بازدید 9728
پيگيري رسانه‌هاي ايراني سرانجام جواب داد

فيفا هم نام جعلی «خليج ع ر ب ي» را حذف کرد

اين گام مثبت فيفا خبر خوبي است و مسئولان با انگيزه‌هاي بيشتري به رايزني‌هاي خود براي مقابله با تحريف تاريخي كه عربهای اماراتي‌ انجام داده‌اند، ادامه مي‌دهند. حاشيه‌سازي اعراب برخي از مقام‌‌هاي كشور امارات از اقدام فيفا براي بازگرداندن بحق نام خليج‌فارس به جغرافياي ورزشي منطقه اين حوزه آبي، خشمگين شدند.وقتي كسب اطلاع كردند فيفا در وب سايت خود نام جعلي را حذف كرده و نام بحق و صحيح «خليج‌فارس» را جايگزين كرد.
کد خبر: ۳۴۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶ 23 September 2013
فيفا هم نام جعلی «خليج ع ر ب ي» را حذف کرد فدراسیون جهانی فوتبال (فيفا (Fifa)) در اقدامي منطقي نام مجعول «خليج ع ر ب ي» را از تمام نقشه‌ها، قسمت‌ها و حتي خبرهاي خود حذف كرد و واژه «خليج‌فارس» را جايگزين آن كرد.

به گزارش تابناک،این اقدام قانونی و باارزش به شدت مورد توجه مردم ایران قرار گرفت و از سوی دیگر خشم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را علیه سپ بلاتر، رئیس فیفا در بر داشت. امارات متحده عربی که نام لیگ کشور خود را به «خلیج ع ر ب ی» تغییر داده بود، یکی از معترضان اصلی به این کار فیفا بود. این در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران از زمان اجرای این کار توسط اماراتی‌ها با ارسال نامه‌های مختلف اعتراض خود را در خصوص این نام ‌گذاری دروغین به فیفا اعلام کرده بود تا سرانجام فیفا حقانیت ایران را در این مسیر تأیید کند.
فيفا هم نام جعلی «خليج ع ر ب ي» را حذف کرد
در آخرين گام، كميته حقوقي فدراسيون فوتبال ايران با ارسال نامه‌اي رسمي به فيفا خواستار برخورد با اين اقدام اماراتي‌ها شد.ضمن اينكه وزارت امور خارجه ايران نيز قويا اين تصميم سياسي را محكوم كرد.قبل از آن نيز فدراسيون فوتبال كشورمان حضور هر بازيكن ايراني را در ليگ باشگاه‌هاي اين كشور ممنوع اعلام كرد و در پي همين تصميم محمدرضا خلعتبري با وجود عقد قرارداد با باشگاه عجمان از حضور در اين تيم انصراف داد و باشگاه پرسپوليس نيز با پرداخت غرامت 800 هزار دلاري اين بازيكن را به جمع سرخپوشان اضافه كرد.جواد نكونام، كاپيتان تيم ملي فوتبال نيز بر اساس گزارش‌هاي فراواني كه رسانه‌هاي اماراتي منتشر كرده بودند به پيشنهادهاي يك ميليون دلاري اماراتي‌ها پاسخ منفي داد تا اينگونه اعتراض خود را به اقدام سياسي اماراتي‌ها اعلام كند.

در همين ارتباط فدراسيون فوتبال ايران با كمك وزارت امور خارجه كشورمان اقدام اخير فدراسيون فوتبال امارات را مورد اعتراض رسمي قرار داد و پاي فيفا را به اين ماجرا باز كرد كه اين تلاش‌‎ها سرانجام نتيجه داد و فيفا در بخش توضيح كشورها، نام خليج‌فارس را در كنار امارات قرار داد و تاكيد بر آن كرد كه اين كشور در همسايگي خليج‌فارس قرار دارد.

اين گام مثبت فيفا خبر خوبي در ادامه تلاش‌هاي اخير است و مسئولان فدراسيون كشورمان با انگيزه‌هاي بيشتري به رايزني‌هاي خود براي مقابله با تحريف تاريخي كه عربهای اماراتي‌ انجام داده‌اند، ادامه مي‌دهند. حاشيه‌سازي اعراب برخي از مقام‌‌ها و چهره‌هاي ورزشي كشور امارات از اقدام فيفا براي بازگرداندن بحق نام خليج‌فارس به جغرافياي ورزشي منطقه اين حوزه آبي، خشمگين شدند.وقتي كسب اطلاع كردند فيفا در وب سايت خود نام جعلي را حذف كرده و نام بحق و صحيح «خليج‌فارس» را جايگزين كرد.

 اين اتفاقات درحالي است كه اماراتي‌‌ها اواخر بهار و از ابتداي فصل خود وقتي نام خليج‌فارس را از ليگ حرفه‌اي فوتبال خود حذف كرده و نام جعلي ليگ عربي را جايگزين كردند، اين امر با اعتراض قاطع و رسمي فدراسيون كشورمان همراه شد كه به همين خاطر نامه مفصلي به مقر فدراسيون بين‌المللي ارسال شد و درخواست تغييرهرچه سريع‌تر و بازگرداندن نام اصلي شد. توضيح حقوقي در مورد اين موضوع با اين وجود يك كارشناس حقوقي مي‌گويد هنوز نامه اعتراضي ايران براي تغيير نام ليگ امارات به فيفا ارسال نشده و سايت فدراسيون جهاني فوتبال نيز از ابتدا نام خليج‌فارس را در تمام صفحه‌هايش قرار داده است.

 سايت فيفا در این مورد توضيح داد: «خبري در رسانه‌ها مبني بر تغيير نام خليج ع ر ب به خليج‌فارس در صفحه امارات در سايت فيفا منتشر شده است اما اين نبايد به سبب واكنش فدراسيون فوتبال ايران به فيفا تلقي شود چون نامه اعتراضي فوتبال ايران هنوز به دست فيفا نرسيده است.

 با اين حال خوشحالیم كه رسانه‌هاي ايران پيگير اين موضوع هستند تا شايد فدراسيون فوتبال هم كاري كند. شايد اگر پيگيري رسانه‌ها نبود همين نامه اعتراضي هم نوشته نمي‌شد .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۰
فیفا متچکریم
شعر خلیج فارس یک بیتی

خلیج همیشه پارس
با نام ایران همیشه فارس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
دوستی که این حرفو زدند
خلیج همیشه پارس
با نام ایران همیشه فارس
درسته که از روی محبتشون به کشور اینو گفتن ولی باید بدونن که ایران همیشه تاریخ اتحاد اقوام ایرانی بوده و فارس هم یکی از این اقوام هست
ایران با همه اقوامش ایرانه نه فقط یک قوم
با سپاس
خلیج فارس ایران همیشه خلیج فارس می ماند
با تدبیر می توان مشکلات را حل کرد. نه با بستن درب به روی تمام جهان.
چه عکس باحالی ایول
اینها فریب غرب است. میخواهند بگویند دوستی با ما برای شما پیروزی در برابر اعراب خواهد بود. یه جور سیگنال سیاسی است. البته امیدوارم من اشتباه کنم.
از رای فیفا تشکر می کنیم بخاطر اینکه نشانگر نظم جهانی می باشد و این رای به عرب ها یادآوری کرد که با پول و تبلیغات نمی توان تاریخ را عوض کرد.
هر کی که لایک منفی میده بی غیرته

دم فیفا گرم. خلیج همیشه فارس
زنده باد ایران
زنده باد خلیج همیشه فارس
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی