بازدید 6861

بنزین یورو 5 می آید

کد خبر: ۳۶۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴ 06 January 2014
پس از عرضه بنزین یورو 4 در تهران، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش اعلام کرد، در سال 1394 کل بنزین مصرفی تهران مطابق با استاندارد یورو 5 خواهد بود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش، عباس کاظمی اظهار داشت: با توجه به ماهیت سوخت های فسیلی و گاز و نیز روند افزایشی تعداد خودروها، جایگزینی انرژی برق به جای سوخت های رایج مهمترین راهکار کاهش آلودگی هوا است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش اضافه کرد: استقرار دولت الکترونیک با کاهش سفر، نقش موثری در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.

وی افزود: طی سال های 93 و 94 کل بنزین مصرفی تهران مطابق با استاندارد یورو 5 خواهد بود اما با توجه به تعداد خودرو های فعال در این شهر، توزیع بنزین یورو 5 به تنهایی برای حذف آلاینده ها از هوا کافی نیست.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: با وجود کاهش آلاینده ها در بنزین و سایر سوخت ها، میزان آلایندگی هوا به تناسب افزایش تعداد خودروها هر روز بیشتر می شود، انداختن تمام تقصیر آلودگی به گردن سوخت عملا مانع از دستیابی به یک راهکار جامع برای حل این معضل زیست محیطی و بهداشتی خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۳
بله حتماً
البته تا علل کامل آلودگی هوا مشخص نشود و مطالعات کامل در این زمینه صورت نگیرد راهکارهای ارائه شده برای کاهش آلودگی هوا موثر نخواهد بود اگرچه تردد بیش از حد خودروها در آلودگی هوا موثر است اما به نظر میرسد سایر منابع آلوده کننده مانند تخریب محیط زیست و ازبین رفتن فضای سبز نیز نقش کلیدی دارد علاوه بر این یکی از منابع آلوده کننده هوا تجمع کارخانجات صنعتی در اطراف شهر های بزرگ است به عنوان نمونه شهر اراک که کلانشهر نیست ولی بدلیل تجمع کارخانجات و تاسیسات صنعتی در اطراف این شهر جزو شهرهای آلوده است
ای بابا چه سرعتی داره این شرکت پالایش و پخش.
اینقدر سریع یورو 4 اومد و رفت و جایگزین شد که حس میکنم اصلا یورو 4 نیومده هنوز!
حال را دریاب
شما همون یورو 2 و 4 رو تامین کنید یورو 5 پیشکش!
بنزين يورو 4 آمد اين شد وضع هوا، اصلا نميشه نفس کشيد. واي به روزي که بنزين يورو 5 بياد به بازار....
بعد از بنزین بی کیفیت یورو 4 حالا نوبت بنزین بشدت بی کیفیت یورو 5 رسیده
آقای رئیس پالایش و پخش خواهشمند است مشخصات بنزین یورو 4 و 5 و نتیجه آزمایش بنزین عرضه شده ( از یک آزمایشگاه معتبر ) را به استحضار مردم برسانید.
]بنزین یورو 5 در ایران تولید نمی شود
بنزین یورو 5 دارای مشخصه : گوگرد 10 قسمت در میلیون(PPM) می باشد که در سال 2009 مقرر شد .
در ایران پالایشگاه های اراک اصفهان تهران بندرعباس قادرند بنزین یورو 4 با مشخصه گوگرد 50PPM تولید کنند الزام یورو 4 در سال 2005 مدون شد که بیشتر مدیران با اشتباه از ان به عنوان بنزین یورو 5 یاد می کنند
فقط بازی با کلمات...
ما که یورو 4 رو هم ندیدیم . فقط بنزین سوپر تو پمپهای بنزین بوده .
بنزین یورو 5 و ماشین برقی و ... به قصه ها بیشتر شبیه هست .
چند روز پیش خبر افزایش انواع سرطان رو شنیدید همش از اعصاب خراب و هوای آلوده است .
مقدار مجاز بنزن(Benzen) در بنزین(Gasoline) اعم از یورو 4و یورو 5 حداکثر در صد حجمی 1 می باشد .
ولی متاسفانه به خاطر تحریم ها و کبود بنزین تولیدی در پالایشگاهها به غیر از اراک و تهران اجبارا از پتروشیمی ها جهت تولید بنزین استفاده می شود. اما
مواد اولیه که در پتروشیمی ها جهت تولید بنزین استفاده می گردد جدای از اینکه مواد با ارزشی جهت تولید محصولات با ارزش افزوده ای می باشند در صورتیکه به بزین تبدیل شوند مقادیر مجاز بنزن از مقدار 1 بیشتر شده و جهت سلامتی انسان خطر ناک می باشد
باید بدانید که 99.99%آلودگیهای این 4 سال اخیر از این بنزینهای قلابی طرح ضربتی می باشد که آلاینده هایی در محیط پخش می کند که حدود 300 برابر شاخصهای استاندارد جهانی آن می باشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر