بازدید 3423

رژیم اسرائیل قتل عاملین آمیا را تکذیب کرد

کد خبر: ۳۶۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴ 04 January 2014
اسرائیل کشتن تعداد زیادی از افرادی که در پشت حملات خونین علیه سفارت این رژیم و مرکز یهودیان در آرژانتین در دهه نوده بوده‌اند، را تکذیب کرده است.

به گزارش پرس تی وی اسحاق آویران، که از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰، سفیر اسرائیل در آرژانتین بوده است، در مصاحبه با خبرگزاری یهودی نوتیسیاس مستقر در آرژانتین گفته بود: «تعداد زیادی از کسانی که مسئول این حادثه بودند، دیگر در این جهان نیستند و ما خودمان این کار را انجام دادیم.»

ایگال پالمور، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل، روز جمعه در گفتگو با وب سایت یدیعوت آحرونوت، این اظهارات را کاملا بی‌معنی توصیف کرد.

وی در ادامه گفت که اظهارات این سفیر کاملا به دور از حقیقت است. یک دیپلمات دیگری که نخواست نامش فاش شود به وب سایت رادیو سراسری اسرائیل گفته است که آن‌چه سفیر سابق آرژانتین گفته است، حقیقت ندارد.

آرژانتین تحت فشار اعمال شده توسط امریکا و اسرائیل، رسما ایران را به دست داشتن در حملات بمب‌گذاری در ساختمان آمیا که منجر به کشته شدن ۸۵ نفر شد، متهم کرد. آمیا مخفف مجمع همکاری‌های متقابل اسرائیل و آرژانتین است.

جمهوری اسلامی با قاطعیت این اتهامات را رد کرده و مکررا هر گونه دست داشتن در این بمب‌گذاری تروریستی را تکذیب کرده است.

تهران و بوئنوس آیرس، در ژانویه گذشته یک تفاهم‌ نامه امضا کردند که براساس آن، یک پرونده تحقیق مشترک در مورد بمب‌گذاری ۱۹۹۴، ایجاد شود.

رژیم اسرائیل یک روز بعد از امضای این توافق با عصبانیت به آن واکنش نشان داد. پالمور در ۲۸ ژانویه ۲۰۱۳، گفت: «ما از این خبر حیرت زده شدیم و ما از دولت آرژانتین می‌خواهیم تا به ما تصویر کاملی از آن‌چه که در مورد آن توافق شد، ارائه دهد. چرا که این امر، به طور کامل، اسرائیل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

با این حال در ۳۰ ژانویه ۲۰۱۳، آرژانتین گفت که درخواست اسرائیل برای توضیح در مورد این توافق تاریخی، یک اقدام نادرست است که به شدت رد می‌شود.

در ماه مارس سال ۱۹۹۲، یک خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل سفارت اسرائیل در پایتخت آرژانتین منجر به کشته شدن ۲۹ نفر و مجروح شدن ۲۰۰ نفر دیگر شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر