بازدید 10021

ششم محرم در کربلا چه خبر بود؟

کد خبر: ۳۵۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۹ 10 November 2013
در روز ششم محرم در صحرای کربلا جمعی به یاری جبهه حق و جمع بسیاری به یاری جبهه باطل شتافتند و در این میان کفه ترازو به نفع جبهه‌ای سنگینی می‌کرد که امام حسین (ع) برای محو کردن آن قیام کرده بود ... یعنی جبهه باطل.

به گزارش ایسنا، شرح رخدادهای ششم محرم الحرام سال 61 هجری قمری در صحرای کربلا در ادامه می‌آید:

1- یاری‌طلبی حبیب بن مظاهر از بنی‌اسد

در شب ششم یا هفتم "حبیب بن مظاهر اسدی" با اذن امام حسین(ع) برای آوردن یاور و کمک، به قبیله بنی‌اسد رفت. اسدیان پذیرفتند و با تعداد 90 نفر برای یاری امام حسین (ع) حرکت کردند، ولی جاسوسان به عمر سعد خبر دادند و او 400 نفر را فرستاد تا مانع آن‌ها شوند. لذا درگیری رخ داد که در این میان جمعی از بنی اسد شهید و زخمی و بقیه ناگزیر به فرار شدند و حبیب به خدمت حضرت آمد و جریان را عرض کرد و امام (ع) فرمودند: "لاحول ولا قُوةَ الا بِاللّه‏ِ".

بازار آهنگران کوفه

از روز ششم محرم بازار آهنگران کوفه محل رفت و آمد و خرید و فروش زیادی بوده است. هر کسی را می‌دیدی، شمشیر، نیزه و یا تیری می‌خرید و یا آن‌ها را نزد آهنگران تیز می‌کرد و به سم آغشته می‌کرد؛ برای ریختن خون جگرگوشه رسول خدا(ص) و علی مرتضی و فاطمه زهرا (س) و تمام تیرها مسموم بود و بعضی از آن تیرها یک شعبه و بعضی سه شعبه بودند.

2- تراکم لشکر یزید در صحرای کربلا

در این روز لشکر زیادی برای جنگ با حضرت اباعبدالله (ع) جمع شدند.

3- در این روز عبیداللّه‏ بن زیاد نامه‌ه‏ایی برای عمر بن سعد فرستاد و در آن نوشت که:

"من از نظر نیروی نظامی اعم از سواره و پیاده تو را تجهیز کرده‌‏ام. توجه داشته باش که هر روز و هر شب گزارش کار تو را برای من می‌‏فرستند".

منابع:

- تقویم شیعه، عبدالحسین نیشابوری، انتشارات دلیل ما، 1387

- www.rasekhoon.net
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل