بازدید 18631
حاشیه‌نگاری بر یک تصادف خونین‌ + ویدئو

تا کی قرار است نواقص جاده‌ای جان بگیرد و بی راهکار رها شود؟

آنچه در این میان قابل تأمل است اینکه هیچ کدام از خودروهای حاضر در تصادف، زنجیر چرخ نبسته‌اند که می‌تواند دو وجه داشته باشد؛‌ نخست اینکه نیاز به بستن زنجیر به چرخ‌ها بوده که در این صورت باید پس از خرده گرفتن به رانندگان متخلف، از پلیس پرسید که چگونه این حجم از قانون‌شکنی در حال وقوع بوده و ایشان حضور نداشته‌اند؟
کد خبر: ۳۶۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۲ 08 January 2014
در روزهای گذشته، چند تصادف زنجیره‌ای در چند نقطه از کشورمان رقم خورده، ولی هیچ یک به اندازه آنچه روز گذشته در محور ساوه‌ ـ همدان رخ داد، دلخراش نبود‌؛ دلخراش‌ترین حادثه زمستانی امسال که امیدواریم تلخ‌تر از آن را نبینیم، ولی قطعا چنین مهمی تنها با ابراز امیدواری دست یافتنی نخواهد بود.

به گزارش «تابناک»، ساعت ۲۲ شب گذشته در ۳۵ کیلومتری آزادراه ساوه ـ همدان اتفاقی رخ داد که می‌توانست لغزندگی یک خودروی مجهز نشده به زنجیر چرخ در هوای برفی و راه یخبندان باشد؛ اما همین حادثه کوچک به مدد رخدادهای دیگر منجر به ‌تصادفی زجیره‌ای شد که بیست و دو خودرو را به دام خود کشید و متأسفانه جان شش تن از هموطنانمان را گرفت.

‌گزارش‌های دریافتی نشان می‌دهد، پس از برخورد یک دستگاه وانت با یک دستگاه سواری پژو، تریلی از مسیر منحرف شده و قیچی کرده و زمینه برخورد اتوبوس با افرادی که در مسیر ایستاده‌اند فراهم می‌شود تا به چشم بر هم زدنی تعداد زنجیره تصادفات ادامه یافته و طولانی شود. آنقدر طولانی که ناظران بگویند خدا رحم کرده که ابعاد شوم ماجرا گسترش نیافته است.

این در حالی است که بررسی جوانب امر، حکایت از آن دارد که علاوه بر لغزندگی راه، مه گرفتگی محل حادثه و تخطی رانندگان از قوانین راهنمایی و رانندگی هم نقش بسزایی در ‌این رویداد داشته است.

آنچه در این میان قابل تأمل است اینکه هیچ کدام از خودروهای حاضر در تصادف، زنجیر چرخ نبسته‌اند که می‌تواند دو وجه داشته باشد؛‌ نخست اینکه نیاز به بستن زنجیر به چرخ‌ها بوده که در این صورت باید پس از خرده گرفتن به رانندگان متخلف، از پلیس پرسید که چگونه این حجم از قانون‌شکنی در حال وقوع بوده و ایشان حضور نداشته‌اند؟

اما وجه دوم ماجرا که به نظر درست‌تر می‌رسد، آنکه نیازی به بستن زنجیر چرخ احساس نمی‌شده، ولی تخطی رانندگان از سرعت مطمئنه و همچنین استاندارد نبودن راه به کمک هم عوامل‌ این تصادف سنگین شده و هر یکی سهمی در ماجرا داشته‌اند.

آن گونه که فرمانده پلیس راه آزاد راه ساوه ـ همدان گفته، عامل اصلی‌ این تصادف زنجیروار و خونین، استاندارد نبودن مسیر در زمان وقوع رویداد بوده است. سروان گله‌دار در این باره گفته: علت اصلی این تصادف، مه شدید و نبود روشنایی بوده است. در این حادثه ابتدا تریلر بونکر در اثر لغزندگی جاده لیز خورده و قیچی می‌کند و سپس خودروهای دیگر به دلیل ‌دید ناکافی پشت سر هم به هم برخورد کردند.

به عبارت بهتر، اگر نور کافی در این منطقه مه گیر می‌بود، ولو جاده لغزنده باشد و حتی در صورتی که رانندگان از سرعت مجاز و مطمئنه فرا‌تر بروند، احتمالا شدت حادثه می‌شکست و چه بسا تصادف، جرحی و فوتی نشه و در حد خسارت مالی ‌می‌ماند.

این در حالی است که بر اساس قانون کنونی راهنمایی و رانندگی در خصوص تصادفات، اگر نقص راه عامل شکل‌گیری تصادف شناخته شود، وزارت راه و شهرسازی باید غرامت بپردازد. یعنی اگز گزارش ارائه شده از سوی فرمانده پلیس آزادراه درباره حادثه مکتوب شود، وزارت خانه باید تاوان دهد، چراکه منطقه‌ای مه گیر، آن هم در اتوبان را بدون روشنایی‌‌ رها کرده است؛ اما آیا این تمام ماجراست؟

در پاسخ به این پرسش باید بار دیگر یادآور شویم که حتی در بد‌ترین جاده‌ها و با بد‌ترین خودرو‌ها، اگر رانندگان خود را ملزم به اجرای قوانین بدانند، احتمال وقوع رویدادها به شدت کاهش خواهد یافت و چه بسا آنقدر پایین آید که بتوان از آن چشم پوشید.

اما از بعد خطای انسانی که بگذریم، مگر می‌توان سخنان پلیس درباره مه گیر بودن یک منطقه و رقم خوردن حوادث زیاد در برخی نواحی جاده‌ای را شنید و تعجب نکرد که چرا نه گزارشی علیه وزارت متولی راه منتشر شده، نه تلاشی برای مقابله با کوتاهی مسئولان در رفع این موانع صورت گرفته، نه حضور پلیس در این نواحی، به ویژه در مواقعی که خطر فزونی می‌یابد شدت گرفته، نه با بهره بردن از شیوه‌هایی مانند دوربین‌گذاری، نصب تابلوهای هشدار و... راهکاری برای رهایی از ماجرا جست‌وجو شده و ... ؟!

‌اگر به این موارد سکوت متولیان وزارت راه و به طور کلان‌تر، عدم واکنش دولتمردان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضا را بیفزاییم، این گونه به نظر خواهد رسید که گویی عزمی برای کاهش تصادفات جاده‌ای نبوده و یا حتی شاید در باد موفقیت‌های اخیر به دست آمده در این راه خوابیده باشیم، وگرنه این گونه نمی‌بود که تصور شود روشن کردن برخی نقاط مه گیر و خطرساز برخی محورهای کشور ـ دست کم در آزادراه‌ها! ـ به نرخ کاستن از آمار سرسام‌آور تصادفات و شمار بالای جان باختگان ناشی از آن‌ها مطلوب هیچ مسئولی نباشد!



دانلود

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۴۹
یکی از دلائل تصادف ها وجود دست اندازهاست

رانندگان مجبور هستند جهت جلوگیری در افتادن دست اندازها ناگهان به طرف دگیر بورند و با موتور سیکلت و خودروی بغلی تصادف و برخورد یمکنند

وجود سرعت گیرهای با ارتفاع بسیار زیاد گویا برای تانک ساخته شده باشند موجب ترمز ناگهانی میشود و خودروهای پشت سر تصادف میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
آی گفتی منم نزدیک یکی از این خاکریزها چون راننده به جاده آشنا نبود با یه خط ترمز 15 متری به لطف خدا جان سالم به در بردم
باید این موارد توسط پلیس اجباری شده و نظارت دقیق و جدی و سمتمر شوند:

1_ معاینه فنی سالیانه بخصوص برای خودروهای بالای سه سال عمر

2_وجود کپسول آتش نشانی ، زنجیر چرخ ، چراغ قوه ، شبنمای پایه دار

3_ آموزش نصب زنجیر چرخ
تا موقعیکه خیابانها،بزرگراهها و جادهای ناامن و غیر استاندارد باشد
ضمنا" وقتی الان کیلویی گواهینامه می دهند چه انتظاری دارید؟
فقط بلدند مردم را غير قانوني و بدون منطق جريمه كنند و از مردم عوارض بگيرند
زنجیر چرخ مثل لاستیک زاپاس هست همیشه باید داخل ماشین باشه. گردنه ارژن شیراز حدود 20 ساعت مسدود بود و بیش از 1000خودرو گرفتار شدند. اگر تحیق شود اکثرا زنجیر چرخ نداشتند. هم خود را گرفتار کردند هم خودروهایی که تجهیزات دارند را پشت سر خود گرفتار می کنند.
در خیاباهای غرب شیراز هزاران خودرو ساعتها برفگیر شدند و اکثریت زنجیر چرخ نداشتند. به دلیل ترافیک سنگین شهرداری هم نتوانست خیابانها را باز کند و عده زیادی کیلومترها پیاده رفتند تا خود را به خانه برسانند. شب بسیار سختی بود.
جان مردم ایران بازیچه ای در دستان جاده ها و خودروهای بسیار گران و خطرناک و غیر استاندارد است
راننده نما!!!! ناشی!!!!بی تجربه!!!! بی فرهنگ!!!!
زنجیر چرخ ببر.............
خودروهای فاقد زنجیر چرخ اگر در جاده برفی گرفتار شوند باید جریمه سنگین شوند و گوهینامه راننده باطل شود. تا سختگیری نکنند عده ای جدی نمی گیرند. باید تک تک مردم گرفتار شوند تا زنجیر چرخ ببرند!!!!
زنجیر چرخ ندارند و ما هم که داریم گرفتار می کنند. کار غیر انسانی و غیر عقلانی است.
خسیس زنجیر چرخ بخر یا بیا من برات بخرم!!!!
مشکل این است که فکرمی کنند لازمشان نمی شود. لاستیک زاپاس هم شاید چند سال لازم نشود اما باید در ماشین باشد.
یک بار که باخانواده گرفتار برف شدید یا دیگران را گرفتار کردید آنوقت به اشتباه خود در عدم داشتن زنجیر چرخ پی می برید.
خودرو کسانی که زنجیر ندارند و دربرف گرفتار می شوند باید توقیف شود.
رسانه ها باید پای کار بایستند تا مسئولین فکر چاره اساسی بکنن...واقعا جون آدمها در این حد اهمیت نداره؟؟
تا آموزش قوانین راهنمایی رانندگی از کودکی و در مدارس شروع نشود و جریمه ها میلیونی نشود در ایران کشته خواهیم داد
راننده های حرف نشنو اولین مقصر گوش نکردن به هشدار پلیس های جاده هستند.
استغفراله جاده که مشکل ندارد مقصر فقط راننده ها هستند که بلافاصله جریمه می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
عزيز من مگر ميشه موقع برف جاده را جارو كرد و خشك كرد؟!! در مواقع بارش تنها كاري كه مي شود كرد اين است كه حجم اصلي برف را برداشت تا جاده با زنجير قابل عبور شود وگرنه پاك كردن و خشك كردن جاده در هيج كجاي دنيا انجام نمي شود. حتي پاشيدن نمك هم نبايد بي رويه باشد چون آسفالت را از بين مي‌برد. شما زنجير ببند مشكل حل مي شود.
چرا جای دور میرید
همین آزادگان جنوب به سمت شهر ری
روشنایی بخش زیادی از آن چندین ماه است که از کار افتاده و دقیقا سر دو راهی است،بسیار خطرناک،فکر کنم تا تصادف زنجیره ای اتفاق نیفته،کاری نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
از سه راه افسریه و نعمت اباد تا اسلامشهر مسافتهای طولانی خاموشی مطلق هست
با هزینه های میلیاردی تیرها نصب شدند ولی همیشه خاموشند
روز جمعه 13/10/92حوالی ساعت 20:30 ما در حال تردد در اتوبان بروجرد به اراک کنار فنس پتروشیمی بودیم که همچین حادثه ای اتفاق افتاد حدود 500 متر از اتوبان یخ بسته بود که 15 خودرو باهم برخورد کردن این درحالی بود که پلیس در محل بعد از محل یخ زدگی توقف کرده بود و معلوم بود این جاده ساعتهاست یخ بسته ولی کسی بهش توجه نکرده چرا هیچوقت صحبت از کم کاری پلیس و راهداری که متولی ایمن کردن جاده هستند صحبتی نمیشه همیشه رانندهها مقصرا!؟جالب اینه که حادثه ای به این بزرگی در شاهراه اصلی جنوب به شمال کشور اتفاق افتاد و حتی یک رسانه به اون اشاره نکرد
روشنایی در بسیاری از جاده ها مخصوصا آزاد راه ساوه نزدیک به صفر است به نحوی که در شب به هیچ عنوان نباید رانندگی کرد.
فكر كنم اون دنيا جوابگو باشند
این تیکه از آزاد راه (که در حالی تمامی آزاد راه ها سه بانده هستن ولی بخش عمده ساوه همدان دو بانده است)، فقو العاده خطرناکه. در روزهای عادی هم به دلیل شیب مختصری که داره و بعضی پیچ های غیر استاندارد تریلرها سرعتشون کاهش پیدا می کنه و به علت دو بانده بوده مشکلات متعددی ایجاد می کنه، تو روزهای بارونی گیر کردم اونجا، فاصله قانونی رو خود من هم رعایت نمی کنم که از این به بعد بیشتر باید رعایت کنم. ولی بپذیریم که جاده ها هم بی عیب و نقص نیستی اون هم آزادراه هایی که دارن با عوارض و مالیات مردم اداره میشن
ولی ما همه چیزو میندازیم گردن راننده و خودرو
سلام
فقط وفقط وفقط
راهش قطار تندرو هست همین
اگه شما دیدین به منم بگین!!!!!
این قانون جدید راهنمایی و رانندگی که تصویب شد فرمانده های راهور اعلام کردند این قانون فقط برای جریمه بیشتر مردم نیست و اگه راه یا وسیله نقلیه نقصی داشته باشه با سازمان و شرکت مربوطه برخورد میشه. حالا خداییش تو این مدت شما اگه چیزی دیدین به منم بگین شاید من دقت نداشتم.
روز قبل از این تصادف با پدرم از آن به اصتلاح اتوبان میرفیم به فرودگاه. راه گم کرده بودیم و هی اتوبان عوض میکردیم و با ترس و خوف، بله واقعا خوف بهترین کلمه برای این قطعه ازجمله بهترینه، اصلا باید بگم که نه جاده ایراد داشت و نه مه که میگن ممکنه بوده، نه لاستیک بد و نه راننده خواب آلود، بلکه این رانندگان بسیار هم بیدار و پر تحرک. تقصیر کاملا با کامیون و اتوبوس هاست، نمیدانید که چطور از کنار شما با سرعت ببالا با فاصله بسیار کم عبور میکنند. همه میدانند، این نفهمی نیست، آن رانندگان همه فهمیده اند، شعور هم دارند اما تربیت ندارند،
دوستی راست میگفت: ازدیاد جمعیت را بیخیال، زنده ها را به دم مرگ ندهید!!!!!!!!
سلام
من از آن جاده تردد می کنم و همیشه این سوال برایم پیش می آید که در جایی که عوارض گرفته می شود چرا در شب خطی کشی های مشخص کننده مسیر ها در این مثلا اتوبان مشخص نیست. آقایان را باید برد انگلیس و آن ها را در جاده M4 با یک اتومبیل رها کرد. خواهد دید که معنای اتوبان چیست. آخه اینکه یک راه کشیده شه که نباید ادعا کرد ما اتوبان احداث کردیم. نه خدمات بین راهی و نه نظارت پلیس.
زبونتنون رو گاز بگیرین حوادث جاده ای ناشی از بی احتیاطی رانندست همش
باور کنید عامل اصلی تصادفات اول از همه استاندارد نبودن جاده ها است، حتی آسفالتی که ریخته می شه استاندارد نیست و با رفت و آمد و سرما و گرما زود به چاله تبدیل می شه بعضی چاله ها آنقدر بد هستند که باعث ترکیدن لاستیک و چپ کردن و ..... می شود، پس کسانی که کم کاری می کنند(در مورد آسفالت و ساخت و ساز و.... )باید بدانند با این کارشون جان چند هزار نفر را در خطر انداخته است.
اقا خداییش نه به جاده ربط داره نه به ماشین فقط به درک و فهم پایین راننده های ربط اره البته تو این مورد وقتی هوا سرده و مه آلود باید شعور راننده مخصوصا راننده تریلی که ادعای راننده جاده میکنه برسه که این بخار آب روی سطح زمین یخ میزنه البته ایرادی نداره این تلفات برای کاهش رانندگان حادثه ساز خوبه همه حادثه ها هم بد نمیشه این حادثه هر چندتا کشته داده باشه 10 برابرش تجربه میشه برای بازماندگانشون اینا اگه سوار یه ماشین تمات اتوماتیک که نیاز به راننده هم نداره بشن اینقدر با دکمه های ماشین بازی میکنن که ماشینه خودش چپ میکنه
باز هم پراید...
باز هم پراید...
باز هم پراید...
تابناک دلت خوشه تنها چیزی که معنی نداره جون مردمه
اگر جاده لغزنده است و مه گرفته راننده نباید با سرعتی برود که خودرواش مچاله شود
چرا موقع هوای برفی وجاده های یخبندان تردد تریلی ها را متوقف نمی کنند بررسی کنید این تریلی تو این وضع کجا می رفته بارش چی بوده سر می برده؟
همینه دیگه تا زمانی که نه جاده درست و حسابی داریم نه خودروی درست و حسابی و از همه مهمتر وجود رانندگانی که همیشه خدا در هول و شتاب و عجله هستند و اگر کسی هم بخواد قانون و سرعت مجاز رو رعایت کنه همش از پشت بوق و نور بالا میزن و میگن بکش کنار و چندتا چشم غره و فحش هم بهت میدن میشه همین که دیدین!!!!
الان تو ایران باید همه شهرستانها دارای راه آهن می بودند تا کمی از بار مشکلات حمل و نقل جاده ای کم میشد و جاده ها هم اتوبان می شدند و خودروها هم استانداردهای ایمنی داشتند که ندارند و همشون مال عهد بوق هستند و با قطعات چینی تکمیل میشوند به امید آن روزی که فرهنگ ما پیشرفت کند آنموقع همه مشکلات حل خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
آفرین عادل خوب و کامل گفتی
من خودم هفته بیش زمانی که برف سنگین بود وجاده بسیار لغزنده در حال رفتن به سمت همدان بودم که به برخی نکات اشاره خواهم کرد.
1-من خودم مشاهده کردم در صورتیکه من با زنجیر چرخ سرعتم رانمی توانستم در بعضی جاها مثل دخان به بیش از 30 کیلومتر ببرم(به دلیل لغزندگی) بسیاری از رانندگان زنجیر چرخ نداشتند!!!
2-چرا در چنین محوری(دخان-همدان)که بسیار برف گیر و خطرناک می باشد وزارت راه هیچگونه ماشین آلاتی را برای ریختن نمک و....به کار نبرد تا از یخ زدن جاده جلوگیری شود!!!
روشنايي جزو تجهيزات الزامي راه نيست و در صورت وجود اعتبار كافي و امكانات در مكان‌هاي خاص نصب مي‌شود. برابر توضيحات داده شده رانندگان به دليل نبستن زنجير يا رعايت سرعت مطمئنه و پليس به دليل عدم كنترل اين موارد مقصر است. ضمن اينكه تشخيص نقص راه يك مسئله كاملاً فني و مهندسي است و مي‌بايست توسط كارشناسان رسمي دادگستري در اين خصوص اظهار نظر شود.
باسلام
من تقریبا" هر روز از اتوبان امام علی جهت رسیدن به مقصد استفاده می کنم و تقریبا" هر روز هم در مسیر جنوب به شمال نرسیده به نیروی دریائی تصادفات زنجیره ای دیده شده و همیشه چند ماشین تصادف کرده و پلیس و گاهی مردمی را هم با سر و وضع خونی مشاهده می کنم ، آقایان آنجا حتما" یک ایرادی دارد که هر روز تصادف می شود ، خودتان که هر روز برای حل و فصل این تصادفات آنجا حضور دارید چرا فکری برای رفع آن نمی کنید حتما" باید ده پانزده نفری بمیرند و در روزنامه ها موضوع لایت بشه تا آن را رفع کنید ؟!!! با تشکر از تابناک
در جامعه ای که در مدارسش به جای تدریس حقوق اجتماعی حقوق شهروندی آموزش رانندگی و در یک کلام به جای تدریس چیزهای به دردبخور زندگی فرمولهای ریاضی که به درد 99.9 % مردم در زندگی عادی نخواهد خورد آموزش داده میشه اوضاع همینه
جای دور نریم در کشورهای همسایه از جمله آذربایجان در دوران دبیرستان یکی از دروسشان آموزش رانندگی هست و گواهینامه میدهند. چرا ما از این چیزها نداریم
البته خودروهاي ناامن وغير استاندارد ايراني را هم فراموش نكنيد كه بيشترين آمار كشته هاي جاده اي طبق گزارش كارشناسان همين خودروهاي خودمون هستند كه الان با قيمت سر سام آور قالب مردم مي كنند
حدود 15 روز پیش نیز یک دستگاه هووی (ساخت چین ) در اتوبان شهید کسایی تبریز 30 خودرو را له کرد که متاسفانه آن طور که می بایست به آن حادثه و علل آن پرداخت نشد و در 25 آبان نیز در جاده قوچان درگز یک هوو (چینی ) ب سه خودرو را له کرد و جان 8 نفر را گرفت که علت آن حادثه نقض فنی خودرو چینی اعلام شد.
مشکل در ذهن ما ایرانی ها است این حوادث معلول هستند نه علت، علت هم فرهنگی است نه چیز دیگر فقط برخی از پدیده های اجتماعی به فرهنگ ما شکل می دهد نحوه رانندگی ما نشاندهنده فرهنگ ما است باید فرهنگ را تصحیح کرد یعنی دولتمردان باید به قانون احترام بگذارند ساختار شکنی نکنند تا بنوانند از مردم بخواهند تا رفتار صحصح داشته باشند مگر ما فقط همین مشکل ترافک، رانندگی و تصادفات را داریم در تمامی پدیده های اجتماعی دارای این طرز رفتار هستیم فقط ترافیک و رانندگی زیاد به چشم می آید برای اینکه به فرهنگ ما شکل می دهد
تو اتوبان ذوب آهن در اصفهان تقریبا هر روز 10 تا تصادف می شه که حداقل یک تا دو نفر هم می میرن. اما ابعاد آن جایی بازگو نمی شه. دوربین داره، چراغ داره که بخاطر مصرف برق خاموشش می کنن و ...
من پارسال هنگام رانندگی در شب کیلومتر 5 جاده خرم آباد به اهواز دقیقا روبروی زندان به دلیل نداشتن خط کشی جاده و از همه مهمتر نبود هیج علائمی روی پل (پل هدایت آبهای سطحی) به قسمت بتنی ایم پل برخورد کردم و ماشینم چپ کرد و علی رغم مصدومیت شدید بصورت معجزه آسایی زنده ماندم.
نکته جالب اینجاست که مسئولین بیمارستان به من گفتن شانس آوردی زنده موندی چون ما هیشه هفته ای یک یا دو مورد تصادف دقیقا تو همین محل داریم که اکثرا منجر به فوت میشن
و جالب تر اینکه وقتی به تارگی از این محل رد میشدم دیدم باز هم به همون شکل رها شده
یعنی واقعا جون انسان اینقدر بی ارزش شده؟ دقیقا چند نفر در یک محل حادثه خیز باید جونشون رو از دست بدن تا یکی دلش به رحم بیاد؟ فقط کافیه یه کارشناس به جاده های این ناحیه مراجعه کنه تا چندین مورد مهم عدم رعایت استاندارد رو ببینه. از قبیل عدم ایجاد شیب لازم جهت جلوگیری از انحراف خودرو به بیرون جاده، نداشتن خط کشی در بسیاری از محورها، نداشتن علائم هشدار در نقاط خطرناک پیچها و دره ها و...
به همین خاطره که میزان کشته شده های ما در جاده ها از میزان کشته شده ها در جنگ بیشتر شده
خدا بهمون رحم کنه. انشاالله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل