بازدید 21788
فاصله استیضاح تا حمایت به اندازه یک تار مو:

شوخی‌های برخی نمایندگان با چرخش‌های ۱۸۰ درجه‌ای!

رویکرد برخی از نمایندگان مجلس در سال‌های گذشته، جای بسی ‌شگفتی داشته ‌و به ویژه به تازگی می‌بینیم که برخی از نمایندگان به چشم بر هم زدنی روش و منش و اظهارات خود را تغییر می‌دهند، به گونه‌ای که گویا سخنان و رویکرد سابق آن‌ها در هیچ جایی ثبت نشده و کسی هم آن را نشنیده است!
کد خبر: ۳۶۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸ 05 January 2014
شوخی های برخی نمایندگان با چرخشهای ۱۸۰ درجه ای!رویکرد برخی از نمایندگان مجلس در سال‌های گذشته، جای بسی ‌شگفتی داشته ‌و به ویژه به تازگی می‌بینیم که برخی از نمایندگان به چشم بر هم زدنی روش و منش و اظهارات خود را تغییر می‌دهند، به گونه‌ای که گویا سخنان و رویکرد سابق آن‌ها در هیچ جایی ثبت نشده و کسی هم آن را نشنیده است!

به گزارش «تابناک» از چندی پیش که موضوع استیضاح وزیر صنعت و معدن و تجارت طی طرحی از سوی برخی ‌نمایدگان مجلس کلید خورد، این موضوع به یکی از موضوعات جالب توجه و چالشی در مجلس تبدیل شد که به دنبال خودٔ پای موضوعات دیگری را نیز به میان کشید.

بنا بر این گزارش، طرح استیضاح وزیر صنعت و معدن و تجارت شامل شانزده بند بود که تقریباً می‌توان گفت، بخش بسیاری از آن به گونه‌ای نامربوط و اساساً برای استیضاح وزیری که تنها پنجاه ماه از دوران تصدی‌گری‌اش در وزارت خانه می‌گذرد، توجیه‌ناپذیر بود. تنها مواردی از جمله اظهارات وزیر صنعت در خصوص بازار خودرو در این میان و در‌ بندهایی از طرح استیضاح، موضوعی وارد و پذیرفته بود.

اما این طرح استیضاح طی هفته گذشته به کما رفت؛ بنابراین، نمایندگان طراح استیضاح پس از تقدیم آن به هیأت رئیسه مجلس گفتند که طرح برای دو هفته مسکوت مانده‌ تا به وزیر صنعت و معدن و تجارت فرصت داده شود که در این دو هفته، اقدام به رفع مشکلات مصرح در طرح استیضاح کند؛ موضوعی که مورد تعجب رسانه‌ها و افکار عمومی واقع شد و موضوع استیضاح را جالب توجه ساخت.

اما قضیه استیضاح وزیر صنعت به همین جا نیز پایان نیافت و داستان‌های جالب طرح استیضاح و استیضاح کنندگان همچنان ادامه دارد؛ البته با مواردی جالب توجه‌تر!

پس از طرح استیضاح دیروز یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته که طرح استیضاح وزیر صنعت، ‌شوخی بوده است و استیضاحی در کار نیست.

وی گفته: با وجود اینکه هنوز هیچ نشست مشترکی بین وزیر و نمایندگان امضا کننده صورت نگرفته، بیشتر نمایندگان امضای خود را برای استضاح پس گرفته‌اند و من گمان نمی‌کنم ‌چنین اتفاقی رخ دهد.

اما در حالی سخن از شوخی بودن طرح استیضاح وزیر صنعت مطرح می‌شود که نه تنها نمایندگان در حال پس گرفتن امضاهای خود هستند، بلکه برخی از آن‌ها ۱۸۰ درجه موضع خود را تغییر داده و بر خلاف آنچه پیش از این ‌می‌گفتند؛ می‌گویند.

در این باره، محمد بیاتیان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ـ که خود ‌از طراحان طرح استیضاح وزیر صنعت بوده ‌و پیش از این بار‌ها درباره اظهار نظرات وزیر صنعت در باب بازار خودرو انتقاداتی ‌کرده است ـ چندی پیش اعلام کرد که بحث استیضاح منتفی شده است؛ البته گویا این اظهارات بیاتیان، بنا به گفته علیلو عضو دیگر کمیسیون در پی دیدار وی با وزیر صنعت بوده است!

اما بیاتیان به همین نیز بسنده نکرده‌ و نه تنها از منتفی شدن بحث استیضاح سخن گفته است بلکه در مقام حمایت از آنچه پیش از این در سخنان وزیر صنعت به انتقاد از آن می‌پرداخت، در‌آمده است!

وی امروز اشاره کرد: هم‌اکنون تعرفه واردات خودرو معقول بوده و نباید تغییر کند. تولید داخل توان رقابت با محصولات خارجی را ندارد، زیرا‌ در صورت کاهش تعرفه واردات خودرو، مطمئناً تولید داخل با چالش جدی رو به رو خواهد شد.

وی تأکید کرد: رویکرد دولت کاهش تعرفه واردات خودروست و دولت در حالی خواستار کاهش تعرفه واردات خودروست که بیشتر نمایندگان مجلس مخالف این کار هستند، زیرا با ‌این تصمیم، بازار محصولات خارجی در کشور رونق می‌گیرد و تولیدکنندگان داخلی با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شوند.

این در حالی است که بنا بر محاسبات در بودجه ۹۳ تعرفه واردات خودرو برابر با‌‌ همان تعرفه سال گذشته منظور شده و هیچ‌گاه مسئولان از کاهش تعرفه واردات خودرو سخن نگفتند و تنها به پراکنده‌گویی و پاک کردن مسأله برای فرار از پاسخ‌گویی به چرایی ‌اجرا نشدن مصوبه کاهش ۵ درصدی تعرفه واردات خودرو روی آروده‌اند.

بی‌گمان، این رویکرد ذهن را به یاد اظهارات و دفاعیه‌های وزیر صنعت از خودرو سازان داخلی می‌اندازد؛ اظهاراتی که خود بیاتیان پیش از این از آن‌ها گفته بود: اگر وزرا‌ بدانند که سخنانشان چه میزان بر بازار تأثیر می‌گذارد، شاید به این صراحت سخن نگویند!

حال چگونه می‌شود که یک نماینده مجلس با این سرعت و در چشم به هم زدنی مواضع خود را آنچنان تغییر می‌دهد که گاهی انسان به این شک می‌کند که آیا رویکرد قبلی این نماینده را خواب دیده است یا نه؟

به هر حال موضوع استیضاح وزیر صنعت با مواردی که در آن درج شده بود، تقریباً خالی از هر ‌توجیه منطقی است و مورد انتقاد نیز قرار گرفته است؛ اما‌‌ همان مواردی که در این طرح موضوعیت داشت نیز ـ همچون مورد اظهارات در خصوص بازار خودرو ـ با این‌گونه تغییر مواضع و چرخش‌های ۱۸۰ درجه‌ای برخی نمایندگان به موضوعی عجیب و تاریخی تبدیل می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶۴
انتشار یافته: ۱۲
اي روتون رو برم
خدای من مملکت ما به کجا رسیده که نمایندگانش از سر شوخی و تفریح وزیرو استیضاح میکنن؟؟؟؟؟دیگه چه تفریحی دارن آقایون نماینده؟؟؟؟
والله ما چی بگیم ؟اصلا چیزی میتونیم بگیم؟
من بعضی وقتها در حیرت ... بعضی از نمایندگانم می مانم.گویی اصلا فکر نمی کنند و با یک جو میروند و با یک جو دیگر می آیند.
خدا انشاءالله از ما بگذرد
حتما" مشکل ماشین روز داشتنشون به نحوی حل شده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
هزارتا لایک
زمان احمدی نژاد نماینده ها درخواب همیشگی بودند
این نمایندگان محترم مجلس احتمالا گفتن حالا یه استیضاحی بکنیم دور هم باشیم ...
به راستى چه كسى پاسخگوست؟!
آخه فقط این نیس که. به شوخی یه طرح میدن که ایران باید در حد 60 درصد غنی سازی کنه. بعد خارجی هام که شوخی های ما رو نمی گیرن و اصولا شوخی ندارن جدی میگیرن. بعد ... بیار ... بارکن.
واقعا تاسف بار است !!!!
حمایت از تولید داخل به چه بهایی ؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان