوع قضاوت؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
حالا برادر یا هرچی ایشان خودش رطب خورده و نمیتوا ند منع رطب کند.
باسلام.درست است .نگاه نکنید این چنین برای مردان تلویزیون دلبری کرده وکرور کرور پول به جیب می زند،اویکی از حرفه ای ترین شکارچیان ایران است.
دروغ و ریاکاری آفت جامعه ایرانی!!!!!
سلام فکر میکنم بازم تلویزیون ....... یکی بیخودی باد کردند بعد این همه سال بلاخره حبابش ترکید .صحبت من با این مدیران بلند پایه اینه که کی میخواین دست بزرگ کردن .... بردارید اگر بخوایم اسم ببریم تازه از اونایی که رسوا شدن فقط چند صفحه میشه اونایی که هنوز طبل رسوایی شون از بام نیفتاده که ...حالا گیر میدن به مجریان شبکه های خارجی مثل بی بی سی که یارو 30 سال پیش .... بوده حالا 10 ساله بازنشسته شده باید این رویه در تلویزیون عوض شه باید مدیران پاسخگو باشند و.......
اگر به فرمایشات ایشان نگاه دقیقتری بفرمائید فرمودند از شکار اشباع شده هیچ وقت اظهار پشیمانی نکرده اند، بنده خوب یادم هست برنامه تلویزیونی رو که ایشون در مورد آخرین شکار که نیمه تمام موند و"بادی که در علفزار می وزید و تیری که بالای سر شکاری شلیک شد" نقل به مضمون، منتها من و شما ایشون را نماینده حفظ محیط زیست معرفی کردیم و بالا بردیم ایشان حتی نتوانسته برادر خودش رو قانع کنه که شکار در طبیعت فقیر ایران جنایتی در حق آیندگان است و هنوز تفنگ و جواز شکار داشته اند برادر ایشان ، چطور می خواهند نگاه مردم را به طبیعت عوض کنند
واقعاً حرف حقیقت بود. ایراد از خود خانم ابتکار است، ایشان در طول 8 سال ریاست بر سازمان در سال های قبل چه گلی به سر محیط زیست زدند؟ اصلا تخصص ایشان با محیط زیست مرتبط است؟ تاسف بار اینکه اقدامات اشتباه آقای احمدی نژاد در انتصاب مدیران کاملا بی ربط به محیط زیست (خان جوادی و آقای محمدی) ، آقای روحانی را در صدد انتصاب "ژنرالی زیست محیطی" بر منصب سازمان محیط زیست کرده که بدون عملکرد روشنی در گذشته، چهره نجات بخش محیط زیست معرفی میشود ولی در واقع با نگاه به گذشته و مدیران و مشاوران فعلیش از جمله اینانلو و دکتر کهرم (چهره رسانه ای بی بی سی) میتوان فهمید که احتمالاً وضعیت محیط زیست ایران در 8 سال آینده "بر روی کاغذ" و "با استفاده از آمار" بهبود یابد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
دکتر؟ روی کاغذ؟ مگه مردم بچه اند یا دکترای هندی مالزیایی. ترددی. پردیسی. تبدیلی. بدون کنکور و با پارتی بازی گرفته باشند که خودشونو بزنن به اون راه. ولی با کل حرف شما موافقم دقیقا درست گفتید.
البته این را هم بگویم که شکار برای ما ممنوع است نه برای اینانلو!!!!!!!!!
"البته شاید ایراد از فرستنده نباشد و تنها ما گیرنده خوبی نبوده‌ایم که اینانلو را آنگونه شناختیم و با این اینانلو غریبه‌ایم!" اینگونه توهین و افترا زدن کار درستی از نظر اخلاقی و اصول حرفه ای خبرنگاری نیست. حرفتان را مستقیم زده اید و قضاوت را به مخاطب واگذار کرده اید چرا در انتها و بصورت غیر مستقیم سعی می کنید تهمتی را وارد کنید؟
متاسفانه ما همیشه حرف خوب می زنیم... شعار خوب می دهیم... اما اعمال ما با ادعای ما بسیار متفاوت است و این فرهنگ غلط ماست،.. که بسیاری از مشکلات ما ریشه در همین فرهنگ غلط ما دارد. همه ما باید سعی کنیم این فرهنگ غلط را تغییر دهیم. به امید آن روز...
این آقا باید از صدا وسیما اخراج بشه و جاش به انسانهای واقعا دوستار طبیعت داده بشه
گنه کرد در بلخ آهنگری،به شوشتر زدند گردن دیگری!
حالا اگه اینانلو حرفی راجع به برادرش نزده دلیل نمیشه مذمت شه که آخه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
نخیر خود ... بوده کار یک بار دو بارش هم نبوده.
ای ناقلا
من12ساله که فعال محیط زیست هستم با وجود اینکه کوه نورد هم هستم بارها در فصل ماهیگیری مجاز انهم با پروانه ،دوستانم ماهی صید میکردند من حتی یک لقمه از گوشت این ماهی ها استفاده نمیکردم مبادا که فردا نتوانم مقابل خرابکاران محیط زیست بمانم .البته کسی که سالها شکارچی بوده وسالها در نابودی حیاط وحش دستی داشته امروز به دنبال کاسبی از طریق تلوزیون است وخود راهم حامی محیط زیست میداند . رفتار ایشان اعتقادات قلبی فعالان بی ادعای محیط زیست را هم زیر سوال برده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
خیلی مردی
دمت گرم
ما فرق زحمت کشان بی مدعایی مثله شما رو میدونیم.
مشکل اینجاست که صدا و سیما یه شکارچی و گذاشته جای یک محیط بان !!!مثله این میمونه که ما یه گرگ و بزاریم جای چوپان!!!!
سهند شیردل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
من هم به حمید و هم به ناشناس 15: صدتا مثبت میدم. هم نظریم اساسی
خیلیها دو رو دارند. روی مهربان و درست در ظاهر و روی پلید در خفا!
ازماست که برماست
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
اونم ماست پاستوریزه
کردستان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
ماست کجا بود . دوغ فشرده است
"البته شاید ایراد از فرستنده نباشد و تنها ما گیرنده خوبی نبوده‌ایم که اینانلو را آنگونه شناختیم و با این اینانلو غریبه‌ایم!" اینگونه توهین و افترا زدن کار درستی از نظر اخلاقی و اصول حرفه ای خبرنگاری نیست. حرفتان را مستقیم زده اید و قضاوت را به مخاطب واگذار کرده اید چرا در انتها و بصورت غیر مستقیم سعی می کنید تهمتی را وارد کنید؟
راست میگه خودش شکار نمیکنه ولی تفنگو میده به دادشش میگه تو بزن و بد با هم می خوریم!!!!!!!!!
من نه شکارچیم ونه از شکار میفهمم و از آن تنفر دارم چون بهر حال حس میکنم جانی را برای لذت و تفریح میگیریم ولی از اینانلو خوشم میامد حرفهایش گاهی بدلم مینشست ولی برایم جالبست کسی که توقع داریم حرفهایش به دل مردم بنشیند و از محیط زیست حفاظت نمایند حرفش حتی بدل برادرش که طبعا" نزدیکترین فرد به ایشان است ننشسته پس حرف و گوینده مشکلی دارد همین و بس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
صداو سيما از اين عجوبه ها زياد داره .... اينم شده مثل ...!!!
خوب شد تابناك خدا نشد وگرنه هيچكس از زير تيغ بيعدالتيش جون سالم بدر نميبرد.

كجاي دنيا رسمه كه كسي رو به جرم اينكه برادرش يه كاري كرده اينجوري خرابش كنند.
اونوقت شما علم غيب داري كه پيش بيني مي كني اونم مي خواسته از اين شكار بخوره نكنه چشم برزخي داري تابناك جون التماس دعا داريم
خط آخری درست است او اول شکارچی بوده چه انتظاری دارید
آدمی که نتونه برادر خودشو از شکار کردن منع کنه پس چه جوری میتونه دیگران را از این کار باز داره این آقا هم با این مستنداتش فقط به فکر پول در آوردن بوده ونه چیز دیگه
بابا اینانلو روی ما رو هم کم کردی دمت گرم
تا بوده همین بوده
اینانلو رو مردم محلی بارها در حین شکار کردن در شاهرود دیدن ولی حیف که کسی به اون رسیدگی نکرده
ملیون ها تومن پول این مملتو به این فرد دادن تا مستند بسازه که مردم شکار نکنن اونوقت خودش 10تا 10تا شکار میکنه واقعا متاسفام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
خوشم اومد معلوم دکترات از این آشنابازیها نبوده.
یک استاد دانشگاه دیگر :)
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
آقا یا خانم استاد دانشگاه مطئن هستید از این موضوع .؟؟ پس بدونید که صدا و سیما میلیون ها که نه بیشتر به ایشان بدهکار است سرِ همان مستندهایی که دیده اید و مطمئنم خوشتان آمده. و بگویم که ایشان از هزینه های شخصی فروش اموال پدری خیلی از این مستندهایژ رو ساخته اند و صدا و سیما هنوز هیچ مبلغی به ایشان پرداخت نکرده . شما یادتون باشه که شما هم حقوق بگیر این ملتید مبادا در حق فرزندانشون حق و ناحق کنید در جایگاهتون :)
محیط بانان دارند عکس یادگاری میگرند با قوچ کشته شده؟کار ناپسندیه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
که چی منفی میدی ؟ نکنه خود محیط بانی یا رفیقاش؟ کار اشتباه رو قبول کنید .وجدان
سهند شیردل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
میخواستم همینو بگویم. احسنت خیلی این کار زشته
این مشکل ما ایرانیها نیست مشکل انجاست که مردم ما با این نوع سو استفادها از نام ونشان غریبه نیستند و چیزهای و موارد زیادی از این دست در طول سالهای گذشته برخورد کرده اند و ان را امر بعیدی نمی دانند و سریع مشابه سازی با چیزهای که دیده اند میکنند ما ذهم امید واریم این مسئله از ریشه و بن اشتبلاه باشد
اینانلو : لطفا شکار نکنین تا این حیوانات زیاد شن و من بتونم تعداد بیشتری شکار کنم
پاسخ ها
صبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
بسبار زیبا گفتی . احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
دقیقا همینه . ما خوب یاد گرفتیم زمین بزنیم تا بریم بالا :9
کشتید بیچاره رو بابا! این آقا هم قبلاً شکارچی بوده وبعد دوستدار طبیعت شده شاید برادرش هنوز شکارچی باشه و نخواد به حرف ایشون گوش کنه.
چرا شخصیت این بنده خدارو زیر سوال می برید؟
گند زد
خوب حالا عکس شکار قوچ رو منتشر کردن وگرنه اینانلو کلا می زد زیر همه چی
دروغ که کنتور نداره بگو آقای اینانلو
با سلام
اول باید عرض کنم با آبروی کسی بازی کردن کار خوبی نیست اول جرم ثابت شود سپس حکم اجرا شود ولی من با آقای جعفری موافقم که ایشان موفق نشده برادرش را قانع کند .......
در مورد اشباع شدن از شکار خوب بگذارند همه شکارچیان از شکار اشباع شوند خوب چه ایرادی دارد?? منم قول میدم زمان اشباع شدن دوربین بدست بگیرم'
در مورد شکار تروفه که در همه دنیا رایج است و نسبتا قابل قبول من هم عاشق شکار تروفه هستم ولی واقعا یک قوچ سه ساله تروفه محسوب می شود???? شاید تعریف تروفه عوض شده
امیدوارم به زودی مشکلات محیط زیستی با فرهنگ سازی حل شود و از افراط و تفریط دور شویم
محیط بانان دارند عکس یادگاری میگرند با قوچ کشته شده؟کار ناپسندیه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
برو عامو بذار باد بیاد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
شما اصل رو ول کردید به فرع؟ محیط بان بدبخت حق داره از زحمتش یادگاری داشته باشه
دورو بودن هم حدی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
اونهم بدون استرس!
اين اقا انى كه نشان ميده نيست،هفت رنگ ومتظاهر وفرصت طلب است،ادم... زود به پست ومقام ميرسه،اين هم يكى از انها،خودش وبرادرش بارها از اين شكارها كردند حالا گير افتاده،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
خوش به حال شما که پاکی و زلال :)
از كوزه همان تراود كه دراوست
ايشان آن چيزي كه ميگويد نيست. بااو كار كرده ام خيلي...
به اسم ساختن فیلم مستند میرن تو مناطق شکار ممنوع و براحتی شکار میکنن و هیچ کسی هم شک نمیکنه واقعا که
آقا برادرش زده چه ربطی به خودش داره. مثل داستان...
من نمیفهمم برادر یک نفر چه ربطی به او دارد. مگه اگه یه نفر قتل کرد برادرش رو هم با او اعدام میکنند؟! این طرز تفکر عشیره ای و سوپرسنتی رو اصلاح کنید.
متاسفانه انچه باعث اینگونه اشفتگی ها می شود و واقعا سردرگمی عجیب درجامعه کنونی ما این است که به هر حال حقیقت یک چیز است که مثلا اقای محمد علی اینانلو دراین شکار دست داشته یا نه اما متاسفانه سه مسئول محیط زیست سه جریان متفاوت را تعریف میکنند خوب به گفته های اقای اینانلو که متهم است کاری نداری چون قصد دفاع از خودرا دارد (بدون در نظر گرفتن گناهکار یا بی گناه بودن ) اما نظرهای ضد ونقیض ازسوی مسئولین بسیار تعجب اور است
البته همه مسائل کشور هم چنین است که باعث مردم به همه ی مسئولین شده برای نمونه همین ...
خلاصه کلام ما را چه فرض کرده اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
با معذرت ازخوانندگان اگر مطلب گویا نیست چون بعد از همین .. 6خط دیگر هم بود که تابناک قیچی کرد
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
نظر سنجی باید مفید و مختصر باشه .
مسابقه بحر طویل نوشتن نیست
اون عکسی که از شکاربانا و محیط بانهای بیچاره انداختید آدم فکر می کنه قوچ رو اونا شکار کردن... :(
گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل؟
وقتی افراد قادر به کنترل فرزندانشان نیستند، چگونه میتوانند برادرانشان را کنترل کنند؟
پاسخ ها
حاج حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
گیرم پدر تو مرشد . از رشد پدر تو را چه حاصل؟!
ما ایرونی ها عادت کردیم بلافاصله با شنیدن هر حرفی وغیابن حکم برای طرف بدیم وهی بگیم وای آخ چه کار زشتی اما یاد نگرفتیم حرفهای خود طرف را بشنویم وبعد تصمیم بگیریم
همه شکارچیها این آقا رو میشناسن، از شکارچیان غیر قانونی معروف بوده. الان نمیدونم واقعا توبه کرده یا نه، بین خودش و خداش ولی تا ده سال پیش که همیشه مشغول شکار غیرقانونی بود
باران علم غیب داری تهمت میزنی
نمیدونم و نمیخوامم بیشترازین سردر بیارم که اینانلو دقیقا چیکار کرده،ولی اینو میدونم که اینانلو اگرم مقصر باشه در مقابل تخلفهای بزرگ دیگران که فقط خدا عالمه هیچ نیست ، کاش اینقدرکه پشتکار داریم واسه پیداکردن مقصره این ماجرا ، همین قدرم پیگیره تخلافات بزرگی مثل 3000 میلیاردی هم میبودیم !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
چه ربطی داره....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
عجب مشتی رجب! چه ربطی داشت؟
تابناک عزیز حضرت نوح نتوانست فرزند خود را از جهل و گمراهی نجات بدهد وای بر سایرین،اینکه توقع داشته باشیم چون ایشان عاشق طبیعت هست باید برادر دیگر هم اینگونه باشه درست نیست و از کجا میدانیم که برادر را نصیحت نکرده باشد و مگر باید علنی باشه و در حضورهمه فریاد وامصیبتا از شکار برادر که ثابت هم نشده سر بده و در صورتی که از کار ایشان حمایت میکرد حق با شما بوده، تابناک عزیز در رعایت انصاف و عدالت توقع ما از شما بیش از این است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
نوح پسر گمراهش رو در خلاف کاری همراهی نمی کرد. راه بلد خلافش نبود. بهش راه و چاه خلاف رو یاد نمی داد. افتاد؟
گر حکم شود که مست گیرند
در شهر هر آن که هست گیرند
مردی زنش را با شکنجه بسیار به قتل رسانده
بود و میگفت بدلیل عشق زیاد قاتل شده .
حالا این اینانلوی بینوا هم بدلیل عشق زیاد به
وحوش کمر به قتل این زبون بسته ها بسته!
ادما دو رو دارن ....!توجه کنیدکه...
پاسخ ها
ابو بشرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
استاد . بیخود نیست آدمای دورو برای رد گم کردن همیشه نیمرو میخورن!
وقتی من با دکتری جانورشناسی که با تمام وجود به جانوران عشق می ورزم می بایست در به در به دنبال این و اون باشم. یه شکارچی قهار مثل این آقا از کلی امکانات و رسانه ملی برخورداره تا بتونه شکارگاه ها رو شناسایی کنه (تالته اگه این خبر درست باشه)
پاسخ ها
بچه تهرون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
دکتر جون دنبال این برو اما دنبال اون نه!
شاید سر از کره شمالی در بیاری .
سلام دوستان كمي منطقي فكر كتيم اقاي اينانلو اگر ميخواست براحتي ميتوانست براي شكار بزرگ بنام براد رش كه اسلحه مجاز هم در اختيار داره ثبت نام كند و پروانه بگيره ، هر كسي كه أندك شهرتي داشته باشه ميدونه نبايد ابروي خودشو براي چنين كار سخيفي به مخاطره بياندازه ، حالا اگر برادر ايشان مرتكب خلافي شده خودش بأيد هزينه كارش را بده نه كس ديگري ، لا اقل به حرف مدير استان و محيطبانان اعتماد كنيم قطعا اقاي ظهرابي خلاف نميگويند و فرمايشات ايشان و مأمورين حاضر در صحنه قرين به صحت است .
ضعف در تعلیم و تربیت و دو نقش متضاد رو خوب بازی کردن شده روش و مکتب. فراموش کن سنت نبی اکرم رو که ....
"رطب خورده چگونه منع رطب کند"......
الان طرف با دهان پر از رطب ندا میدهد که "رطب نخور"
اینانلو که از پاریس نیومده....پس مثل بقیه است. در ایران همه قانون شکنند. ...بقال داد میزنه بی قانونیه.
بقال کم فروشی میکنه, آهن فروش داد میزنه بی قانونیه. آهن فروش تقلب میکنه فرش فروش داد میزنه بی قانونیه. همه حریم شکنند. حریم شکنی زرنگی است .... مگه نشنیدی میگن اگه زرنگ نباشی کلات پسه.... این مذخرف رو کی تو کله مردم کرده؟؟؟
خوشحالم از اینکه در کشوری زندگی می کنم که آنقدر مسئولینش هرچه می گویند دقیقا انجام می دهند، که یک مجری برنامه های محیط زیست، به دلیل شکار برادرش اینگونه مورد حجمه قرار می گیرد!!!
پاسخ ها
بچه تهرون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
سما جان: حجمه نیست بلکه هجمه است به
معنای هجوم آوردن .
من جای نویسنده بودم فقط در صورتی چنین متنی رو می نوشتم که حاضر بودم سوگند بخورم که این فرد شکار کرده. در غیر این صورت حتی اگه نیم درصد هم احتمال می دادم اشتباه کنم به علت هزینه زیادی که این تهمت داره همچین کاری رو نمی کردم!!!!
من از صدای آقای اینانلو خیلی خوشم میاد صدای خوبی داره به خاطر کارهاش تو زمینه محیط زیست هم از ایشون خوشم می اومد اما حالا دچار دوگانگی شدم نمیدونم چی بگم خیلی خوبه که یک شکارچی سابق تبدیل به طرفدار محیط زیست بشه اما امیدوارم سراغ تفریح های سابقش نره. کار زشت از همه نکوهیده است اما از شما که برنامه محیط زیست می سازی نکوهیده تر هست .خلاصه آقای اینانلو رطب خورده منع رطب نتواند. اگر میخوای برنامه هات حاصل و نتیجه ای داشته باشه باید برادریت با محیط زیست رو ثابت کنی. به نظر من یک برنامه در نکوهش شکار و شکارچی گری در مناطق حفاظت شده بساز از عمل برادرتون حالا شکار بوده یا قرض دادن تفنگ بوده انتقاد کن این طوری صداقتت هم آشکار میشه.
به جای اینکه اینانلو بیاد عذر خواهی بکنه تازه طلب کار هم هست
دراز دستي اين كوته آستينان بين
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
بی خیال کوتاه دست دراز آستین!
لطفا زود قضاوت نکنید

تحقیق به عمل آمده که این قوچ کوهی از دسته اراذل اوباش بوده که با شاخ به آقای اینانلو حمله کرده و آقای اینانلو مجبور شده با اسلحه از خودش دفاع کند.
پاسخ ها
کریمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
حالا بخندیم یا گریه کنیم؟!
من بشخصه از این محیط بانان شجاع که این فرد رو دستگیر کردن کمال تشکر رو دارم امید اینکه سازمان محیط زیست پاداش ارزنده ای به این جوانان محیط بان زحمتکش اختصاص بدهد
نمیدونم چرا دنبال ساختن کوه از کاه هستیم؟!

خدمات و زحماتی که آقای ایرانلو در شناختن محیط زیست به ایرانیان مقیم ایران، ایرانیان مقیم خارج و خارجیان داشته بر کسی پوشیده نیست.
ایشان ممکن است مثل هر انسان دیگر عیوبی داشته باشند ولی باعث فراموش کردن خدمات ایشان نباید بود.
متاسفانه.... سو استفاده های بسیار بزرگ رخ داده و داره رخ میده، بعد نشستیم از اینکه آقای اینانلو شکار بردارشون را تقبیح کرده ایراد میگیریم.
خدا وکیلی خودمون اگر بودیم چیکار میکردیم؟
وای به روزی که بگندد نمک ...
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
وای به روزی که بگندد نمکش میزنند!
خداییش خوب شکاری زدن میذاشتن پلنگ میخوردش خوب بود ؟ بابا گوشت گوسفند و گوساله به این گرونی واقعا نمیشه خرید خب بعضی ها ریسک میکنند میرن شکار اگه گیر نیفتادن که بهتر اگه گیر افتادن مثل این بنده خداها جریمه اش رو میدن خلاص گناه که نیست روزانه شکارچی ها تو کوه و مشغول شکار هستند و به ندرت گیر می افتند .
سلام، من در يكى از كشورهاى آفريقايى هستم چند وقت پيش مامورين فرودگاه فردى ايرانى را به جرم داشتن اجزاى حيوانات دستگير كردند، او براى تبرئه خود پروانه ايرانى شكار خود را ارائه مى كند كه باعث تعجب مسئولان آن كشور مي شود و ميگفتند مگر در كشور شما مجوز كشتن حيوانات را مى دهند؟!!!! دراين كشور در داخل شهر هم انواع حيوانات قابل مشاهده است واز نظر حيات وحش بسيار غنى است اما هيچكس تحت هيچ عنوانى حق شكار ندارد اما در كشور ما رسما پروانه شكار مى دهند!
پاسخ ها
عمو رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
آفریقایی هایی که دچار قحطی شده اند دیگه
وقت کشتن حیوانات را ندارند . تله میگذراند و
بعد اونها را خام خام میخورن!
شکار این گونه حیوانات از هر کسی سر باز زند کار بسیار ناپسند و غیر انسانی است و با محکوم کردن آن در تمامی رسانه ها باید جلوی این نوع هوسرانی در طبیعت را گرفت .
امیدوارم آقای اینانلو هم هر چه سریعتر و به صراحت نظر خود را اعلام کنند تا چهره اشان بیش از این خدشه دار نشود .
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
از هر کسی سر زند نه بقول تو سر باز زند!
سر باز زدن به معنای خودداری کردن است
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
محمد رضا جان از تذکرت ممنونم حق باشماست با عجله نوشتم .
ما ایرانیان نخبه کشی عادتمان شده آقای اینانلو، عزیز ملت ایران هستند و دوستداران محیط زیست سالهای زیادی از فیلمها و گزارشات او در مورد محیط زیست و دنیای وحوش استفاده کردند و افتخارملت ایران و شخصیتی بسیار جذاب و کاریزما دارند آنهایی هم که می خواهند ایشان را خراب کنند یک سرمایه ملی را هدف قرارگرفته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
ایشون شکارچی پرسابقه ای هستند. روحیه شکارچی بودن در برنامه هاش مشخصه. مقایسه کنید با روحیه و سخن طبیعت دوستان و کوهنوردان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
حرف شما درسته که نباید نخبه ها رو تخریب کرد. اینجا بحث فراتر از تخریب یه فرده. یه نگاهی به اخبار شکارهای غیر انسانی اخیر بندازید. ایشون الگو هستند پس باید مراقب باشن.
شکارچی واقعی دوستدار طبیعت است نه دشمن طبیعت . قبلا درک این موضوع برایم مشکل بود ولی با مطالعه ای که کردم به این اطمینان رسیدم که شکارچی واقعی می تواند با شکار گزینشی خوب به ازدیاد و اصلاح نسل آنها کمک کند.
لذا نباید با همه شکارچیان را دشمنان محیط زیست دانست بلکه تفکیک بین شکارچی خوب و بد ضروری است ولی اینکه آقای ایلانلو از کدام دسته بوده است لازم است بررسی شود.
و نباید با این موضوع برخورد احسااسی کرد.
این چه داستانی که میخواهید که یک نفر که واقعا دلسوز محیط زیست است دراز کنید از خدا بترسید و از تهمت که به این بنده خدا میزنید اگاه باشید چرا از خدمات ایشان و از کارهای خیریه ایشان نمیگوید من جانباز هستم و خبر رسیدگی و سرکشی به امثال من را دارم پس این ادم چگونه میتواند مورد این تهمت قرار بگیرد .
پاسخ ها
کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
همه این کامنتها را یک نفر نوشته با اسامی
مختلف برای دفاع از اینانلویی که صد درصد
معصوم و مبرا از خطا نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
خوش به حال شما کلباسی که مبرا از هر گناهی .. در ضمن من همین جناب مسلم و یا بقیه افرادی که کامنت گذاشتن نیستم .. میبینی چه راحت خودت دداری نسبت نادرست میدی به چیزی که حتی یکذره مطمئن نیستی؟؟ بخ ودت نگاه کن . منصفانه
خوب به این دروغ اینانلو دقت کنین میگه سرایدار تفنگو برداشت انگار تفنگ بیل داخل انباری بوده که سرایدار برداشته باشه آقای اینانلو اگه می خوای دروغ بگی یه چیزی بگو که یه ذره باور کنیم حداقل
عیبی نداره این آقا تا حالا هزاران از این حیواناتو کشته این کی هم روش
پاسخ ها
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
پدر جان چرا پای کی روش را وسط میاری؟!
خوب حالا پلنگ شکار نکرده
اقاي اينانلو ميخواسته به قربانعلي بگه هنوز شكارچي ماهري!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
به شما چی گفتی شمسی جون؟!
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
به شما چی گفت؟!
حالا هم باهاش کاری ندارن فوقش یه 100هزار تومن جریمش می کنن فقط همین
حیف این قوچ که به تیر این نااهل کشته شد
پاسخ ها
بچه تهرون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
شیما شوما خودت اهل هستی؟!
دوستانى كه تابناك را متهم به جوسازى ميكنيد اينجانب مطمئن هستم برادر ايشان نبوده بلكه خودش بوده كه با اين سناريو ميخواهند محمد را تبرئه كنند ضمن اينكه كاملا درجريان هستم ايشان هيچوقت شكار را كنار نگذاشته و همواره با استفاده از رانت و خوشنامى به شكار غير قانونى ميپرداخته است من با علم واطلاع اين موارد را مرقوم نمودم
دست محیط بانان عزیز درد نکنه دمتون گرم
کی بود کی بود من نبودم
مساله این نیست که قوچ در منطقه ممنوع شکار شده که البته در جای خود مهم است مشکل این است که اقائی که ما می شناسیم طبق گفته خودش شکارچی بوده معمولا کسی که زمانی به محیط زیست اسیب می زده نمی تواند خود حافظ محیط زیست باشد. من تابحال در ذهنم خطور نمی کرد که اینانلو شکارچی هم بوده این است ان ادعای گزافی که این اقا دارد در خصوص دوستداری محیط زیست حرف با عمل مطمئنا سازگار نیست. از اینجا به بعد دیگر حرفهایش به دل نخواهد نشست و مردم جور دیگری او را خواهند دید . امیدوارم یا سمتی در محیط زیست نداشته باشد یا اگر هم دارد از او بگیرند
چی بگم والا
پاسخ ها
اصفهانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
چیزی هم نگفتی طوری نیس دادا!
کار کار انگلیسیهاست
پاسخ ها
تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
راست میگی قاسم؟!
شکار از نظر مذهبی و قانونی مجاز ومباح است چرا جو گیر میشوید
پاسخ ها
شادمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
خوبی شما؟؟؟ کجا زندگی میکنی که شکار مجازه؟؟
اونم گونه های در خطر انقراض
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
دوست من یه نگاهی به فتاوای اخیر مراجع تقلید بندازید بد نیست
ابو بشرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
مرجع تقلید شما کیه عموجان؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
مباح؟؟!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
عقل و منطق چي؟ وجدان و شرافت چي؟ انسانيت چي؟بر طبق حكم آنها هم مجاز است؟؟؟؟؟
سلام به دوستان محیط زیست شک نکنید که آقای اینانلو اگر هم برادر ایشان شکار کرده با مجوز بوده مطمئن باشید فرقی نمی کند که کی باشد چون سالها هست که از کشور های اروپائی با مجوز و کاملا قانونی با پرداخت هزینه سنگین ، افراد برای شکار وارد منطقه شکار می شوند و به مدت یک یا دو روز شکار انجام می دهند و این روال طی می شود و تعداد شکار هم مشخص است حالا می خواهد هر کسی باشد ولی کاش این مورد پیش نمی آمد خیلی بهتر بود افراد سر شناس بیشتر باید احتیاط کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
محیط زیست گفته اونا فقط مجوز شکار پرنده داشتن.
البته خداییش کلا مجوز شکار هم در این وضعیت اسف بار زیست محیطی خودش کلی بحث داره
تابی چشم ها را بستی تا تونستی آسمون ریسمون بافتی ،میگم بد نیست یه کارخانه نخ ریسی بزنی بهرحال حیفه اینهمه ریسمان می بافی بی استفاده بمونه
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
دم تابی گرم که مشغول ریسندگی شده و مثل
تو بیکار و بیعار نیست!
توی یه برنامه چند سال پیشه شبکه 4 که صحبتهای آقای اینایلو در مورد آخرین شکارش اشک مجری رو در آورد خوب از یه طرف خوشحال شدم که بالاخره یه نفر از جمع شکارچی ها کم شده گر چه من به شخصه این افراد رو قلبا سخته حلال کنم چون این جانداران میراث مشترک همه ما انسانها هستش و خیللللی خود خواهی هستش یه عده قلیل احساسات و خواست اکثریت رو به بازی میگیرن و از اون مهمتر به چه حقی جان اون جاندارای بی گناه رو میگیرن. در ادامه همون برنامه گفت من فقط زاغ ها رو میکشم! و یه سری فلسفه هم برا درستی این کار آوردن باور کنید بارها اون صحبتش در خصوص کشتن زاغ ها به ذهنم اومد و هی میگفتم که یه جای کار می لنگه...
فقط اعدام
پاسخ ها
نهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
با شمای دوست
ایشون شکارچی پرسابقه ای هستند. روحیه شکارچی بودن در برنامه های تلویزیونیشون مشخصه. مقایسه کنید با روحیه و سخن طبیعت دوستان و کوهنوردان.
آقا جان اینها خانوادگی شکارچی بودن آخه کسی که تو کوه و کمر نباشه چیجوری تمام سوراخ سمبه های کو ه ها و جنگل ها رو بلده ... آخه چوپون هم نبوده بگیم گوسفند میبرده چرا!!!!!
این قیافه معلومه که هم شکارچیه هم الکلی و ....
پاسخ ها
نیش زهرآگین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
معلوم شد خودت هم دمی به خمره میزنی
که از روی قیافه همکارت را می شناسی
فجر 10
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
قیافه شما به چه افرادی شباهت داره؟!
به هرحال نگاه صفر و صد به افراد درست نيست.
تنها راه نجات فوری حیوانات وحشی ایران لغو فوری هرگونه مجوز شکاره.که با مجازاتهای بسیار سنگین همراه باشه
واقعا متاسفم جای بسی تاسف دارد من که باورم نمیشه نه از اون برنامه هایی که توی شبکه مستند نشون میداد و به عنوان مجری نه به این شکار و تفنگ!!
سرایدارها به شکار می روند . کارگردان اینانلو
پاسخ ها
اسکان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
نه بابا! حالا دوست داری بهت بخندن؟!
هفته پيش به موزه حيات وحش دارآباد رفت.متاسفانه در تابلوهاي معرفي حيوانات در آنجا شكار حيوانات حتي شكار پلنگ كه نسلش رو به انقراض است را مجاز دانسته است.من به مسئول مربوطه اعتراض كردم گفتند: اين تابلوها قديمي است!!!
وقتي مسئولين حيات وحش ما حوصله عوض كردن يك تابلو را ندارند چطور انتظار داريم شكارچي ها نگرش خود به طبيعت را عوض كنند.
این قضیه "سه قوچ یک ساله یا یک قوچ سه ساله " هم از ان طنز های روزگار است !
واین اصطلاح شکار تروفه !؟ یعنی یک نفر انقدر حیوان های بی نوا شکار کرده تا اشباع شده است؟
معلوم است چنین شخصی اگر صدتا فیلم و عکس و تعریف و تمجید از حیوانات هم بکند جبران یکی از شکارها را نمیکند.
محیط بانان عزیز رو نگاه کنید که با چه ژستی با شکار عکس گرفتند. من که تا متن زیر عکس را نخوندم متوجه نشدم که اونها محیط بانن.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
امان از هوش زیاد
کریمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
به یاد سفیر آمریکا در لیبی افتادم که در کنار جنازه قذافی با ژست ok عکس گرفته بود و بعدا همان اتفاق برای خودش در لیبی افتاد.
وای بر اینانلو
لعنت بر شکارچیان بی رحم
اینانلو حیا کن حیات وحشو رها کن
البته نا گفته نماند اینانلو چه شکاری زده آفرین صد آفرین
اینانلو جان این دفعه از اینها شکار کردی برای ما هم بیار ممنون میشم ازت
ما نباید زود قضاوت کنیم خوب ایشون تو بیابان مشغول فیلمبرداری بوده و آذوقشون تمام شده بوده مجبور میشه اون آقا قوچرو شکار بکنه تا از گرسنگی نمیره پس عیبی نداره
لذت می برید از له کردن همه؟ برادرش شکار کرده خودش که نکرده !!! بچه کوچیک نبوده که بره گوشش رو بکشه سوژه دیگه نداری؟ همه دنیا دورو و فاسد هستند فقط تابناک خوبه! تو خوبی بابا ولمون کن خبر نوشتنتون شده در حد غیبت های صغری خانومای محل ! یه ذره شان خبری قائل شید برا خودتون!
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
این مقاله که چیزی نگفته ، چرااین قد خودش ناراحت می کنی . این مقاله می گوید آقای اینالو حداقل می توانست بنویسد کار برادرش راتایید نمی کند بعد شخصیت کل ایرانی ها را زیر سوال ببرد که زود آتشی می شوند الی آخر .از این جنبه نقد شخصیت کرده است .
از اینانلویی که می شناختیم تا اینانلویی که نمی شناسیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کسانی که دوست دار طبیعت هستند نیازی به اسلحه شکاری ندارند! چرا آقایان اسلحه داشته اند که سرایه دار بی اجازه بردارد؟
داداشم بود من نبودم . آره ما هم باور می کنیم
از سایت تابناک بابت انتشار این خبر سپاسگذاری می کنیم امید است که در آینده دیگه شاهد این جور مسائل نباشیم
متاسفانه باید بگم فرهنگ ما منافق پرور است
ولی خدایی اینانلو هم تو 70سالگی هنوز شکارچی قابلیه ایول
تابناک جان برای جمع کردن خواننده با آبروی مردم بازی نکن
هم می خوای حرفتا بزنی و تریپ عدالت برداری هم شلوغ بازی درمیاری! این وسط آبروی آدمها هم که ...
با این کارات امثال خودتو دور خودت جمع می کنی
حالا تازه این آقا چنتا جوان رو هم دوروبر خودش جمع کرده و به اونا آموزش های زیست محیطی میده واقعا برا اونا متاسفم
تابناک جان متشکریم این اطلاع رسانی ها باعث میشه تا عده ای فکر نکن که حاشیه امنی دارن و هر کاری دلشون خواست انجام دهن ممنون از تابناک
ذخایر ژنتیکی از انفال هستند که مالکیت ملی و عمومی دارند، یعنی متعلق به 75 میلیون ایرانی هستند. چرا افرادی هستند که به خود اجازه می دهند به دارایی 75 میلیون ایرانی تعرض کرده و دستبرد بزنند؟ مگر ما چند رأس کل و بز یا هر جاندار دیگری داریم که باید فدای ... شکار آقایان شود؟ از وجود چنین انسان هایی که خود را اشرف مخلوقات می دانند و هر کار ناشایستی انجام می دهند شرمسارم!
درود بر اینانلو آقای اینانلو با خیال راحت همشون رو شکار بکن و بزن تو رگ نوش جونت
خودمونیما اول میگن خودش بوده بعد یکم فاصله میدن میگن برادرش بوده بعد برادرش میگه سرایدارش بوده ،میگم سرو صورت همو ماچ کنیم یه صلواتم بفریستیم موضوع ختم به خیر بشه تا سرایداره نگفته بچم بوده من نبودم (ما هم که هالو)
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
کجا کی و چه کسی اول گفته خودش بوده بعد گفتن برادرش؟ محیط زیست از اول گفته شکراله اینانلو
از بس تو صدا وسیما به این آقا تریبون دادن اخرش این شد
چقدر عجولانه قضاوت مي كنيد!!!
من هم از این قوچا می خوام به من هم میدن تا باید دوست آقای اینانلو باشم
در زمانه ای که اکثر افراد به فکر پول -مقام و امثالهم هستند اقای اینانلو از معدود افرادی در رسانه های ایران است که سالهاست وقت و زندگی خود را صرف محیط زیست -حفظ حیات وحش و اخلاق مداری در این حوزه کرده.
من واقعا از نوستنده متن بالا تعجب میکنم که بالاخره گناه اقای اینانلو چیست؟ فرضا برادر ایشان نه یک قوچ بلکه خدایی ناکرده یک انسان را کشته بود تقصیر اقای اینانلو این میان چیست؟ فقط صرف اینکه اقدام برادرش را که هنوز ثابت نشده و نمیدانیم جزییات ان چیست چرا محکوم نکرده؟
اقایون این قدر داستان سرایی و پیش داروری قبل از حصول اطمینان از موضوع نکنیذ.ما ملتی هستیم که با یک قوره سردیمان وبا یک مویز گرمیمان میکند.
موضوعات خیلی خیلی مهمتر از جمله نابودی جنگلها و مراتع و خشک شدن دریاچه ها و رودخانه ها و از بین رفتن هفته ای یک پلنگ (نسل در شرف انقراض در ایران) و غیره داره اتفاق میفتده و بعد از مدت کوتاهی همه ما فراموش !!! میکنیم و حالا چسبیده ایم به شکار یک قوچ که احتمالا!!!! کار برادر فلان مجری بوده!! برای اینکه هیجانش بیشتر بشه میتونید دربرنامه 90 هم مطرحش کنید.
اگه جلوی این جور آدم ها گرفته نشه همین چنتا حیون هم دیگه تا چند سال آینده نخواهد بود
امروز اگه چیزی نگیم مطمئنا فردا دیگه دیره
امروز شکار قوچ فردا شکار کل و پس فردا شکار اهو .......
الان که مطلب بالا رو خوندم یاد اون خرس های سمیرم افتادم
باسلام من يك دوستدارو مطالعه كننده طبيعت و حيات وحش هستم.تقريباً آرشيو كامل ماهنامه شكار وطبيعت كه آقاي اينانلو سردبيرش هست مطالعه كرده ام. ايشان و ساير افرادي كه در اين نشريه خاطره و مطلب دارند مثل ... وغيره از شكارچيها و حيوان كشهاي قهار هستند. باور كنيد خاطره از شكار پلنگ ايراني هم دارند (متاسفانه با هماهنگي و اخذ سهميه!! از محيط زيست وقت) اين چيزيه كه خود آنها ميگويند .ميتوانم شماره نشريه را بدهم.ليست تروفه ها را با ذكر ابعاد شاخ و جمجمه و وزن انواع وحوش از قوچ و كل و خرس وپلنگ را كه زده اند با ذكر نام شكارچي تروفه و تاريخ و محل شكار وحشتناكه آدم ياد سلاخ خونه مي افته. تازه به بهترين ركورد جايزه هم ميدهند خودشون! البته اينها كم نمياورند آخر سر ادعا ميكنند كه براي حفظ سلامت نسل اقدام به شكار حيوانات مريض يا نرهاي پير ميكنند كه مانع ورود نرهاي جوان به گله ميشوند واز اين خزعبلات....با تشكر ازسايت تابناك لطفاًمنتشرشود.
اینانلویی که همش از عدم شکار حرف می زد این باشه دیگه ازون فرد عامی چه انتظاری دارین
من یکی که از این نوشته گناه اینانلو رو نفهمیدم والا . بالاخره کسی شکار کرده که اون نبوده . این شلوغ کاری ها برای چیه ؟
اینانلو مچکریم
اگه جلو اینها را نگیرید بعید نیست فردا تفنگ بردارند ملت رو شکار کنند. والا مگه ایران چند تا قوچ و کل و خرس و پلنگ داره.
شکمو برم!
کار برادرش بوده به آقای اینانلو چه ربطی داره ؟ گنه کرد در بلخ آهنگری....
ملت بیشتر به خاطر شکل و قیافه به این فرد علاقه دارند-وگرنه اگر کسی که کارش و تخصصش محیط زیست است به بیانات این فرد میخندد و متوجه بلوف زدنش میشود.
پدر من استاد محیط زیست هستند بارها این موضوع رو سالها قبل میگفت در مورد این آقا ولی کسی باورش نمیشد که به اسم ساختن فیلم مستند میرن تو مناطق شکار ممنوع و براحتی شکار میکنن و هیچ کسی هم شک نمیکنه. بالاخره همه اش هم شایعه نیست که.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
منظر برخورد محیط زیست با این آقای دو. رو هستیم
آقای اینانلو لازم نیست در شکار از تفنگ استفاده کند با این هیبت جلو قوچ ظاهر قوچ سکته می کند.
ما ایرانیان نخبه کشی عادتمان شده آقای اینانلو، عزیز ملت ایران هستند و دوستداران محیط زیست سالهای زیادی از فیلمها و گزارشات او در مورد محیط زیست و دنیای وحوش استفاده کردند و افتخارملت ایران و شخصیتی بسیار جذاب و کاریزما دارند آنهایی هم که می خواهند ایشان را خراب کنند یک سرمایه ملی را هدف قرارگرفته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
مجید دلبنبم نخبه کجا بود طرف فرصت طلبه نخبه از اولش در کار پژوهشه نه بعد شصت سال یکدفعه متحول بشه شکارو بذاره کنار
موسی به دین خود عیسی هم به دین خود
این کدام " تابناک" است . تابناکی که در مورد بیشتر اخبارش ، حتی اگر در ارتباط با کشته شدن یک انسان بی گناه باشد، پیغام بگذاری فقط می نویسد بعلت حجم زیاد مطالب انشالله پس از بررسی میگذاریم و هیچوقت نمی گذارد و آنجا که در راستای امیالش باشد مثل این خبر ، یک مثنوی پیغام با هر ادبیاتی را می گذارد تا به اهداف برخی برسد. پس این رفتار همه ایرانی هاست که گاهی از در دروازه تو نمی روند و گاهی از ...سوزن می روند تو.
باید در برنامه آشپزی از اینانلو دعوت کنن تا طرز تهیه خوراک قوچرو آموزش بده
عجب تفنگی هم داشته آقا اینانلو ازاون گرون قیمتاس که بالای 30ملیون پولشه
اگه خودشم اونجا نبوده اسلحه اش که دست کسی دیگه ای بوده برای او جرمه، محیط زیست اجازه شکار حیوانات بزرگ رو بدون حضور مامورین حفاظت محیط زیست نمیده،توجیه درستی نیست بگیم تفنگ دست سرایدار بوده،مگه تفنگ جارو بوده که همینطوری برداشته رفته شکار، همین شکار کردن هاست که آفتی شده برای پلنگ دردمند ایران که چیزی گیرش نمیاد بخوره
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
چرا اخبار رو درست نمی خونید ایشان و برادرشان مجوز شکار چهارپا نداشتند . شکار غیر مجاز انجام شده
حتما قوچرو کباب می کنن و می خورن چون تو بیابون آبپز کردن حال نمی ده
تابناک جون تشکر . اگه چند دفعه یک خبر با این سرعت پیگیری بشه اونوقت دیگه هیچ کس جرات چنین کارهایی رو نداره
به اسم ساختن فیلم مستند قوچ ها رو میکشن
پول های کلان میگیره تا مستند بسازه اونوقت میره تو منطقه شکار ممنوع شکار میزنه و بعد هم که گیر افتاد میگه من نبودم !!!!!!!!!!!!!عجب
آه برظاهری مهربانانه می گرید
سمفونی مرگ قوچ های زیبای سمنان
واین چشمان بازوبی گناه
درابهت شاخ هایی باعلامت پیروزی
وبنویس جزگریستن راهی بایدیافت
راهی تانفرین.
هر كس به يك طريق كمر به نابودي محيط زيست اين مرز و بوم بسته است
متاسفم.
نیم ساعت فلمبرداری= شکار10قوچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
ما اصلا فیلم مستند نمی خوایم به کی بگیم
من از طرف خودم از تمامی دوستاران طبیعت که به این خبر واکنش نشان دادند تشکر می کنم
اعدام.خخخخخخخخخ
سلام لطف کنید نظ عادلانه بدین .تو این مملکت همه جور آدم هست.
اگر فردي نظامي داراي سلاح ، اسلحه اش را بکسي بده و آن کس با آن اسلحه خلافي بکند آيا فرد صاحب اسلحه مجرم نيست؟ قانون مي گويد مسئوليت دارد. شما چگونه مي گوييد اسلحه اينالو دست سرايدار بوده مگه نقل و نباته و اينانلو از او نمي پرسد اسلحه را براي چه کاري مي خواهدي با اين اسلحه که نمي توان گنجشک زد پس در هر حال اينانلو مقصر اصلي است.
قوچ هارو کشتن و کسی دم نزد
دم محیط بانان عزیز گرممممممممممم
بابا زياد از اينانلو انتقاد نکنيد قهر مي کند و ديگر برايمان برنامه حفظ محيط زيستي نمي سازد!!!!!!!! آنوقت مردم ايران چه خاکي بر سرکنند!!!!! آنوقت آقاي اينانلو فقط وقت مي کند اسلحه اش را به سرايدارش بدهد تا برود پاکش نمايد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
خیلی با حال بود!!! آره بعد کی بیاد بلوف محیط زیست بزنه ما سرگرمی می خوایم!!!!!!!!!!!!!!
کسی که وسط منطقه حفاظت شده شکار میکنه پس باید پشتش خیلی گرم باشه
آدم نکشته که، فوقش 200000 تومان جریمه اش میکنن ;)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
بله متاسفانه جريمه ها اصلا مناسب نيستن
حالا این مستند طبیعت (البته نابودکردن طبیعت)کی پخش میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
آره بی صبرانه منتظریم این مستند بسیار آموزندههههههههههههههه پخش بشه!!!!
قوچی دارم خوشگله فرار کرده زدستم دوریش برایم مشکله کاشکی اونرو شکار می کردم
برای مردم عادی گوشت کیلویی 30هزارتومان و برای آقای اینانلو هزینش یک فشنگ نهایتا 5هزار تومانی و شکار 50کیلو گوشت به عبارتی گوشت برای اینانلو کیلویی100تومان ناقابل
باید مجوز سلاحشو باطل کنن
اصلا باید شکار به هر شکلی ممنوع باشد یعنی چی با مجوز یا بی مجوز
ما ازادی اینانلو را خواستاریم انجمن مدافعان شکار
ادم مى كشند مى اندازند كردن ديگرى قوچ جاى خود دارد
شمار ا به خدا در چهره این آدم مهربانی و رافت به انسان می بینید ما ادعای ریخت شناسی ندارم اما تا حدودی می توانیم بین چهرهای عاطفی و غیر را تمییز بدهیم قضاوت را به شما واگذار میکنم
اينانلوي عزيز رطب خورده منع رطب نميكنه
اميدوارم يه روزي برسه كه رياكاري بزرگترين گناه شمرده شه.
داد از رياكاران . . .
کلا دقت کردین هوچی گری و آبروبری چه لذتی واسه بعضی از مردم داره
برای خبرنگار این گزارش متاسفم که حتی توجه نکرده که تفنگ هم مال برادر اینانلو بوده نه مال خودش(سایت محیط زیست رو دقیق بخون) و اینقدر ساده آبروی کسی رو نبرید
اسلحه های شکاری جم آوری کنیدمجوزبرای شکارصادرنکنید درقرن 21شکارمعنی نداره این حیوانات همینطوری بخاطرکم بودآب وغذا شرایط بدجوی روزبه روزتعدادشان کم میشود.
تابي جون ديدي تاب نيو وردي تو هم احساساتي هستي
جناب آقاي اينانلو به فرموده پيامبر اكرم "رطب خورده كي تواند كند منع رطب"برو پي كارت باااااااااااااااااااااااااابااااااااااااااااااااااااا
از شکار اشباع شدن ؟ یعنی همه باید اینقدر شکار کنن تا اشباع بشن و قدر این مخلوقات زیبای خدا رو بدونن ؟
باید هرچه سریعتر قانون باهاش برخورد بکنه
نابودی حیات وحش بواسطه اینانلو
پس با این اتفاق فاتحه حیات وحش کشور خونده شد
این هم از به اصطلاح مستند سازمون
اینانلوجان می خواستی تنها خوری کنی خیلی نامردی
زیاد شکار کرده یکیش لو رفته
نباید زود قضاوت کرد...
متاسفم برااین ملت ک دهنشونو واکردن هزارتا چیز گفتن بخاطر گذشته این آقامحکومش کردن.تف ب ذات نداشته همشون ک فقط بلدن خدابشن و حکم اعلام کنن.خدارحمت کنه روحش شادخداروشکر بی گناهیش ثابت شد تا دهن این عوضیهابسته شد ولی صدحیف بعد مرگش.خدامیدونه چی کشید بازخم زبونا.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان