بازدید 11445

امروز وقت رسیدگی به پرونده احمدی‌نژاد نیست

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران در حالی می‌گوید که امروز وقت رسیدگی به برای رئیس جمهور سابق تعیین نشده که پیشتر، پس از برگزاری نخستین دادگاه که با غیبت احمدی‌نژاد همراه بود، هرگونه اطلاع رسانی درباره این پرونده را به سخنگوی دستگاه قضا موکول کرده و اژه‌ای نیز از برگزاری دومین نشست دادگاه احمدینژاد در شانزدهم دی (امروز) خبر داده بود!
کد خبر: ۳۶۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸ 06 January 2014
با وجود آنکه محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا در پنجاه و ششمین نشست خود با اصحاب رسانه، امروز (شانزدهم دی‌ماه) را موعد برگزاری دومین جلسه دادگاه محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق بیان کرده بود، اما سرپرست دادگاه‌های کیفری نظر دیگری دارد.

به گزارش «تابناک»، محسن افتخاری، سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران با حضور در جمع خبرنگارانی که برای پوشش اخبار دومین نشست دادگاه بررسی اتهامات رئیس جمهور سابق گردآمده بودند، گفت: قرار نبود امروز احمدی‌نژاد در دادگاه حضور یابد و وی امروز وقت رسیدگی ندارد؛ تاریخ بعدی محاکمه نیز هنوز تعیین نشده است.

این در حالی است که افتخاری پس از نشست نخست این دادگاه که با غیبت احمدی نژاد همراه بود، با حضور در جمع خبرنگاران به بیان توضیحاتی درباره چرایی ارجاع این پرونده به دادگاه کیفری استان پرداخت و برخی ابهامات حقوقی ماجرا را پاسخ گفت و اذعان داشت که این پرونده یگانه و بی سابقه است و روند رسیدگی به آن نیز یگانه خواهد بود.

این مقام قضایی با اشاره به معلوم نبودن مرحله بعدی رسیدگی، هرگونه توضیح در این باره را به سخنگوی دستگاه قضا سپرده بود تا نشست خبری یازدهم آذرماه اژه‌ای با پرسش خبرنگاران در این باره همراه شود.

سخنگوی دستگاه قضا در این باره گفته بود: برخی از سایت‌ها مطالبی را منتشر کردند مبنی بر اینکه چرا به این پرونده اینقدر سریع رسیدگی شد در حالی که چندان سرعتی در رسیدگی نبود و شکایت برخی از شکات خصوصی مربوط به سال 89 و 90 بوده است، بنابراین اگر انتقادی هم باشد باید در عدم رسیدگی سریع به این پرونده صورت گیرد. در آئین دادرسی، نحوه رسیدگی به اتهام مقامات مسئول متفاوت است و گاهی پرونده به دیوان عالی کشور، گاهی به دادگستری و گاهی به دادسرا می‌رود و از آنجا پرونده به دادگاه کیفری فرستاده می‌شود.

وی در ادامه از برگزاری جلسه دوم دادگاه احمدی‌نژاد در تاریخ 16 دی‌ماه خبر داده و افزوده بود: از آنجایی که بار اول در دادگاه حاضر نشد مجدداً برای وی احضاریه ارسال شده و دادگاه برای تاریخ 16 دی‌ماه تجدید وقت شده است.

این در حالی است که خبرگزاری ایرنا در حاشیه عدم حضور امروز احمدی‌نژاد نوشت: یک منبع آگاه به خبرنگار ما گفته است که امروز برای پرونده آقای احمدی نژاد وقت نظارت تعیین شده بود و وقت رسیدگی نبوده است.

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر