بازدید 4016
انتقاد سرمربی تیم ملی زیر 22 سال از برخی رسانه‌ها

افاضلی: آرامش را از ما نگیرید

کد خبر: ۳۶۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱ 07 January 2014
سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 22 سال با انتقاد از دامن زدن برخی رسانه‌ها به قلیان کشیدن برخی بازیکنان، گفت: قلیان کشیدن یک بازیکن اول به خودش مربوط است و دوم به مربی تیم، پس ای کاش در شرایط سختی که تیم ملی زیر22سال دارد، آرامش را از این تیم نمی‌گرفتند!

هومن افاضلی با انتقاد از هجمه‌ای که نسبت به اتهام قلیان کشیدن بعضی بازیکنان و مسوولان تیم ملی فوتبال زیر 22 سال مطرح شده است، به ایسنا، اظهار کرد: من از کسانی که به این مساله دامن می‌زنند و بعضاً با تیترهای رسوایی اخلاقی و... جز آسیب وارد کردن به تیم ملی کار دیگری نمی‌کنند، گله دارم! این تیم در شرایط سختی تشکیل شده و مهیای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا عمان می‌شود،‌ آن وقت چنین ضربه دیگری را به آن وارد می‌کنند. تمام وقت من در هفته اخیر صرف مذاکره با باشگاه‌ها برای گرفتن بازیکن، مسایل مربوط به تدارک تیم از جمله بحث تهیه البسه، رجیستر شدن اتاق‌های بازیکنان و... شده است. به جای آنکه تمرکزم روی مسایل فنی و تمرینی باشد، باید به مسایل اجرایی و حاشیه‌ای بپردازم، آن وقت در این شرایط یک مساله ضربه زننده جدید هم مطرح می‌کنند!

** "آرامش" تنها چیزی است که خواسته بودیم از ما نگیرند!

وی افزود: اینها کمکی به تیم ملی ایران نمی‌کند و کار ما سخت است و سخت‌تر هم می‌شود. وقتی مسوولیت تیم زیر 22 سال را برعهده گرفتم به رسانه‌ها گفتم با توجه به شرایط و تغییرات گسترده پیش آمده در این تیم، در حال حاضر "آرامش" تنها چیزی است که تیم ما می‌تواند داشته باشد و از همه رسانه‌ها می‌خواهم همین یک مورد را از ما نگیرند که متاسفانه بعضی از آنها گرفته‌اند! از رسانه‌ها خواهش می‌کنم شرایط ما را درک کنند.

** هر بازیکنی که قلیان می‌کشد در وهله اول به خودش و سپس به مربی تیم مربوط می‌شود

افاضلی با اشاره به مساله قلیان کشیدن بعضی از اعضای تیم ملی زیر 22 سال، به ایسنا گفت: بحث اول این است که کشیدن قلیان در هیچ کجا جرم نیست و واقعا جای تعجب دارد یک برنامه پربیننده تلویزیونی شاید نزدیک به 40 دقیقه از وقتش را صرف این مساله می‌کند. کشیدن قلیان مانند برخی موارد دیگر جزو مسایل شخصی هر کسی از جمله بازیکنان بوده و اینکه او عملی را در خلاف مسیر حرفه‌ای خود انجام می‌دهد در وهله اول به خودش مربوط است و در وهله دوم به مربی تیم. چون مربی هدایت یک تیم ورزشی را برعهده دارد، پس این مسایل برای او نسبت به سایر افراد، مهمتر است. اما از نظر من کشیدن قلیان توسط بازیکن یک تیم ورزشی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و در برخورد با آنها کوتاهی نمی‌کنم.

** هدف از تنبیه کردن تکرار نشدن خطاست نه نابودن کردن آنها!

سرمربی تیم ملی زیر 22 سال با بیان اینکه نباید برخوردها رسانه‌ای شود، تصریح کرد: برخوردهای من به عنوان سرمربی تیم اولا رسانه‌ای نمی‌شود و ثانیا سعی می‌کنم درون خانواده تیم بوده و هدفم از تنبیه کردن، نابودن کردن آدم‌ها نیست. این بازیکنان بخشی از سرمایه فوتبال ملی این مملکت هستند. هدف از تنبیه یا برخورد باید تکرار نشدن آن اقدام توسط بازیکن مربوطه و درس گرفتن سایر بازیکنان است تا دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

** اگر قلیان‌کشی در سطح جامعه جرم بود با آن برخورد می‌شد

وی با انتقاد از شیوع پدیده قلیان‌کشی در سطح جامعه، افزود: متاسفانه این مساله نه تنها در فوتبال بلکه در کل جامعه ما وجود دارد. همه ما دیده‌ایم بسیاری از خانواده‌ها حتی وقتی به دامان طبیعت می‌روند و احساس می‌کنند هوا خوب است، قلیان درست می‌کنند! با این حال قلیان‌کشی جرم نیست که اگر بود،‌ باید با همه برخورد شود. یا مثلا چرا در همین هتلی که تیم ملی اقامت داشت، قلیان سرو می‌شود؟! اگر جرم است چرا چنین سرویسی وجود دارد؟ مسوول مربوطه در هتل اگر می‌خواست به این موضوع رسیدگی شود و در عین حال به پول خودش هم برسد، می‌توانست آن را به مربی تیم اطلاع دهد تا هم کمکی به اصلاح کار کرده باشد و هم پولش. هدفشان انعکاس این اتفاق در رسانه ملی و سایر رسانه‌ها بود که به آن رسیدند اما حداقل رسانه‌ها دیگر به آن دامن نزنند چون جز حاشیه اضافی برای تیم ملی کشورشان،‌ نتیجه‌ای ندارد.

** وظیفه برنامه‌های تلویزیونی و رسانه‌ها فرهنگ‌سازی است یا حاشیه‌سازی؟!

افاضلی با بیان اینکه چنین حاشیه‌ای جز ضربه زدن به فوتبال و کاهش مخاطبانش، دستاورد دیگری ندارد، به ایسنا گفت: اگر برنامه تلویزیونی 90 ، خبرگزاری‌ها و مطبوعات که در حوزه فوتبال کار می‌کنند، با طیف گسترده‌ای از مخاطبان روبرو هستند، به این خاطر است که مردم فوتبال را دوست دارند. پس اگر با پرداختن بیش از حد به چنین هجمه‌های حاشیه‌ای، از میزان مخاطبان فوتبال کاسته شود، بدان معناست که از مخاطبان برنامه 90 و هم تمام خبرگزاری‌ها و مطبوعات، کاسته می‌شود و آنها در حقیقت ضرر می‌کنند. باید بین اشکال‌ها و موارد خوب فوتبال، تعادل برقرار کرد. همه رسانه‌ها جزو نهادهای فرهنگی هستند که وظیفه‌شان فرهنگسازی و اشاعه اخلاق و فرهنگ صحیح است اما آیا همه آنها چنین می‌کنند؟ یا اینکه درست برخلاف این رویه عمل می‌کنند؟

** برخوردها نباید رسانه‌ای شود چون فقط آرامش تیم را برهم می زند

سرمربی تیم ملی زیر 22 سال در پاسخ به اینکه جدا از بازیکنان آیا با بعضی از مسوولان تیم که چنین کاری انجام داده‌اند، برخوردی صورت می‌گیرد نیز خاطرنشان کرد: یکسری اتفاقات افتاده که ما در حال بررسی آنها هستیم و ابتدا باید بدانیم دقیقا چه کسانی بوده‌اند و اصلا کلیات ماجرا چه بوده است. همچنین باید به کسانی که مورد اتهام قرار گرفتند فرصت صحبت کردن بدهیم تا از خودشان دفاع کنند. قرار نیست یک‌طرفه قضاوت کنیم.

افاضلی با تاکید بر اینکه چنین اقدامی از سوی یک مسوول یا بازیکن ملی‌پوش پذیرفتنی نیست، اظهار کرد: ما می‌پذیریم که چنین اتفاقاتی نباید در تیم ملی رخ بدهد و این مساله هم قابل پیگیری خواهد بود اما هیچ‌کدام نباید رسانه‌ای شود چون تنها به حاشیه‌ها دامن می‌زند و همه اینها فقط تمرکز و آرامش تیم را از بین می‌برد. بنده تا دیشب که اطلاعی از این موضوع نداشتم و الان هم مساله دیگری به مواردی که باید به آنها رسیدگی کنم، اضافه شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل