بازدید 15842
سخنگوی دستگاه قضا خبر داد:

اعدامی بجنوردی مشمول عفو می‌شود

اینکه در رسانه‌ها اعلام شده بود پس از 24 ساعت زنده شده است، درست نیست. گاهی قاضی در حکم خود می‌نویسد، این فرد متهم به اعدام است و بنا بر ماده 38 قانون مواد مخدر درخواست یک درجه عفو را دارد که مقام معظم رهبری معمولا درخواست عفو را می‌‌پذیرند.
کد خبر: ۳۵۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴ 28 October 2013
نشست خبری امروز سخنگوی دستگاه قضا، سومین نشست وی در سی و پنج روز اخیر با خبرنگاران به شمار می‌آید؛ از این نکته که بگذریم، در فرصت دو هفته‌ای مابین نشست خبری قبل تا امروز، پرونده‌های جدیدی مطرح شده که همه مورد پرسش خبرنگاران واقع شده‌اند.

تبریک اعیاد و تسلیت به خانواده شهدای مرزبانی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری‌ها، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پنجاه و چهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: متأسفانه در این ایام تعدادی از مرزبانان ما توسط نیرو‌های ضد انقلاب به شهادت رسیدند.

وی ضمن تسلیت این حادثه به خانواده شهدا، مرزبانان و نیروی انتظامی گفت: امیدواریم هر چه زودتر عوامل این حادثه با کمک کشورهای همسایه شناسایی و دستگیر شوند و به مجازات عمل خود برسند.

تذکر به خانم‌های خبرنگار برای رعایت حجاب

محسنی اژه‌ای در ابتدای این نشست ضمن تذکر به خانم‌ها در مورد حجاب گفت: حجاب چیزی است که باید چه از سوی آقایان و چه از سوی بانوان رعایت شود و من در نشست‌های بعدی دیگر تذکر نمی‌دهم و از حضور افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند در این نشست خودداری خواهم کرد.

محکوم بجنوردی مشمول عفو نشده بود


دادستان کشور در ادامه با اشاره به موضوع اعدام ‌«علیرضا م» محکوم بجنوردی گفت: این فرد به دلیل همراه داشتن حدود یک کیلوگرم (978 گرم) هروئین محکوم به اعدام بود.

وی افزود: اعدام مراحل خود را طی می‌کند و کلیه افرادی که به دلیل جرم مواد مخدر به اعدام محکوم می‌شوند چه اعتراض داشته باشند چه نداشته باشند حکم آنها برای تأیید به تهران می‌آید.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: این پرونده هم به تهران آمد و حکم آن تعیین شد و براساس موازین حقوقی کسانی که محکوم به اعدام شوند اگر درخواست عفو کنند پرونده باز در کمیسیون استانی و سپس در کمیسیون مرکزی در تهران بررسی می‌شود و اگر فرد مشمول عفو شود می‌‌تواند یک یا دو درجه تخفیف بگیرد و به حبس اید یا پانزده سال حبس محکوم شود. این فرد با توجه به سابقه و میزان مواد مخدری که به همراه داشت مشمول عفو نشد و حکم با طناب دار به اجرا درآمد.

محکوم بجنوردی هشیاری خود را پیدا کرده است


سخنگوی دستگاه قضایی تأکید کرد: پس از دو ساعت از اجرای حکم و زمانی که فرد به پزشکی قانونی منتقل شده بود مأمور متوجه می‌شود که آثار حیات همچنان باقی است بنابراین وی به بیمارستان منتقل می‌شود؛ اینکه در رسانه‌ها اعلام شده بود پس از 24 ساعت زنده شده است، درست نیست.

محسنی اژه‌ای گفت: امروز که پیگیری کردم، مشخص شد که وی هشیاری خود را پیدا کرده به بخش عمومی منتقل شده و رو به بهبود است.

این محکوم عفو می‌شود اگر ...


دادستان کل کشور گفت: در این ماجرا یک بحث حقوقی و شرعی مطرح است که ریاست قوه قضائیه هم در جلسه مسئولان عالی قضایی به آن اشاره داشته است؛ این موضوع پیچیده‌ای نیست و اعدام یعنی سلب حیات.

وی افزود: فرد اعدام شده اما سلب حیات نشده و به بیمارستان منتقل شده آیا باید او را اعدام کرد؟

اژه‌ای افزود: رئیس قوه قضائیه اظهار داشته که برای عفو وی پیشنهاد می‌کند ‌در صورتی‌ که مقام معظم رهبری با این درخواست موافقت کند اجرای حکم منتفی شده و فرد مورد عفو قرار می‌گیرد. گاهی قاضی در حکم خود می‌نویسد این فرد متهم به اعدام است و بر پایه ماده 38 قانون مواد مخدر درخواست یک درجه عفو را دارد که مقام معظم رهبری معمولا درخواست عفو را می پذیرند.

پرونده مفتوح مقام سابق در موضوع بیمه ایران


سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این ‌که آیا یکی از مقامات دولت قبلی در پرونده بیمه و اخلال ارزی متهم است، گفت: پرونده ایشان در موضوع بیمه مفتوح است و تحقیقاتی در این مورد انجام شده و در حال انجام است. اما هنوز به دادگاه ارسال نشده است.

وی ادامه داد: تعداد دیگر نیز در مرحله دادسرا به وضعیت آنها رسیدگی خواهد شد و زمانی که هنوز دادسرا کیفرخواستی صادر نکرده و دادگاه حکمی نداده ما نمی‌توانیم بگوییم این تعداد متهم هستند یا خیر.

اژه‌ای تأکید کرد: متهم اصلی پرونده بیمه ایران ادعاهایی را مطرح کرده اما اینکه این ادعاها ثابت می‌شود یا خیر، در مرحله تحقیقات است.

آیا اظهارات نماینده مجلس مجرمانه بوده؟


اژه‌ای در پاسخ به سؤالی پیرامون اینکه یکی از نماینده‌های مجلس اعلام کرد که یکی از این وزرای پیشنهادی در سال 89 برایش حکم جلب صادر شده و همچنین یکی از متهمان بیمه ایران به او 300 میلیون تومان رشوه داده است، آیا قوه قضائیه در این راستا پیگیری‌هایی انجام داده است یا خیر، گفت: پرونده بیمه ایران متهمان متعددی دارد که تعدادی از آنها به دادگاه رفته‌اند.

اژه‌ای در پاسخ به این ‌که آیا این اظهارات مجرمانه بوده است یا خیر، گفت: هرگاه نماینده مجلسی مطالبی را بیان می‌کند اگر چنانچه کسی احساس کند که به وی تهمت یا افترا زده شده، می‌تواند شکایت کند و قطعاً به آن رسیدگی می‌شود.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران حق فعالیت ندارد


سخنگوی قوه قضائیه در مورد فعالیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران گفت: هر مؤسسه، نهاد، حزب، گروه و جمعیتی که به حکم دادگاه تعطیل شده تا زمانی که آن حکم پابرجا باشد نمی‌تواند به فعالیت بپردازد. در غیر این صورت دادستان متعرض می‌شود و با آنها برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: در موضوع انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تصمیم همان تصمیم قبلی است و آنها حق فعالیت ندارند و اگر فعالیتی کنند، دادستان با آنها برخورد می‌کند.

دختران موسوی شکایت نکرده‌اند

اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد این که آیا شکایتی از سوی دختران موسوی پیرامون حوادث روز عید غدیر انجام شده است یا خیر، گفت: تا امروز که من پیگیر مسأله بودم هیچ شکایتی نه در ناجا و نه در دادسرا مطرح نشده است و وزارت اطلاعات خود پیگیر این مسئله است؛ اگر گزارشی از وزارت اطلاعات به دستگاه قضایی ارسال شد، موضوع را رسیدگی می کنیم.

«پ الف»، بازیگر سینما بازداشت نشده است


خبرنگاری پرسید یکی از خبرگزاری‌ها در خصوص بازداشت خانم (پ.الف) از بازیگران سینما خبری را مخابره کرده که این موضوع مورد تأیید شماست، دادستان کل کشور نیز گفت: بر اساس پیگیری‌های من این فرد بازداشت نشده و این موضوع از سوی خانواده اش نیز تکذیب شده است.

اظهار نظر درباره افزایش اختیارات رئیس قوه قضائیه


سخنگوی قوه قضائیه در ادامه در مورد لایحه افزایش اختیارات رئیس قوه قضائیه گفت: مشکل قوه قضائیه این است که لوایحی را تهیه می‌کند و برای ارسال به مجلس در اختیار دولت می‌‌گذارد اما دیده شده که بعضا این لوایح خیلی دیر به مجلس ارسال می‌شود. در صورتی که قوه قضائیه نیاز فوری به آن لوایح دارد.

وی تأکید کرد: در دولت قبلی بعضی لوایح قوه قضائیه نه تنها دیر به مجلس ارائه شده بلکه تعدادی از آنها بایگانی شده و اصلا به مجلس ارسال نشده است.

اژه‌ای افزود: از نظر قوه قضائیه این طرح مشکل‌گشاست و لوایح در دولت معطل نمی‌‌ماند. بنا بر تصویب مجلس اگر تا شش ماه دولت لایحه‌ای را ارسال نکرد، رئیس قوه قضائیه شخصا آن لایحه را به مجلس ارسال می‌کند.

وی تأکید کرد:‌ خلاف قانون اساسی بودن یا نبودن طرح افزایش اختیارات رئیس قوه قضائیه را شورای نگهبان تشخیص خواهد داد.

مضمون آن یادم نیست ولی متن خوبی نداشت

وی در ادامه با اشاره به نامه‌ای که تعدادی از فتنه‌گران در زمان تصدی وزارت اطلاعات از سوی اژه‌ای به وی نوشته بودند یادآور شد: مضمون نامه را به یاد ندارم اما تا جایی که به یاد می‌آورم این نامه متن خوبی نداشت.

رسیدگی به برخی پرونده‌ها زمان‌بر است


سخنگوی قوه قضائیه همچنین در مورد این که آیا لازم است برای رسیدگی هرچه سریع‌تر به پرونده جرایم مهم، سنگین و خشن لایحه‌ای تهیه شود، گفت: رسیدگی به این جرایم نیاز به لایحه ندارد و باید ساز و کار آنها در قوه قضائیه انجام شود که به حمدالله در بررسی آنها اهتمام لازم صورت گرفته است.

وی افزود: بعضی پرونده‌ها زمان‌بر است و با سرعت زیاد نمی‌توان به آنها رسیدگی کرد اما برخی از پرونده‌های جرایم مهم و خشن طی سال گذشته بیرون از نوبت و ظرف تنها دو ماه به آنها رسیدگی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از نارضایتی مردم از طولانی شدن رسیدگی به برخی پرونده‌ها خبر داد و گفت: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که به پرونده‌ها زود رسیدگی شود اما با توجه به کمبودها نتوانستیم انتظار مردم را برآورده کنیم. امیدواریم با جذب قاضی‌های جدید در این امر موفق‌تر باشیم.

از مصاحبه رئیس کل بانک مرکزی تا تبرعه جمشید بسم‌الله


اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود درخصوص مصاحبه رئیس کل بانک مرکزی که منجر به این شد که نرخ دلار کاهش پیدا نکند، گفت: در این مورد دادستانی به عنوان مدعی‌العموم وارد نشده چرا که این موضوع از جمله مسائلی است که خود دولت و سایر افرادی که به این حوزه مربوط می‌شوند باید پیگیری کنند.

خبرنگار در ادامه گفت که برخی از همین افراد از روزنامه‌ها ‌شاکی هستند و آنها را تهدید می‌کنند که محسنی اژه‌ای گفت: اگر کسی بر خلاف قانون دیگری را تهدید کند، فردی که تهدید شده می‌تواند شکایت کند و به شکایتش هم رسیدگی می‌شود.

یکی از خبرنگاران در خصوص تبرعه جمشید بسم‌الله پرسید که اژه‌ای گفت: از تبرعه ایشان خبری ندارم، یک بخش پرونده به دادگاه رفته و عده‌ای محکوم شدند و پرونده دیگری نیز تشکیل شده که چند نفری هم بازداشت شده‌اند.

به نام دانشگاه ایرانیان پرونده‌ای نداریم


یکی از خبرنگاران در خصوص پرونده دانشگاه ایرانیان از محسنی‌اژه‌ای سئوال کرد که وی گفت: ما به اسم دانشگاه ایرانیان پرونده‌ای نداشته‌ایم اما در بحث شانزده میلیارد تومان حساب مسدود شده و طرفین هم گفته‌اند که نسبت به اصل پول ادعایی ندارند و پول را باز می‌گردانند.

وی افزود: موضوع در حال بررسی این است که آیا در نحوه برداشت خلافی صورت گرفته یا خیر؟

از ممنوعیت فعالیت حزب مشارکت تا سؤال درباره ضارب حجاریان


سخنگوی قوه قضایی درخصوص فعالیت حزب مشارکت و این که آیا این حزب منحل شده یا خیر، گفت: در این خصوص حکم صادر شده و این حزب نباید تحت این عنوان فعالیتی داشته باشد در غیر این صورت با آنها برخورد می‌شود.

یکی از خبرنگاران پرسید که آیا ضارب حجاریان سعید عسکر بوده که محسنی اژه‌ای گفت: این موضوع علنی بوده و رسیدگی شده و به پایان رسیده است.

شکایت خانواده شهدا از نعیمه اشراقی


دادستان کل کشور درخصوص شکایت برخی از خانواده شهدا از نعیمه اشراقی گفت: در این مورد، بسیاری از خانواده شهدا شکایت کردند و پرونده در دادسرای تهران در حال رسیدگی است.

وی افزود: بدیهی است ‌در این گونه موارد که جنبه عمومی دارد و مربوط به حضرت امام(ره) می‌شود، مدعی‌العموم هم وارد خواهد شد.

بابک زنجانی سیزده شاکی خصوصی دارد؛ وزارت نفت شکایت نکرده است


محسنی اژه‌ای درخصوص شکایت از بابک زنجانی به دلیل گودبرداری غیراصولی در خیابان ایران زمین گفت: تاکنون سیزده تن ‌از وی شکایت کرده‌اند و چون بحث شکایت شاکی خصوصی مطرح است اگر طرفین با هم به تفاهم برسند موضوع منتفی خواهد شد.

وی افزود: از سوی شرکت نفت شکایتی از بابک زنجانی نشده است.

شوراهای حل اختلاف بازنگری می‌شوند


یکی از خبرنگاران از اطاله دادرسی در دادگاه‌ها و دادسرا گلایه کرد و گفت: آیا دستگاه قضایی برنامه‌ای برای سرعت بخشیدن به روند رسیدگی پرونده‌ها ندارد که اژه‌ای گفت: یکی از تصمیمات جدی دستگاه قضایی استفاده از فن‌آوری‌های نوین است که در این زمینه معاونت و سپس سازمانی ایجاد شد که در حال حاضر یکی از فعال‌ترین بخش‌های قوه قضائیه است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: بدون شک استفاده از فن‌آوری‌های نوین موجب کاهش مراجعات، کاهش زمان رسیدگی و اقبال عمومی می‌شود.

وی افزود: برای استفاده از فن‌آوری‌های جدید در قوه قضاییه بودجه خوبی اختصاص داده شده و نیروی انسانی خوبی آماده همکاری است ضمن اینکه آموزش‌های خوبی صورت گرفته که امیدواریم تأثیر بسزایی در روند رسیدگی‌ها داشته باشد.

اژه‌ای بازنگری در شوراهای حل اختلاف را یکی دیگر از اقدامات قوه قضائیه برشمرد و گفت: خیلی از مسائلی که با صلح و سازش حل می‌شود به دستگاه قضایی کشیده می‌شود در صورتی که شوراهای حل اختلاف می‌توانند با ایجاد صلح و سازش حجم پرونده‌های قضایی را کم کنند.

بودجه قوه قضاییه پاسخگوی نیازها نیست


محسنی‌اژه‌ای قضا زدایی را یکی دیگر از برنامه‌های قوه قضاییه برای تسریع در روند دادرسی دانست و ادامه داد: بسیاری از مسائل می‌تواند به عنوان کار غیر قضایی در دستگاه‌های دیگر رسیدگی شود. برای نمونه، بسیاری از جریمه‌ها را راهنمایی و رانندگی اعمال می‌کند و نیازی به حضور قاضی نیست.

دادستان کل کشور با گلایه از کمبود بودجه در دستگاه قضایی گفت: متأسفانه با توجه به ماموریتی که به دستگاه قضایی واگذار شده، میزان بودجه‌ای که در نظر گرفته می‌شود پاسخگوی نیازها نیست اما امیدواریم با گرفتن قضات بیشتر و حل بسیاری از امور در درون خانواده‌ها شاهد تسریع در روند دادرسی‌ها باشیم.

رأی هیأت هفت نفره درخصوص حادثه اتوبان تهران ـ قم صادر شده است


محسنی‌اژه‌ای در ادامه با اشاره به آخرین اخبار حادثه اتوبان تهران‌ ـ ‌قم گفت: این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار بود چرا که حادثه ناگواری رخ داد و جمعی از هموطنان ما در آتش سوختند.

وی افزود: دایره تقصیر گسترده است، در اینکه راننده مقصر بوده شکی نیست اما بحث بر سر مقصر بودن دیگران است.

سخنگوی دستگاه قضایی تأکید کرد: در حال حاضر هیأت هفت نفره‌ای تعیین شده که این هیأت طبق نظرات کارشناسی در پرونده نظر خود را اعلام کردند و اگر ایرادی از سوی دادستان و یا طرفین نباشد این موضوع به سرعت به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: من در حال حاضر نمی‌توان رأی هیأت هفت نفره را اعلام کنم چرا که هنوز قطعی نشده است.

توهین مداح به‌ هاشمی در حال بررسی است

دادستان کل کشور در خصوص توهین یکی از مداحان تهرانی به‌هاشمی رفسنجانی و اینکه آیا مدعی‌العموم برخوردی می‌کند، گفت: اگر چنانچه به یک مسئولی که در قانون تعیین شده بر حسب وظیفه مسئولیت توهین شود مدعی‌العموم ورود پیدا می‌کند اما در صورتی که این توهین به حسب وظیفه قانونی نباشد شکایت شاکی خصوصی مدنظر است اما در این موضوع با کسب اطلاعی که امروز از دادستان تهران کردم موضوع در حال بررسی است.

پرونده بسیار سنگین گمرک

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی در مورد وضعیت پرونده گمرک گفت: این پرونده هنوز به دادگاه فرستاده نشده ‌و باید گفت که یک پرونده بسیار سنگین به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد: در این پرونده تعداد زیادی از افراد دستگیر شده‌اند و تعدادی نیز با قرار وثیقه موقتاً آزاد شده‌اند.

پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای در دادسرا


سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای یادآور شد: این پرونده در دو مرحله رسیدگی شده است. مرحله اول شامل اتهامات به چند نفر بوده که به دادگاه ارسال ‌و حکم آن نیز صادر شده است؛ اما در مرحله دوم که مربوط به 39 تن می‌شود، دادگاه نواقصی در مورد پرونده گرفت و پرونده هم‌اکنون در مرحله رفع نواقص در دادسراست.

موافق علنی بودن تمامی دادگاه‌ها و رسیدگی به اموال مسئولان هستم، ولی ...


اژه‌ای در مورد طرح اعلام اموال مسئولین دولتی گفت: من به طور کلی مخالف رسیدگی به اموال مسئولان نیستم اما از اینکه چیزی نوشته شود و ضمانت اجرایی نداشته باشد و به اطلاع مردم هم نرسد، بله من مخالف آن هستم.

وی ادامه داد:‌ هم‌چنین موافق علنی بودن تمامی دادگاه‌ها هستم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه آیا استفاده از فیلترشکن جرم است یا خیر، گفت: لازم نیست ‌ما در هر موردی مصداقی بگوییم که قانون چه می‌گوید هر تصمیمی که یک مرجع صلاحیت‌دار قضایی بگیرد و اگر شخصی بخواهد خلاف آن عمل کند مجرم است و تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

آخرین وضعیت پرونده ستار بهشتی


وی در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده ستار بهشتی گفت: این پرونده به دادگاه ارسال شده بود اما به دلیل نواقص دوباره در اختیار دادسرا قرار گرفت و پس از رفع نواقص دوباره به دادگاه ارسال شد.

سخنگوی قوه قضاییه تأکید کرد: گمان نمی‌کنم هنوز برای رسیدگی به این پرونده وقتی تعیین شده باشد.

اژه‌ای آخرین وضعیت پرونده ج . ل را همان وضعیت قبلی اعلام کرد و گفت:‌ اتفاق جدیدی در خصوص این پرونده رخ نداده است.

وی در پایان در مورد انتصاب مرضیه دستجردی به عنوان مشاور رئیس قوه قضاییه گفت: باید بدانیم که سلامت بحث مهم و ضروری است و نباید آن را دست کم بگیریم اما اینکه با این انتصاب صرفاً بخواهیم بگویم خانم‌های کارمند قوه ارتقا پیدا می‌کنند، درست نیست.

اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر این که برخی کشورهای خارجی تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران را دارند؛ آیا این امر درست است‌، گفت: کشور ما نه در منطقه بلکه در تمام دنیا یک کشور امن و قابل سرمایه‌گذاری است.

توضیح در خصوص توقیف بهار

وی در خصوص توقیف روزنامه بهار گفت: درست نیست که برخی از روزنامه‌ها به خصوص آنهایی که وابسته به برخی شخصیت‌های سیاسی هستند به گونه‌ای قلم بزنند و مطلبی منعکس کنند که هم توهین به مقدسات و عتقادات مردم شود و هم زمینه اختلاف‌افکنی را فراهم کند.

وی افزود: در شرایطی که دشمن تلاش دارد بین شیعه و سنی شکاف ایجاد کند ما نباید زمینه‌ساز این اقدام شویم. روزنامه‌ای که وابسته به یک شخصیت سیاسی که نامزد ریاست جمهوری هم بوده نباید اجازه دهد که چنین مطالبی منتشر شود.

وی گفت: موضوع این روزنامه امروز در هیأت نظارت بر مطبوعات بررسی شد این روزنامه توقیف و معرفی به دادگاه شد دادستان هم به عنوان مدعی‌العموم به این موضوع رسیدگی می‌کند.

در بحث مجسمه‌های تهران نه ناجا و نه قوه قضاییه کوتاهی نکردند


یکی از خبرنگاران با ابراز گلایه از به سرانجام نرسیدن برخی پرونده‌ها همچون پرونده قتل دکتر سودبخش و پرونده مجسمه‌های تهران، گفت: برخی پرونده‌ها هنوز به قوه قضاییه ارجاع نشده آیا دستگاه قضایی نمی‌تواند این پرونده‌ها را از ناجا بگیرد و به آن رسیدگی کند یا اینکه ناجا از قوه قضاییه حرف شنوی ندارد که تاکنون این پرونده‌ها به نتیجه نرسیده که دادستان در پاسخ گفت: در برخی از پرونده‌ها وقتی مدعی‌العموم وارد می‌شود حسب مورد پرونده به ناجا یا یک سازمان امنیتی ارجاع می‌شود.

وی افزود: گاه پیگیری مستلزم این است که متهم از سوی ناجا شناسایی و به ما معرفی شده باشد اگر متهم شناسایی نشده باشد، دستگاه قضایی نمی‌تواند کاری کند.

سخنگوی دستگاه قضایی گفت: گاهی فرد شناسایی شده را می‌توان غیابی محاکمه کرد اما این گونه نیست که بگویم ناجا حرف‌شنوی ندارد یا قوه قضاییه ناتوان از رسیدگی است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: البته گاه‌ ‌متهم شناسایی می‌شود اما اجازه محاکمه غیابی داده نمی‌شود و طبیعی است که پرونده مفتوح می‌ماند.

خبرنگار گفت من از پاسخ شما قانع نشدم که اژه‌ای گفت لازم نیست شما قانع شوید.

دلیلی ندارد مجرمیت فرد در مجلس احراز شود


اژه‌ای در پایان در خصوص احراز مجرمیت برای نشان دادن عدم صلاحیت افراد گفت:‌ در مجلس یا مراجعی که می‌خواهند صلاحیت فرد را احراز کنند، لازم نیست حتماً مجرمیت او احراز شود و همین که صلاحیت آن فرد احراز نشود، کفایت می‌کند.

وی افزود: مجلس می‌خواهد رأی‌ اعتماد دهد و دلیلی ندارد که مجرمیت فرد در مجلس احراز شود.

دادستان کل کشور در مورد پرونده جواد لاریجانی هم گفت: همچنان پرونده همان وضعیت قبلی است و در حال رسیدگی است.


انتهای پیام./
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار