بازدید 14504
در ورزش ضعف مدیریت است

۲۰ میلیارد برای کل ایران، ۱۰۰۰ میلیارد برای لیگ فوتبال!

در حالی که صد‌ها میلیارد تومان در نقل‌و‌انتقالات باشگاهی به جیب دلال‌های فوتبال می‌رود، در بسیاری از رشته‌ها، قهرمانان و ‌آینده‌سازان کشتی به ویژه‌ کشتی فرنگی، ‌دست‌فروشی و سمبوسه فروشی ‌می‌کنند. یا فدراسیون بوکس، پول خرید دستکش برای بوکسور‌ها ندارد.‌
کد خبر: ۳۵۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵ 02 November 2013
درگیری میان کوچک‌زاده و نقویان بر سر چه بود؟!یکی از مشکلات اساسی ‌پیش روی وزیر آینده، کسری بودجه، صد‌ها میلیارد تومان پروژه ناتمام و حضور گسترده نیروهای غیر ورزشی در عرصه مدیریت و باشگاه‌داری است؛ مشکلاتی در دولت دهم و پس از ادغام سازمان‌های تربیت بدنی و جوانان، نه تنها کاهش نیافت، بلکه افزایش نیز یافت.

به گزارش «تابناک»، بیشتر نمایندگان از کلنگ‌زنی‌ها و پروژه‌های ناتمام ورزشی که در حوزه‌های انتخابیه خود در سال‌های گذشته انجام گرفته، نگرانی بسیاری دارند. البته بی‌توجهی به زیر‌ساخت‌های ورزشی مربوط به دولت‌های نهم و دهم نیست و در نتیجه سال‌ها بی‌توجهی به زیر‌ساخت‌های ورزشی شهر‌ها و استان‌های در حال توسعه، عملا برخورداری جوانان برخی مناطق کشور به سمت صفر میل کرده است.

بنا بر این گزارش، مؤید حسینی صدر، نمانیده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به بودجه عمرانی ناچیز وزارت ورزش‌ گفت: متأسفانه بودجه عمرانی ورزش در سال ۹۲ نزدیک ۲۰ میلیارد تومان بوده ‌که با توجه به مشکلاتی که جوانان ایرانی از جوانان خوی با کمبود فضای ورزشی دارند، این بودجه برای یک استان هم کافی نیست تا چه رسد به کل کشور.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه افزود: با توجه به ناتوانی وزیر قبلی در کسب بودجه، اکنون انبوهی از بدهی‌ها بر گردن وزیر آینده افتاده ‌و ضرورت دارد، فردی با تجربه که توانایی کسبی بودجه را داشته باشد، برای این وزرات‌خانه تقریبا ورشکسته به مجلس معرفی شود.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به وضعیت نامناسب‌ مالی قهرمانان ملی‌ گفت: نیازی نیست وزیر ورزش، قهرمان یا المپیکی باشد تا از درد و مشکلات ورزشکاران بداند، زیرا تقریبا هر‌ که کمی رسانه‌ها و اخبار ورزشی را دنبال کند، وضعیت ناراحت کننده مالی قهرمانان و مدال‌آوران ایرانی را درک خواهد کرد و گره این کار و مشکلات با هم‌دردی و افسوس خوردن و از لزوم پشتیبانی از تیم‌های ملی حل نمی‌شود.

وی با اشاره به مشکلات مالی فدراسیون‌ها، گفت: تیم ملی فوتبال به علت یک میلیارد تومان پول اردوی آمادگی خود را لغو می‌کند، یا اینکه تیم ملی جوانان ما با هزینه شخصی مهدوی کیا و روابط وی در آلمان اردو می‌زند و در عین شایستگی به دلیل عدم آمادگی در مراحل اولیه حذف می‌شود و در همین حال، صد‌ها میلیارد تومان در نقل و انتقالات باشگاهی به جیب دلال‌های فوتبال می‌رود. البته در سیار رشته‌ها وضعیت از این بد‌تر است، به گونه‌ای که قهرمانان و ‌آینده‌سازان کشتی به ویژه کشتی فرنگی، دست فروشی و سمبوسه فروشی و کارهای اینچنینی ‌می‌کنند. یا فدراسیون بوکس برای ابتدایی‌ترین امکانات خود، یعنی دستکش ورزشکاران نیز با مشکل روبه‌روست.

حسینی صدر با اشاره به افرادی که نام‌‌ آن‌ها در روزهای اخیر مطرح شده، ‌گفت: گویا،آقای امیدوار رضایی با سابقه مدیریت‌ طولانی‌ خود در مجلس و تیم‌های ورزشی و ریاست فراکسیون ورزش، احمدرضا نیک‌کار را با توجه به تحصیلات عالی، سابقه قهرمانی قابل قبول و سال‌های مدیریت ارشد کشور در کنار مهندس خرم و مهندس نعمت‌زاده ـ که تا کنون بنده اسامی آن‌ها را شنیده‌ام‌ ـ‌ برای کار مناسب دانسته‌اند.

دبیر کل هیأت بین‌المجالس‌ با تأکید بر کمبود فضای ورزشی و تفریحی در بیشتر نقاط کشور، گفت: هر چند یکی از عوامل اصلی سرخوردگی جوانان و گرایش آن‌ها به فساد و انحراف بیکاری است، ‌دولت باید توجه کند که در کنار تلاش برای حل معضل بیکاری،‌ فکری هم به حال اوقات فراغت آن‌ها بکند. در بسیاری از شهرستان‌های کشور حتی یک زمین فوتبال یا استخر شنا برای جوانان یا نیست یا حداکثر یک مکان برای جمعیت صد تا دویست هزار نفری آنجاست.

وی افزود: هنگامی جامعه سالم است که شور و نشاط در میان جوانان‌ باشد. همان گونه که ما در داستان‌ها و اشعار خود داریم: «ز سستی کژی زاید و کاستی» و باید گفت: متأسفانه با سیر رو به رشد مصرف مواد مخدر و ورود مواد مخدر صنعتی و بسیار خطرناک به رده‌های سنی نوجوان کشور، باید کاری کرد که جوانان و نوجوانان این کشور در برابر این نگرانی بزرگ واکسینه شوند که بهترین کار در این زمینه، تشویق آن‌ها به سمت ورزش و ساخت مکان‌های مناسب برای این قشر است. از همین روی، ‌هر چند ورزش قهرمانی و حمایت از مدال‌آوران از اولویت‌های وزیر آینده باشد، ‌توجه به ویژه به ساخت استادیوم‌ها، استخر‌ها و کلا عملیات عمرانی از همه مسائل در وزارت ورزش و جوانان مهم‌تر است، به ویژه که این وزارت با ادغام سازمان‌های ورزش و جوانان تشکیل شده و باید دغدغه‌های جوانان بیش از همیشه مد نظر باشد.

حسینی صدر در پایان با بیان این که مجلس به افراد کم‌تجربه رأی نمی‌دهد، گفت: وزارت مکان کسب تجربه نیست و اگر قرار است به جوانان مجال دهیم، دولت باید وزرا‌ را مکلف به استفاده از معاونان یا مدیران جوان کند، تا بتوانیم در یک دوره انتقالی پنج تا ده ساله یک قشر مدیران جوان با‌تجربه برای آینده نظام اسلامی تربیت کنیم. اگر نخواهیم به جوانان مجال بروز و ظهور دهیم در آینده نزدیک، با پایان دوران نسل مدیران فعلی، با قحط‌الرجال مواجه می‌شویم و صدماتی که از سوء‌مدیریت به جامعه پمپاژ می‌شود، گسترده‌تر از آن‌ است که در تصور بگنجد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۳۲
لیگو تعطیل کنین.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
مسئولین محترم دولت با سلام :
وقتی در کشور با کمبود نقدینگی مواجه هستیم چرا اجازه رد و بدل شدن چنین پولهایی رو در باشگاههای دولتی را از بیت المال میپذیریم .آخه این فوتبال کجای درد جامعه رو حل میکنه ؟ حالا صد هزار نفر جمع نشن به همدیگه فحش بدن ، چرخ مملکت نمیچرخه ؟ آقای روحانی از شمابعیده !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
علی جان تودیگه چرا اگه این صدهزار جوان شهرستانی را از شب قبل نیارن تو محوطه بیرون ورزشگاه (وتازه ازشون فیلم هم تهیه می کنن)بعد آقایان با چه توجیهی دست کنن تو خزانه دولت و ازکیسه خلیفه ببخشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
تابناك يه نظرسنجي بذار:
با توجه به فساد روزافزون فوتبال و نبود مديريت صحيح و فقدان هر گونه اراده جهت قطع كردن دست فاسدان و فاجران مربوطه، كلا فوتبال در ايران تعطيل.
موافق. مخالف.
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
فوتبال ؟ ! نمی فهمم منظورتون چی بود ؟
من آقای دکتر رضایی را برای وزارت ورزش پیشنهاد می کنم...
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
نظرم اینه که فوتبال ایران رو برای 10 سال تعطیل کنیم و شخم بزنیم و از الان مثل والیبال بچه هایی تربیت کنیم که در آینده برای مملکت و تیم ملی مفید باشند و سیستم اداره و فدراسیون فوتبال رو از اول بچینیم و ...
چون در لیگ فوتبال کار و کاسبی هست و همه منتفع میشن.
کاملا درسته
باید سرمایه تو ورزش به عدالت تقسیم بشه
نه اینکه همش برسه به فوتبالی ها وبقیه ورزشکارا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
بقیه ی رشته ها هم بوقن
کاش رشته های رزمی هم به اندازه ی فوتبال در شبکه ی ورزش نمایش داده میشد
درحالی که دولت با کمبود نقدینگی برای پرداخت یارانه ها است و درحالی که بیمارستانهای دولتی با بی پولی برای پرداخت حق وحقوق پزشکان متخصص در شهرهای کوچک ومحروم روبرو است وپزشکان هم درحال ترک این شهرها هستند وایضا شهرداری های شهرهای کوچک بخاطر بی پولی ورشکسته شده اند فوتبالیستهای میلیاردی از بیت المال پول می گیرند آخه یکی نیست به درد این مردم در این مناطق برسد
کی گفته از بیت المال بدن به ای فوتبالیست ای مفت خور.ما اگه نخوایم این مملکت لیگ فوتیال داشته باشه باید کیو ببیمنیم
راه برون رفت دولت ازكسري بودجه دروزارتخانه اي كه فقط در يك فدراسيون آن ميلياردي پول رد وبدل ميشودبايد بابخش خصوصي مشاركت كرد نه بخش دولتي
دکتر نیک کار مناسب ترین گزینه هست چون هم تحصیلات عالیه داره در چند رشته مختلف از دانشگاههای معتبر جهان مثل هاروارد و هم مدیریت دولتی داشته در وزارتخانههای راه و صنعت و هم مدیریت ورزشی داشته مثل نایب رییسی فدراسیون فوتبال .
خیلی جالبه
نماینده ای که میگه مدیر ورزشی یاید با کفایت باشه خودش نمیدونه اون تیمی که مهدوی کیا پول اردوشو تو المان داد تیم نوجوانان بود نه جوانان بعدشم از مرحله اول جام جهانیم صعود کرد تیم خیلی خوبیم بود!!!!
همه به هم میان!
ظلم به کل مردم ایران بجز پایتخت نشینها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
توی این فوتبال، فقط دستمزد حرفه ای شده. نه از لحاظ تاکتیکی و نه از لحاظ تکنیک شخصی و نه از لحاظهای دیگه فرقی احساس نمی شه. به قول پژمان «وحید ما داریم کجا می ریم؟!»
من نمی دونم ازنظرشرعی چه حکمی داره پولها ی میلیاردی که بابت فوتبال هزینه می شه درعوض این همه مشکل که اکثرا ازنداری نشأت می گیره جای تأسفه که ضروریات راکنارگذاشته برفرعیات چسبیدند من خیلیهارامی شناسم که واقعا راضی نیستندمادوتاکارمندهفته اول ماه حقوقمون تمومه زیراقساط خفه میشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
این شرعی رو خوب اومدی برادر .
توی ورزش هو مثل بقیه امور به فروع اهمیت می دیم واز اصول واموندیم شاهدش اقتصاده به جای اینکه اشتغال ایجاد کنیم دنبال واردات هستیم
کارمند وزارت نفت هستم و ساکن شهرکی در یک شهر بیست هزار نفری در نزدیکی عسلویه هستم شرکت نفت سالی چند میلیارد تومان هزینه یک تیم فوتبال در لیگ دسته دو را که تمامی بازیکنانش غیر بومی هستند پرداخت میکند ولی برای یرخی دیگر از رشته ها که کامند و خانواده های ساکن در آنها فعالیت میکنند حتی سالی صد هزار تومان هم هزینه نمیکند ووقتی کسی اعتراض میکند میگند فلان رشته را با فوتبال مقایسه میکنید؟!!!
پولی که در اختیار دولت است باید صرف همه مردم و در همه جای وطن شود.
چنانچه فوتبال حرفه ای توسط بخش خصوصی اداره شود دیگر لزومی ندارد پول دولت صرف لیگ ویا داد و ستدهای دلالال شود و میتواند صرف زیربنای ورزش در همه جای کشور شود و آینده ساز ورزش در هم رشته ها باشد
واقعیت این است که ما تا 100 سال دیگر هم بعید است ورزشگاه فوتبال و زمین های چمن در حد دسته سوم انگلیس و آلمان داشته باشیم.
قبول کنید که اصلا مدیریت بلد نیستیم، بپذیریم
پیشنهاد میدم در کارهای مدیریتی چند مستشار اقتصادی و مدیر و... (چینی و اسیایی نه) بلکه اروپایی و امریکایی رو بیاریم ایران و ازشون بخواهیم راهنمایی کنن (اگر میخواهیم که مملکتمون پیشرفت کنه)
مثل هم قضیه فوتبال کیروش و ولاسکو که نتایج خوبی گرفتن، اگر این کار بشه در مدت کمی ایران رو به یک کشور صنعتی و مدرن تبیدل میکنیم(الان یه سری میان کامنت میدن که طرف غرب زده است)
مردم دوست دارن فوتبال ببينن.
هر دولتي هم بياد سر كار كرور كرور پول رو ميده به فوتباليها.
مردم خودشون اينو ميخوان.
حاظرن فقير باشن ولي ستارهاشون مرفه باشن.
شما اين رو نمي خواهيد؟
باسلام.

فوتبال به یک پدیده پر خرج و فساد برای کشور تبدیل شده و هیچ کار مفیدی هم بجز درگیری و اعصاب خوردکنی برای جامعه نداشته از روح ورزشکاری هم که درش خبری نیست. فوتبالیستها در کشورهای دیگرمعمولا در ظاهر هم که شده به مردم محتاج و مراکز خیریه کمک میکننند. ولی در ایران از این چیزها خبری نیست. فقط درگیری و پولهای خود را به روخ همدیگر کشیدن شده کار اینها. آیا بهتر نیست که دولت به جای این همه سرمایه گذاری در فوتبال به گرفتاری مردم برسد؟
جایی مونده که ما رانت رو اونجا نبینیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تیمهای دولتی رو بدن به بخش خصوصی به شرط اینکه اون بخش خصوصی با پول و سرمایه خودش( نه وام میلیاردی و منابع دیگر بیت المال ) وارد عمل بشه
شما درست میفرمایین. ولی کووو گوش شنوااااا.
آیا این است عدالت ؟ شما را بخدا کمی انصاف ، ذیگر رشته ها نیز برای ایران عزیز میتواند افتخار آفرین یا خدای ناکرده موجب تحقیر باشد .!!!!
وقتی داشتم جلسه رای اعتماد به وزیران را از رادیو گوش می کردم دکتر سید باقر حسینی نماینده مردم سیستان در مخالفت با وزیر پیشنهادی گفت : من با برنامه های شما که کلی گویی است مخالفم ، مناطق مرزی و دورافتاده کشور به همان اندازه که از مرکز دورند به همان اندازه هم از امکانات محرومند جالب ترین بخش صحبت های این نماینده آنجا بود که گفت بودجه کل ورزش سیستان از درآمد یک فوتبالیست در یکسال کمتر است!!! حرف جالبی بود و به نظرم به حال این ورزش باید گریست
پرداخت چنین پولهایی در فوتبال خیانت به مردم است
جالبه که در فرانسه با ان همه صنعت و اقتصاد قرار شده از فوتبالیستها 75 درصد مالیات بگیرند!!11
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر