بازدید 7170

تک فرزندی در 19 درصد خانوارهای ایرانی

کد خبر: ۳۶۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷ 28 December 2013
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه 14.4 درصد از خانوارهای ایرانی بدون فرزند هستند، گفت: پژوهش انجام شده نشان می دهد که 33 درصد خانوارهای ایرانی حداکثر دارای یک فرزند هستند.

علی اکبر محزون در گفتگو با خبرنگار مهر به تحقیق انجام شده با توجه به اطلاعات مرکز آمار ایران اشاره کرد و افزود: در این پژوهش 2 درصد از جمعیت کل کشور یعنی حدود یک میلیون و 481 هزار و 586 نفر که 423 هزار و 627 خانوار می شوند،مورد مطالعه بررسی کنندگان قرار گرفتند که نتایج آن به تازگی به پایان رسیده است.

وی گفت: در این نمونه گیری زنانی که یک بار تجربه ازدواج را داشته اند مورد تحقیق قرار گرفته اند و طی آن مشخص شد که 14.4 درصد این افراد بدون فرزند هستند که البته برخی از این زنان تازه ازدواج کرده اند اما در مطالعات ما محاسبه می شوند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال تاکید کرد: همچنین 18.9 درصد از جمعیت مورد مطالعه فقط یک فرزند و 20.9 درصد نیز دارای دو فرزند هستند.

محزون افزود: در مجموع براساس این آمار رسمی 33.3 درصد از جمعیت زنانی که مورد مطالعه قرار گرفته اند حداکثر یک فرزند دارند که این آمار یک سوم این افراد را شامل می شود که می توان این آمار را به کل جمعیت تعمیم داد.

به گفته وی ، این آمار در نقاط شهری متفاوت است بطوریکه 14.7 درصد بدون فرزند ، 19.9 درصد یک فرنزد و 22.5 درصد نیز دو فرزند دارند که این آمار نشان می دهد که درصد تک فرزندی در شهرها از میانگین کشوری بالاتر است و در نقاط روستایی نیز 13.9 درصد بدون فرزند ، 16.4 درصد دارای تک فرزند و 16.7 درصد نیز دارای دو فرزند هستند.

این مسئول در سازمان ثبت احوال به تفاوت این آمار در مناطق شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: در خانواده های روستایی با توجه به نوع زندگیشان تعداد تک فرزندی کم است و پرجمعیت هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۲
انتشار یافته: ۱۷
فرزند کمتر ، زندگی کاملا بهتر
1-پارازيت ها را برداريد 2- موارد تشويقي براي فرزند اوري را واقعي عملي كنيد نه وعده و وعيد 3- وضعيت اقتصادي خانوارها را بهبود دهيد 4- جمعيت افزايش مي يابد
از قدیم گفته اند

یکی مرد جنگی به از 100 هزار

با کدام در امد میشود 1و2و3 4و5و00000 بچه را بزرگ کرذ و
به سامان برسند یکی بگه چطوری .
چند سال از ازدواج شان میگذرد و تک فرزند هستند؟ از این نکته غفلت نشود
چند درصد از جامعه مجردند. منظورم مجرد مطلق است. دیگر شانسی برای ازدواج ندارند.
من، دوستانم، دخترعمو و خاله ام، دایی هایم، دخترعموهای مادرم، نوه عموی پدرم، دختران دوستان مادرم و ....................................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
ما که تو فامیل دختر مجرد زیاد داریم با سنین بالا
الان دیگه کسی ازدواج نمیکنه...چه برسه به بچه اوردن
اوناییکه میگن بچه بیارن خودشون نفسشون از جای گرم درمیاد...دررفاه کاملا احتمالا
تو ایران تو بهترین حالت (هدف هر جوانی ) سر کار رفتن تو یک کار اداریست....که نهایت ماهی یک میلیون و نیم بهش بدن .....فقط به هزینه صبحانه یه ماهه نمیرسه.... برسه به ما که بیکاریم ....مرض دارم دختر مردمو بدبخت کنم
یک فزند داشته باشه آدم ولی بتونه خوشبختش کنه بهتر از اینه که چند تا داشته باشه ولی بد بخت بیچاره.
البته من خودم با وجود اینکه 4 ساله ازدواج کردم ولی فعلا با این شرایط یکیش رو هم حاضر نیستم بیارم.
تو خرج خودم و خانومم موندم .
صبح تا شب سر کاریم هر چی هم حقوق میگیریم باید بدیم اجاره خونه و قبض آب و برق و گاز ...
تحصیلات دانشگاهی دارم.کار هم دارم و 4 سال هست که کار میکنم.ولی با حقوق 200تومن شروع شد بعد 4 سال رسیده به 700 تومن.یعنی حساب کنید میفهمید تو این 4 سال فقط پول تو جیبی گرفتم.خونه ندارم.ماشین ندارم.ولی کلی توانایی دارم.با چی برم زن بگیرم با این توقعات؟بعد با چی بچه دار بشم؟؟؟؟حالا ما که لیسانس گرفتیم این شدیم.شاید بهتر بود از همون بچگی درس ول می کردیم میرفتیم شاگردی ی مغازه رو می کردیم.الان حداقل ی آلونک و ی زن داشتیم.رفقامون هستند که این کار کردن.الانم به ما که تحصیل کردیم و مدرک مهندسی گرفتیم میخندن.متاسفم برای این وضعیت کشور...........
من خودم سه تابچه دارم ناشکری نمیکنم ولی خیلی خیلی سخته مخصوصا تواین دوره زمونه با این وضع اقتصادی و توقع بالای بچه ها ...
اینا به کنار دولت چه امکاناتی فراهم کرده ؟؟؟؟؟
فرزند چهارم که بیمه نمیشه !!!!!
فرزند سوم حق اولاد دریافت نمیکنه !!!!
فقط فقط فقط یک چیز اون هم ممکنه کمی در افزایش جمعیت موثر باشه است و اون اقتصاد است بفیه مباحث که مطرح میشه هیچ تاثیری در رشد جمعیت ندارد.تازه اون هم بهبود پیدا کنه که ایجاد اشتغال بشه و جوانان توانایی ازدواج رو پیدا کنند فرهنگ تعدد فرزند دیگه وجود نداره با این آپارتمان نشینی 40 متری چطور میتونن مثلا 4 تا فرزند داشته باشند.
من یه شش ماهه بچه دارم تو مخارجش موندم پول پوشکش رو ندارم.حالا آینده اش مونده که چقدر هزینه داره تو این وضعیت نیازای بچه دوم رو چیکار کنم؟؟؟؟
بدنیا اومدن بچه کار زیاد سختی نیست ولی مرد میخوام که بعد تولد جلوی مخارج پوشک وشیر خشک و.......................وایسه .مخارج یک بچه هرماه دقیقا به اندازه نصف یابیشتر حقوق یک کارمند هست .
من که جرات ازدواج کردن ندارم، شاید یک روزی ازدواج کنم اما مطمئم که از بچه مچه خبری نخواهد بود
اگر نگاه مادی بر زندگی حاکم شد نتیجه اش رفاه طلبی و راحت طلبی است که طبیعتا فرزندآوری با این نگاه منافات داره اما با نگاه عشق و ماورای طبیعی فرزند بیشتر برکت بیشتر به دنبال داره!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی