بازدید 5903

باند بزرگ سرقت‌ خودرو، شبانه متلاشی شد

کد خبر: ۳۶۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵ 07 January 2014
طي يک عمليات شبانه و تعقيب و گريز دزدان خودرو که با شليک گلوله همراه بود، پاتوق متهمان به سرقت در مشهد به محاصره پليس در آمد و تاکنون ۱۲تن دستگير شده اند.

به گزارش خراسان، فرمانده انتظامي مشهد در تشريح اين عمليات گفت: ساعت ۳بامداد روز گذشته مأموران کلانتري شهرک ناجاي مشهد که به طور نامحسوس در حال گشت زني بودند به سرنشينان يک دستگاه پرايد در خيابان حافظ مظنون شدند و دستور «ايست» دادند اما راننده پرايد با مشاهده مأموران پدال گاز را فشرد و در جهت خلاف حرکت خودروها ادامه مسير داد.

سرهنگ پاسدار احد کريمي افزود: مأموران گشت براي متوقف کردن آنان، اقدام به تيراندازي هوايي کردند ولي راننده خودرو براي فرار از چنگ قانون بر سرعت خودرو افزود و به سمت بولوار شهيدفکوري متواري شد که در اين حال مأموران به ناچار به سمت خودرو شليک کردند و با اصابت گلوله ها به لاستيک خودرو، کنترل فرمان از دست راننده خارج و خودرو در حاشيه بولوار متوقف شد.

وي تصريح کرد: در اين هنگام ۳جوان از خودرو پياده شدند و با استفاده از تاريکي شب به خيابان هاي اطراف فرار کردند اما دقايقي بعد هر ۳نفر آنان پس از مدتي تعقيب و گريز در چنگ قانون گرفتار شدند.

کريمي ادامه داد: با بررسي سوابق خودرو مشخص شد که خودرو پرايد در سيستم پليس سابقه سرقت ندارد اما وقتي متهمان در دايره آگاهي کلانتري مورد بازجويي قرار گرفتند اعتراف کردند که خودرو را ساعتي قبل از مقابل يک منزل در منطقه الهيه مشهد سرقت کرده اند. در بازرسي از داخل خودرو نيز مقداري لوازم مسروقه شامل ضبط، قالپاق، ابزار و ... نيز کشف شد که متهمان معترف شدند اموال مذکور را نيز از خودروهاي ديگر سرقت کرده اند.

رئيس پليس مشهد اضافه کرد: ۳متهم اين پرونده پاتوق همدستان خود را نيز در بولوار شهيدفلاحي مشهد لو دادند که دقايقي بعد مأموران تجسس با فرماندهي سرهنگ جامي(رئيس کلانتري شهرک ناجا) مخفيگاه دزدان را به محاصره درآوردند و پس از گرفتن مجوزهاي قانوني وارد پاتوق آنان شدند.

وي گفت: در اين مکان ۲زن و ۷مرد که در حال استعمال موادمخدر بودند نيز دستگير و به همراه موادمخدر مکشوفه به کلانتري هدايت شدند. سرهنگ پاسدار احد کريمي خاطرنشان کرد: قبل از آن که مالک پرايد متوجه سرقت خودرواش شود مأموران انتظامي موضوع سرقت را به وي اطلاع دادند. اين در حالي است که بررسي ها درباره خودروي ديگري که از پاتوق متهمان کشف شده است، ادامه دارد.

فرمانده انتظامي مشهد با اشاره به اين که همه افراد دستگير شده اعتياد شديد به مواد مخدر دارند، افزود: ۲زن که در پاتوق مذکور دستگير شده اند اعتراف کردند که براي اين که جا و مکاني ندارند براي استعمال موادمخدر به پاتوق ياد شده رفته اند و در سرقت نقشي ندارند. سرهنگ کريمي در پايان گفت: با کشف چندين قبضه سلاح سرد از اعضاي باند، اين احتمال وجود دارد که آنان در زورگيري هاي خياباني نيز نقش داشته باشند بنابراين همه متهمان براي کشف سرقت هاي احتمالي ديگر در اختيار کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي قرار گرفتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار