بازدید 4927

سرقت اينترنتی به بهانه بازيهای آنلاين

کد خبر: ۳۶۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰ 06 January 2014
فردي که در پوشش بازيهاي آنلاين اقدام به سرقت از حساب کاربران مي‌کرد، شناسايي و دستگير شد.

به گزارش ابتکار، چندي پيش مرد جواني با مراجعه به دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان شهريار در رابطه با برداشت غير مجاز مبلغ 16 ميليون ريال از حساب بانکيش شکايتي را تنظيم و با در دست داشتن مرجوعه قضايي به پليس فتا غرب استان تهران مراجعه کرد.

سرهنگ باقريان، رئيس پليس فتا غرب تهران در اين خصوص گفت: با مراجعه اين مرد به پليس فتا و ارائه مرجوعه قضايي، بررسي‌هاي ابتدايي در اين خصوص انجام گرفته و مشخص شد که مبالغ به سرقت رفته از حساب شاکي از طريق خريد اينترنتي برداشت شده لذا بررسي‌هاي تخصصي تر آغاز شد و تراکنش‌هاي بانکي شاکي مورد ارزيابي دقيق تر قرار گرفت.

سرهنگ باقريان افزود: طي رسيدگي‌هاي انجام شده و با بررسي‌هاي تخصصي و فني، ردپاي سارق در فضاي مجازي شناسايي و نهايتاً مشخص شد برداشت‌هاي غير مجاز توسط فردي با هويت”محمد مهدي- الف” انجام گرفته، از اين روکارشناسان پليس فتا وي را براي پاسخگويي به سوالات مربوط به پرونده احضار کرده و مورد بازجويي قرار دادند.

وي تصريح کرد: در طول اين بازجويي ها، زماني که متهم با ادله‌هاي کشف شده توسط کارشناسان پليس فتا از ردپاي وي در سرقت اينترنتي روبه رو شد،راهي جز اعتراف به بزه انتسابي نيافته و علت و انگيزه خود را از سرقت انجام شده طي اظهاراتي تأمل برانگيز عنوان کرد.

به گفته رئيس پليس فتا غرب تهران سارق اينترنتي با مراجعه به يکي از سايت‌هاي بازي آنلاين و شرکت در آن، پس از مدتي به قدري به اين بازي آنلاين اعتياد پيدا کرده بود که براي موفقيت بيشتر و پيشي گرفتن از رقباي خود در اين بازي، اقدام به فريب مردم و دريافت رمز دوم کارت عابر بانک آنها مي‌کرده است. سارق با استفاده از اطلاعات و رمز دوم حساب بانکي قربانيان خود، از موجودي حساب آنها براي خريد در بازي آنلاين و در اختيار گرفتن ابزار بيشتر وپيشي گرفتن از رقباي خود در بازي استفاده مي‌کرده است.

سرهنگ باقريان ادامه داد: با توجه به اظهارات و اعترافات متهم و نيز پذيرش بزه انتسابي و پس از آنکه متهم رضايت شاکي را جلب کرد، پرونده جهت رسيدگي و صدور حکم قضايي به داسراي عمومي و انقلاب شهريار ارجاع داده شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار