بازدید 35038
«پنجمعه» با «تابناک»

ویدئو: سه تارنوازی استادِ اساتید محمدرضا لطفی و حسین علیزاده را بشنوید

شاید در سوز سرمای زمستان و هنگامه‌ای که حال و هوای حرکت کمتر می‌شود و سرها در گریبان است، بتوان به یکی از فرصت‌های فرهنگی و هنری پیش رو سری زد و یا حداقل به نوای سه تار استاد سعید هرمزی، یکی از برجسته ترین اساتیه سه تار که در موسیقی ایران حضور داشته گوش بسپارید و تصاویر نایاب از این چهره شاخص موسیقی سنتی کشورمان را تماشا کنید.
کد خبر: ۳۶۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۲ 25 December 2013
نخستین پنجشنبه و جمعه زمستان 1392 نیز فرارسید تا در سوز سرمای زمستان و هنگامه‌ای که حال و هوای حرکت کمتر می‌شود و سرها در گریبان است، بتوان به یکی از فرصت‌های فرهنگی و هنری پیش رو سری زد و یا حداقل به نوای سه تار استاد سعید هرمزی، یکی از برجسته ترین اساتیه سه تار که در موسیقی ایران حضور داشته گوش بسپارید و تصاویر نایاب از این چهره شاخص موسیقی سنتی کشورمان را تماشا کنید.

روزهای پیش رو با انتخاب های متوسط


هادی مقدم دوست «سر به مهر» را در سطح فیلم های دارای پیام دینی با کیفیت ساخته و انصافاً محور فیلم که پیرامون نماز خواندن است، گل درشت نشده است. البته در این زمینه نقش لیلا حاتمی غیرقابل انکار است و به خوبی توانسته فیلم را پیش برد و مخاطب را تا انتهای فیلم نگه می دارد. علاوه بر حاتمی، آرش مجیدی و خاطره اسدی نیز مکملش بوده اند که البته چهره های دیگری شاید بهتر می توانست به کمک حاتمی در مقابل دوربین بیایند. ضمن اینکه نقش نعمت الله به عنوان مشاور کارگردان این اثر تا حدودی در کلیت فیلم ملموس است.

در خلاصه داستان «سر به مهر» آمده است: «این فیلم داستان دختر تنها و خسته‌ای است که کمک‌های یک دوست باعث بهبود شرایطش می‌شود، اما این دختر برای معرفی این دوست به دیگران شهامت کافی ندارد.این فیلم داستان دختر تنها و خسته‌ای است که کمک‌های یک دوست باعث بهبود شرایطش می‌شود، اما این دختر برای معرفی این دوست به دیگران شهامت کافی ندارد.» اگر «تنهای تنهای تنها» ساخته ساخته احسان عبدی پور را دیده اید، «سر به مهر» پیشنهاد این هفته «تابناک» است. «خسته نباشید» نیز فیلم سومی است که پیشنهاد می کنیم، تماشایش را میان گزینه هایتان قرار دهید و قطعاً تماشایش وقت تلف کردن نیست.

فیلم: نوای شورانگیز حسین علیزاده را بشنوید

«جیب بر خیابان جنوبی» ساخته سیاوش اسعدی که کپی یک فیلم خارجی است، ابرهای ارغوانی فیلم متوسط سیامک شایقی که هانیه توسلی حتی به افتتاحیه اش نیز نرفت، «استرداد» ساخته گرانقیمت بنیاد سینمایی فارابی، «آزادراه» فیلم نزدیک به تله فیل م عباس رافعی، «بشارت یک شهروند هزاره سوم» نیز دیگر فیلم‌هایی است که در این ایام بر پرده است و می توانید از میان‌شان، آنچه دوست دارید تماشا کنید.

نخستین هفته زمستان و گرمی بازار گالری ها


گالری‌های تهران در اولین ماه از فصل زمستان و حتی در شرایط آلوده هوای تهران، پذیرای علاقه‌مندان به آثار هنری هستند که شرایط سخت تردد در هوای آلوده را به جان می‌خرند و با اشتیاق برنامه‌های گالری‌های تهران را دنبال می‌کنند.

به مناسبت اربعین حسینی و همچنین ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر، نمایشگاه گروهی پوستر 40 تن از استادان و دانشجویان گرافیک با مضامین عاشورایی امروز ۴ دی ماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین بر پا می شود.

«مقام یار» عنوان این نمایشگاه است که شامل آثاری از احسان پارسا، محمد سعید نقاشیان، فرشاد آل‌خمیس، سعید باباوند، محمد اردلانی، شعیب ابوالحسنی، ساناز البرزی، ابوالفضل آقاوردی، بهمن اصغری، مهدی افشاری، وحید بهرامی، علیرضا بختیاری، نصیر بشیری، مهیار بیجاری، نوشین بیجاری، مائده پهلوان، علیرضا حصارکی، محمد رضا حافظی، وحید حقی، سامیه حاجی مقصود، محمد رضا رسولی، بنیامین سلیمانی، حامد سهرابی، کوروش شریف، مقداد شیرعلی، بابک صفری، هدایت علیپور، مازیار علی یاری، مرتضی فرحناک، ابراهیم کاشانی، مسعود گودرزی، سارا منوچهریان و علیرضا موسی خانی می‌شود.

این نمایشگاه روز چهارشنبه 4 دی ساعت 17 گشایش می‌یابد و تا 23 دی‌ماه نیز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌‌توانند به نشانی میدان فلسطین، خیابان شهید برادران مظفر، تقاطع خیابان بزرگمهر، شماره 74 مراجعه کنند.

گنجینه آثار هنری یکی از بانک‌های خصوصی کشور، شامل آثاری از هنرمندان شناخته شده ایران، پنج‌شنبه ۵ دی‌ماه در گالری شیرین رونمایی می‌شود.

در این گنجینه بیش از 50 اثر هنری نقاشی، خوشنویسی و نگارگری از هنرمندانی چون رضا مافی، منصوره حسینی، محمود فرشچیان، ناصر اویسی، اردشیر تاکستانی، واحد خاکدان، کاظم افجه‌ای، محمد احصایی، هاوار امینی، بهرام حنفی و ...  گردآوری شده است.

مراسم رونمایی از این گنجینه هنری با حضور پدیدآورندگان این آثار، هنرمندان حوزه تجسمی، سینما و تئاتر، موسیقی و علاقه‌مندان هنر و مدیران بانک سامان پنجشنبه 5 دی‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری شیرین برگزار می‌شود. علاقه‌مندان هنرهای تجسمی برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت 10 تا 20 به آدرس تهران، خیابان ولنجک، خیابان هجدهم، پلاک 9، گالری شیرین مراجعه کنند.

نمایشگاهی از عکس‌های محسن شاهمردی با عنوان «عمق» از عصر جمعه ششم دی‌ماه ۹۲ در گالری محسن گشایش می‌یابد. در این نمایشگاه ۱۸ عکس مستند خلاق با موضوع طبیعت به صورت چاپ روی کاغذ عکاسی به نمایش در‌می‌آید. این عکس‌ها در ابعاد گوناگون ارائه می‌شوند که کوچکترین آنها در ابعاد ۲۱×۱۶ سانتیمتر و بزرگترین آنها در ابعاد ۱۳۵×۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

محسن شاهمردی در بیانیه‌ای برای این آثار می‌نویسد: «من مسحور علفزارها، زمین‌های بایر، و مکان‌های متروک هستم. مکان‌هایی که در نگاه اول چندان خاص و منحصر به فرد نیستند. اما هنگامی که هوا غبار می‌گیرد، مه‌آلود می‌شود یا در طوفان شن قرار می‌گیرم حس می‌کنم در پایین پایین، کف دریا یا اقیانوس هستم. بیابان‌ها و کویرها روزگاری ساحل و سطح صاف کف اقیانوس‌ها بوده‌اند. درختان، جنگل‌ها و علفزارها هم گیاهان آنها. گیاهانی که حالا انگار سحر و جادویی از گذشته با خود همراه دارند. من خیابان‌ها، مردم و حیوانات را هم در این فضا تصور می‌کنم.»

نمایشگاه عکس «عمق» روز جمعه ۶ دی‌ماه ساعت ۱۶ در گالری محسن گشایش می‌یابد و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۱ دی‌ماه از این آثار دیدن کنند. گالری محسن در اتوبان مدرس شمال، خیابان ظفر شرقی، کوچه ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ واقع است.

نمایشگاه نقاشی‌های «جمال سلیمی ترکمانی» با عنوان «طبیعت ترکمانچای» روز جمعه ۶ دی ماه ساعت 16 در گالری شماره دو فرهنگسرای نیاوران گشایش می‌یابد. ترکمانی در این نمایشگاه 20 اثر، اکرلیک روی بوم در سایز 60 در40 را با خواستگاه طبیعت به نمایش گذاشته است. این آثاربه نوعی معرف طبیعت منطقه ترکمانچای در استان آذربایجان شرقی هستند.

ترکمانچای دارای طبیعت بی نظیری از باغ‌ها و جوی‌های روان است که زادگاه خود هنرمند بوده و او در این آثار تلاش کرده تا طبیعت موطنش را به خوبی به نمایش بگذارد. «طبیعت ترکمانچای» تا  14 دی ماه در گالری دو فرهنگسرای نیاوران دایر است و علاقه‌مندان می توانند همه روزه از ساعت 10 تا 19 و روزهای تعطیل 14 تا 19 از این آثار دیدن کنند.

نمایشگاه از عکس‌های احمدرضا کریمی با عنوان «سوغات سفر» روز شنبه ۷ دی‌ماه در گالری شمارهٔ ۲ خانهٔ عکاسان ایران گشایش می‌یابد. در این نمایشگاه ۲۱ عکس به صورت چاپ روی شاسی در ابعاد ۷۰×۵۰ سانتیمتر که حاصل چند سفر عکاس به سرزمین وحی در سال‌های مختلف است در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. این نمایشگاه هفتم دی‌ماه ساعت ۱۷ گشایش خواهد یافت و تا ۱۶ دی‌ماه برپاست. گالری شماره ۲ خانه عکاسان در خیابان سمیه، تقاطع حافظ، ساختمان حوزه هنری واقع شده است.

نمایشگاهی از آثار نقاشی «امیروحید سعیدی‌فرد» روز جمعه ۶ دی‌ماه در گالری گلستان گشایش خواهد یافت. این نمایشگاه تا ۱۱ دی‌ماه ادامه دارد. گالری گلستان در خیابان دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ واقع شده است.

نمایشگاه نقاشی‌های هنگامه صدری با عنوان «راز فرنگیس در تهران» در گالری ساربان برپاست. در این نمایشگاه 11 اثر به نمایش درآمده به اسطوره‌هایی همچون: آرزو، منیژه، فرنگیس، فرانک، گرد آفرید،کتایون، رودابه، همای چهرزاد، سیندخت و تهمینه اشاره دارد که زنانی جسور، هوشیار و تاثیرگذار در موقعیت های تاریخی، اجتماعی این سرزمین بوده‌اند که با گذشت زمان و تحولات سیاسی،اجتماعی این ویژگی‌ها و اهمیت کنش‌گری آنها به عقب رانده شده است. درحالی که طبیعت زنانه و کسب مهارت‍‌های روزافزون قابلیت‌های آنها را ارتقا داده است.

نمایشگاه «راز فرنگیس در تهران» تا 16 دی‌ماه همه روزه و جمعه‌ها بجز سه‌شنبه‌ها و تعطیلات رسمی از ساعت 16 تا 20 ادامه دارد. علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند.

دومین اکسپوی عکس تهران با 238 اثر از همین تعداد عکاس، در گالری‌های خانه هنرمندان ایران برپاست و خریداران آثار می‌توانند تا 9 دی ماه از آثار 500 هزارتومانی تا 10 میلیون تومانی این نمایشگاه خرید کنند. در دومین اکسپوی عکس تهران که به همت نگارخانه شمس و با همکاری خانه هنرمندان ایران بر پا شده است آثاری از 238 عکاس روی دیوارهای خانه هنرمندان ایران رفته است.

در این نمایشگاه علاوه بر آثار عکاسان ایرانی، دو اثر ویدئوآرت و عکس نقاشی از دو هنرمند فرانسوی نیز به نمایش درآمده است. «ژان پیر بریگودیوت»  با یک اثر ویدئوآرت با موضوع شعر به زبان فارسی و فرانسه و «ماری پیر دکویپر» نیز با یک عکس نقاشی با موضوع زن ایرانی در این اکسپو شرکت دارند.

کوروش ادیم، همایون امیریگانه، مسعود امیرلویی، بابک برزویه، ناصر تقوایی، حمید جبلی، ابراهیم حقیقی، امیرحسین حشمتی،حبیب رضایی، علیرضا عباسی، مهدی قنواتی،مهدی قاسمی،حسین قازانچایی، مهدی منعم،‌ سعید محمودی ازناوه، حسین معمری،  رخشاد نورده، الناز نبی‌زاده، مرتضی نیکوبذل و مهدی وثوق‌نیا از جمله عکاسانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به فروش گذاشته شده است.

به گفته مسئولان این اکسپو،‌ این رویداد با هدف ارائه آثار عکاسان  جوان و بااستعداد و فروش آثار آن‌ها برگزار می‌شود.

علی جمشیدی مدیر گالری شمس در گفت وگو با فارس درباره قیمت‌گذاری‌های این آثار اعلام کرده بود که قیمت گذاری آثار همچون سال گذشته و با توجه به پیشنهاد هنرمندان و شرایط موجود در بازار آثار هنری تعیین شده است که کمترین قیمت آثار این دوره از اکسپو 500 هزار تومان و بیشترین قیمت 10 میلیون تومان است.

به گفته وی، گران‌ترین اثر این اکسپو متعلق به «ناصر تقوایی» مربوط به مجموعه نخلستان های اوست که به قیمت ۱۰ میلیون تومان به نمایش و فروش گذاشته شده است. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 9 دی به نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نمایشگاه نقاشی‌های مینا فشنگچی با عنوان «اعتراف به گناه نکرده» تا 10 دی ماه در گالری آتبین برپاست. به گفته فشنگچی، در این نقاشی‌ها دو موتیف گل صدبرگ و گل زنبق و پرنده تکرار می‌شوند که  گل زنبق سفید نماد پاکی و قداست حضرت مریم است و یادآور گناه نکرده و پاکی است و یکی از مهمترین مفاهیم پرنده نیز آزادی است.

نمایشگاه نقاشی «اعتراف به گناه نکرده» تا 10 دی ماه در گالری آتبین واقع در خیابان ولی عصر، جنوب چهارراه پارک وی، انتهای کوچه خاکزاد، شماره 42 میزبان علاقه‌مندان است.

دانلود


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
عالی بود ممنونم تابناک....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
اخه منفی برای چیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
كارخوبي كرديد افرين
با توجه به عدم آشنایی برخی از دوستان با چنین هنرمندانی اگر لطف نمایید همراه با آثار گرانقدرشان به صورت خلاصه آنان را معرفی نمایید سپاسگزارم خواهم شد .
از حسن انتخاب شما نیز برای اجرای این قطعه هم سپاسگزارم .
خیلی ممنونم از اینکه به نشر موسیقی ایرانی می پردازید
اين قطعه اي كه گذاشته ايد سه تار نوازي مرحوم هرمزي است و ربطي به آقاي عليزاده و لطفي ندارد
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
ربط داره ربطش همان چیزیست که در تیتر عنوان شده استاد eلطفی و علیزاده
واقعا چه میکنه این ساز ایرانی ! راستی ثبت جهانیش کردیم یا گذاشتیم اینم تاجیکیا اقدام کنند >؟؟/
ممنون تابی جون ولی اکثر اینکهای ویدو سایت ناقص هست اینم ناقص می باشد
تابناک متشکریم.
ايشان مرحوم استاد سعيد هرمزي (1355-1276) استاد بي همتي سه تار و شاگرد برجسته درويش خان است. از شاگردان آن مرحوم مي توان به محمدرضا لطفی، داریوش طلایی، حسین علیزاده، عطا جنگوک و خانم مهربانو توفیق و استاد مهدي كماليان اشاره كرد.
واقعا اگه اين و از تلويزيون پخش كنن چي ميشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
احتمالا فاجعه
بسیار زیبا بود ولی این آقای هرمزی است.
با شناسوندن موسیقی ایران به منِ جوان بی شک من دنبال موسیقی غربی نخواهم رفت ممنونم تابناک عزیز
تابناک ممنون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
با تشکر
خشك سيم و خشك چوب و خشك پوست
از كجا مي‌آيد اين آواي دوست

ممنون
ممنون از مديرت تابناك عزيز
راس ميگه اين كه نه لطفي است نه عليزاده
از حسن توجه همه بینندگان و از اهالی هنری که کاملا آشنان به هنرمندای ایران باید تشکر داشت که با این دقت خبر رو دیدن .
ولی تابناک در تیتر هنر به خرج داده و اشاره به همین موضوع کرده که استاد هرمزی استاد آقایان علیزاده و لطفی بوده.
از هنر تیتر زنی تابناک هم باید تشکر کرد.
ايشان مرحوم استاد سعيد هرمزي (1355-1276) استاد بي همتي سه تار و شاگرد برجسته درويش خان است. از شاگردان آن مرحوم مي توان به محمدرضا لطفی، داریوش طلایی، حسین علیزاده، عطا جنگوک و خانم مهربانو توفیق و استاد مهدي كماليان اشاره كرد.
ای کاش از ایراج بسطامی چیزی می گذاشتید ... مخصوصا قطعه وطن ....
جگر آدم آتش می گیره ....
مرسی تابی جون
خدایی اگه از تلویزیون پخش شه مردم منحرف میشن؟؟؟؟!!!!
تابناک خیلی عالی بود
از این که همیشه در اشاعه موسیقی سنتی همت می گمارید تشکر می کنم
با شنیدن این موسیقی روحم تازه شد
متشکرم تابناک
آقای علیزاده ؟ کو ؟
ممنون تابناک عزیز...
باسلام :قابل توجه دوستانی که بابی دقتی به نام نوازنده ایراد گرفتند کلمه استاد کسره دارد یعنی اینکه نوازنده استاد(هرمزی )استاداقای علیزاده میباشد نه خودایشان .
بابا خيلي باحاليد
اول خبر گفته كه اين ساز استاد هرمزي هستش ، دقت كنيد تيتر ميگه استادِ ( به كسره " د " كلمه استاد دقت شود ) محمدرضا لطفي و عليزاده
مرسی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان