بازدید 3116
عزم جدی کمیته‌ پزشکی برای برخورد با قلیان

بررسی تخلف احتمالی پزشک تیم ملی

کد خبر: ۳۶۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹ 07 January 2014
رییس کمیته‌ پزشکی فدراسیون فوتبال از احتمال وضع قوانین برای محرومیت مصرف‌کنندگان قلیان خبر داد.

دکتر احمد هاشمیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ماجرای مطرح شده درباره مصرف قلیان از سوی ملی‌پوشان زیر 22 سال اظهار کرد: امروز (سه‌شنبه) جلسه‌ای با حضور پزشک تیم ملی زیر 22 سال و دبیر کمیته‌ پزشکی فدراسیون فوتبال برگزار می‌کنیم تا گزارش پزشک تیم ملی را از این اتفاق بشنویم. موضوع قلیان در گذشته هم مطرح شده بود و شنیده‌های ما دراین‌باره نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است. قلیان علاوه بر این که برای سلامتی ورزشکاران زیان‌آور است، با توجه به این که ورزشکاران الگوی جامعه هستند، از نظر اخلاق اجتماعی هم پدیده مذمومی است.

هاشمیان افزود: به دلیل زیان‌های قلیان دو سال است که سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ، نیکوتین را جزو مواد نظارتی قرار داده ولی هنوز جزو مواد ممنوعه به حساب نیاورده است. به دلیل این که موضوع قلیان در فوتبال ما کم‌کم به یک بحران تبدیل می‌شود، سعی می‌کنم امروز (سه‌شنبه) با رییس کمیته‌ انضباطی فدراسیون صحبت کنم تا ببینم آیا می‌شود برای مبارزه با این مساله قوانین انضباطی داخلی وضع کنیم یا خیر. قطعا درباره این مساله بی‌تفاوت نخواهیم بود. باید راهکاری پیدا کنیم که از گسترش این پدیده نامطلوب و رفتار غیر حرفه‌ای جلوگیری کنیم.

هاشمیان همچنین گفت: چون نیکوتین جزو مواد نظارتی است آماری از میزان وجود آن در نمونه‌های کنترل شده در اختیار فدراسیون قرار داده نمی‌شود بلکه این آمار تنها در اختیار سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ قرار دارد. رسانه‌ها در آگاهی بخشی نقش ارزشمندی دارند و خدا را شکر می‌کنیم که این حساسیت در آنها وجود دارد. از سوی دیگر مسئولان کمیته‌ انضباطی باید با ما همفکری کنند تا از گسترش این مساله جلوگیری کنیم. همه توان خود را برای این هدف بسیج می‌کنیم.

هاشمیان در پایان درباره نحوه برخورد با مساله مصرف قلیان در تیم ملی زیر 22 سال گفت: ابتدا باید گزارش پزشک تیم ملی را بشنویم تا معلوم شود که اگر قصوری وجود داشته در چه بوده است. پزشکان تیم‌های ملی وظیفه دارند که علاوه بر پرهیز از مصرف دخانیات مانع انجام این کار از سوی ورزشکاران شوند. قطعا اگر تخلفی صورت گرفته باشد بدون کمترین تعلل با آن برخورد می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی