بازدید 15150
۹

بارش‌ها 3000 خوزستانی را بیمارستانی کرد!

کد خبر: ۳۵۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۸ 03 November 2013
شیوع بیماری تنگی نفس در بین مردم خوزستان از شب گذشته تاکنون بیمارستانها را با مراجعات متعدد مردم مواجه کرده است به گونه ای که تا ظهر امروز بیش از سه هزار خوزستانی تنها به علت تنگی نفس راهی بیمارستان شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز شنبه اولین باران پائیزی استان خوزستان باریدن گرفت و متعاقب آن افراد فراوانی دچار بیماری تنگ نفس آنی شدند به همین دلیل اغلب آنها برای رهایی از این وضع راهی بیمارستانها شدند.

برخی گمانه ها از احتمال اسیدی بودن اولین باران خوزستان حکایت می کند به همین دلیل برخی کارشناسان در این خصوص وارد عمل شده اند تا اسیدی بودن یا نبودن این باران را جویا شوند.

در این خصوص معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: با توجه به مراجعه بسیار زیاد بیماران با نشانه های تنگی نفس و مشکلات ریوی به بیمارستان های اهواز در شنبه شب، کمیته مشترکی از کارشناسان معاونت بهداشتی و درمان برای رسیدگی به این امر تشکیل شده است.

دکتر ساسان موگهی افزود: از شب گذشته کلیه تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده و صبح یکشنبه با تشکیل کمیته ویژه ای با همکاری متخصصان ریه، آسم و آلرژی دانشگاه به بررسی این موضوع از طریق مقایسه آمار مراجعان سال گذشته و امسال در موارد مشابه پرداخت شد.

وی افزود: البته متخصصان ریه تلویحا این امر را در پاییز و پس از بارش اولین باران ها طبیعی برشمرده و عنوان کرده اند بررسی ها نشان می دهد که غالب مراجعه کنندگان دارای بیماری های زمینه ای مانند اسم و آلرژی هستند.

موگهی در پاسخ به این سئوال که گفته می شود باران ها اسیدی است، گفت: اظهار نظر دقیق در این خصوص نیازمند کار کارشناسی و تخصصی است که از محیط زیست استان خواسته ایم در این خصوص بررسی و اظهار نظر کارشناسی نمایند و متخصصان دانشگاه نیز پس از بررسی آخرین وضعیت بیماران در این خصوص اظهار نظر خواهند نمود.

وی در خصوص کمبود اکسیژن گفت: اکثر بیمارستانها به سیستم مرکزی و دستگاه اکسیژن ساز مجهز بوده و در این خصوص مشکل خاصی وجود ندارد، البته ممکن است با توجه به کثرت بالای مراجعان در بعضی موارد مشکلاتی بوجود آمده باشد که اقدامات لازم در این خصوص نیز با تامین کپسول های اکسیژن ذخیره دیده شده است.

گفته می شود از زمان آغاز بازندگی در خوزستان تاکنون سه هزار نفر به بیمارستانهای مختلف استان خوزستان و سایر مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

لزوم ریشه یابی این اتفاق

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز با تائید وضع پیش آمده برای مردم خوزستان بعد از اولین بارش باران اظهار کرد: این وضع باید به صورت جدی از سوی کارشناس درمانی مورد بررسی دقیق قرار بگیرد زیرا چنین وضعی برای مردم در سال های گذشته به این شدت ایجاد نشده بود.

عبداله تمیمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: واقعیت این است که مردم خوزستان در سال های اخیر تاوان فراوانی برای آلودگی داده اند به همین دلیل انتظار داریم موضوعی جدیدی که باعث صدمه وارد شدن به مردم شود بروز نکند و باید مسئولان بهداشتی برای این شرایط بحرانی چاره اندیشی کنند.

تمیمی با تاکید بر اینکه این وضعیت به صورت جدی از سوی نمایندگان مردم در خوزستان پیگیری خواهد شد، عنوان کرد: منتظر اعلام رسمی علت به وجود آمدن شرایط هستیم تا تصمیمی جدی در این خصوص اتخاذ کنیم.

وی تاکید کرد: مردم خوزستان از زمان آغاز جنگ تاکنون سختی های فراوانی را متحمل شده اند به همین دلیل باید این مسئله تنگی نفس مردم خوزستان به صورت جدی ریشه یابی شود تا از تکرار مجددا آن جلوگیری کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۹
ریزگردها نشسته بوده زمین، بارون زده بلند شدن تو هوا. اگر فکری به حال محیط زیست جنوب ایران نشود آنجا خالی از سکنه خواهد شد.
خدا می داند که مردم خوزستان بخاطر آلودگی آب و هوا با چه بیماری هایی دست و پنجه نرم می کنند .
همینو کم داشتیم.....واقعا برای استانم و شهرم ومردمش متاسفم ....همین..........................!!!!
در وزارت بهداشت معاونتی وجود دارد به نام "کنترل بیماریها" که وظیفه آن رصد شیوع ناگهانی هر نوع بیماری، خاصه با تعداد بیمار زیاد است و باید در این مورد تحقیق نماید.
سلام آخ ک دست رو داغ دلم گذاشتین چندروزیه که نفسم بالا نمیاد دکتر درمانگاه هم رفتم ولی بعد از مشتی دارو هیچ هیچ سابقه قبلی هم دارم ولی هیچ موقع ب اندازه الان اذیت نشدم اسپری های تنفسی که استفاده میکنم همیشه جواب دادن ولی الان هیچ خبری از بهبودی نیست کارم ب جایی رسیده ک از خدامیخوام هر چ زودتر از این دنیا منو ببره تا دیگه از شر این دنیای لعنتی خلاص بشم افرادی هم میشناسم ک دارن با آلرژی زجرمیکشن
تابناک عزیز ممنون از اینکه این خبر را پوشش دادی اما افسوس که کسی دلش به حال خوزستانی ها نمی سوزد!!
3000 نفر یکباره تنگی نفس گرفتند بعدش دکترا میگن این طبیعیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
بیماری زمینه ای برای این همه آدم !
به آلودگی که ربطی نداره؟
کاشت نهال و به ثمر رساندن آن در کشور عراق آن هم به صورت گسترده و هدیه به آن کشور کاملا به صرفه منطقی و به جاست!
ها والا............ما خوزستانی های بیچاره....................هیشکی هم به دادمون نمیرسه............
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار