بازدید 9533

آیا شبكه‌هاي تلفن‌ همراه تشعشع دارند؟

کد خبر: ۳۶۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۴ 08 January 2014
اگرچه هنوز برخي مديران دولتي ادعا مي‌كنند مضر بودن تشعشعات شبكه‌هاي تلفن‌هاي همراه بيشتر جنبه رواني داشته و فاقد پشتوانه علمي است اما مهم‌ترين نتايج تحقيقات علمي نشان مي‌دهد اثر سو‌ءميدان‌هاي الكترومغناطيسي به ويژه ميدان تلفن همراه به صورت فزاينده نقـش تخـريبـي در بدن، ارگانيسم‌ها، بافت‌ها، سلول‌ها و پروتيين‌ها و آنزيم‌ها دارد. به اين ترتيب نمي‌توان به تلفن همراه به عنوان وسيله‌يي بي‌خطر نگاه كرد.

به نوشته «اعتماد»، در روند اداري اما در بسياري از مواقع مسائل اجرايي نسبت به دست يافته‌هاي علمي سكوت مي‌كنند. چنانچه روز گذشته رييس انجمن حفاظت از اشعه گفته است كه سازمان‌هاي متولي اجازه نمي‌دهند تجهيزاتي وارد كشور شود كه استانداردهاي لازم را نداشته باشد و الزامات بهره‌برداري از فناوري تلفن همراه مشخص شده است.

او در ادامه گفته است كه با نصب تجهيزات مناسب تشعشعات تلفن همراه را بررسي مي‌كنيم و در صورت لزوم به اپراتورهاي تذكر لازم را مي‌دهيم. وي با بيان اينكه تلفن همراه مانند ديگر تكنولوژي‌ها مزايا و معايبي دارد، گفت: البته بايد براي معايب آن چاره‌يي انديشيد و استانداردهاي موردنظر را رعايت كرد كه اين استانداردها در كشور ما نيز رعايت مي‌شود؛ تدوين استانداردها يكي از موضوعات مهم در اين زمينه است.

كاردان گفت كه هيچ خلأ قانوني براي حفاظت از سلامت عمومي در مقابل تشعشع‌هاي تلفن‌هاي همراه وجود ندارد و ما در پروانه و مجوزهاي قانوني به اپراتورها دغدغه حفاظت از سلامت مردم را لحاظ مي‌كنيم.

اين وعده‌هاي مسوولان اجرايي در حالي اعلام مي‌شود كه اشعه و فركانس‌هاي در انتظار دستور‌العمل‌‌ها نمي‌مانند و خواه‌ناخواه تاثيرات منفي خود را بر سلامت جامعه مي‌گذارند. برخي كارشناسان به اثرات مخرب اشعه‌ها و فركانس‌هاي ناشي از پارازيت و استفاده از ماكروويو‌هاي خانگي نيز اشاره كرده بودند.

پيش‌تر نيز سازمان بهداشت جهاني در گزارشي نشان‌داد كه استفاده از هندزفري بي‌سيم - بلوتوث - آسيب ناشي از تشعشعات مضر موبايل را تا 800 برابر كاهش مي‌دهد.

اين گزارش خود نشانگر آسيب پذير بودن افراد از تشعشعات موبايل است. جدا از اينكه نبايد به نگراني‌هاي مردم از تشعشع شبكه تلفن همراه دامن زد اما اين مساله نبايد باعث عدم اطلاع‌رساني در اين خصوص شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱۴
پارازیت ها خیلی خطرناک تر و بدتر از موبایل هستند !
آمار واقعی سقط جنین در یکسال گذشته را ببینید.
پاسخ ها
زارعی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
به حضور شما عارضم که بالفرضم که ضرر داشته باشه ، کاری که برای ما نمی کنن .
دکلهای مخابراتی باید دور از مناطق مسکونی نصب شوند.این را به مدیران مخابرات تذکر دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
دور از مناطق مسکونی باشه اونوقت آنت دهی ضعیف میشه و اشعه موبایل قوی تر میشه و ضررش بیشتره. یک توصیه مهم اینه که وقتی موبایل خط دهی کمی داره اون را در حالت هواپیما قرار بدید تا اشعه قوی موبایل که برای آنتن یابی ارسال میشه به شما ضرر نزنه.ضمنا سطح توان امواج در ارتفاع بدن انسان باید از یک سطحی پایینتر باشه که با درخواست از موسسات پژوهشی می تونید این سطح را براحتی اندازه گیری کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
توی اروپااستاندارد تشعشع امواج الکترومغناطیس 25میلی وات بر سلول است
چرا نبايد به نگراني‌هاي مردم از تشعشع شبكه تلفن همراه دامن زد؟ مگه غیر از اینه که واقعیت داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
به مردم باید گفت تشعشع گوشی همراه خطر داره
تازمانی که ارتباطات مخابراتی وموبایل ماهواره ای نشوند باید با دکل ها وآنتن ها کنار بیاییم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
ارتباطات ماهواره‏ای زیر سقف و داخل ساختمان در هیچ کجای دنیا امکان ندارد.
درضمن توان گوشی‏های ماهواره‏ای از گوشی های زمینی خیلی بیشتره که ضرر بیشتری به بدن وارد میکنه
من یک کارشناس مخابرات سلولی هستم، مطلبتون رو باید این طوری اصلاح کنید که خطرات گوشی ها تلفن همراه از خطر دکل های مخابراتی برای مردم خیلی خیلی بیشتر است!!!
دکل های مخابراتی به دلیل این که حداقل ارتفاع 6متر را رعایت می کنند خطری هزاران مراتب کمتری دارند.
مگه رادیو اکتیوه !
بنده میگرن شدید دارم دو سال پیش دکتر گفت همراه داشتن گوشی موبایل برام مضره الان 2 ساله موبایل استفاده نمیکنم کمی بهتر شدم
متاسفانه منزل ما دقيقا روبروی يکی از دکلهای ايرانسل است که اين فاصله هم حدود 10 متر است. در خيلی از کشورها فاصله دکل تا اولين منزل مسکونی بايد از يک حدی بيَشتر باشد ولی انکار خطر اين امواج در ايران باعث شده که قانونی هم در اين زمينه وجود نداشته باشه.
سطح سیگنال رسیده از آنتن های BTS به بدن انسان بسیار بسیار ضعیفتر از تشعشع گوشی موبایل هنگام صحبت کردن است، و در ضمن بدلیل استفاده از کنترل توان این مقدار به فاصله موبایل (کاربر) تا آنتن BTS بستگی دارد- هرچه کاربر به آنتن BTS نزدیکتر باشد تشعشع در هر دو سمت (فرستنده و گیرنده) کمتر میشود پس اگر دکل ها را در خارج از شهر نصب کنند توان گوشی بیشتر شده و ضرر بیشتری به نسوج بدن وارد میکند چون باید با توان بیشتری ارسال کند.
در کل ضرر تشعشع گوشی موبایل خیلی خیلی بیشتر از دکلهای BTS است.
همچنین در شهرها باید گفت که خطر آلودگی هوا نیز هزاران برابر بیشتر از تشعشع گوشی موبایل است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل