بازدید 6750

قتل به خاطر گم شدن يک گوشي

کد خبر: ۳۵۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۳ 02 November 2013
 ۱۳ جوان و نوجواني که به خاطر گم شدن گوشي تلفن همراه با يکديگر درگير شده بودند و در اين ميان جوان ۱۷ ساله اي به قتل رسيده بود در حالي با صدور کيفرخواست از سوي نماينده دادستان مشهد، محاکمه مي شوند که عامل اصلي اين جنايت با ۵ اتهام روبه رو است.

به گزارش خراسان، دقايق اوليه بامداد بيست و پنجم ارديبهشت سال ۹۱، وقوع نزاع دسته جمعي منجر به قتل در بولوار توس ۶۵ مشهد به قاضي ويژه قتل عمد در زمان حادثه اعلام شد. با حضور مقام قضايي در بيمارستان طالقاني مشخص شد نوجوان ۱۷ ساله اي با وارد آمدن ضربه چاقو به شاهرگ حياتي گردن جان باخته است.

با توجه به اهميت موضوع، قاضي اسماعيل شاکر دستور داد تا همه عوامل شرکت کننده در اين نزاع شبانه دستگير شوند. به دنبال دستورات مقام قضايي، مأموران کلانتري کاظم آباد تحقيقات گسترده اي را در اين باره آغاز کردند و مشخص شد که نوجوان مذکور با ضربه چاقوي جواني به نام «م.ز» کشته شده است.

اين گزارش حاکي است: مأموران انتظامي با ورود به مخفي گاه هاي متهمان، که تا صبح روز بعد به طول انجاميد موفق شدند تعداد زيادي از افرادي را که در نزاع شرکت داشتند دستگير کنند و به پنجه عدالت بسپارند.

متهم اصلي اين پرونده که ۲۵ سال دارد در حالي با لباس هاي خون آلود به دام افتاد که آلت قتاله (چاقو) را نيز زير خاک پنهان کرده بود.

وي با نشان دادن محل اختفاي چاقو، خود نيز به صراحت ارتکاب قتل را پذيرفت. پس از گذشت مدتي از اين جنايت، ديگر متهمان پرونده نيز در عمليات هاي جداگانه دستگير و روانه زندان شدند تا اين که پس از تکميل تحقيقات و بازجويي از متهمان، قرار مجرميت ۱۳ تن از عوامل نزاع منجر به قتل صادر شد.

«م.ز» متهم رديف اول اين پرونده جنايي در آخرين جلسه بازجويي گفت: از کوچه اي که نزاع در آن رخ داد عبور مي کردم که متوجه شدم گوشي تلفن در جيبم نيست يک لحظه به نوجواني که کنار در منزلي ايستاده بود مشکوک شدم و جيب هاي ۲ نفر را که در همان منطقه بودند گشتم ولي يکي از آن ها ناراحت شد و اعتراض کرد که من هم يک سيلي به گوشش زدم. دقايقي بعد آن نوجوان با پدرش آمد. ساعت حدود ۸ شب بود که آن ها روي سرم ريختند و دعوا شروع شد.

وي ادامه داد: آن ها موتورسيکلت مرا گرفتند تا به پاسگاه تحويل بدهند. در اين هنگام دامادمان هم آمد ولي من با چاقويي که از قبل به همراه داشتم ضرباتي را به چند نفر زدم اما برادرم در آن صحنه حضور نداشت.

 پدر مقتول نيز ضمن تقاضاي صدور اشد مجازات قانوني براي متهمان خواستار قصاص نفس متهم به قتل شد و گفت: متهم اصلي با چند نفر ديگر در حالي که چاقو و شيشه شکسته در دست داشتند به شاطر نانوايي محل حمله کردند و او مجروح شد. وقتي قصد داشتم چاقو را از وي بگيرم ناگهان ضربه چاقوي ديگري به پشت گردنم اصابت کرد و آن ها ضربات ديگري هم بر دست و شانه ام زدند.

در اين لحظه فرزندم در حالي که خون از گردنش مي ريخت گفت: بابا ميثم مرا زد و سپس روي زمين افتاد. او را به بيمارستان رسانديم اما متأسفانه جان سپرد.

متهم رديف اول اين پرونده در بيان آخرين دفاع خود نيز به صراحت ارتکاب قتل را پذيرفت و گفت: آن روز فقط من چاقو داشتم. پس از اعترافات متهمان ديگر، اين پرونده به شعبه اظهارنظر مجتمع قضايي شهيد قدوسي مشهد ارسال شد و نماينده دادستان با مطالعه دقيق پرونده، براي ۱۳ تن از عاملان شرکت کننده در نزاع دسته جمعي منجر به قتل کيفرخواست صادر کرد.

وي ضمن درخواست از قضات دادگاه کيفري استان خراسان رضوي براي صدور مجازات هاي قانوني، از دادگاه خواست تا متهم رديف سيزدهم که ۱۷ سال دارد در دادگاه عمومي - جزايي ويژه اطفال محاکمه شود.

بنابراين گزارش، در کيفرخواست صادره از سوي نماينده دادستان، متهم رديف اول که 25 سال دارد و مجرد است با ۵ اتهام قتل عمدي (ع.ش)، ايراد جراحات عمدي متعدد غيرکشنده به ساير نواحي بدن مقتول، شرکت در نزاع دسته جمعي منجر به قتل، ايراد جراحت عمدي به فردي به نام (ب.ش) و همچنين مشارکت در ايراد جراحات عمدي با چاقو به ۲ نفر ديگر با همدستي برادرش، روبه رو است.

متهمان اين پرونده جنايي به زودي در دادگاه کيفري محاکمه خواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست