خطر مرگ در کمین مصرفکنندگان افراطی قهوه
کد خبر: ۳۳۸۸۴۹
| | 2142 بازدید
نتایج یک مطالعه جدید نشان میدهد که مصرف بیش از حد قهوه با افزایش خطر مرگ در افراد زیر 55 سال مرتبط است.
به گزارش ایسنا، گروهی از پزشکان دانشگاه کارولینای جنوبی بر اساس بررسیهای خود اظهار داشتند: افرادی که در طول هفته بیش از 28 فنجان قهوه مصرف میکنند 21 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس هستند.
در این مطالعه آمده است: با مصرف بیش از حد قهوه خطر مرگ زودرس در افراد زیر 55 سال اعم از مرد و زن و به دلایل مختلف تا 50 درصد بیشتر میشود اما این ارتباط در افراد بالای 55 سال مشاهده نشده است.
این محققان مصرف قهوه را در بیش از 43 هزار داوطلب که در گروههای سنی 20 تا 87 ساله و در سالهای بین 1971 تا 2002 میلادی بررسی کردند. در این مدت زمان مرگ بیش از 2500 نفر از شرکتکنندگان به ثبت رسید.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، به گفته محققان، مردان جوانتر حتی با مصرف مقدار کمی از قهوه، بیشتر مستعد مرگ زودرس هستند اما این روند با مصرف حدود 28 فنجان قهوه در هفته افزایش قابل توجهی پیدا میکند. همچنین زنان جوانی که این میزان قهوه را در طول هفته مینوشند نسبت به افراد دیگر دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس هستند.
گزارش خطا
نظرسنجی
آیا جام جهانی میتواند مانع جنگ آمریکا با ایران شود؟


